K&N filteri

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Samo da javim da ništa nema od filtera :cry:
Dacia ima neki sjebani sistem za to kućište filtera i bio bi problem raskačiti sva vakuum creva i ona usisna plastična grana...itd. Ima rešenje da se promeni usisna grana i da se stavi sportska i onda K&N i onda bi auto čak dobio i na konjaži, ali to mi je malo hevi i nisam baš planirao toliko da se cimam, bez obzira na garanciju.

E sad, nešto sam pričao sa ovim likom i pokazao mi je kako se čuje auto sa otvorenim poklopcem i ja sam lepo došao kući i podigao samo malo zadnji deo kućišta filtera za vazduh...tj poklopca, i pogledao sam lepo i video da filter i dalje stoji u onom delu koji je "ograđen" u kućištu i ne može da prolazi "nefiltrirani" vazduh u usisnu granu. Znači samo sam napravio gap na gornjem delu poklopca i time ukinuo vakuum funkciju ili šta već..... Zvuk je NEVEROVATAN, znatno bolji čak od K&N-a.

Sada sam mislio da vidim šta svi vi kažete koliko bi to moglo da šteti motoru i šta bi sve moglo da pođe naopako kada bi se ostavilo tako ili mu uopšte ne smeta.

Evo i par sličica kako sam to odradio....značu samo sam raskačio one žabice, a šrafove nisam dirao, i podigao sam malo gornji deo poklopca i zavukao te žabice ispod da bi se napravio gap.









Ja sam sve to lepo vratio na mesto, ali bih stvarno voleo da saznam šta bi bilo da ostavim ovako.
Ko zna nek komentariše.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Filter stoji na mestu zato sto ima falc koji ga drzi. Da li filter dihtuje i da li sav vazduh ide preko filtera, ili provlaci negde fals vazduh....to je druga stvar. Ako provlaci nije zdravo za motor. Ja tu nista ne bih dirao , ako hoces da se igras, pokusaj sa promenom polozaja/duzine plasticne cevke koja ide od kucista filtera do fara, mozda se nesto dobije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

DrJekyll, ma ne valja..., pa sad kao da nemas filter...  :fiju:  Podigao si poklopac i sad fals vazduh direktno ide preko filtera u usisno grlo, sta mislis cemu sluzi onaj gumeni deo na filteru? Pa sluzi da zadihtuje izmedju donjeg dela kucista i poklopca. Ne igraj se sa tim ako hoces zvuk bolje probusi rupu negde na auspuhu.   :cekicem:

DrJekyll

#33
Probao sam i nema nikakve razlike. Samo se ovako dobija dubok zvuk. Znam šta bi većina rekla, da sam budala, ali ja stvarno volim dobar zvuk motora i nije mi bitno kako ide sve dok se dobro čuje..... Ranije smo na starijim kolima i bušili zadnje lonce zbog toga, ali tad smo bili klinci i nismo znali za bolje :laugh1:


Dodato:
Ima dosta razlike u sportskom zadnjem loncu i zvuku motora dok ubrzava....rešio bih ja to odavno da je samo auspuh u pitanju.


I još me zanima, šta se dešava ako "nemam" filter? Ja sam ranije vozio juga bez filtera zimi, a leti zbog prašine itd sam ga stavljao i ništa nije smetalo. Ne znam šta se dešava, tj. šta može da se sjebe ako nema neko filter za vazduh?
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

zac

#34
Radi kako hoces  :ne: to ne valja za motor.

Doktore, desava se to da prasinom "brusis" hilzne, karike, ventile... pa to je ravno...  :electro:

DarioGTI

Evo jedan primjer: kolega je prije dvije godine kupio novu kosilicu koju nije malo platio, pošto mu se u obitelji ama baš nitko ne razumije u mehaniku niti išta vezano za to, oni su skinuli filter zraka, ja sam došao 2-3 dana kasnije da pogledam novi stroj, te su mi tada i rekli za to, ja sam lijepo objasnio i kolegi i njegovom ocu što će se dogoditi bez filtera, ali me nisu doživili ni 2%, par mjeseci kasnije je mašina otišla u qurac te ju je dao meni da je probam popravit (jer inaće i servisiram kosilice pored ostalog). Ajd nekako sam i uspio, mada je i ostala bez ulja na kratko vrijeme. Ja sam mu tada (bez njegovog znanja) stavio komad spužve na mjesto filtera zraka, međutim oni su to s vremenom skinuli, a i dosuo sam novo ulje. Ove godine (proljetos) opet je dovezao kosilicu, bez filtera ulja, bez I JEDNE JEDINE KAPI ULJA, ali joj ovaj put nije bilo spasa, jer su zaribali ležajevi i ostatak motora.

Kratko rečeno: vožnja bez filtera je kao namjerno, uporno i besmisleno kidanje motora. Ako već hoćeš samo zvuk, stavi makar i neku pijačarsku "pečurku", samo da ne uljeće prašina i bube i ko zna šta još u motor...

:to: :to:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

DrJekyll

Slažem se i ja sa tim, razumeo sam savete i neću ostaviti nefiltrirani vazduh da ulazi u motor.

Imam samo još jedno pitanje.
Da li bi moglo da se izvede da se stavi neki filter sa metalnom mrežicom na već postojeći filter i da se napravi ovakav gap kao što sam ja to uradio. Videću sutra da slikam malo i da bolje objasnim šta sam imao na umu.

Sve jedno, bilo kako bilo, ja ću voziti sa "normalno" stavljenim filterom sve dok ne iskrsne neka bolja varijanta koja je bezbedna za motor, a čuje se dobro :dance:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Branislav-NIŠ

Ja sam letos probao ono što je Keka spomenuo nekoliko postova ranije.Skinuo sam plastičnu rebrastu cev koja vodi vazduh od iza fara do plastičnog kućišta filtera za vazduh.Filter nisam dirao.Utisci su sledeći:
-Motor lakše pali
-Olakšano mu je disanje
-Dobio sam rezak zvuk motora prilikom ubrzavanja,naravno pojačala se buka u kabini
-Preticanje ide ko od šale
-Ali,povećala se i potrošnja,na nekih otprilike 8,9lit. plina na 100 km.(auto je bio max.opterećen,pun gepek + 5 putnika)
-Bilo mi je zadovoljstvo voziti ga tako,dok god stiskaš gas on ubrzava

Ko god želi neka proba,mislim da nije štetno za motor jer se filter za vazduh nedira,samo se potrošnja plina povećava.

zac

#38
Citat: Branislav-NIŠ poslato 15.10.2011. - 14:23
-Motor lakše pali
-Olakšano mu je disanje
-Preticanje ide ko od šale
-Ali,povećala se i potrošnja,na nekih otprilike 8,9lit. plina na 100 km.(auto je bio max.opterećen,pun gepek + 5 putnika)
-Bilo mi je zadovoljstvo voziti ga tako,dok god stiskaš gas on ubrzava


:ces: Iskren da budem, iznenadjen sam da motor toliko dobije na performansama skidanjem cevi usmerivaca vazduha, kutije filtera.
Da promeni zvuk, to je normalno, ta cev i sluzi da smanji buku.
A potrosnja... ne vidim razlog za povecanje potrosnje.  :ne:

Aleks

Sto se tice performansi-mislim da je to subjektivni osecaj zbog zesceg zvuka motora. Smatram da je lose skidati rebrastu cev jer je njena funkcija da dovede sto hladniji vazduh do usisnika. Usisavanje toplog vazduha iz motornog prostora nikako ne odgovara motoru, sto se najcesce odrazava na potrosnju i performanse.

zac

 :aplause: Aleks, tacno to je uzrok povecane potrosnje, a slazem se i sa konstatacijom da je to ipak subjektivan osecaj.

Keka

Naprotiv, vruc vazduh treba da smanji potrosnju (i performanse) zbog pada gustine (i mase) usisanog vazduha.

http://en.wikipedia.org/wiki/Density_of_air

Rebrasta cev pored dovodjenja sto hladnijeg vazduha sto je moguce, verovatno utice i na zvuk, ali ima i odredjeni otpor strujanju vazduha, koji se moze izracunati (ko ume). Onda bi videli da li je taj otpor znacajan ili nije.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Boka

 :offtopic:
A sto ne vidis varijantu sa originalnim Remus zadnjim loncem. Dobices taj zesci zvuk koji zelis da imas, neces cuti buku motora koju reskiras da dobijes tim filterom (osim ako volis da ti se pojaca buka motora). Ne govorim nista napamet, moj drug je stavio Remus na pezou 205 , zvuk otkida, cak se i na ler gasu cuje kako rezi u mestu, a opet kad vozis auto ne cuje se buka motora vec samo iza sebe cujes izduv. Razmisli i o tome. :wave:

DrJekyll

Problem sa izduvima je što se čuju i prilikom spore i brze vožnje. Filter ti daje zvuk motora tek kada je papučica do kraja pritisnuta, a u normalnim uslovima vožnje se ne čuje.
Samo da dodam da kada sam podizao poklopac filtera imao sam baš dosta vibracija u kabini i pored tog vrh extra do j*ja zvuka :cool: tako da sam sada siguran da to definitivno nije dobro za motor, a i našao sam lepo objašnjenje i na netu na engleskom:

Small dust particles that enter the combustion chamber of an engine cause wear. Running any vehicle without an air filter will wear out the engine and void any warranty.

You may however see some small performace gain and an increase in induction noise,

but this performance will soon be countered by the damage caused to your engine by not running an air filter

Also fuel consumption may increase.




BTW
Slažem se sa konstatacijom za topli vazduh i bilo mi je ranije logičnije da on pomaže u sagorevanju (kad je toplije bolje su eksplozije), a probao sam da skinem ono rebrasto crevo i kod mene se nije ništa desilo....bar ja nisam u tom trenutku ništa čuo drugačije (možda jer sam pre toga slušao onaj zvuk).
U svakom slučaju, ja ću ostaviti kako je fabrika propisala, a možda ću da kupim neku 65icu EFI da se malo zezam sa njim, a do tad....ćuti i trpi.
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Keka

Citat: DrJekyll poslato 15.10.2011. - 20:48
BTW
Slažem se sa konstatacijom za topli vazduh i bilo mi je ranije logičnije da on pomaže u sagorevanju (kad je toplije bolje su eksplozije),

:nono:
Toplije->manja gustina->manje kiseonika u jedinici zapremine->manje goriva moze da sagori->ECU smanjuje kolicinu ubrizganog goriva->pad potrosnje i pad performansi.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!