Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

Loganovac

Šta, daš kontakt i svetla se odmah pale, a gase se dok verglaš? Bzvz.  :-)1
Razmišljam da iskoristim signal sa primara bobine, odnosno sa ECU izlaza, da ga uobličim nekim pasivnim+aktivnim kolom pa da se tako aktivira mikrorele koje će premostiti prekidač. Na taj način moglo bi se postići automatsko uključivanje svetala neko vreme pošto motor proradi. Krletova pomoć bi dobrodošla, trebali bi mi detalji oko prekidača i relea za svetla.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Zašto je bez veze? Kod većine automobila je upravo ovako rešeno. Mogu samo da kažem iz iskustva da se zimi najbolje štiti akumulator tako što se prvo upale svetla, onda se ugase pa se tek onda startuje motor.

Imaćeš svaku moguću pomoć od mene, reci samo šta ti treba konkretno. Kod tvog rešenja isto moraš razmišljati kako da ugasiš kratka svetla kada se upale duga.

Loganovac

I ja zimi pre verglanja "ablendujem" sekundu-dve, ali ono što me nervira je da mi rade svetla dok recimo dam kontakt da podignem prozore koje sam zaboravio da zatvorim u toku parkiranja, danju, u sred leta  :agr:

Treba mi tačna funkcija prekidača za svetlo, pinout, i šema njegove veze sa svim releima svetla.

Ako prihvatimo logiku da svetla treba da rade sve vreme dok je dat kontakt osim dok vergla, onda se problem svodi na isključiavnje u toku verglanja, a prekidač svetla ostaje stalno uključen, jel tako?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Jedino postoji rele za prednje maglenke,naravno kod onih koji ih imaju.Na našim vozilima nema relea za svetla, sve ide preko kontakata prekidača. Prilikom rada na šemi vodio sam računa i da smanjim protok struje kroz ove kontakte. 

Isključivanje svetala  tokom verglanja sam rešio na taj način  što   rele K1 "gubi" napajanje po istom principu kao i što se gasi audio uređaj prilikom startovanja motora. Znači kada se da kontakt (104) napajanje ide preko pinova 4 i 1. Kada se vergla odspojen je pin 1 a spojen je pin 6. Kada se "pusti" ključ opet je spojen pin 1.

bale01

Ako bi se koristio B+ sa alternatora i uz pravu i tacnu semu el.instalacije prekidaca sa jednim releom bi se resio problem ! Na B+ dobija se 12v kad se motor upali. Napajanje relea preko tajmera za kasnjenje od nekoliko sekundi ! Da li je izvodljivo !
Da li postoji za Daciju vec predvidjeno mesto za tu vrstu relea ???

krle

Izvodljivo je i ovo, ali opet ostaje problem gašenja kratkih svetala   kada se  pomoću  prekidača uključe duga svetla.

Loganovac

Ovo bi trebalo da se odradi još jednim releom (NC kontakt) čija će špulna biti povezana na poziciju, tako da kad prekidačem uključiš svetla (bilo koji položaj) on prekida most kojim su automatski bila uključena oborena svetla. A špulnu ovog relea (onog koje mosti prekidač za oboreno svetlo) napojiti sa servo pumpe. Malopre sam razgovarao sa drugarom autoelektričarem koji mi je to predložio. Kaže da se pumpa aktivira posle stratovanja motora i to sa malom zadrškom - ovo je idealno za uključenje svetla. Time bi se izbeglo i dnevno dimovanje displeja u varijanti stalno uključenog prekidača svetala. Ovo mi za sada izgleda kao najjednostavnije rešenje koje ne zahteva velike peripetije.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

krle

Možda može kod DCI s obzirom da on ima električnu servo pumpu. Šta da radimo mi  "benzinci".   Sumnjam da se ovo može odraditi preko   presostata. Pogledaću el. šeme večeras.


Edit: Za K7 motore

Keka

Pokusajte da pronadjete shemu za Clio II, pa pogledajte relej br. 8 (trebao bi da bude za dnevna svetla) i kako je sve to oziceno.

http://wiki.answers.com/Q/Where_will_you_find_the_headlight_relay_in_a_renault_clio
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Mada imam el. šeme za Clio II to rele br.8 nisam našao.
Kod Clia II postoje dva rešenja uključivanja svetala:
1. Kao i kod Logana, znači bez relea.
2. Preko relea.



krle

Clio II ima drugačiji UCH, a  na pinovima konektora su sasvim drugačiji signali od onoga što imamo na Loganu. Iz tog razloga "preslikavanje" rešenja sa clia nije II moguće uraditi. Možda može sa nekog drugog Renoovog modela.

Munze

 :-)1 Zato i pitam vas :dobro:

EDIT: Malo sam tražio po net-u pa sam naleteo na ovo:

http://free-st.t-com.hr/mamic/auto/
http://autoalarmi.freetzi.com/svetla.html

Može li ovo da nam pomogne :ces:

krle

Prvo rešenje sam već video i može poslužiti kao osnova za dalji rad . Protivnik sam skidanja izolacije sa postojećih provodnika i "kalemljenja" drugog provodnika na takav način.Loša osobina je: Kada se upale duga svetla radiće i kratka.
Drugo rešenje pretpostavljam da  je slično prvom  uz korišćenje tranzistora. Ovde se može  pojaviti problem pregrevanja tranzistora.  Istraživao sam i ja po ovom pitanju: http://www.fanzo.org/forum/viewtopic.php?f=57&t=4226&st=0&sk=t&sd=a  http://www.fanzo.org/forum/viewtopic.php?f=57&t=4226&st=0&sk=t&sd=a&start=20

.

mladen895

Pogledajte na sam svoj majstor.com popravka automobila svetla,mozda moze nesto da pomogne.
Kad se mora,sve  je tesko.