Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

boban66

Žac, svi te ishvališe za odličan tutorijal,što jes, jes. Ali meni je nešto drugo zapalo za oko. Motor i sve oko njega je na fotografijama potpuno čisto. Svaka čast, da li si ga prao?
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

zac

Da, svako prolece, posle one silne soli preko zime, u Krcedinu operem motor, a i u toku leta redovno odrzavam motorni prostor.

Volim kada mi je oko motora cisto.

glavonja3

Imam neka pitanja u vezi stelovanja ventila. Ali prvo pohvala za ovaj odlican vodic kolege Zaca.

Zasto ti je trebao novi dihtung poklopca ventila?

Koje listice/spijune da se kupe za motor 1.4MPI? Nemam pojma, ovo nikad nisam koristio, gde se to kupuje, marka, cena i sl.

kiconix

Pod jedan:
Ako je dihtung dekla metalni (verovatno jeste), kad se montira poprimi oblik dekla i glave.
Jednom kad se skine vise nije ono sto je bio.
Mozes kupiti plutani, ja sam stavljao taj.

Pod dva:
Kad kupujes spijune, kupi ovakve
http://www.pik.ba/artikal/2707829/alati-za-mehaniku-spijuni/

:to:

zac

Slazem se sa Kicom, obavezno novi dihtung. Stari se "stisnuo" i vise ne moze pouzdano dihtovati.

Sto se tice mernih listica (spijuna), ja za podesavanje ventila koristim novu garnituru... iz razloga tacnosti, stare koristim za podesavanje zazora svecica....
Moras nabaviti merne listice sa korakom od 0.05 mm.
Konkretno ovi moji su od 0.05 - 1.00 mm  , proizvodi ih Unior i kostaju oko 5-10 evra, u zavisnosti od broja listica.  Ovi su kupljeni u Merkuru Bezaniska kosa, kod bazena "11 april"


trajce

Bravo Zac! Vidim da si sve radio na parkingu ispred zgrade. Nemam ni ja bolje mesto za rad. Da li je za motor 1.6 isti zazor ventila? Mislim da kod mene ventili nisu stelovani uopste. Nakon pregleda ovih tvojih prikaza mislim da cu stelovanje  uraditi sam.

zac

Mislim da je isti zazor i kod 1.6 motora, ali ipak neka jos neko potvrdi!!!

maestral5747

Citat: žac poslato 30.12.2011. - 18:11
Hvala  :D

:ha: kako nisi stelovao tako dugggoooo....

A eto nisam. Auto ide normalno, možda bih se usudio i sam to raditi, ali ne kužim ono "na vagi". Ja sam mislio da se to štela tako da se gleda kad je ventil najviše dignut pa onda

Zoran

Da tako se to radi.Sada sam na putu a detalje cu napisati od kuce.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Pa na vagu ide suprotni ventili od onih koje podesavas.
Znaci kada I cilindar postavis tako da su oba ventila podjednako otvorena, znaci bregovi bregaste su na dole i oba brega istovremeno pritiskaju ventile na dole...zatim nadjes tacku (polako radilicu mrdas levo desno) kada se  ventili "dvoume" dali da krenu gore ili dole, tada su na vagi...e onda su ventili na IV cilindru potpuno zatvoreni i spremni za podesavanje. Kad nastelujes taj IV onda ides dalje, II na vagu, podesavas III, zatim III na vagu, podesavas II , i najzad IV na vagu i podesavas I

Nadam se da ti je sada jasnije.  :wave:

maestral5747

#40
Aha, znači kada je 1. cilindar na vagi mogu se istovremeno štelati i ispušni i usisni od 4. cilindra jer su potpuno zatvoreni.
Da, sad je puno jasnije, hvala!
Motor treba biti hladan, naravno.

Btw, tako je kod svih automobila ili to ovisi o redoslijedu paljenja (1-3-4-2)?

zac

Da motor treba biti hladan.
Tako je, zavisi od redosleda paljenja.

:too:

trajce

U petak kupujem dihtung i krecem u akciju. Gde jos da proverim zazor ventila za 1.6 motor?


trajce

Hvala! Juce sam bio na toj temi i video mere. Hvala!