Stepway potrošnja

prethodna tema - sledeća tema

miki-bgd

Hm, vidis kad razmislim ima smisla to itekako, bas cu da probam. Hvala!  :ziveli:

bocca

hm, kako kaze slavko u jednoj drugoj temi o potrosnji "sneg je cudo" za potrosnju i strasno povecava, sto sam se i sam pomalo uverio, ali ako uzmemo da te nisu pokrali na pumpi, sto je verovatnija mogucnost, tebi je potrosnja 15l/100km a ne 10!!! to je jako puno.

miki-bgd

Izvinjavam se, greskom sam stavio 247, u pitanju je 347  :c:
Kako to mislis "ako uzmemo da te nisu pokrali na pumpi", pa moraju bar malo da drpnu  :hihi1: :laugh1:

Ne znam, videcemo. A i jos nisam presao standardnih 10.000km, kada se motor razradi, pa mozda padne potrosnja. Ali to onda tek tamo za prolece/leto, sto kazes sneg je potpuno irelevantan i za priblizne realne testove, da budem zadovoljan sa 10 u sneznim i gradskim uslovima  :whistling:

zac

Pa ja ti rece kako da smanjis potrosnju, ali ti neces da doteras auto do mene.  :laugh:

miki-bgd


Lazar@

#65
popricao sam malo sa vlasnicom jednog stepway-a kaze da joj je auto u fazi razrade trosilo 5.5l  na otvoreno a u gradu oko 6...i sad joj trosi oko 5.5u gradu a na otvoreno nista...Meni vilica do poda...moje auto je u fazi razrade trosilo 10l a sad trosi preko 6 gradske a na otvoreno oko 5/5.5l...a vozim kao baba 
dci u pitanju...ali stvarno super ide ako se nagazi...ali opet normalno kad se vozi trosi mi dosta vise nego sto bi trebao da trosi??? kroz grad ne prelazim 2.5k rpm u vrh glave a na otvoreno 3k....

slavko_bgd

@miki-bgd, jedan savet iz ličnog iskustva: probaj da malo nežnije ubrzavaš (šaltaj na oko 2500/min) i probaj, kad god ti uslovi saobraćaja dozvoljavaju, da održavaš motor na oko 2200 o/min. Ako imaš bord sa pokazivanjem trenutne potrošnje koristi tu opciju, ona mnogo pomaže da se motor održava u režimu kada najmanje troši. Cifre će ti pokazati sve i pomoći će ti da se navikneš na svoj novi auto.
Probaj pa napiši tvoje iskustvo.


Keka

1.6 u klasicnoj gradskoj voznji ne moze ispod 10 litara i to treba prihvatiti kao cinjenicu. Motor je stare konstrukcije, menjac ima dugacke prenose, auto je prilicno neareodinamican.

Podrazumeva se da je voznja normalna, racionalna i bez naglih ubrzavanja, sa saltanjem izmedju 2500 i 3000 rpmi obaveznim kocenjem motorom gde god je moguce.

Sve ostale price o potrosnji od 0,00005 litara na 1.000.000 km su price za malu decu.

CitatAko je nijeznik 15, svi kazu 18. Ako auto trosi 10, svi kazu 8.

Podstaknut ovom temom pokrenuo sam istrazivanje. Na autoputu vozim strogo 90 km/h, umesto dosadasnjih ~110 km/h pa se javljam sa potrosnjom kad ispraznim rezervoar.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Samo izdrži do kraja.
Sam svoj gazda - vazda.

miki-bgd

@slavko
Nemam bord kompjuter, ali sada tako i radim. Na oko 2500 menjam brzinu, a dok vozim (znaci ne racunajuci ubrzanja, nego kada dostignem brzinu) obrtomer je uglavnom izmedju 1500 i 2000. Znaci retko kad idem preko 3000, i to nikad ne traje dugo. Osim juce kad sam isao za kulu autoputem, pa sam isao oko 120 na oko 3500.  :ziveli:
Neka, za sada sam zadovoljan sa 10l (zima i grad), do leta cu da odradim i prvih 10000km, pa cu onda da vidim situaciju kad se auto razradi.
Sto kaze keka, ne ocekujem cuda od motora, ali posto vozim kombinovano, ocekujem i prosecnu potrosnju ispod 10l, a ona se, prema mojim merilima, bas nesto i ne spusta.  :wave:

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

slavko_bgd

Zorane, za Beograd i ove niske temperature nije puno 10L.

Miki, probaj da voziš malo iznad 2000 o/min, izbegavaj, pogotovo po gradu, režime ispod 2000/min. Većina Stepway-a 1.6 koje smo podešavali u vožnji u režimima između 2200 i 2500/min pokazuje najmanje vreme ubrizgavanja goriva, samim tim je i potrošnja najmanja. Tokom ubrzavanja ubrizgavanje se mnogo povećava (savlađivanje inercije), zatim ide jedna kratkotrajna faza kada vozilo još uvek ubrzava i RPM se povećavaju a ubrizgavanje goriva se postepeno smanjuje i tek onda kad se (ako se) dostigne neka konstantna brzina i konstantni RPM (mi kažemo "steady") ubrizgavanje se još malo smanji i pokazuje neke minimalne vrednosti ubrizgavanja goriva za taj režim.

E,sad, sve je to lepo ali u gradu je jako,jako teško održavati režim konstantne brzine&RPM-a i na ubrzavanjima se gorivo najviše rasipa.O semaforima i gužvama da ne govorim. Laički savet: auto ti je u režimu najmanje potrošnje onda kad osetiš da ubrzava a ti mu pomalo oduzimaš gas. To se najbolje postiže kad se "igraš" sa menjačem, jer na primer masa benzinaca na 50-60km/h manje troši u nižem nego u višem stepenu prenosa (npr manje u 3-oj nego u 5-oj). Još jedan od paradoksa savremenih motora...

Keka

Pri ubrzavanju ili pri konstantnoj brzini?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


speedo

Fabrika propisuje gradsku potrošnju od 10,2 l za Sandero stepway 1.6. I manje od toga ne može po gradu, može samo više, ništa nije neobično i da troši litar više, zimi posebno. Zato bih ja vozio kako je meni najugodnije, bez konstantnog gledanja na obrtomjer...opustite se.

miki-bgd

#74
@slavko
Hvala na informacijama!  :ziveli:

@speedo
Nije problem tih 10l, nego da potrosnja ne ode puno preko toga.  :wave: