Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

DarioGTI

#45
čipanjem na atmosfercu neces prakticki nista dobit - oni ce rec dobija se oko 10do15ks, a zapravo ces dobit 5-6, a platit ces poprilicno...

opcija 1(dosta zastupljena varijanta tzv: dajmo autu da dise :) )
bolje stavi protocni(sportski)katalizator, stavi sportski filter zraka(K&n, simota, bmc-cda), i time motoru zapravo olaksaj disanje.

opcija 2(ako si bas zagrizao za vise snage, a ovo je vise varijanta za street race)
ako ipak imas viska 1500-2000eura, onda ugradi turbinu. to pozdrazumjeva: turbina, intercooler, cijevi za zrak, wastegate, blow off ventil, nova ispusna grana, kovani klipovi, radilica, klipnjače, i novi ECU sa mapom za turbinu(i jos neke stvari kojih se sad nemogu sjetit).
+ treba dovesti hladni zrak do turbine, de-cat ispusni sustav(nikakvi lonci, dakle cijev od pocetka do kraja, i veci fi ispusne cijevi).
+ na motor sa takvim preradama se moze ugradit nitro sustav(mokri), ali on sam polovan kosta oko 600eura(kings of NOS npr).

nesto slicno su ugradili u tuning kući ELIA, tocnije Logan 1.6 8v sa KOMPRESOROM.

a posto za ovakve akcije slabo tko ima novaca i zivaca, preporucam da se uzivas u voznji sa sadasnjim motorom i sadasnjim konjima(ili da ides na prvu opciju)

malo odo u offtopic, nemojte zamjerit  :ziveli: :to:

Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

StefanLz

Zanima me da mi neko kaze da li da cipujem svog stepway-a 1.5 dCI  ili ne :/ u opasnoj sam dilemi .... s tim sto bih ga je cipovao nesto minimalno tipa do 20ks cisto da lepse ide... da li ce to pogorsati sadasnje stanje automobila itd...

i preporucite mi nekog pouzdanog "cipera" :)

DarioGTI

ti imas motor sa turbom, stoga se cipovanje isplati, ili da se bolje izrazim - osjeti se razlika! 

Eh sad, svako prckanje po motoru ima svoje dobre i lose strane, samo je pitanje kada ce losije strane doci do izrazaja. I neznam dali ces izgubit garanciju ugradnjom chipa (pod uvjetom da je auto jos pod garancijom, jel...).

cijene zavisno o chipu i snazi idu od nekih 200-300eura.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

StefanLz

jeste jeste u garanciji je ...(dok je u garanciji necu nista da ga diram)

ja ga ne "przim" ni sad(gledam da ga vozim ispod 2000 obrtaja) niti cu ga "prziti" sa cipom... max do 3500 obrtaja(autoput i slicne situacije)... pa me s tog aspekta zanima jel bi to bilo bolno po auto s obzirom na to da se radi o malom dodatku snage("sut u dupe") putem cipa znaci 20ak konja :)

meni deluje da nije strasno, al opet nije bas lepo igrati se sa 10.000 evra... i ne bih voleo da mi neko uvali neki krs cip ako tako mogu da kazem, odnosno da mi odradi to, isao bih kod nekoga koji zna sta radi-pa ako imas ti ili neko drugi da mi preporuci nekog ozbiljnog "cipistu"

ivan-bgd

dosta se piše o čipovanju automobila.nikako da se odlučim da ili ne..auto mi je još u garanciji tačnije tek sam ga kupio a u pitanju je 1.5 dci stepway.nisu pare u pitanju pošto tu uslugu imam za dž.moje pitanje je da li mogu u servisu da provale da li je auto čipovan ili ne...i da li se motor time uništava ...smanjuje vek...dosta se o tome pisalo ali nikakvog konkretnog odovora koliko vidim nema..ili me moje oči varaju.nisam neki silovatelj automobila ali za preticanje i neki žustriji start ipak je potrebno tih 20-tak posto snage.voleo bih da pročitam  iskustvo nekoga ko je to već uradio.i da, umalo da zaboravim..zasto je taj isti motor u renou jači sa konjažom?

staracstol

Pa prokrstari malo kroz temu, sve je već prežvakano i da, može da se vidi na servisu.

ivan-bgd

pitao sam momke koji rade chip tuning i rekli su mi da preko dijagnostike ne mogu da vide u servisu da je chipovan.ali nije ni bitno ,mene vise zanima da li je neko to uradio na svom loganu..sanderu...koji ima motor 1.5dci...koji su utisci i gde je uradio chipovanje :ces:

DrJekyll

Nabasao sam na zanimljiv link, pa sam mislio čisto da ga podelim sa vama:
http://www.limundo.com/kupovina/Auto-i-Moto/Tuning/Tuning-Chip-za-Dacia-Motor-DCi-Sve-Modele/2418513


Ugradnjom Cipa se povecava snaga Motora 25% , pri tom Stedeci Gorivo 10%.Chip je moguce montirati veoma lako i u roku od 5 minuta
Chip se moze montirati na istaknute modele.


Dacia Tuning

Dacia Duster 1.5 dCi 110 FAP 1461cm3 79kW (107PS) 240Nm Chiptuning
Dacia Duster 1.5 dCi 110 FAP 1461cm3 81kW (110PS) 240Nm Chiptuning
Dacia Duster 1.5 dCi 85 1461cm3 63kW (86PS) 200Nm Chiptuning
Dacia Logan 1.5 dCi 1461cm3 50kW (68PS) 160Nm Chiptuning
Dacia Logan 1.5 dCi 1461cm3 63kW (86PS) 200Nm Chiptuning
Dacia Logan MCV 1.5 dCi 1461cm3 63kW (86PS) 200Nm Chiptuning
Dacia Logan Pick-Up 1.5 dCi 1461cm3 50kW (68PS) 160Nm Chiptuning
Dacia Logan Pick-Up 1.5 dCi 1461cm3 63kW (86PS) 200Nm Chiptuning
Dacia Sandero 1.5 dCi 1461cm3 50kW (68PS) 160Nm Chiptuning
Dacia Sandero 1.5 dCi 1461cm3 63kW (86PS) 200Nm Chiptuning





Ovo sam stavio čisto informativno ako nekome zatreba :whistling:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Ja ne bih ovo stavio ni na bicikl. Tesko da se chip tuning tako radi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


DarioGTI

Mozda se to misli na "power box" ili popularno zvanu - varalicu. Uređaj koji se prikopča na OBD II konektor unutar kabine. On zapravo laže ECU da je auto stalno pod "čokom", pa mu ubrizgava više goriva. Na atmo motorima se i nije proslavilo jer je dobitak neznatan, a potrošnja dosta veća. Neznam kako bi bilo na turbo motoru.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Keka

Turbo se chipuje drugacije-pored kolicine goriva, povecava se i pritisak turbine.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


ivan-bgd

sada se chipvanje radi menjanjem mape a na ovaj nacin se nekad radilo ili mozda tako jos neko radi .mislim da je menjanje mape kulturnije resenje.al  opet nisam dobio odhgovor...valjda ce neko da se javi ko je uradio chip tuning:)

Keka

Pazi 'vamo: mapu mozes na turbo motoru da menjas do sutra ako ne povecas pritisak turbine i povecas kolicinu vazduha. Kad povecas kolicinu vazduha, promenom mape se poveca kolicina goriva prema kolicini ubacenog vazduha i dobiju se veca snaga i obrtni momenat. Kod atmosferskog motora se menja samo mapa, ali su mogucnosti mnogo manje posto je maksimalna kolicina goriva koje moze da sagori ogranicena kolicinom prirodno usisanog vazduha (i/ili Euro normama).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


staracstol

Bravo Keko, jasno. Cela poenta je više vazduha + više goriva = veće sile tj veća snaga.

Keka

Da li i pomocu kog softvera moze da se vidi koji program ubrizgavanja (model, verzija ili sta vec) je upisan u benzinski ECU i kako moze da se menja (npr da se ubaci od Megana I)?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!