Spustanje auta

prethodna tema - sledeća tema

hobbista

#30
Gledam malo po netu Eibach Pro-Kit - Performance Springs.

Za mene su u Nemackoj  155€, u Madjarskoj 52.426 Ft (166€) a kod naseg dilera (MASS Co.) ih nema.
Poredjenja radi, za Mercedesa C klase (203) su 150€ u Nemackoj, 50 902 Ft (161€) u Madjarskoj, a kod nas 20.768 din (185€).

Razlika u ceni izmedju Nemacke i Madjarske odgovara vecem porezu u Madjarskoj (27%), tako da cena bez poreza izlazi oko 130€. Jos da smislim ko uskoro ide kroz Budimpestu...  :negnjavi:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Dachaa

Sledecec meseca treba da sabijam opruge na Loganu,nema se para da kupujem nove,a ovo ce me izaci nekih 20e tako da ce valjda i ovo biti dobro,cim se uradi ubacujem slike,jedva cekam  :) Nego da nije neko mozda radio ovako nesto ?
Dacia Logan 1.5 dCi - (2005-2013) :(

YUgisa

Posto je u par poruka pisano, pa da ne citiram nikoga da se ne oseca prozvano, da napisem ovako...

Tvrditi tacno koliko moze da se spusti neki auto a da se zadrze fabricki amortizeri je ne moguce bez nekih bitnih parametara... Istina da se te dimenzije obicno vrte oko 30mm do max 45mm ali spustanje auta nije stvar samo u milimetrima nego je jedna od najbnitnijih stvari tvrdoca opruga. Pokusacu to da objasnim preko primera... Recimo da vase vozilo ima hod oslanjanja od 70mm i toliko se opruga sabija kada uletite u neku vecu rupu ili kada naglo zakocite (napred) ili uletite brzo u krivinu... E sad, da bi spustili auto 30mm, nova opruga mora biti toliko tvrdja da dozvoli samo 40mm hoda sabijanja...  Da hocete da spustite 45mm onda opruga mora biti jos tvrdja i da ima hod od samo 25mm... Ali tu onda nastaje problem, jer tvrdja opruga se manje sabija pod opterecenjem auta i da bi spustila auto mora da bude mnogo kraca od fabricke opruge i moze da se desi da ispada iz lezista...

Ono sto je bitno reci da poneka vozila imaju nesto duzi hod amortizera nego sto opruge omogucavaju... Tj recimo opruge se sabijaju 70mm u nekim ekstremnim situacijama a pri tome se amortizer i dalje ne sabije do kraja nego ima recimo 30mm lufta... E u tih 30mm lufta moze da se iskoristi u modifikovanju fabrickih opruga (secenje ili sabijanje pomocu grejanja) ili u koriscenju nekih opruga koje su krace fabricki a da nisu tvrdje od fabrickih...

Sto se tice modifikovanja fabrickih opruga, prvo treba se uveriti da li ima lufta u hodu amortizera, jer ako nema onda ce dovesti do neodgovarajuceg rada vesanja... Postoje neke cake oko povecanja hoda amortizera ali necemo sad o tome... Sto se tice price oko nacina modifikovanja opruge, treba reci da secenjem opruga se opruga malo otvrdnjava iz razloga sto na vozilima za svakodnevnu uoptrebu imate progresivne opruge sto znaci da su krajevi nesto meksi od sredine... Ali nije moguce ni na svim vozilima skracivati uspesno opruge jer kod nekih su takvog oblika da lako ispadnu iz lezista... Sto se tice sabijanja, treba znati da ono povecava mogucnost pucanja opruge jer se zagrevanjem menja struktura i za razliku od verovanja, opruga se ne omeksava nego upravo otvrdnjava tj kali se i gubi elasticna svojstva jer se ukrucuje sto doprinosi zamoru materijala i pucanju...

Takodje bih skrenuo paznju na ono sto vecina ljudi nevode racuna a najcesce je problem kod automobila koji imaju amortizere sa mogucnosti stelovanja visine auta, a to je da li svi delovi oslanjanja i pogonskog sklopa mogu ispravno da funkcionisu...

Sto se tice "Bobo" amortizera, nemam licnog iskustva a niti cu, ali za par godina provedenih na netu naleteo sam da par ljudi sa vrlo losim iskustvom, nekima su amortizeri vrlo brzo ostajali bez ulja a naleteo sam i na situaciju da se amortizer raspao sto mislim da sigurno ne bi bilo prijatno iskustvo da se desi u nekoj krivini.
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

zac

Mali ima znanje.  :nami:    :aplause: :respect:

YUgisa

Pa bavim se malo time iz hobija za dzeparac  :c:
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

nik

Citat: YUgisa poslato 19.06.2012. - 11:52
Posto je u par poruka pisano, pa da ne citiram nikoga da se ne oseca prozvano, da napisem ovako...

Tvrditi tacno koliko moze da se spusti neki auto a da se zadrze fabricki amortizeri je ne moguce bez nekih bitnih parametara...

Bez želje da polemišem, ali s obzirom da si između ostalih komentarisao i moj post moram da reagujem.
S obzirom da sam informacije skupljao na izvoru (između ostalog sam razgovarao i sa službom za odnose sa javnošću Eibach-a) ono što sam saznao i na osnovu čega sam napisao šta sam napisao u postu je sledeće:
Bilo koji uređaj, da bi mogao bez konsekvenci (kasnijeg kažnjavanja od strane policije) smeo da se ugradi i koristi na vozilu mora da ima TÜV-sertifikat, koji može da se dobije samo ako se izvrše potrebna opitovanja (inače težište rada  TÜV je opitovanje i sertifikovanje u veoma širokoj oblasti, između ostalih i u autobranši)
Da li je dovoljan parametar za zadržavanje fabričkih amortizera TÜV-sertifikat proceni sam ako svi proizvođači opruga koji  nude opruge u rasponu od 30-45mm (Eibach, H&K, Vogtland i drugi) decidno navode da se ne moraju menjati amortizeri i imaju sertifikat, a na zameni amortizera se insistira tek na većim skraćenjima. Inače kod svih prizvođača su nove opruge od 15 do 20% tvrđe (u skladu sa veličinom skraćenja).

Toliko o komentaru i bitnim parametrima.

PS: Progresivne opruge na "vozilima za svakodnevnu upotrebu" se izrađuju od materijala istog kvaliteta, čvrstoće i prečnika celom dužinom spirale, ali se različita tvrdoća opruge postiže različitim prečnikom spirale i mnogo češće različitom gustinom namotaja.
Više o tome na http://www.carbibles.com/suspension_bible_pg4.html#progressivesprings

YUgisa

#36
Ajd ovako naopako da odgovorim, sa kraja do pocetka...

Znaci, Yugo ima linearne opruge? Posto precnik spirale je od gore do dole jednak kao i gustina namotaja jedino se naravno sami zavrsetci razlikuju i to 2/3 poslednjeg kruga na spirali... Cak i da kazemo da je samo taj deo od 2/3 progresivan secenjem opruge se upravo on izbacuje. A da nekazem da fabricki po opterecenjem auta je toliko sabijena da taj kraj spirale lezi na predposlednjem krugu spirale. U svakom slucaju ja nisam komentarisao nacin na koji je opruga progresivna, nego samo cinjenicu da jesu, a od proizvodjaca zavisi nacin na koji je to postignuto...

Nije original, ali fabricka ima samo tanju zicu i duplo je duza pa ima mnogo vise namotaja i naravno nije toliko kratka kad se sabije posto je sa njom auto visi za 90-100mm...



Drugo, bitan parametar. I dalje ne mozes da tvrdis da moze bez problema da se spusta 45mm... Mozda Eibach pravi dovoljno tvrde za tako nesto, ali to ne znaci da ce mozda lupam KW napraviti takve... KW ce mozda reci bolje da im uvalim i amortizere i napravicu mekse opruge od 45mm pa da moraju kupiti set opruga i amortizera od nas. Tako da ne moras pricati strikno o tvrdoci ali opet se ogranicavas na proizvodjaca sto usustini nije sija nego vrat... Takodje, ja ne kazem da ne prave, ali ja sad gledam Eibach katalog i jedino sto nalazim je 30mm opruge a set sa Bilstein sportskim amortizerima je 35mm. Takodje se moze videti i na snimku sa pocetka stranice da je lik spustio 30mm. Takodje ako obratis paznju na snimak, videces da ta opruga koja sluzi za spustanje 30mm je toliko kraca od fabricke da je jedva nategnuta na amortizeru, tako da bilo kakvo dodatno spustanje i tvrdja opruga bi znacila da mora da bude kraca nego ta sto automatski znaci da opruga ispada iz lezista i tu odmah postaje jasno, da bez kracih amortizera, nema ispravnog funkcionisanja oslanjanja. Jer za dodatnih 15mm spustanja, ako je tvrdja opruga od ove koja spusta 30mm, opruga ne treba da bude 15mm, nego mozda 20, 25 ili 30mm kraca dodatno.

Trece, ja se izvinjavam sto sam mozda doveo u zabludu da ja pricam iz iskustva sa Daciom, sa Daciom zaista nisam imao iskustva, najblize sto sam ja imao sa njom je bilo da sam 1m od nje, nisam je ni dodirnuo. Pricam dosta uopsteno kroz svoje i tudja iskustva na drugim vozilima. Bas zato napominjem to jer sam imao mogucnosti sa drugim vozilima gde opruge koje "rade" sa fabrickim amortizerima ne funkcionisu kako treba. Mozda nisam u pravu kod Dacie ali skrecem paznju da se obrati paznja. Takodje kod H&R sam dva puta naleteo na to da pise moze sa fabrickim amortizerima i onda slucajno vidim negde sastrane sitnim slovima pise, preporucuje se montaza sportskih kracih amortizera. A da TUV nije Bog i batina, pokusacu da ti dokazem i ovako, pogledaj malo setove stelujucih amortizera po visini... Videces da ima proizvodjaca koji imaju TUV i koji imaju toliku mogucnost stelovanja da auto moze da se spusti skroz do zemlje a na skoro svim vozilima je to ne moguce uraditi bez nekih modifikacija oslanjanja i karoserije... Takodje nisam nikad video TUV sertifikat, ali bih voleo da vidim kako je u njemu definisano to da oni potvrdjuju da to ispravno funkcionise sa fabrickim amortizerima... Ako neko bude spustao svoj auto u Subotici, ja se nudim da ucestvujem i na licu mesta objasnim detalje a ta osoba onda moze da utvrdi da li je to tako... Mozda ce biti malo vise posla ali ce se uveriti u kvalitet posla.

Cetvrto, takva spustanja sa tom tvrdocom opruga koje ti navodis je moguce samo pod uslovom da je fabrcki hod amortizera veci od hoda opruge... Ne znam koliki je hod opruge tj koliko je moguce u ekstremnim situacijama u voznju sabiti oprugu na recimo Loganu, ali ako je to 100mm, sa 15-20% tvrdjom oprugom nema sanse da spustis 45mm ako je jednak hod amortizera i opruge... Jedino ako on tu nema rezerve za jos jedno 20-25mm, onda moze... Ali gledajuci vec pomenuti snimak, licno meni izgleda da je i tih 30mm nategnuto do limita ispravnog funkcionisanja a kamoli vise...

PS: Tekst koji si stavio cu procitati tokom dana, nisam bas raspolozen za engleski jezik ranom zorom, mada ja odmah da kazem da ako je to tekst iz inostranstva, ne mora da znaci da je automatski ispravan i tacan, i oni su ljudi kao i mi i tako nesto si mogao da napises i ti kao i ja...

Inace, samo da dodam jos, ako je neka fabrika poznata u svetu, ne znaci da je bezgresna, ja licno gledam dosta na netu emisiju Best Motoring International gde Japanci testiraju modifikovana vozila pa se cesto desava da vrlo poznate firme koje ucestvuju i na trkama naprave auto koji ne funkcionise ispravno sto posle testova i sami priznaju. Ja verujem da su mnogi culi za Spoon Sports, znali su i oni da pogrese...
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

YUgisa



Evo jedan primer toga o cemu sam pricao. Mozda nije neki poznat proizvodjac, barem ne kod nas ali odlicno pokazuje da fabrike izradjuju cak i ono sto odmah nije odgovarajuce, a ja inace nisam jos video da je i jedan evropski proizvodjac amortizera usvojio ovaj drugi, bolji nacin podesavanja amortizera. A ovde govorimo o njihovom setu amortizera i opruga gde bi mogli napraviti sve da ispravno funkcionise, pa sad razmislite onda koliko znaci TUV i koliko se vodi racuna o ispravnom funkcionisanju opruga... Danas je sve biznis i sto vise ljudi zafrknete (da nekazem nesto drugo na Z), to imate vecu zaradu...

Takodje tu na snimku govore dosta o pogorsanju udobnosti usled loseg funkcionisanja i vecinom oni koji se bune da im je auto neizdrzivo neudoban posle zamene opruga mogu da budu uvereni da je u 99% slucajeva ustvari neadekvatan hod amortizera u pitanju... A isti je slucaj i kad se modifikuju fabricke opruge, ako je neudobniji znaci da ne funkcionise ispravno... Isto mozete da procitate kod nekih ljudi koji predju sa opruga na set amortizera sa stelovanjem visine koji cesto imaju mnogo tvrdje opruge od tih sportskih za obicne amortizere pa kazu da je auto udobniji (naravno pod uslovom da ne spuste auto opet preterano pa da ne funkcionise kao na snimku gore). 20-30% tvrdju oprugu prakticno ne mozete ni da osetite u voznji u smislu smanjivanja udobnosti sem ako ne ocekujete da pri velikoj brzini je normalno prelaziti preko izbocina od 5-10cm... Ako je opruga tvrdja 40%, auto ce biti mozda 10% neudobniji u odnosno na fabricki... Ali posto ste vec modifikovali auto i spustili, verovatno ste i neki ljubitelj pa ga necete unistavati jureci preko velikih neravnina tako da necete prakticno nista osetiti... Takodje amortizer utice preko 70% na udobnost a opruga manje od 30% iz mog iskustva, mada govorim to po osecaju ali zasto smatram da je moj osecaj ispravan je zakljucen iz ovoga: Ako imate meksi amortizer, on ce dozvoliti da nailaskom na neravninu, opruga se sabije do odredjene mere i onda kad krene da se isteze tj vraca u prvobitan polozaj, onda ce je usporiti i smiriti njene oscilacije... A ako je tvrdji amortizer, onda ce on vec da smiruje oscilaciju opruge pri sabijanju i nece joj dozvoliti toliko da se sabije i naravno to dovodi do manje mogucnosti upijanja neravnina od strane opruge... Naravno opruga ima isto uticaja, jer tvrdja opruga se manje sabija ali tek 4 puta tvrdja opruga od fabricke prepolovljava hod sabijanja. I sad ce neko reci sto ne bi koristili neke mnogo tvrde opruge kako bi poboljsali performanse a mekane amortizere da zadrzimo udobnost, pa zato sto premekan amortizer ne moze da zaustavi oscilacije opruge.
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...