Chip tuning?

prethodna tema - sledeća tema

djuraman

Čudno da je tema prazna  :hm:

Nije valjda da nema ponude chip tuning-a za Daciu na našem podneblju?

Ajd' ako neko ima iskustvo sa tim, gde se nudi, šta se dobija?

Nije da bih potrčao to da uradim, ali razmislio bih, možda krenuo polako...

Keka

Ponuda je sledeca:
1. Benzinac: do 5 KS i do 10% Nm. Problem: ECU nije na stampanoj ploci nego na foliji, cackanja moze lako da dovede do kvara.
2. Dizel: do 25 KS i do 30% Nm. Mnogo bolji rezultati za ulozene novce, ali je pitanje da li je motor dimenzioniran za tolika opterecenja i koliko ce da traje.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Munze

Znam ljude koji nemaju baš pozitivna iskustva sa chip tuning-om :cool:

Prenosim šta mi je rekao jedan drugar: To se ne isplati uopšte, a pogotovo ne kod atmosferskih motora male zapremine, gde je efekat minimilan, a cena ipak značajna. Što se tiče trajnosti, naravno da motor trpi. Osnova svega je "guranje" više goriva u motor i teranje u više obrtaje. Kao logična posledica toga je da trpi svi delovi, pogotovo dihtunzi i da treba protočni (otvoreni) izduv da bi motor lakše disao, tj izbacivao gasove.

DarioGTI

chip tuning - samo za motore sa turbinom, na atmosfercima se jednostavno ne isplati!!

npr ja sam sebi za SN naso chip na 85ks, ali za te pare koje bi dao (280€) rađe cu si uzet neki posten ispusni sustav (tipa remus zadnji lonac) i dobar air intake(gljiva sa dovodom hladnog zraka).

sa preradama na bolje usisu i boljem ispuhu ces dobit puno vise nego chipiranjem - za atmosferce.

:)
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

laki955

#4
Razmisljao sam dugo o tom procesu i nakon procitanih postova na raznim forumina i mnogo postavljeh pitanje  kako i  zasto?  odlucio sam da izvrsim chip tuning na mom Loganu 1,5 dci- bazna verzija 65 hp i 48 kw.
Problem kod ovih DCI morora je bila  DELPHI centrala i sistem ubrizgavanja koji  do skora nije bio provaljen.
Svoga ljubimca nedavno  sam oterao u Novi Sad i preko puta   Sajmista u jednom lokalu  cipovao  Daciju.
Naime doticni  Rale ili ti Gumetina  na jednom auto forumu, sa moga ljubimca  je pomocu  OBD ulaza i odredjenog  interfejsa,  skinuo  postojecu  mapu  iz ECU  motora i mejlom je poslao na obradu u Nemacku.
Posle sat vremena stigao je mejl sa obradjenim  novim podacima koji su  istom metodom  pomocu lap topa i OBD vraceni nazad u ECU.
Sve ukupno boravio sam u Novom Sadu oko 2 sata.
Receno  mi je da je ubacena  nova mapa sa dobitkom od  22 hp i 50 Nm obrtnog momenta i da ce se potrosnja  goriva smanjiti za  oko 0,3 do 0,4 litara.
Ovih dana intezivno testiram   Logana u svim uslovima i dosao sam do  zakljucka

- da je auto  zivlji na srednjim obrtajima  (od 1.500 do 2.500 obrtaja)
- da bolje povlaci  do 100 km i da  je prema mom merenju  ubrzanje sada oko 13 sec, a bilo je oko 15 sec.
- da je manja potrosnja za  otprilike 0,2 litara  po bord compjuteru u istim uslovima rada
-  da mu blokada motora nije pomerena i ostala je na 4000 obrtaja
- da mu je maksimalna brzina ostala ista ....     oko 160 km

  Sve u svemu  moj subjektivan utisak je da je auto dobio  oko  10 - 15    konjica i oko  20 - 30 Nm  momenta, a pritisak turbine  povecan oko 10 posto. 
   Smatram  da   auto sada ima  blizu  80 hp i oko 180 Nm obrtnog momenta.
Sve  zavisi  kako se vozi , ako se normalno  vozi  nema problema po motor, ali ako se forsira  malo duze motor  ce da trpi.  Od vozaca  zavisi sve  kako ce da koristi vecu snagu, da li  samo u  preticanju i boljim medjuubrzanjima ili ce se izivljavati  na autoputu, gde se po meni nije mnogo dobilo, sto se tice max brzine.
Mislim da je  za  cenu od 160 eura  ovo sasvim pristojan dobitak i  dobro ulaganje u ovog turbodizelasa koji se  sada  moze  sasvim pristojno nositi  sa svim  normalnim  benzincima   do 1,6 litara.( ne racunajuci  loganovca i njegovih 16 v :)
Da napomenem  da  sada  klimu  malte ne  i ne oseca.
    Uverenja sam   da bi  proklamovani dobitak od 22 hp i 50 Nm  sigurno  dobio da ima interkuler  vazduha i  protokomer

Eto   toliko  o prvim utiscima   ovog  novomapiranog dizelasa koji se i dalje testira.

 

brankovs


staracstol

Moj auto je cipovan tj. verovao je da je Kangoo od valda 60bhp a sad zivi u ubedjenju da je Clio od valda 85bhp i mogu da prijavim da se to oseti  :too:. Presao je 70k km i do sada nije bilo problema. Potrosnja je tu negde ali nisam ni ocekivao vise konja za manje goriva.

DarioGTI

ako mozes reci: koji motor je chipovan, kolko je ks bio, kolko je sada, i koliko je kostalo chipiranje?  :to:

drago mi je da nema problema nakon chipiranja! :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

dsit

Citao sam svojevremeno jedan tekst o testu uticaja chipovanja na turbo dizel motore i ispostavilo se da se skracuje raadni vek turbine. Davno je bilo, nisam zapamtio detalje al koliko se secam poenta cele price je bila na tome. Kod atmo benzinaca ne verujem da bi bilo nekih negativnih nuspojava (kao i nekog bitnog poboljsanja performansi) al onda opet kontam da bi to vec bilo fabricki tako podeseno da valja i da tako treba.

staracstol

@dsit
Pa naravno da se skracuje radni vek i turbine i motora, vise snage iz iste kubikaze uvek rezultuje skracenjem r. veka. Pitanje je koliko se skracuje a sta dobijas. Ja eto izabrah nesto vise konja. Inace ta ista turbaljka i isti blok imaju prilicno velik raspon konjaza u raznim modelima. A da to tako treba, pa netreba al im se moze, pa jel nevidis da je na Logama sto stvari iskljuceno da bi se razlikovao od punokrvnog Renoa, da se oseti razlika izmedju sirotinje i platezno sposobnijih. Pa ne ucitavaju se tu mape koja je baba Bozana strikala vec mape od istog takvog motora ugradjenog u Clio. A siguran sam da se ne proizvode posebne "losije turbine" za Logu jer je najisplativije proizvoditi istu stvar u velikom tirazu, sto veci tiraz, manja cena po komadu pa i maticna marka bude konkurentnija itd. Ima doduse dileja koje ce ucitati mapu od 200bhp al oni su poseban slucaj a i njih r vek ne tangira previse. Nemoj plasiti ljude, neko ko se ne razume ce ti procitati post i pomisliti da ce mu sutra riknuti turbina a nece gledati to sto ga ladnog vosti i sto ga pregrejanog ne smiri na leru par minuta pre gasenja a to ce te pre kostati turbine nego cipovanje (naravno fabrickom mapom) koje 10% razume a svi komentarisu, u medjuvremenu uzivajte u 60bhp ili 70 ako ste se isprsili za jaci model, ja zurim...

dsit

@staracstol

Ni nemam nameru nekog da plasim, samo komentarisem...
A slazem se da niko ziv ne ceka u leru da se turbina ohladi....bar ja takvog jos nisam sreo.


Veterinar

Mada sam o tom problemu citao na internetu kao o mitu, nakon voznje na vecim obrtajima (npr. autoput) ostavim auto da odradi malo u mestu.

staracstol

#12
.Nije mit, u uputstvu za Focus 1.6 tdci pise tako a kod drugara sam gledao uputstvo za Golf IV 1.9 tdi u kom takodje stoji takva preporuka tako da verovatno vazi za sve turbo naftarice.

dsit

Turbinese vrte i do 200.000 o/min i dostizu temperature od (700-800) °C pa taj rad u leru nije na odmet da se malo ohladi.

wildserb

caos

imam logana 1,4 presao je 90.000 km cipovao sam ga pre 10.ooo i sada se kajem sto to nisam uradijo prvog dana kada sam ga kupio
cipivao mi ga je kolega sa rumuskog forum po ceni od 100 leja ( 25 eura)