Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Makina koja dobije 50%+ snage nece daleko stici.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


LeNgenda

 :-)1

Zato Ameri iz 4 litra naprave 150 konja i voze te aute po 40 godina. Rastereceni motori, a potrosnja nije bitna. Milina.

Meni pada na pamet VW 1.9 SDI od 64 ks, neunistiv mali, u manjim autima uopste nije inferioran, inace ne volim VW.
Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

mladen895

Ta Amerikanska priča je davno pala u vodu zbog lošeg materijala i loše obrade,ko želi da se bezbrižno vozi trebalo bi da razmisli o nemcima,francuzima i japancima ma gde se oni sklapali. Mercedes je nekada turbine ugrađivao samo po narudžbini  i na zadnjoj haubi je obavezno velikim slovima pisalo KOMPRESOR, verovatno da bi se ogradili od onoga ko je to naručio.
Kad se mora,sve  je tesko.

staracstol

@mladen895: Mercedes stavlja natpis Kompressor na atomobile koji su opremljeni kompresorom a ne turbom. Kompresor je dobar u nizem opsegu a turbo (turbina) je bolja u visem opsegu, odatle i cuvena turbo rupa. Znaci kompresor nije turbina i ne ogradjuje se niko ni od koga vec ljudi jednostavno pisu sta jeste.

Veterinar

Citat: LeNgenda poslato 13.03.2010. - 21:28
Meni pada na pamet VW 1.9 SDI od 64 ks, neunistiv mali, u manjim autima uopste nije inferioran, inace ne volim VW.

:offtopic:

Rikson

#35
odmah da kazem da nisam citao celokupan sadrzaj postova, ali bih da dam neki doprinos temi jer sam se od 1998 bavio tzv. chip tuningom, i proslo mi je kroz ruke nekoliko generacija tehnologija za obavljenje ovog posla, a ucio sam i od svetski poznatih tunera mitsubishija i skode, a sam sam radio na sportskim automobilima najtrofejnijeg AMSK-a u reliju kod nas. Dakle chip tuning kao prepisivanje EPROMA ECU-a (komputera) je resavska skola gde prepisivac ne poznaje sadrzaj niti znacaj programskog koda i znacaj svake "HEX" adrese EPROMa racunara i najcesci je i skoro jedini nacin rada servisa koji daju ovu vrstu usluge kod nas. Konkretno kod atmosferskih motora ne moze se postici gotovo nista, (jedno blago zakasnjenje paljenja doprinosi boljem utisku ubrzanja iz niskih obrtaja), ako se ne izvrse promene na usisu (veće usisno grllo, bolji filteri za vazduh), bregasta sa drugim uglovima, izduvni sistem. Logani 1.6 do kraja 2005 imali su bolji cip ali su vise trosili pa su zato malo ustinuti, pa ko hoce da tunira chip za ovaj motor neka samo prepise sarzaj eproma sa sadrzajem eproma modela 2005 god ili starijim. Inace metode za ovaj rad su potpuno ne invazivne radi se preko OBD (dijagnostickog) konektora. Kod turbo motora situacija je druga, jer se povecanjem pritiska turbine (kasnjenje u ventilu rasterecenja) omogućava da sagori i veća količina goriva i razvije veća snaga, ali se mora zatvoriti tzv. EGR ventil koji vraća izduvne gasove na dogorevanje u protivnom na glavi i ventilima se vrlo brzo natalozi garez sto dovodi do raznih problema, manifestacija i naravno radova. Sve u svemu ovde vredi raditi tuning za normale vozace, sto se za vozace Dacije apriori predpostavlja, i uz normalnu voznju licice vam da auto manja trosi mada to nije cilj ovakvih radova, vec samo marketinga, a auto ce u medju-ubzanjima biti zivlji. U takvim uslovima ne postoji opasnost po trajnost motora i menjača, jedino je turbina opterećenija, ali za sad nemam iskustvo na kojoj kilometraži strada turbina 1.5 DCi motrima. Na oštro tuniranim i voženim VW 2.0 TDI motorima to se desva na 70-ak hiljada.
   

Keka

Utesno je da postoji mogucnost da na tuniranom dCi-u vrisne turbina na 100.000 km  :cekicem:

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

U oglasima sam video da kosta 320 evra, a imao sam informacije da je blizu "hiljadarke".

srbenda

Dizna ili chip tuning?

LeNgenda

Интелект не може да се глуми. То је ипак наш терен.

miroleca

Da li je iluzorno spominjati LPG i Chiptuning u istoj rečenici?  :ces:

Razmišljam da kupim novog Logana 1.6 16v, i odmah bih mu ugradio plin. Od modifikacija sam razmišljao samo o boljem izduvu (srednji i zadnji lonac - ako je katalizator izdvojen) i eventualno zamenski K&N filter ili pečurku. Ako se uradi chiptuning benzinskog kompjutera, da li se to prenosi i na plinski kompjuter (koji uzima podatke od njega)?

Ako neko može da kaže par reči o ovoj problematici, bilo bi lepo...

Pozdrav!!

Keka

LPG ECU bi morao posle tuninga da prodje kroz novu kalibraciju i fino podesavanje.
K&N filter i LPG se bas i ne mirisu (kod vakumskih uredjaja), za sekvent je diskutabilno.
Zamena izduva nema uticaja na LPG.

Diskutabilan je i uticaj tuninga u kombinaciji sa LPG na sedista ventila.

Da rezimiram, tuning na atmosferskom benzincu donosi minimalne benefite (nekoliko KS i nekoliko Nm) uz relativno veliki rizik, tako da je gledano kroz cenu tog poduhvata, neisplativ. Ovo sto si ti naveo ne bi kostalo ispod 750 evra.

Druga stvar je za turbo motore (benzince i dizele) kod kojih je dobitak na performansama mnogo osetniji.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dsit

Koliko sam ja kontao/citao chip tuning kod dilzela najvise negativnih uticaja ima na turbinu. Posto je atmosferac nema ne znam sta bi tu bilo stetno. A s druge strane stalno sam se pitao zasto onda kola nisu odmah fabricki nacipovana..

Keka

Zato sto se svaki sklop pravi sa odredjenom rezervom performansi. Tuningom se rabe ove rezerve.

Treba znati osnovni princip i razliku u tuningu kod atmo i turbo motora:
1. Kod turbo motora, tuningom se povecava pritisak punjenja turbine, time se dobija vise vazduha (kiseonika) u cilindru, sagoreva se vise goriva i posledicno se dobije veca snaga. Pri tome se blago koriguje i momenat i ugao paljenja.
2. Kod atmo motora, kolicina usisanog vazduha se prakticno gledano ne moze promeniti, nego se samo koriguje kolicina goriva i ugao i momenat paljenja.

Iz navedenog, jasno je da atmo motor ima malo prostora za povecanje snage/obrtnog momenta. Sami sklopovi su pravljeni sa mnogo manjom rezervom zato sto motor nije predvidjen za ekstremna naprezanja.

Kod turbo motora, koji rade pod velikim naprezanjima (prakticno je kolicina vazduha mnogo veceg motora strpana na silu u manji motor pomocu turbine), i rezerva je mnogo veca.

Ali, to ne znaci da je tuning bezopasan. Dobitak performansi i kod turbo i kod atmo motora je nesrazmeran u odnosu na povecano habanje motora, moze se cak reci da habanje raste eksponencijalno sa opterecenjem. Fabrike su motore optimalno uskladile tako da isporucuju odredjenu snagu i obrtni momenat odredjeno vreme (odnosno kilometrazu). Na racun kilometraze se moze povecati snaga, i obrnuto.

Mali  :offtopic:, setite se Mercedesovih modela 123 sa dizel motorom. Iz 2000+ kubika su izvlacili (samo) oko 70 KS, ali su zato gurali 500.000 km bez problema. Druga krajnost su motori za Formulu 1. Bas me zanima koliko km traju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

Odnosno, kod atmosferskih motora povećanje snage se dobija zahvatima na glavi motora (uglavnom), a chip tuningom se reguliše, pre svega, količina goriva (i vreme ubrizgavanja, i ugao paljenja...). Ovako se tunira i turbo motor kada ima potrebe za tim (kome nije dovoljno ono što dobija podizanjem pritiska turbine  :bonk: )

:offtopic: Obzirom da su u F1 ograničeni na 3 trke sa jednim motorom, to znači da motor pređe oko 1.000 km (ako izdrži)  :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D