Ventil za zatvaranje grejanja

prethodna tema - sledeća tema

zac

Ok, i ja mislim da nece spadati.... ali. 
Sve si razumeo, ali evo kada sam vec improvizovao i slikao, mozda ce nekom biti od koristi.
Na slici prsten ima i sesir, naravno treba bez njega, to bi ovako odprilike izgledalo. Do duse uzeo sam kao primer mesingane cevcice, sto je mozda i bolje od mekog bakra.


nik

Evo i ja da se javim da sam odradio ventil.

Malo sam se dvoumio, kako da izvedem ventil, ali sam se na kraju odlucio za fabricku slavinu od Golfa I.


Iako je bilo reci da ovakve slavine procure posle odredjenog vremena, ipak je prevagnula jednostavnija ugradnja, cena (250,00 din u Wagen autu), a i cinjenica da ce slavina biti koriscena dva puta godisnje.

Ugradjeno izgleda ovako (isekao sam plasticni produzetak kajim se montira u originalnom autu)


Prva iskustva veoma pozitivna (probano, doduse, na mestu, ali motor postigao 4 crtice). Cevi radijatora u kabini ladne, vazduh koji ulazi kroz ventilaciju iste temperature kao i napolju (odokativna ocena) i veoma brzo se zagrejao isparivac i prebacio na gas.

PS:
Da ne zaboravim.
Posle odluke da ugradim ventil malo sam se vise udubio u temu. Veoma bitna stavka koja nije recena u okviru teme je da je radijator u kabini serijski vezan za sistem kratke cirkulacije motora (ukratko, ko nema gasnu instalaciju i isparivac povezan paralelno mora da nabavi ventil sa preusmeravanjem toka rashladne tecnosti da ne bi izazvao havariju motora).

hobbista

 :to:
Te slavine hoce da procure posle nekog vremena, zato sam i izabrao vodovodne (koje su predimenzionisane za ovu namenu). Vidim da je i kod tebe TNG povezan paralelno na ovom vodu  :)

Sto se tice slavine na vozilu bez TNG-a, nece izazvati havariju.



Jedino sto moze da se desi je brze otvaranje termostata, i cesce paljenje ventilatora hladnjaka.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

nik

I meme je zavarala sema, dok nisam pregledao na licu mesta. Po semi se stice utisak da ako se i zatvori vod ka radijatoru postoji cirkulacija preko ekspanzione posude, ali u stvarnosti se vod ka eksp posudi nalazi iza termostata tako da se zatvaranjem voda ka radijatoru potpuno prekida kratka cirkulacija.
Cukam sa telefona sada, ali postavicu slike sutra na sta mislim.

nik

Evo uspeh da nadjem malo vremena da objasnim zasto mislim da je ugradnja slavine bez bajpasa opasna. Mozda gresim ali, ukoliko sam dobro razumeo, sistem funkcionise ovako (odnosi se na motore K7J i K7M).

Pre ulaska u pumpu rashladna tecnost se dovodi kroz cev koja prolazi ispod izduvne grane (ne postoji drugi ulaz u pumpu, odnosno, sva rashladna tecnost prolazi kroz cev bez obzira da li je pre toga kruzila kratkom ili dugom cirkulacijom)i odatle je pumpa pogoni kroz elemente motora i vrsi rashladjivanje.


Po izlasku iz motora sva rashladna tecnost ulazi u kuciste termostata (na slici pod 3).


Ukoliko je motor na radnoj temperaturi i termostat je otvoren, iz kucista termostata (3) veci deo vreea rashladne tecnosti kroz cev (6) odlazi u glavni hladnjak i odatle se rashladjena vraca kroz glavnu povratnu cev ka pumpi (1) i nesmetano cirkulise. Manji deo tecnosti kroz cev (4) odlazi u radijator kabine iz koga se vraca u glavnu povratnu cev (1) kroz cev (2), ali je glavna cirkulacija kroz velika creva (6 i 1) kroz glavni hladnjak.
Eventualno, deo tecnosti, usled porasta pritiska u instalaciji, odlazi u ekspanzionu posudu vodom (5) koji se nalazi iza termostata u kojoj se sistem, takodje oslobadja eventualnih vazdusnih cepova ako sistem nije pravilno odzracen (uvek ostane besto vazduha u sisyemu i zbog toga ne treba da plasi ako u periodu neposredno posle zamene reshl. tecnosti nivo u eksp. posudi malo opadne).

Ukoliko je motor nedovoljno zagrejan i termostat zatvoren tecnost jedino moze da nastavi cirkulaciju kroz cev ka radijatoru kabine (4) iz kojeg se vraca kroz povratni vod od radijatora kabine (2) u glavnu povratnu cev ka pumpi (1) jer ne postoji direktna veza (vod) izmedju kucista termostata i glavne povratne cevi (1).
Ukoliko se zatvori, bez obezbedjenja bajpasa, cev ka radijatoru kabine (4) prekida se kompletna cirkulacija rashladne tecnosti, pumpa vrti "u prazno" i samo nabija pritisak u sistem, dok tecnost stoji jer joj je jedini put za cirkulaciju zatvoren.
Da li ce u datoj situaciji, kada se prenos toplote vrsi bez cirkulacije vec samo putem tecnosti, termostat na vreme otvoriti i omoguciti rashladjivanje i rasterecenje sistema pre nego sto dodje do prokuvavanja motora ili prskanja nekog creva u sistemu usled pritiska je jako jako diskutabilno.

Opet kazem, dok se nisam konkretnije zainteresovao za problematiku, i ja sam gledao semu, medjutim, na njoj je greska jer je vod ka ekspanzionoj posudi prikazan kao deo kratke cirkulacije dok je u stvarnosti izvod ka eksp. posudi iza termostata sto se veoma jasno vidi na video uputstvu


Zoran

Nik  :write:. Moglo bi se stvarno desiti da auto prokuva u nekom spletu okolnosti...
Sam svoj gazda - vazda.

zac

#51
 :to: Nik  :aplause:  covece izgleda da si u pravu, kada je termostat zatvoren nema nikakve cirkulacije.. ni kroz ekspanzioni sud...  :ces:

Ja sam nabavio ventil i planirao sam ovih dana da montiram, a nemam TNG...nisam siguran da li bi na licu mesta provalio ovo...  :ne:
Hvala za info, znaci treba kratko spojiti, sa odgovarajucim ventilom, oba creva ka grejacu kabine da bi cirkulacija postojala i dok je termostat zatvoren.

Rekao sam vam ljudi da je moj otac rekao da fabrika nije dzabe ostavila stalnu cirkulaciju kroz grejac, iako se ni on ni ja nismo detaljnije bavili problemom. 

PS @Nik: sad jos da spojis zicanom vezom (sajlom) ventil a drugi kraj sajle cusnes negde u kabinu, i ventil otvaras i zatvaras bez podizanja haube.  :too:

hobbista

Ccccccc  :banghead: posle termostata je izvod za ekspanzionu  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

@Nik, da li imas ideju sa kakvim ventilom bi moglo ovo da se odradi, ili je neizbezno stavljati dva ventila i dva T razvodnika, da bi se napravio baj-pas pre grejaca?

nik

Citat: hobbista poslato 03.07.2012. - 22:13
Ccccccc  :banghead: posle termostata je izvod za ekspanzionu  :ne:
:to:  :ziveli:

Ni ja ne bih primetio (obracao paznju) da nije bilo one rasprave na pocetku teme o ulozi stalne cirkulacije i moje nedoumice oko toga da li modifikovana instalacija obezbedjuje dovoljnu protocnost sistema.

Propustio sam u objasnjenju ugradnje da kazem da sam imao problem koji je hobbista naveo u svom uputstvu, a to je da su izvodi na slavini suvise uski (fi 16) dok je crevo sire. Problem sam resio sa dva kratka gumena creva od 5/8 cola koja sam prvo navukao na izvode slavine, a zatim preko originalno crevo i sve je selo ko d*pe na nosu.

Citat: žac poslato 03.07.2012. - 22:18
kakvim ventilom bi moglo ovo da se odradi
Ako ides ventilima onda moraju dva. Dok sam jurio slavinu na internetu sam naletao na slavine sa dva (negde i vise izvoda) koja sluzi za preusmeravanje tecnosti, proguglaj malo ja sam sada na brzinu nasao ovakvo nesto od Opel Vektre B (s tim da tacan princip funkcionisanja bi morao da se unapred raspitas).

hobbista

Da oživim malo temu.
Počeo sam lagano da gubim tečnost za hlađenje. Napipao sam da su obe T račve vlažne.
Obzirom da je drugar uzeo skoro (na B. Potoku) T račve od aluminijuma, htedoh da ih zamenim za svaki slučaj.

Ne da je bilo za svaki slučaj, nego su se račve raspale prilikom pokušaja vađenja iz creva  :ha:
Ako je neko ugrađivao plastične T račve, neka proveri kakvo je stanje kod njega.
Na ovim aluminijumskim je utisnuta dimenzija 19/19/16.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

 :ha:

Kako da proverim, da ih slomim? Dakle, prvo na Bubanj Potok pa onda provera...  :conf:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Upravo.
Razlog zamene je bio taj 1mm (plastika je 18mm). Da mi nije ponudio te aluminijumske, skidao bih plastične da vidim gde i zašto curi.
Onda bi usledilo trčanje i traženje drugih račvi.

Vrlo neprijatno me je iznenadilo, obzirom da su otkinute blizu centra T račve - dotle ne dolazi šelna, tako da pretezanje iste ne može biti uzrok.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Loganovac

Čekaj, nešto mi se ukazalo - jel ti to pričaš o račvama koje su dodali pri ugradnji plina, za grejanje isparivača? Ako je to, nije svejedno šta je ugrađeno, ne muftaju svi u istom stepenu sa kvalitetom delova  :ne:

Svejedno, valja proveriti, hvala na upozorenju!  :to:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

Ne, to su one koje su dodate prilikom ugradnje ventila. Označeno je i mesto pucanja.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D