Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

Black

Kaži Keko ako sam pogrešio,  dobio sam preporuku za zazor!
Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

zac

Mislim da je 0.20 za izduvne premalo... posebno za TNG   :ne:

Keka

Isprva nisam najbolje razumeo to 20/20, pomislio sam da je to zazor 0,20 usisni 0,20 izduvni, ali to ne valja, pogotovo za TNG.

Ipak bi tako.

Ne znam ko ti je dao takvu preporuku, servisno uputstvo kaze drugacije: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=708.msg6384#msg6384

Iz licnog iskustva, izduvni sa 0,30 dodju na 0,10 posle 30.000 km, sto znaci da oni sa 0,20 mogu 'ladno da izgore. Ne znaci da ce smanjenje zazora biti isto na drugom motoru.

Za usisne 0,20 je mnogo, moze se desiti da se cuju.

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Black

Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

Dragan

Pre deset dana stelovani ventili na 1,6 mpi. Usisni bili 0,2 izduvni 0,25 . Nastelovani usisni na 0.15.Motor nije bio bas hladan.Imao je 40- tak stepeni. Nakon stelovanja ventila motor nesto losije povlaci iz stanja mirovanja ali se i pri manjem gasu brze i lakse dostigne brzina do 80 km/h. To je ranije bilo do 60 km/h. Prosecna potrosnja se smanjila sa 8,5 na 8 l/100 km za iste uslove voznje. Stelovanje ventila uradjeno na 90 000 km.Prethodno radjeno na 60 000.

maestral5747

#65
evo i ja štelovao ventile na svom 1,4e, prvi put i to na 298.000 km. Štelani na 0,30 i 0,15 da malo "tvrđe" prolazi listić, jer je kao preporuka 0,25 i 0,10 pa rekoh bolje da su malo veći zazori nego da pregore ventili. Ispod poklopca uopće ne izgleda loše, nema crnih naslaga.

zac

Na koje ulje si vozio do sada ??? ...naslage u motoru zavise od ulja.

maestral5747

elf 10W-40, izmjena svakih 10 zajedno s filterom

zac

Nas dragi kolega DrJekyll  je pre nekog vremena isao u autocentar "Ziva" u Pancevu, da mu podese zazore ventila na Sanderu.
Od tada krecu doktorovi problemi. Posle podesavanja ventila i urednog placanja usluge za to, Jekyill-ov auto je poceo slabije da vuce, a iz motora je pocelo nekakvo klaparanje, kao kada ventili zveckaju.. Pokusao je da reklamira, ostavi auto po drugi put.  Navodno su iskontrolisali zazore i receno mu je da je sada sve ok.
Posle kontrole-reklamacije, problem je ostao, ventili su se i dalje culi da klaparaju a auto je i dalje losije vukao...mozda sa blagim poboljsanjima, ali ni blizu onoga kao pre njihove intervencije.
Obecao sam kolegi da cu probati da mu pomognem...danas najzad odradismo i to.  Auto mi je doterao sinoc, ttako da se lepo ohladio preko noci.

Moja prva zamerka na jedan ovlasceni servis je to sto kada sam jutros podigao haubu imao sam sta da vidim....kutija filtera, bobina, poklopac ventila...i ostatako oko glave motora, je toliko prljav da sam prosto posumnjao da li je to neko uopste dirao od kako je auto izasao iz salona....  po meni velika sramota za profi-servis.... pa zar majstor nije mogao da mlatne krpom po deklu i kucistu filtera, kada ih je vec skidao.  :palica:
Kada sam skinuo dekli ventila i proverio zazore na ventilima, pogodio me drugi sok. Zazori su veoma mnogo odstupali od fabrickih normi....takodje velika sramota za jedan servis koji je na glasu...  :cekicem:

Zateceno stanje zazora ventila: 

I cilindar.
-usis.    0.20mm
-izduv.  0.30mm
II cilindar.
-usis.    0.25mm
-izduv   0.35mm
III cilindar.
-usis.    0.25mm
-izduv.  0.30mm
IV cilindar.
-usis     0.20mm
-izduv   0.35mm

:ha:

Toliko o profesionalizmu bajnih "mehanicara" koji rade po ovlascenim servisima..... takvi odrzavaju nase ljubimce.  :ranting:

Samo da potsetim da fabrika propisuje minimalne i maximalne vrednosti za podesavanje ventila, a to su:
usisni ventil 0.10-0.15 mm 
izduvni ventil 0.25-0.30 mm

Zazore sam podesio na vecu fabricku meru: Usisni ventila na 0.15 mm. i izduvni ventil na 0.30 mm.

Primetio sam interesantnu stvar, Reno je ipak poradio na osavremenjavanju ovih motora, izmedju 2007 i 2010-te godine. Elem, na mom motoru su klackalice ventila klasicne konstrukcije. Jednim krajem klackalica klizi po bregastoj osovini i preko oslonca pritiska ventil sa povratnom oprugom. I na Jekyll-ovom motoru je takav princip, ali za razliku od obicne klackalice, na kliznom delu koji ide po bregu bregaste, umetnut je kotrljajuci lezaj, pa klackalice vise ne klizi po bregu bregaste, vec se kotrlja na tom lezaju. Resenje je sjajno posto se time sprecava habanje bregova bregaste osovine a ujedno se i smanjuju otpori okretanja bregastog vratila.
Druga stvar koju sam primetio je to da je na doktorovom autu ugradjena Valeo bobina, a na mom Sagem

Slede slike podesavanja zazora ventila a i konstrukcisko resenje novih klackalica ventila.


O ponasanju auta posle podesavanja ventila, zamolio bi doktora da napise rec dve.  :write:







Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us


Uploaded with ImageShack.us



drzarkod


miki-bgd

 :hall:

Batali poso i otvaraj servis za kola  :hihi1: 

Kao i uvek, super dokumentovano! Cekamo sad doktora  :rtfm:  :ziveli:

Loganovac

Bruka :doh:

Nije na čast servisu, po meni zaista ozbiljan minus  :palica:

S druge strane, svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

 :to: čestitam  :ziveli:. Taj valjčić na bregastoj je izmislio neko iz Skandinavije (Volvo ili Scania koliko me pamet služi...).Ovaj motor je besprijekorno čist iznutra kao da je juče sa trake sišao. :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Zee

Velika bruka za takav servis.
Nazalost, svega i svacega sam se nagledao i naslusao.
Sto se tice kolege Zac-a, kao i uvek svaka cast.  :aplause: :aplause: :aplause:

zac

 :hat: :ziveli:

Citat: Loganovac poslato 27.07.2013. - 18:42
.... svaka čast za posao i želju da se pomogne kolegi sa Foruma!  :to:
Uvek....  :to: :ziveli:

Zoki, nije valjcic na bregastoj, vec ima kotrljajuci lezaj na samoj klackalici...klackalica je zasecena u sirini lezaja a lezaj ima svoju osovinu u uskama na klackalici.  Koliko sam mogao videti sa strane lezaja, radi se o iglicastom lezaju... taj lezaj ima ulogu tockica koji se kotrlja po bregovima bregaste osovine.