Ventil za zatvaranje grejanja

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Možda postoji i mogućnost nastanka vazdušnog čepa u sistemu...
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Mali hladnjak ne hladi motor, bar ne znacajnu posmatrano u odnosu na veliki hladnjak i protok vazduha kroz isti. Mali hladnjak je u sistem vezan pre termostata.

Vazdusni cep moze da se javi i bez slavine. Ako se dobro izluftira u polozaju otvoreno, a ne postoji curenje, onda nema razloga da nastane vazdusni cep.

Da rezimiram:

Razlozi za postavljanje slavine:
- klimatizacija u kolima bolje hladi i manje greje leti, ako se zatvori dotok tople vode koji je stalno prisutan.
- resava se problem (verovatno prisutan) propadanja dihtung sundjera na klapnama u sistemu za grejanje/hladnjenje koji dovodi do gore pomenutih problema.
- resava se problem grejanja i zracenja od cevi sa toplom vodom koja prolaze u nivou vozacevog decnog kolena (mada sam ja ovo sracenje i grejanje eliminisao izolacijom od azmafona).
- montaza/demontaza nije zahtevna.

Razlozi protiv postavljanja slavine:
- grejanje postaje zavisno od otvaranja haube, dok se fino podesavanje grejanja i dalje vrsi iz kabine. Drugim recima, u prolece i u jesen morate otvoriti haubu i zatvoriti/otvoriti slavinu, a po potrebi i cesce u slucaju nagle promene vremena.
- slavine su izgleda podlozne curenju. Koliko sam video, uglavnom ih koristi Zastava i Lada. Cene nisu previsoke, ali je kvalitet diskutabilan. Mozda se moze nabaviti metalni ventil kao sto je na vodovodnim instalacijama.
- los uticaj na hladjenje motora-ne vidim prostora za ovakve ideje. Iako se mali hladnjak moze koristiti kao pomoc hladjenju u ekstremnim situacijama, u istim tim situacijama se moze otvoriti i ventil. Malo je verovatno da neko na +35 pusta grejanje u kabini da bi se motor bolje hladio.  :ne:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

#17
@ žac:
Nije meni muka u tome. Ako pogledas slike u prvom postu ove teme videces da je mali hladnjak u skoro zatvorenoj kutiji kada je klapna okrenuta na polozaj za hladjenje, tako da nema strujanja vazduha preko njega (osim malo prirodne cirkulacije).
Uz to, sa te grane rashladna tecnost ide i kroz isparivac za TNG koji oduzima deo temperature tecnosti, a nije uzet u obzir pri proracunu sistema.

Nedoumica je sto u slucaju paralelne veze na tom vodu (kao kod Keke) tecnost ide onim putem gde je manji otpor, jer je isti precnik cevi koja ulazi u racvu i onih koje izlaze  :ne:

EDIT: pretece me Keka :)
Slavine mogu da se stave vodovodne - kuglicne od 3/8" Znam za probleme sa Zastavinim ventilima :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Keka

#18
Da, tecnost ide manjim otporom, ali je kapacitet dovoljno veliki da grejanje u kabini ne trpi zbog paralelno vezanog isparivaca.

Ovaj ventil od 3/8 cola je suvise mali, izvodi nisu najsrecnije reseni, ali tako nesto sam imao na umu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


zac

Ok shvatio, onda vam ne mogu pomoci, bar tako izgleda.   :ne:

Citat: Keka poslato 29.04.2012. - 12:42
... los uticaj na hladjenje motora-ne vidim prostora za ovakve ideje. Iako se mali hladnjak moze koristiti kao pomoc hladjenju u ekstremnim situacijama, u istim tim situacijama se moze otvoriti i ventil. Malo je verovatno da neko na +35 pusta grejanje u kabini da bi se motor bolje hladio.  :ne:

@Keka:   Da , niko ne pusta grejanje u kabini na +35oC , ali ono je vec pusteno (vruca voda vec tece kroz grejac) tako da u svakom slucaji, iako se klapnom cirkulacija vazduha preusmerava, taj mali hladnjak ili`ti grejac kabine, itekako prima na sebe deo toplotne energije i time utice na rashladjivanje motora, iako ti ne vidis prostor za ovakvu ideju.
Dakle, ako je fabrika namerno izostavila ventil, moguce je da je bas tako i predvidjeno adekvatno hladjenje motora u svim uslovima, pa i  onim ekstremnim npr. +50C. Auto je projektovan za razne klimatske regione.


Citat: hobbista poslato 29.04.2012. - 12:43
...Uz to, sa te grane rashladna tecnost ide i kroz isparivac za TNG koji oduzima deo temperature tecnosti, a nije uzet u obzir pri proracunu sistema.

...Nedoumica je sto u slucaju paralelne veze na tom vodu (kao kod Keke) tecnost ide onim putem gde je manji otpor, jer je isti precnik cevi koja ulazi u racvu i onih koje izlaze  :ne:


@hobbista:   To sto kroz isparivac TNG-a prolazi rashladna tecnost, a nije ulazio proracun, naravno da ne pravi problem hladjenju motora, cak sta vise, povecava zapreminu rashladne tecnosti i povrsinu preko koje ona odaje visak toplote u okolinu. Gde ti se nalazi taj isparivac?

A sto se tice rednog i paralelnog vezivanja isparivaca, zasto se to razlikuje kod tebe i Keke, da li postoje te dve varijante prilikom ugradnje TNG-a ili iz nekog drugog razloga?

ppejic

Takodje posedujem paralelno ugradjen isparivac. Zimi u kabini grejanje regularno :)

Keka

Citat: žac poslato 29.04.2012. - 14:58
@Keka:   Da , niko ne pusta grejanje u kabini na +35oC , ali ono je vec pusteno (vruca voda vec tece kroz grejac) tako da u svakom slucaji, iako se klapnom cirkulacija vazduha preusmerava, taj mali hladnjak ili`ti grejac kabine, itekako prima na sebe deo toplotne energije i time utice na rashladjivanje motora, iako ti ne vidis prostor za ovakvu ideju.
Dakle, ako je fabrika namerno izostavila ventil, moguce je da je bas tako i predvidjeno adekvatno hladjenje motora u svim uslovima, pa i  onim ekstremnim npr. +50C. Auto je projektovan za razne klimatske regione.

OK, mali hladnjak je primio deo toplote, i sta onda? Gde odlazi toplota sa njega kad nema strujanja vazduha (grejanja)? Njegova uloga u hladjenju motora je nebitna. Primanje toplote je prakticno jednokratno (rekli smo da odavanja-grejanja nema), a po kolicini toplote u celom sistemu i kolicini tolote koju motor oslobadja je zanemarivo.

Da postoji odavanje toplote sa ovog hladnjaka (grejanje), dolazimo u drugu situaciju.

Verovatno su slavine lose i prevazidjeno resenje i ni jedna ozbiljna kuca ih ne koristi.

Sad mi pade na pamet Kiconih i situacija sa zapusenim malim hladnjakom zbog trunja iz posude za vodu. Koliko se secam nije imao problema sa hladjenjem motora, jedino je imao problem sa grejanjem kabine.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


saša61beograd

Mali hladnjak doprinosi hlađenju motora čak i kad je grejanje isključeno (verovatno ne presudno).On sa cevima i crevima odaje toplotu i kad nema prolaska vazduha kroz njega i to značajno;da nije tako ne bi ni smetao leti.I to ne samo kad radi klima već uvek.
Lično sam ovo prihvatio kao takvo i ne bih sekao creva.A cevi pored desne noge sam jednom dotakao u vožnji i naučio lekciju.
Fabrika nije ugradila slavinu jer bi  bilo veliko "cimanje" istovremeno otvoriti klapnu i slavinu;slavina bi morala biti u kabini i bila bi potencijalni problem -hvala im na ovoj uštedi.Jednostavnost je majka pouzdanosti!

hobbista

Citat: žac poslato 29.04.2012. - 14:58
...To sto kroz isparivac TNG-a prolazi rashladna tecnost, a nije ulazio proracun, naravno da ne pravi problem hladjenju motora, cak sta vise, povecava zapreminu rashladne tecnosti i povrsinu preko koje ona odaje visak toplote u okolinu.
To i kazem :D  I da se pregradi ventilom mali hladnjak, isparivac oduzima daleko vise toplote.
Kod mene tecnost ide u isparivac, pa iz njega u mali hladnjak, pa se vraca.

Citat: saša61beograd poslato 29.04.2012. - 17:03
slavina bi morala biti u kabini i bila bi potencijalni problem -hvala im na ovoj uštedi.Jednostavnost je majka pouzdanosti!
Slavina ne bi morala biti u kabini, ali je ovaj drugi deo apsolutno tacan  :to:


Oko paralelne veze mi je (bila) jedina nedoumica zimski period i prebacivanje na TNG, ali podatak o temperaturi motora se dobija sa samog motora, pa i ovo pada u vodu.

Dakle, prevezujem uskoro. Ako Peja nije nasao zamerku, onda sam siguran da to radi odlicno :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Iskreno bih volio da se može cirkulacija vode potpuno zatvoriti ali se malo bojim. Fabrika zna zato pa nije postavila ventil. Ima tu neki razlig...
Sam svoj gazda - vazda.

hobbista

Pogled odozgore:

1 -> mesto gde je presecen dovod tecnosti u mali hladnjak, i odveden ka isparivacu.
2 -> crevo koje je preseceno sada dovodi tecnost iz isparivaca

Nemam sekiraciju oko toga da nece biti dovoljno hladjenja, pogotovo sto isparivac za TNG rashladjuje sistem daleko vise nego mali hladnjak sa zatvorenom klapnom.


Usput, imam i preliv za visak tecnosti (obelezen crvenim krugom) :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

zac

Odlicno, ako imas resenje, povezuj.  :to:  Sreca je sto imas isparivac za TNG pa si verovatno u pravu, sto se tice hladjenja motora, samo napred, slikaj svaku sekvencu, ocekujemo lep tutorijal.   :too: 
Za one bez TNG-a ne preporucujem ove radnje, posto bi se verovatno smanjio intenzitet hladjenja motora, posebno u letnjim uslovima.


PS: Zasto ti je motor tako prljav?  :D

ppejic

#27
Citat: Zoran poslato 29.04.2012. - 17:14
Iskreno bih volio da se može cirkulacija vode potpuno zatvoriti ali se malo bojim. Fabrika zna zato pa nije postavila ventil. Ima tu neki razlig...

Logan ima oko 30% manje delova (srafova, zabica,...) od Renault Clio iste generacije.

Citat: hobbista poslato 29.04.2012. - 17:07
Ako Peja nije nasao zamerku, onda sam siguran da to radi odlicno :D

Jedina zamerka je sto su razvodi plasticni, pa treba biti oprezan sa stezanjem. A ako se propisno ne stegnu onda cure. Kolegi StojakovicV je jedan pukao, srecom bio je pri vrhu pa u voznji nije izgubio mnogo tecnosti.

Loganovac

Prljav motor? Na sledećem okupljanju videćeš šta je prljav motor...  :Smiley:

Preporučujem da smanjite doživljaj o hlađenju motora preko "malog hladnjaka" koji se nalazi u zatvorenoj kutiji, pošto niko normalan leti na 35 stepeni me uključuje grejanje. Niko nije pomenuo hlađenje motora kad smo svi ugrađivali keder haube, a smem da se kladim da ima najmanje isto toliki uticaj. Za hlađenje motora zadužen je veliki hladnjak sa ventilatorom. Zašto mu je potreban ventilator? Da bi hladnjak imao potreban rashladni kapacitet mora da postoji protok vazduha kroz saće. Dok je vozilo u pokretu to je obezbeđeno (mada imam utisak da pusti keder i tu ima nekakav uticaj), a dok stoji u mestu hladnjak ne može da obezbedi potrebnu disipaciju energije u okolnu sredinu pa temperatura rashladne tečnosti raste toliko da termostat odreaguje, uključi ventilator, uspostavi cirkulaciju vazduha i time smanji temperaturu rashladne tečnosti koliko treba (dok se ne isključi).

Sad pitanje za džezere: oni što imaju mali hladnjak - zbog čega im se ipak u letnjim mesecima dok stoje u mestu uključuje ventilator glavnog hladnjaka kad imaju dodatno hlađenje? A oni što isključe mali hladnjak - da li su svesni da će ventilator glavnog hladnjaka u takvoj situaciji da im radi 3 sekunde duže?  :crazy:

Još da napomenem da nisu bitne samo dimanzije hladnjaka, dapače! Bitnija od dimenzija je konstrukcija hladnjaka, aktivna površina u dodiru da rashladnim fluidom (vazduhom) i brzina strujanja vazduha (odnosno najvažnije je da li je uopšte ima, a leti je kod malog hladnjaka nema - on se nalazi zatvoren u kutiji i dispira jako malu količinu toplote, apsolutno nebitnu za hlađenje motora, ali dovoljnu da temperaturu onog komada plastike sa ugodnih 42 stepena u autu na suncu podigne na neprijatnih 47 stepeni  :D ).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

zac

Citat: Loganovac poslato 29.04.2012. - 20:57

  ...a dok stoji u mestu hladnjak ne može da obezbedi potrebnu disipaciju energije u okolnu sredinu pa temperatura rashladne tečnosti raste toliko da termostat odreaguje, uključi ventilator...

:aplause: Odrz`o si nam lepo predavanje, nema sta, samo mala ispravka, termostat ne ukljucuje ventilator...  :crazy: