Oborena svetla danju ili drugi oblik dnevnih svetala-moguća rešenja

prethodna tema - sledeća tema

taxista1974

Sve pohvale za gospodina Stojakovica i njegov patent za podizace stakala, ali me interesuje nesto drugo. Svima je poznato da na Loganu svetla sijaju i bez kontakta, a novi zakon o saobracaju predvidja da svetla budu stalno ukljucena, sto je po meni jedna od pametnijih novina. E sad, meni kao taxisti, to cesto ukljucivanje i iskljucivanje ce sigurno skratiti vek ablendera. A sad i pitanje, postoji li mogucnost da se izvrsi prepravka, i na koji nacin, da svetla ne rade bez kontakta, odnosno da se iskljucuju sa gasenjem auta :hm:

hobbista

To bi trebalo da ti reši svaki autoelektričar. Treba da preveže na tabli sa osiguračima da struja za svetla dolazi sa kontakta (umesto sa stalnog plusa). I trebalo bi da mu stojiš nad glavom, da ne dobije ideju da kasapi instalaciju pa da ostavlja neizolovane žice  :glare: (mada, nisu svi autoelektričari kasapi :D)
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Ovako stoje stvari: svetla ne treba da rade čim se da kontakt jer bi nepotrebno opteretila akumulator u trenutku pokretanja motora, već se ukključuju tek onda kad alternator počne da proizvodi struju, znači kad motor proradi. Lično sam (naravno u saradnji sa drugarom autoelektričarom) napravio ovakav, veoma jednostavan, uređaj, koji je čovek ugradio sebi u staru Škodu - odlično frecera. On se sad nada da će imati posla kad novi zakon stupi na snagu, a ja mogu da vam dam šemu ako hoćete da se bakćete - mada ja neću sebi to da ugrađujem. Mišljenja sam da u novijim automobilima mora da postoji signal na ECU koji služi za te stvari (npr udariš negde neku ćupriju između dva pina i vozi Miško  :hihi1:) i da bi to moralo da može da se odradi mnogo elegantnije - sudeći po ceni opcije za dnevna svetla od 10-30EUR u zavisnosti od marke i modela automobila... pazi sad, i to mu dođe kao dodatna oprema  :Smiley:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

taxista1974

Hvala, posavetovacu se sa mojim elektricarem, pa cu javiti rezultate :too:

Keka

Negde na Rumunskom forumu ima shema ukljucenih i iskljucenih opcija u ECU. Taj fajl mi je kod kuce u NS, pa sad ne mogu da kazem da li je moguce opasuljiti ECU za takav zadatak, pa ako neko ima dobar net da procunja po Rumunskom forumu, eto ideje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ppejic

Ta lista je bila, cini mi se, u DIY sekciji gde je rasporavljano o automatskom ukljucenju brisaca ili tako nesto.

krle

Ja još uvek nisam našao rešenje koje bi bilo prihvatljivo za uključivanje svetala odmah po startovanju motora.Ideja koju je predložio loganovac je za sada prihvatljiva i treba možda razmišljati u tom pravcu. Neke ideje imam kao što imam i ideju da u toku dana bude isključeno osvetljenje instrument table, prekidača, a osvetljenje displeja  kao i sa isključenim svetlima. Rešenje sa fotootpornikom i fototranzistorom sam ovih dana definitivno odbacio zbog nepouzdanog rada.

U svakom slučaju UCH nudi razne opcije kao što je ,recimo, automatsko zaključavanje vrata kada  je brzina  vozila  ispod 10 km/h. Međutim da bi ste imali ovu opciju  , nije samo dovoljno dovesti podatak o brzini na UCH, konektor  EHI, pin A6,  već treba  funkcije  (CONDAROU -Autorisation condamnation en roulant ;CAFCLIENT-Fonction CAR activee par le client) i aktivirati pomoću DDT  2000.

Svako rešenje treba praktično i proveriti, za to je potrebno imati i  odgovarajuću opremu (interfejs OBD, DDT 2000, itd.) i naravno slobodno vreme, koje većina nas nema.

Munze


Keka

@ Krle.....da, bilo bi dobro nekako iskljuciti preko dana dimovanje displeja kad su ukljucena svetla  :aplause:

Ovaj fajl sam imao na umu, kontakt B25 bi mozda mogao biti interesantan.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Ovo sam za sada našao.

Alarm (za zaboravne) da nisu uključena svetla:


Alarm će vas upozoriti 40s posle  datog kontakta ključem da niste uključili svetla. Uz neke modifikacije i dodatne rele možda bi sklop mogao da se iskoristi i za  automatsko paljenje svetala.


Dimm displeja.
Rumuni predlažu ovo:


Fototranzistor je ubačen u inst.tablu (neiskorištena indikatorska lampica servo uređaja-simbol volana), s tim da je prekriven crnom folijom. Potenciometar se montira na pristupačno mesto, recimu u plastičnu oblogu ispod volana, a može i na neko drugo mesto.
Mogu vam reći da sam imao ideju da uradim nešto slično sa LDR. Šemu sam uradio, ali se LDR pokazao nepouzdanim na niskim i visokim temperaturama pa bi sklop zahtevao povremena podešavanja, što i nije praktično. Istovremeno morale bi se  uraditi i prepravke na elektro instalaciji, kako bi se ostvarile funkcije( pored dimma displeja), gašenja osvetljenja instrument table i prekidača. Maltretirao sam jedno vreme  Peju, Loganovca i jednog mog druga, pa im se ovom prilikom izvinjavam i naravno zahvaljujem. Ako je neko zainteresovan za šeme, rado ću ih ustupiti.


Sve ovo ne rešava glavno pitanje iz teme, ali će se i ovo o čemu pričam samo po sebi jednog dana nametnuti. Nadam se da nisam mnogo "udavio", mada mogu još :write:

Keka

A da se sa otpada uzme potenciometar za jacinu osvetljenja instrumenata, stavi na armaturu? jedino pitanje je na koje zice sa table ga povezati.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

Najjednostavnije je sa prekidačem .Umesto  elektronike staviš prekidač i efekat je isti. E, sada što sam ja pristalica elegantnijih rešenja to je druga stvar. :to: Za displej je jednostavno, ali za    osvetljenje  prekidača i inst.table potrebne su izmene na elektroinstalaciji kako bi ostala upaljena poziciona svetla.

Keka

To sam mislio, da se na vod koji od prekidaca svetla ide na tablu ubaci prekidac kojim bi se u slucaju potrebe, a kad su ukljucena svetla, palilo svetlo table. Kako je to reseno kod Clia i Talije? Cini mi se da imaju istu tablu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


krle

 Nije mi poznato kako je rešeno kod Clia.
Ako hoćeš da rešiš  samo inst.tablu i displej sa prekidačem treba da odspojiš pin 11 i spojiš prekidač kao što sam nacrtao zelenom bojom.


Ako hoćeš da rešiš sve, znači i osvetljenje prekidača, CD-a i inst tablu onda  evo  rešenja sa prespajanjem el.instalacije i prekidačem



sa elektronikom:



 

hobbista

Možda bi okidač za rele mogao da se uzme sa davača pritiska ulja? Tako bi se svetla palila tek po dobijanju pritiska ulja (po paljenju motora). Sa lampice za alternator znam da ne valja - hoće da pobrljavi elektronika  :hm:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D