Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

zac


trajce

Pa nisam smeo da diram "nista". Nabavio sam listice, skinuo deklu, i radio kako je opisano. Okretao tocak pravio klackalice i proveravo zazore. Nemam iskustva sa ovim pa ne mogu da tacno ocenim koliko lako ili tesko listic treba da prodje izmedju. Malo me je zabunilo i to kod izduvnih ventila, jer kako mi se cini, tu ceone povrsine ventila i pritiskivaca nisu paralelne (kad su ventili zavoreni) sto je verovatno i normalna stvar jer pritiskivac radi polukruzno ketanje i u momentu pritiskanja te povrsine su paralelne. Prosao sam listicima 0.15 i 0.35 preko svakog zazora i to deluje kao ok. Na kraju sam vratio sve nazad, stari dihtung sam namazao uljem. Sledece nedelje idem kod majstora pa ce mi proveriti i to. Eto toliko od mene na kraju povodom ovoga.

Zoran

Listići trebaju da idu lagano kao kada mažete paštetu na lebac. Znači treba da ima otpora ali vrlo malo  :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Teško je to objasniti putem interneta,trebe imati osećaj za filing ili filing za osećaj.
Ako su listići prošli lako ili uz mali otpor trebalo bi da je ok.Loše bi bilo da ne mogu da prođu,da nema zazora.

zac

Zazor ventila proveravas tako da, recimo za usisni ventil zazor treba da je 0.10 do 0.15 mm...e sad uzmes merni listic od 0.10 i od 0.05 mm. obrises ih cistom krpom i spojis, ako oba prolaze sa blagim otporom.. zazor je tu negde, e onda uzmes listic od 0.15 mm i opet onaj od 0.05 mm. ponovo ih spojis i probas da provuces.... ako prodju, zazor je preveliki (ventil treba pritegnuti), pak ako se zaglave-tesko prolaze, zazor je dobar izmedju 0.10 i 0.15 mm.
Znaci ako nisi siguran u osecaj ruke, probas sa mernim listicem debljim ili tanjim za 0.05 i tada si siguran....isto tako, ako je premali (pretegnut ventil) zazor proveris sa 0.05 mm tanjim listicem, u slucaju usisnih ventila to bi bio listic od 0.1 - 0.05 = 0.05 mm.

nadam se da sam ti bar malo pojasnio.  :ziveli:

Zoran

Jedna ozbiljna sugestija - mjerni listići su spojeni sa jednim malim točkićem (maticom) koja može neiskusnom majstoru spasti u motor ako se zanese oko tih listića pa ih previše razlabavi. Sve je to jednostavno samo treba imati na umu i ovaj detalj  :wave:.
Sam svoj gazda - vazda.


saša61beograd

Za mene je vrhunac filozofije koliko stegnuti kontra-navrtku.

zac

Ne preterano...recimo, viljuskastim kljucem a da se ne osteti OK-a-navrtke.  :wink:

Loganovac

Čekajte dok se vrati Krle, dobićete to "ne preterano" u Nm.  :hihi1:
Inače, imam istu dilemu kao i saša61beograd, jer smatram da je ovo osiguranje od izuzetnog značaja na delu koji je, pored velikih inercijalnih sila (više desetina puta svake sekunde velikom brzinom pomera ventil pri tome savladavajući i silu opruge), izložen i velikim termičkim naprezanjima. Doduše, nisam čuo da se ikada nekome odvrnula ova kontra-navrtka, verovatno je svi domaćinski stežu...  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

#55
Navrtke za osiguranje zavrtnja za podesavanje zazora ventila se stezu na moment od 9 Nm

Zazor se podesava na hladan motor...idealna temp. 20-25oC

Zazor usisnog ventila 0.10 - 0.15 mm

Zazor izduvnog ventila 0.25 - 0.30 mm

Zazor kod novog-tek montiranog usisnog ventila 0.20 - 0.25 mm

Zoran

Ovih 9 Nm sam preračunao na dužinu samog ključa te upotrebim vagu dinamometarsku od 10 kg.
Sam svoj gazda - vazda.

maestral5747

Tema je dosta stara, a ja još nisam štelao ventile. Pripremam se kupiti špijune i sam krenuti u akciju. U zadnje vrijeme imam simptome kao i neki od vas, a to je gašenje na leru, padanje ler gasa ispod 500 o/min. Motorić ler gasa i čitav usisnik sam čistio karburator sprayem i sve je perfektno čisto. Kada se zaustavim, npr. na semaforu ler gas opasno padne skoro da se ugasi, a onda se sam izregulira na 750-800 o/min. Također dan, dva prije, ujutro hladan se odmah nakon paljenja ugasio i tako 3 puta pa sam morao s malo većim gasom krenuti i turirati da se ne ugasi.
Mislim da je vrijeme da se kontroliraju ventili, još uvijek su nevini ;) a sada imam već 297.000 km. Kod mene je motor 1,4 E7J vjerujem da je zazor isti kao i na K7J?

Black

Ja sam juče naštelovao 20/20 na 'ladno (imamTNG)
Auto šapuće! 8)
Kaniš li pobijediti, ne smiješ izgubiti!

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!