Popravak pinjona brzinomjera na Loganu

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Već sam na forumu pisao da mi povremeno ne radi brzinomjer http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2061.0

Pošto se isti problem često javlja i na Renaultima malo sam se informirao na Renault forumu a onda danas odlučio da pokušam istražiti u čemu je problem

Pinjon je smješten na mjenjačkoj kutiji i prostoru ispred firewalla otprilike po sredini vozila i dosta je nepristupačan pa kad uvučeš ruku do njega ne vidiš šta da radiš.

Čitav je napravljen od plastike i jednostavno je uboden u mjenjač pa ga za skidanje treba samo malo jače povući i nakon toga otkačiti s njega konektor sa tri žice.




Pinjon nije namjenjen da se popravlja ali je sastavljen od dva dijela koji su međusobno zalijepljeni. Treba ba precizno razrezati po tom spoju pazeći pri tome da se ne pila preduboko. Ja sam za to upotrbio malu pilu za metal koja ima fine zube i tanki list pa joj je rez širok tek oko pola mm jer nije poželjno da previše skineš materijala.



Kad sam uspio razdvojiti pinjon, bio je pun ulja pa sam ga prvo trebao oprati i osušiti.




U jednom dijelu ostaje rotor koji se sastoji od osovinice koja je četvtasta poput kalsične sajle i koja prenosi obrtaje a na drugom kraju je okrugli magnet.




U drugom dijelu pinjona je elektronička pločica sa "čitačem" okretaja jer pinjon je u stvari klasični magnetni brojač.




E tu sam uočio moguće probleme koji se zovu "hladni lem". na ovoj slici sam zaokružio ta mjesta gdje su za pločicu zalemljeni pinovi koji vode prema vanjskom konektoru i gdje se lijepo vide crni krugovi oko dva lema. Slikano je mobitelom ali se mogu uočiti pukotine u lemu koje su vjerojatni uzrok problemima.

Potom sam lemilom i vakuum pumpicom odstranio stari tinol i ponovno zalemio pinove pa se  na drugoj slici je vidi razlika.





Sada ponovno treba obaviti još jedan delikatan posao a to je sastavljanje pinjona.
Kako sam već prije naveo, kod rezanja treba rez bti što tanji je rako previše skratimo kućište može se dogoditi da nam kod sastavljnja rotor dodiruje elektoničku pločicu i da se ne može rotirati jer je zazor između njih jako malen.
Ja sam dijelove zalijepio običnim Super Bond cianokrilnim brzim lijepilom a prethodno sam ih očistio Pascofix tekućinom za odmašćivanje. Pripremio sam bio i Pascofix Filler prah da spoj ojačam ali sam nakon sastavljanja shvatio da je spoj dovoljno čvrst i da nema potrebe za dodatnim pojačavanjem.


Sada je opet pinjon u jednom komadu i jedva da se može promjetiti da je nešto rađeno na njemu  :hihi1:
Na ovoj slici se lijepo vide zubi kojii ga čvrsto drže u kućištu mjenjača.




A vidi se i broj koji bi trebao predstavljati Renaultov kataloški broj dijela.


Nakon toga je pinjon vraćen na svoje mjesto



Sljedila je probna vožnja od 30-tak km tokom koje nije bilo ni jednog propadanja kazaljke ali tek nakon malo duže vožnje ću biti 100% siguran da je operacija uspjela. :ces:


Edit Loganovac: Na zahtev većeg broja članova, a zahvaljujući dobroj volji kolege Stalkera, ponovo su postavljene fotografije kojima se izgubio trag na free image hostovima!   :aplause:

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

wvojin

Po ko zna koji put  :respect: za Stalekr-a!!
:aplause: :aplause: :aplause:
Dacia Logan 2005, 1.4MPI + LPG,
Dacia Logan 2010, 1.5 dCi

msegovic


mladja73

Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

ppejic

Pohvalno.

Otkud ulje u pinjonu? Ako nisi lepo zalepio hirurski rez, da li postoji mogucnost da ti po malo curka ulje iz menjaca?
Ma koliko mislio da je dobro zalepljeno, ja bih spoj pojacao nekom dvokomponentnim epoxy lepkom.

Svaka cast druze!
Peja

kiconix

Ipak je bio pinjon, kao i svaki put  :respect:.
Neces vise imati problema, sigurno.

perke21


krle


Jelenko


Loganovac

Stalkeru, extra, kao i uvek.  :too:

Pinjon - šoferski naziv još iz vremena dok je bio povezan sajlom sa instrument tablom. Baš lepo što si ga otvorio da svi možemo da vidimo to čudo iznutra - lepo kažeš, običan davač impulsa, iliti enkoder, i to primitivan i sa malom rezolucijom (ali zasigurno sa povelikom cenom  :D).
A ako misliš da je to na slici nepristupačno, trebalo bi da pogledaš kako to kod mene izgleda...  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Odusevljavaju me ovakvi ljudi!    :to: :ziveli:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

stalker

#11
Volio bi da nitko od vas ne bude morao ovao raditi ali ako ipak počnu problemi nemojte se prestrašit jer sam ja ovo malo preopširno prezentirao pase stkne dojam da je komplicirano.
Zapravo je jednostavno i zahtjeva samo malo pažnje i preciznosti.

2 Peja - ulje u njemu je normalna stvar jer je direktno uboden u mjenjač i sigurno ga u radu zapljuskuje ulje a rotor vrtnjom uvlači ulje unutrašnjost i ujedno se podmazuje je nema nikakvih ležajeva.
Nadam se da neće propuštati ulje a ako se to ipak dogodi, lako ću ga opet skinuti i dodatno pojačati.

btw. novi (Renault) kod nas dođe oko  40-tak Eura a nisam probvjeravao koliko dođe kao Dacia rezervni dio ali vjerojatno nije jeftiniji jer je original francuz .
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

andelkob


Zoran

#13
 Tako se to radi, čestitam.
Sam svoj gazda - vazda.

madridista

a kako mogu da znam da li taj pinjon ima dve ili tri zice a bez skidanja?