Zamena antifriza

prethodna tema - sledeća tema

Lazar@

Citat: jasho poslato 13.11.2017. - 08:51
Jesi radio veliki servis? Proveri vodenu pumpu?! :ces:
Jesam, jesam...na 70tak hiljada kilometara(iliti 5 godina starosti)
Sad sam na 100k..  :lazy:

Ma i ja sam imao fenomen variranja nivoa tecnosti od minimuma do maksimuma  :D  Nebitno gledam li na hladan motor ili ne  :D
Medjutim sad je bila ispod minimuma pa sam dolio 150-200ml antifriza...ta kolicina ne bi trebala da pravi problem posto ga nisam razblazio?
Nisam napunio bocu do na max, nego do sredine...Tako da mogu dodati jos malo destilovane vode, ako treba da razblazim?  :D

Loganovac

100% antifriz je maltene čist glikol. Ima neverovatnu moć penetracije i maltene nema šelne koja će ga zadržati u sistemu. Pored toga, značajno je umanjen efekat hlađenja u odnosu na vodu. Dakle, razblažuje se obavezno, za naše uslove 50:50.
To što si u posudu dolio 150-200ml nije kritično, samo si povećao koncentraciju u samoj posudi i to ne na 100% jer se pomešao sa litrom već razblažene tečnosti. Moja praksa: odmah razblažim destilovanom vodom 50:50 i čuvam u boci za dolivanje. Naravno, označim markerom da je razblažen.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Goran25

Citat: Veterinar poslato 28.02.2018. - 22:16
I kod mene je tako, ali nisam hteo da razređujem antifriz nego sam (iako je skup) kupio originalni koji ide kao fabrički. Za 36000km sipao sam oko 0.5 l ukupno, ali o tome možemo i u nekoj drugoj temi.

Nisam izbegavao varijantu kupovine Antifriza, medjutim u servisu im je verovatno bilo lakše da dosipaju destilovanu vodu uz obrazloženje da mu neće biti ništa :glare:

Taj originalni koji si kupio, pretpostavljam da ne iziskuje naknadno mešanje sa destilovanom? Da li si ga sipao u praznu posudu ili si samo dopunio postojeći?

saša61beograd

Zavisi,originalni Glaceol se prodaje i razblažen (do -21) i kao koncentrat koji se obavezno razblažuje sa 50-60% vode.

Veterinar

Kupio Renault (ubeđen sam), već pripremljen, do -18 ide, navodno je fabrički taj, što bi se i po boji reklo. Nisam hteo da sipam bilo šta drugo (čak ni destilovanu), jer je auto u garanciji i želim da situacija bude 100% čista ukoliko se ikad desi ikakva sekiracija...

saša61beograd

I ja sam za dolivanje kupio Renault u Hit autu,samo mislim da je do -21 stepen i sigurno je to isti onaj Glaceol koji se fabrički sipa u nova vozila.Ranije,u Kompresoru sam uzimao Glaceol na kome je pisalo "Reno butik".
Bilo bi zanimljivo proveriti kolika je koncentracija onog koji se sipa u fabrici.Ako je razređen do -21 onda nikakvo dolivanje vode ne dolazi u obzir!Noćas je u Somboru bilo -22!!!
Za rusko tršište sigurno stavljaju jaču koncentraciju,za ostatak Evrope možda ovaj do -21.Zbog uštede,oni tako vole da uštede.

Goky

Ja mislim da su meni na prvom servisu dosipali malo onog crvenog pa se boja promenila nije više fluorescentno žuto-zeleni. Na računu stoji da su dolili 0,2l Glaceol ali mislim da su dolevali od onog Total Glacelf Auto Supra G12.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

saša61beograd

Negde na netu naišao sam na podatak da se i Glaceol i Glacelf prave u istoj fabrici (Arteco,Belgija) i da su zapravo ista stvar (osim boje).Zašto to nije jedan isti proizvod,iste boje i imena,razlog je možda neka politika Reno-a i Pežo-Sitroen-a.A oba ih pokriva Total,za koga taj Arteco pravi antifriz.Luda kuća.

speedo

Originalni je žuto-zeleni Glaceol RX tip D (to je onaj tip D što se navodi u servisnoj). Razblažen do -21 ili koncentrat koji pola pola sa vodom daje -35 ako sam dobro upamtio. Litar bi trebao da bude dovoljan između dva intervala velikog servisa za povremeno dosipanje. U ovl. servisima vjerovatno sipaju Motrio antifriz koji je crvene boje.

dekiv68

Ne meni su u Reno Sava dosuli taj žuti fluoroscentni

silent

#280
Do sada sam menjao antifriz na 3 godine, (Glacelf Autosupra, narandžasti). Kočionu tečnost isto, ali o tome u odgovarajućoj temi http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=1357.60

Godišnje ne prelazim puno, 8-10.000 km.

Taj period mi deluje prekratak, ima li smisla da ga pomerim na recimo 5 godina, može li to imati neke negativne posledice?

https://www.profaco.rs/proizvodi/rashladne-tecnosti/glaceelf-autosupra.html

Period upotrebe Više od 650000 Km ( 8000 h ) pređenih Km u kamionima , Više od 250,000 km ( 2000 h ) pređenih Km u automobilima.
Preporuka je da antifriz treba menjati ili nakon pređenih navedenih kilometara ili nakon 5 godina , u zavisnosti od preporuke proizvođača vozila.

saša61beograd

#281
Zamenio sam antifriz.Od velikog servisa je prošlo 4 godine,a tada mi nisu ispustili sav,nego samo koliko je isteklo zbog zamene pumpe,tako da to i nije bila prava zamena.Drugi razlog je što sam konačno prešao na Total glacelf auto supra,umesto Renoovog Glaceola (koji se može naću samo kod ovlašćenih servisera i otprilike je 4 puta skuplji od Totalovog !).
Postupak je bio ovakav:
-ispustio sam stari na donjem crevu hladnjaka.
-skinuo sam creva sa grejača kabine i odatle i iz donje rupe hladnjaka plastičnim crevom i špricem izvukao oko 2-3 dl starog antifriza.To su "džepovi" odakle antifriz nikad ne isteče.
-vratio sam creva bez stezanja šelni i nasuo u sistem oko 5 litara destilovane vode.Pustio sam da motor radi i provrti to oko par minuta.Voda koja je istekla imala je blago žutu boju od starog antifriza.Sve sam to ponovio,pa ispustio.
-opet sam špricem i crevom izvukao šta je moglo iz hladnjaka i cevi grejača (sad je to bila,manje-više čista voda)
-vratio sam creva,stegao šelne i nalio novi antifriz (50%)dok nije počelo da preliva na "sisicu" na crevu prema grejaču.Zavrnuo sam "sisicu" i dolio malo preko maximuma i upalio motor.
-Kad je ventilator počeo da se pali sajlom gasa sam turirao,a nivo je lagano padao,odradio sam jedno 5-6 paljenja ventilatora.
-nivo se zadržao otprilike na pola između min i max i tad sam ostavio da se motor ohladi
-posle par sati vidim da je ekspanziona posuda prazna.Dolio sam oko pola litra do polovine i krenuo da se provozam.Kad sam se vratio još par puta sam sačekao da se upali ventilator,uz turiranje motora.Verujem da je ovim odzračivanje gotovo,ali mislim da će kad se sve ohladi,biti potrebno doliti još malo.

Zamenio sam šelne na crevima grejača,umesto onih fabričkih na "klik" stavio sam obične,na stezanje,prohromske.Ovo sam uradio je bilo nekih belih tragova na crevima koji govore da je bilo nekog sitnog curenja.
Total antifriz (koncentrat) sam platio 420 litar,a na sajtu Totala piše da ima zvanični apruvel po Renoovm Typ D.

Loganovac

Zvuči kao dobro odrađen posao!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dekiv68

#283
Kako mi je nakon 2 godine od dolivanja nivo antifriza pao ispod minimuma na prelivnoj posudi opet sam pročitao celu temu.
U uputstvu za rukovanje i osnovno održavanje piše da se koristi rashladna tečnost Glaceol RX Type D- Kako navedenu tečnost ne mogu da nađem u radnjama na teritoriji Beograda molim za savet po sledećem:
1. Gde se može nabaviti predmetna rashladna tečnost
2. Koja zamenska rashladna tečnost može da se dolije bez posledica, u smislu mešanja sa postojećom.
Drugim rečima da li je neko u Glaceol RX Type D dolivao Total Glacelf Auto Supra ( https://tektion.rs/ulja-i-maziva/maziva-i-tecnosti-za-vozila-i-mehanizaciju/tecnosti-za-zastitu-i-hladjenje-motora/total-glacelf-auto-supra-1lit./ ) bez posledica, nakon nekog vremena

Raja

Doliti vodu. Nekada je bila destilisana, danas je demineralizivana. Provozati lEmuzinu i kad se ohladi proveriti tačku mržnjenja.
Ne mora sve u istom danu.
U međuvremenu, naći će se nešto odgovarajuće.