Popravak pinjona brzinomjera na Loganu

prethodna tema - sledeća tema

kiconix


DarioGTI

Stalker će slike ponovno uploadati za koji dan, danas sam ga obavijestio.  :wave:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

#47
Ekipa žao mi je što su slike koje sam objavio ponovno nestale, izgleda da sam za upload odabrao pogrešen server  :agr:
Na žalost nema opcije editiranja postojećeg posta a pisanje novog bi moglo potrajati pa ću napraviti C/P teme koju sam već ranije objavio na ovdašnjem Renault forumu.


Dundo logan je odlučio uzeti stvar u svoje ruke i riješiti problem s brzinomjerom koji mi u zadnje vrijeme zadaje probleme.

Pretpostavljam da je pinjon poput ovoga na mom Loganu isti na više Renault modela pa bi ovo trebalo zanimati i one koji s podsmjehom gledaju rumunjsku automobilsku perjanicu :bigl:

Pinjon je kompletan napravljen od plastike i jednostavno je uštekan u mjenjačku kutiju tako da ga za skidanje treba jednostavno snažno povući van . Kad ga izvučemo iz mjenjača treba odvojiti konektor s tri žice koji je dosta čvrsto uštekan i nema nikakve kočnice koju treba stisnuti da bi se odvojio.

Ovo je ta čarobna naprava koja rotaciju iz mjenjača pretvara u električne impulse.




Pinjon nije namjenjen da se popravlja pa mu je dvodijelno kućište zalijepljeno i da bi se zavirilo u njegovu unutrašnjost treba ga rastaviti po spoju. Ja sam za tu svrhu upotrebio ovu malu pilu za metal ( al' bi dobro došla u zatvoru  :Smiley:)



Pila ima tanki list sa finim zubima i kod pilanja pravi jako uski rez, što je jako bitno jer treba pri pilanju skinuti što manju količinu materijala kako ne bismo previše skratili kućište pinjona. Ujedno treba paziti da ne pilamo preduboko i oštetimo unutrašnjost. Dovoljanje rez dubine oko 1 - 2 mm i to treba raditi iz više poteza ukrug dok ne utvrdimo da smo raspilali spoj ali ne i otišli preduboko..

Kad ga rastavimo treba ga najprije oprati od ulja jer je priključen direktno na mehanizam unutar mjenjačke kutije pa nije neobično da u njemu ima ulja.
Kad ga rastavimo izgleda ovako



U jednoj polovici se nalazi rotor koji na kraju koji ide u mjenjač ima četvrtastu osovinicu poput kilometar sajle kakva se koristi na starijim automobilima.



na drugom kraju je magnet u obliku prstena



Pinjon je u stvari klasičan magnetni brojač okretaja koji broji prolazak magnetskih polova a ova elektronika je u "čitač"



Crvenim krugovima označene točke su pinovi koji vode prema vanjskim konektoru i onim trima žicama koje impulse vode u brzinomjer. To su u stvari i sumnjiva mjesta jer već letimičnim pogledom sam utvrdio da lem oko pinova nije kompaktan i da se naziru pukotine koje se na slikama ( na žalost slikano je mobitelom koji baš nema idealan makro mod) vide kao crni krugovi.

Lemilom i vakuum pumpicom sam odstranio stari linol i ponovno zalemio pinove za pločicu. Sada su lemne točke kvalitetnije i bez pukotina








Sada sljedi još jedan delikatan posao a to je sastavljanje pinjona. Kako sam već spomenuo da treba napraviti što manji rez a to je iz razloga da nakon sastavljanja rotor ne bi dodirivao tiskanu pločicu s elektronikom i time mu bilo blokirano rotiranje pošto je između rotora i elektronike vrlo mali zazor. Zato najprije sastavimo dijelove i probamo može li se rotor slobodno okretati i koliki je zazor između njega i pločice.

Kad smo se uvjerili da je sve OK treba zalijepiti dijelove koje smo prije razrezali. Ja sam za tu svrhu koristio obično Super Bond cianokrilno lijepilo a prethodno sam spojeve koji se lijepe očistio Pascofix cleaner tekućinom za odmašćivanje.
Potom sam ljepilo nanio na jednu stranu i precizno sastavio obje polovice. Pripremio sam i Pasco Filler punilo kojim sam namjeravao ojačati spoj ali sam nakon što se ljepilo stvdlo, zaključio da je spoj dovoljno čvrst i da ne treba dodatno pojačavanje.



Pinjon je ponovno u jednom komadu i jedva se primjećuje da je nešto ređeno na njemu  :dobro:
Na slici se lijepo vide zubi koji ga čvrsto drže u ležištu mjenjača.




Nakon što je vraćen na svoje mjesto i priključen konektor sa žicama, sljedila je probna vožnja. U nekih pola sata vožnje i pređenih oko 30 km kazaljka brzinomjer nije ni jednom pala na nulu ali siguran ću biti da je operacija uspjela tek nakon prevaljene neke ozbiljinje kilometraže.



Nadam se da nisam stvorio dojam kako je ovo prezahtjevan posao jer uz malo opreza može ga napraviti gotovo svatko.
Zato ako vam se pojave problemi s brzinomjerom a sumnjate na pinjon, slobodno se upustite u ovakav pothvat prije nego li pomislite da je kupovina novog jedino rješenje.

Ako baš želite novog, ovaj broj na njemu bi trebao biti originalni kataloški broj dijela.




Evo, prošlo je već nekoliko godina od popravka a pinjon još radi kao nov. Nadam se da će ove slike postavljene preko ImageShacka
biti sigurnije i trajnije.

Lijepi pozdrav
  :wave:

Edit: Na kraju me je Keka uvjerio da je bolje ako mogu slike postaviti preko Postimage.org što sam na kraju i učinio
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

kiconix


vujanovgoran

 :respect:  :aplause: :aplause: :aplause: i hvala Stalker, ovo ce nama priucenim majstorima dobro doci  :hall:
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

boban66

 :aplause: :aplause: :aplause: Ja koristim   Dodaj.rs, već par godina. U svakom slučaju svaka čast!
Ko sebe osudi, služi doživotnu robiju.

koznazna

#51
Hvala Stalkeru i Moderatoru.

Šaljem link ka pdf verzija stranica na kojima Stalker objašnjava postupak popravke pinjona. Ovo je za slučaj da se slike opet izgube  :wink:.

https://www.dropbox.com/l/QajPiKDrDO5TWvqEUEMz1b

Hvala još jednom na angažovanju oko re-uploada slika!

P.S.
Ne znam da li sam narušio pravila foruma ovim postavljanjem linka tj pdf-a, a  ako jesam, neka moderator obriše link.

hobbista

@stalker: hvala na ponovnom postavljanju slika  :to:
@koznazna: sve je u redu - hvala i tebi  :to:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

maestral5747

#53
I ja sam prema loganovom uputstvu isto napravio na materinom cliu. Tri plave strelice pokazuju zalemljena mjesta koja sam jednostavno zagrijao lemilicom do točke taljenja i pusti da se ohladi. Žuta strelica pokazuje oslonac osovine sa magnetom i to sam samo malo očistio Purol pasotm. Zalijepio super bond ljepilom.
To je bilo 27/09/2011 i još uvijek drži

stalker

Citat: maestral5747 poslato 02.07.2013. - 19:04
I ja sam prema loganovom uputstvu isto napravio ...

Na nekim forumuma sam poznat pod nadimkom logan  :hat:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

stalker

Prije izvjesnog vremena mi se požalio prijatelj koji od prošle godine vozi Logan MCV 1,6 MPI da ima problem sa padanjem kazaljke brzinomjera. Odmah sam znao o čemu se radi ali nikako da nađem vremena da mu to sredim.
Na kraju sam odlučio naručiti novi pinjon kojega sam našao na webu po zaista smiješnoj cijeni http://www.banggood.com/Speed-Sensor-for-Renault-Clio-Espace-Kangoo-7700418919-SS2-p-88399.html?rmmds=search

Kad je pinjon stigao mislio sam to pet minuta posla i gotovo ali sam se grdno prevario. Izvučem pinjon sa MCV-a koji usput ima 1.6 motor identičan kao kod mene i tada mom iznenađenju nije bilo kraja. Pinjon je na prvi pogled isti kao kod mene i kao ovaj novi kojeg sam kupio ali ima drugačiji konektor. Kod mog i ovog novog je konektor sa tri pina koji su razmješteni u trokut a kod njegovog je konektor nešto uži i tri pina su razmještena u ravnini. Žao mi je što to zbog žurbe koja nastala nisam slikao. :doh:

Pošto je čovjek planirao nekuda ići odjurio sam u svoju radionicu i po provjerenoj metodi rastaviti pinjon, kvalitetno zalemiti kontekte koji su izgubili spoj, sve ponovno zalijepiti i vratiti na mjesto.

Sada imam jedan pinjon viška i spoznaju da Dacije imaju namanje dvije vrste pinjona brzinomjera. Moj Logan je iz 2005. g. a ovaj MCV je mislim dvije ili tri godine mlađi. Znao sam da je kod Renaulta treba biti oprezan kod kupnje dijelova koji su na identičnom modelu auta često potpuno različiti ali eto i Dacia (pod Renault kapom) slijedi taj primjer.  :ces:
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Zoran

Baš sam neprijatno iznenađen. Prošla su vremena kada je NSU Pretis trpao iste klipove u Princa i svoje motocikle Super Max.
Sam svoj gazda - vazda.

DarioGTI

@stalker - mislim da je uzrok različitosti to što su mjenjači različiti. Koliko me sjećanje služi, moj Logan 1.6 '05 ima JH3 mjenjač, dok je primjerice naš bivši familijarni MCV 1.6 16v '07 imao JR5 mjenjač.
Lakše bi mi bilo vjerovat da su pinjoni potpuno različiti nego da oblikom isti pinjon ima drugačiji raspored pinova  :fiju:. Ali eto, sada smo svi naučili nešto novo!
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

nik

Da zanovimo slike
Pinjon brzinomera je potrebno pažljivo iseći po kanalu obeleženom crvenim strelicama da bi se odvojio gornji deo sa konektorom.


Na gornjem delu koji se odvoji (gde je konektor) nalazi se elektronika (kako ovo moćno zvuči  :hihi:). Potrebno je prelemiti obeležene pinove

Na slici se jasno vidi loš lem.

Posle prelemljivanja


Nakon toga sve očistiti i zalepiti (ako se dobro sećam ja sam prvo zalepio superlepkom, a posle pojačao spoj tkaninom-gazom utopljenom u dvokomponentni lepak, ne sećam se više koji materijal sam koristio, davno bilo).

balenko

Hvala za ponovno slanje fotografija, još da uspem da skinem pinjon