Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

Munze


cmiro


ppejic

Treba razmisljati i u pravcu oborenih svetala. Strani automobili imaju dnevna svetla, ali mi se cini da su slabijeg intenziteta od oborenih.

Zasto ne bi, sa pokretanjam meotora, sijalice prednih svetala neka automatika vezivala na red i odmah ukljucivala, a aktiviranjem komande za ukljcenje oborenih svetla, ta ista automatka da odradi normalno ukljucenje istih?

Peja

Loganovac

Jel znaš šta bi se desilo kad bi vezao halogenke serijski na radni napon? Svaka bi žućkasto čkiljila sa četvrtinom snage, imao bi samo dva malo jače užarena vlakna... (dobro, malo karikiram, ali nije toliko daleko od istine).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.


Loganovac

Isto.

P.S. Tema za razmišljanje (dokle se otišlo sa LED tehnologijom, Peja je nešto ranije pominjao...) http://www.seoulsemicon.com/en/product/prd/zpowerLEDp7.asp
:ha:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Keka

Loganovac je hteo da kaze da nije bitno koje sijalice su vezane, nego kako. Kod serijskog vezivanja imas 2 sijalice od 12 volti (znaci 24 volta) prikljucene na 12 volti, odnosno na svakoj bude po 6 volti izmedju kontakta.
Posto je P=U*I odnosno P=U*U/R, a od toga je konstantan samo R, koji je u ovom slucaju za maglenku 12*12/55 a to je 2.62 oma, znaci kad je prikljucis serijski umesto 55W dobijes na sijalici 6*6/2.62 tj 13.7 W.

Ako ih vezes paralelno, to je vec druga prica  :nami:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Nema sta da se racuna, snaga je 4x manja, to je i ideja za dnevna svetla.

Peja

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


nik

Izvinjavam se što upadam u raspravu ali samo da ovaj post prebacim ovde, jer kao što Loganovac reče, pre treba ovde da stoji negu u Dimmovanju displeja

Elem, kao što i obećah evo je šema
http://img689.imageshack.us/img689/446/semaosiguraci.jpg

Kratko objašnjenje:
Po startovanju motora signal sa alternatora  uključuje releje 1, 2 i 3 čime preko prva dva premošćuje komandu za uključivanje svetala (209) i direktno šalje + na osigurače F9 i F10 (kratka svetla i signal na instrument tabli za upaljena svetla) i osigurače F18 i F19 (poziciono svetlo i osvetljenje instrumenata). Relej 3 praktično odvaja iz strujnog kruga sve potrošače u kabini (osvetljenje prekidača, UCH, instrument tabla ) tako da svetle samo spoljna pozicija, osvetljenje tablica i osvetljenje u pregradi za sitnice (ovog poslednjeg nema na šemi).
Stavljanje sistema van funkcije može da se izvede na tri načina:
1. Gašenjem motora.
2. Isključenjem prekidača 1 (kada ne želimo funkciju dnevnog svetla).
3. Uključenjem pozicije na ručici stavlja se sklop automatski van funkcije jer + dolazi na relej 4 i prekida signal sa alternatora čime stavlja van funkcije releje 1, 2 i 3.

Vod koji dovodi napon na elektromagnet releja 4 može da se poveže ili sa vodom kratkih svetala pa bi se u tom slučaju sistem isključivao tek kada se uključe kratka svetla, ali je to po meni lošije rešenje jer u tom slučaju kada upalimo poziciju ne dešava se ništa (ne pali se osvetljenje prekidača itd jer sistem i dalje funkcioniše i drži uređaje van strujnog kruga preko releja 3). Primenjeno rešenje, da se sistem stavlja van funkcije paljenjem pozicije, ima nedostatak da prilikom paljenja pozicije na ručici se gase kratka svetla, ali s obzirom da će vozač poziciju uključiti najverovatnije onog momenta kada vidljivost u kabini opadne, trebalo bi i da primeti da mu ne rade kratka svetla (ujedno ne svetli ni signal kratkih svetala na instrument tabli).
Veoma bitna stvar je i da bazni osigurači zadržavaju svoju funkciju i nema potrebe za ugradnjom novih ili paralelnih (eventualno na vod sa alternatora da se postavi neki osetljiviji).
Ovo bi ukratko bio najjednostavniji način da se zadovolji zakon, a dnevno svetlo koliko-toliko kvalitetno automatizuje.
Sva sečenja na instalaciji se vrše u kabini oko kutije za osigurače i upotrebom muško-ženskih konektora postoji mogućnost da se to veoma kulturno odradi, a da se zadrži i mogućnost uklanjanja celog uređaja bez potrebe za novom sečom, izolovanjem i sl.
Sistem je izveden upotrebom releja, ali je moguće izvesti ga i upotrebom tranzistora (što ne preporučujem za relej 1, a bogami i 2 jer treba da provedu oko 10, odnosno, 5A, a to su struje koje traže ozbiljne tranzistore sa hlađenjem).
Sistem predstavlja idejno rešenje koje se može unapređivati ugradnjom npr u vod signala sa alternatora uređaja za zadršku startovanja od recimo nekoliko sekundi, zvučnog upozorenja da nisu aktivna kratka svetla (ako se izabere opcija isključivanja sistema paljenjem kratkih svetala, a ne pozicije) itd.

Ne mogu da obećam, ali ako uspem da iščačkam nešto postaviću šemu izrade štampane pločice, eventualno nekog usporivača aktiviranja ako uspem da prikupim potrebne podatke (jbg arhiva komponenti i programi za izradu št. ploča su mi ostali kući, a konekcija mi je preko mobilnog stika (u prevodu kada ispucam u toku meseca 3Gb brzina se ograničava na 56kbit/s, a košta me mesečno više nego ADSL priključak kući)

Ako neko ima neku ideju za unapređenje uređaja ili neki drugi način izvedbe bilo bi lepo da postavi.

PS: Pojačivač mislim da može da se izvede kao na http://free-st.t-com.hr/mamic/auto/ (jbg nemam literaturu, ali to je to), a napon može da se uzme i sa kutije osigurača sa kontakta E2, E14 ili E32  i tada će biti uslovljen davanjem kontakta.

nik

POMAGAJTEEE

Šema je gotova, ali došlo je do zastoja  :bonk: :bonk: :bonk:
Treba mi hitno informacija ako neko zna princip rada ili ako može da proveri ručicu za paljenje svetla.
S obzirom da se duga svetla mogu trajno aktivirati samo ako rade i kratka ( kada je isključeno ili kada je uključena samo pozicija može samo da se ablenduje, nema onog klik) interesuje me ukoliko se struja dovede sa druge strane ručice (od osigurača na pin B5 ručice), a istovremeno je točkić za uključenje kratkog svetla isključen, da li će se pri povlačenju ručice trajno uključiti dugo svetlo (jel ima :badmood: ili nema :woo-hoo: klik)

Pretpostavljam da je aktiviranje (99% sam siguran) rešeno mehaničkim putem (zavisi od položaja točkića kratkih svetala), a ne elektronskim, tj postojanjem ili preusmerenjem napona sa kratkih svetala (mada Francuzi su uvek puni iznenađenja).

Jbg nije mi tu auto (u inostranstvu sam na duže poslovna) pa ne mogu sam da proverim, a stranac koji moli da vam rasturi deo auta da bi video kako radi ne ostavlja baš utisak normalnog čoveka.

Keka

Ja bih rekao da je u pitanju mehanicka regulacija, posto sam par puta gasio svetla dok su bila upaljena dugacka, i pri gasenju se culo krrrrc  :c:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boss

Čista mehaniaka i prespajanje kontakata.Ja rasklapao. :c:

Loganovac

OK, i meni tako izgleda. Ali, ajde onda neko nek objasni kakve veze ima vlakno desnog oborenog svetla sa šaltovanjem duga/oborena?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

ppejic

Mozda je oftopik ali moze pomoci.

U trenutku prebacivanja dugacko-oboreno svetlo, dok drzite privucenu polugu komande u krajnjem polozaju, ukljuce se i oborena svetla.

Peja