Please login or register.

Login with username, password and session length
Advanced search  

News:

Pages: 1 ... 12 13 14 15 [16]   Go Down

Author Topic: Problemi sa električnom instalacijom  (Read 29452 times)

nik

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1761
  • Auto: Logan 1.4+BRC
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #225 on: 07.09.2017. - 20:36 »

Jesi li probao sa skidanjem konektora sijalica glavnog fara, kao što reče Keka?

Da li se problem javlja kada upališ samo poziciju, bez uključenja kratkih svetala?

Šta se dešava sa maglenkama kada se javlja ovo paljenje signalne lampice, svetle, svetle malim intenzitetom, ne svetle? Da li se menja intenzitet leve pozicije i kratkog svetla na levom faru? Da li se pojava javlja sa davanjem levog migavca?

Problem je u tome što instalacija prednjih svetala (kratka i duga) imaju vrlo malo zajedničkih elemenata sa instalacijom prednjih maglenki. Mesta na kojima se najbliže susreću ove dve instalacije su ručica svetla, ali tu i ako nešto "šmercuje" ne bi se prenosilo direktno na svetla za maglu već samo na njihov relej u kutiji osigurača ispod haube, ali bi onda ona radila punim intenzitetom.
Sledeća je masa MB kod prednjeg levog fara (ona mi je sumnjiva), jer bi u slučaju da je slabija ona mogla da izazove da se javlja delimično pražnjenje kroz maglenke i diodu na ins. tabli, ali bi to izazvalo i drugi niz problema (na nju je nakačeno više od 10 drugih potrošača).

Probaj ono što smo ti do sada napisali i očisti i dotegni masu MB pa javi utiske.  Ako nije to, tražićemo dalje.

Takodje, probaj da blago pomeraš prsten za uključenje maglenki na ručici svetla (bez prebacivanja preko "zuba").

 
Logged

Lekac

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 40
  • Auto: Dacia Stepway 1.6 MPI
  • Zanimanje: Student Saobracajnog fakulteta
  • Lokacija: Novi Sad
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #226 on: 08.09.2017. - 14:37 »

Hvala Nik na iscrpnom odgovoru, sto se tice problema probacu danas predveče sve ovo sto si naveo pa cu javiti rezultate, jedino sto sam jos primetio, mozda mi se čini je to da kad naidjem na neku neravninu na putu i auto malo poskoči, tad opet blago zavetli lampica maglenk kao što sam gore opisao.
Logged
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

nik

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1761
  • Auto: Logan 1.4+BRC
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #227 on: 11.09.2017. - 21:50 »

Poslato na pp
Moram ovde da pisem ne da mi forum da postavim dve poruke za redom.. Probao sam da skinem levu sijalicu i tad problem nestaje, ali sad kad sam ponovo vratio opet isto  i kad sam pokusao da blicam desava se da upali i lampicu za prednje maglenke i plus jos lampicu za kod kljuca, a sijalica sija dosta slabije upola intenziteta.. Kad pustim ablender sija normalno kad probam da blicam desava se da pali ove lampice...

Sad mi s*eba znanje s ovim.  :Smiley:
Nije potpuno jasno koja sijalica svetli sa pola intenziteta, imobilajzera, maglenki ili fara? Na sta se odnosi pustanje ablendera, samo blicanje ili i trajno paljenje dugih svetala? Kako se ponasa sa trajno upaljenim dugim svetlima (kada su prethodno upaljena kratka)?

Probaj da zamenis sijalicu na levom faru (mozes da ubacis ovu sa desnog radi probe, ne ubacuj ovu sa levog fara u desni).
Probaj prvo ovo, a ako nije, proveri masu MB (sraf na limariji, odvij, ocisti i dotegni, nalazi se kod levog fara, slika je iz druge teme, ali sluzi svrsi). Potpuno me zbunjuje ovo tinjanje LED imobilajzera. Nju pali signal sa UCH I nema nikakve veze sa instalacijom bilo kog osvetljenja, mada pitanje je kuda se nesto prazni na samoj table (nemam unutrasnju semu ins. table).

visitors can't see pics , please register or login

Proveri ovo

Logged

Lekac

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Posts: 40
  • Auto: Dacia Stepway 1.6 MPI
  • Zanimanje: Student Saobracajnog fakulteta
  • Lokacija: Novi Sad
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #228 on: 12.09.2017. - 23:54 »

Hvala @Niku i ostalima na pomoci, problem je pronadjen i otklonjen.  :lux: Uzork svega ovoga je bila masa dnevnih LED svetala koja je bila nakacena na sraf fabricke mase ispod levog fara.. Tu je moj propust jer to nisam zapazio prilikom ugradjivanja LED svetala da je masa uzeta odatle..  :bonk: Dnevna svetla mi je ugradjivao moj drug, koji radi u ovlascenom Reno-Dacai servisu u Uzicu.. Sve u svemu kad sam poslusao savet Nika i odvrnuo masu ispod levog fara, pritom zapazio i  uklonio masu LED svetala i vratio kako je bilo fabricki gore navedeni problem je nestao sve funkcionise savrseno..

E sad me zanima zasto je ta masa LED dnevnih svetala pravila gore navedeni problem?

P.S Navedenu masu LED dnevnih svetala sam sad zakacio direktno za masu na akumulatoru i za sad nema nikakvnih problema, a nadam se da ih nece ni biti.  :ces:

Logged
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!

nik

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1761
  • Auto: Logan 1.4+BRC
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #229 on: 14.09.2017. - 14:04 »

Najkraće rečeno, loš kontakt mase sa svetala je dovodio do povremenog (verovatno zbog vibracija) smanjenja kontaktne površine i pojave otpora, što je dovelo do toga da je struja preko mase maglenke, kroz maglenku, palila indikatorsku LED na tabli smanjenim intenzitetom, jer je i struja bila minimalna. Kao što ranije napisah, da zasvetli, LED je potrebno jako malo struje.
 :ziveli:
Logged

Veterinar

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 6546
  • Auto: Logan 1.5 dci (2006-2012), Sandero Stepway 1.6 2009. (2011-2016), Logan MCV 0.9 TNG (2016-), Sandero 1.2 2014. (2017-)
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #230 on: 12.10.2017. - 18:38 »

:to:

Ne bih nazvao problemom, al' da je normalno - nije. Primetio sam pre 7-8 dana da kad pokrenem hladan motor, dakle prvo paljenje, dok je visok ler gas (preko 1250 o/min) skakuće kazaljka brzinomera (otprilike 0-5 km/h, kako-kad). Sutradan isto. Pripremim kameru svaki naredni dan, sve normalno, ali danas (bez kamere, naravno), opet skakutanje. Ne vidim kao problem, kao što napisah, ali - zašt' to tak' radi?

Primetio pre neki dan i kod 1.2 motora isto. Dakle, na leru, u mestu, brzinomer igra.  :wave:
Logged

VaskezNS

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1169
  • Auto: Dacia Logan Laureate 1.6mpi 2005.
  • Zanimanje: Električar Banderaš
  • Lokacija: Vojvodina-Novi Sad
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #231 on: 29.10.2017. - 14:24 »

Nastavljam temu iz drugog topic-a jer mislim da joj je ovde logičnije mesto.

Reč je o pražnjenju akumulatora u mirnom stanju:

http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=775.msg197986#msg197986

Danas sam uradio forenziku:
- u mirnom stanju je potrošnja 0.08A
- zaključao auto (i sa uključenim i sa isključenim alarmom), čekao i 10 min, ali nije bilo "sleep" mode-a, dakle stoji na 0.08A
- raskačio kabinsko svetlo sasvim - nema promene
- info plus: nakon otvaranja i zatvaranja vrata (sa isključenim kabinskim svetlom) potrošnja ide odmah na oko 0.50A gde nakon 30 sec pada na 0.08A

Zatim:
- vadio osigurače jedan po jedan i rezultat je:

1. kada se izvuče osigurač na slici označen sa A (10A) - potrošnja pada na 0.07A i nema onog vremenskog odlaganja od 30 sec spomenutog gore
2. kada se izvuče osigurač na slici označen sa B (15A) - potrošnja pada na 0.01A
3. na ostale osigurače nema nikakve reakcije u potrošnji

Zaključak: kako je prema šemi osigurač B vezan na UCH (a i čuje se "klik" iz kutije UCH kada se osigurač vrati), u mirnom stanju UCH sam, ili u kombinaciji sa alarmom troši 0.07A - dakle, to mu je što mu je, alarm ne mogu da gasim a UCH ne mogu da menjam  :ne:


visitors can't see pics , please register or login
visitors can't see pics , please register or login


Logged
Ovo je mesto za sLogan ;-)

dekiv68

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 653
  • Auto: sandero 0.9LPG/punto1.2LPG/florida1.3LPG
  • Zanimanje: dipl.ing.el.
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #232 on: 29.10.2017. - 17:58 »

Izvini, šta je UCH
Logged

VaskezNS

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 1169
  • Auto: Dacia Logan Laureate 1.6mpi 2005.
  • Zanimanje: Električar Banderaš
  • Lokacija: Vojvodina-Novi Sad
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #233 on: 29.10.2017. - 18:45 »

Francuski - "Unité Centrale d'Habitacle", ili po engleski:

The UCH (Unite Centrale Habitacle) is an electronic control module that is fitted to many late model Renaults (early 2000's onwards.) It is responsible for controlling many of the non-engine related functions of the car, such as central locking, electric windows, and even some of the lights (e.g. indicators.)

Po srpski - kabinski, putni kompjuter, neka me isprave kolege koji bolje barataju ovom terminologijom.

Inače ako se ne varam, nalazi se ispod kom table sa leve strane, otprilike tu negde iznad ručice za otvaranje haube.
« Last Edit: 29.10.2017. - 18:49 by VaskezNS »
Logged
Ovo je mesto za sLogan ;-)

kiconix

  • Global Moderator
  • *****
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 5550
  • Age: 33
  • Auto: Octavia 1,9 tdi
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #234 on: 29.10.2017. - 18:49 »

Sve ostalo osim motora.
Drugi mozak u kolima.
Logged

dekiv68

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Posts: 653
  • Auto: sandero 0.9LPG/punto1.2LPG/florida1.3LPG
  • Zanimanje: dipl.ing.el.
  • Lokacija: Beograd
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #235 on: 29.10.2017. - 19:47 »

OK hvala
Logged

arhitekt

  • Jr. Member
  • **
  • Offline Offline
  • Gender: Male
  • Posts: 75
  • Auto: Dacia Stepway 1.6 MPI
  • Lokacija: Banja Luka, Republika Srpska
Re: Problemi sa električnom instalacijom
« Reply #236 on: 30.01.2018. - 23:00 »

Pozdrav narode. Već treću zimu za redom imam problem sa mojim Stepway-em. Radi se o lampici ABS-a na instrument tabli koja se sama pali tokom vožnje, ponekad samo tinja a onda se nakon kraćeg vremena sama od sebe ugasi. Prvi put kada sam to primjetio otišao sam odmah u ovlašteni servis, međutim dijagnostika nije pokazala nikakav kvar na sistemu ABS-a i senzora.

Elem, skontao sam da se lampica pali samo kad dođe jesen-zima, niže temperature i kada se javi vlaga. Primjetio sam i da lampica prestane da gori kada lupnem rukom po onom štitniku iznad instrument table. Pretpostavljam da je u pitanju vlaga koja se javlja negdje na spojevima na instrument tabli.

Pošto mi je dosadilo da lupkam po instrument tabli a i da gledam u tu lampicu, jel ima neko da mi posavjetuje kako da riješim ovaj problem.. :ces:   
Logged
Pages: 1 ... 12 13 14 15 [16]   Go Up
 

Page created in 0.055 seconds with 19 queries.