Koristenje klime zimi?!

prethodna tema - sledeća tema

david

Da li se klima moze koristiti zimi? Kolega ima Citrena C5 i on kao zimi koristi klimu za grejanje. Da li to uopste ima efekta i da li je to preporuclivo na niskim temperaturama? Grejanje je dobro svakako i bez klime...

Keka

Ni jedna klima (u uzem smislu) na autu ne greje zimi.

Mozda tvoj kolega koristi "automatsku klimu" gde racunar sam odredjuje da li ce paliti klimu da hladi, ili pustati grejanje, ali se ti nisi dobro izrazio.

Klime zimi mogu da rade (i hlade) do odredjene spoljne temperature (obicno oko nule). Zimi se koristi efekat isusivanja vazduha u cilju odmagljivanja stakala.

Preporucljivo je paliti klimu na 5-10 minuta bar jednom mesecno van letnje sezone.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


david

Da, on podesi temperaturu koju zeli zimi u  kolima i pali klimu npr na -15C, ako je to ta automatska regulacija. Kod mene je grejanje extra svakako kao i kod vas zato me zbunjuje jer je ubedjen u to sto prica. Nas dr ima Citroena i to mu je on licno objasnio kad je uzeo kola. Sto se mene tice klima se pali kad je tem preko npr 28C i to je to...

dsit

Ja u sluzbenim kolima imam problem magljenja stakala zimi. Posto se magle da je nemoguce voziti upalim klimu koja isusuje vazduh i odvrnem grejanje :bonk:

p.s. na kom principu kucne klime greju?

Keka

 :offtopic:
Klima uredjaj je toplotna pumpa. Prebacuje toplotu iz jedne sredine (koja se hladi) u drugu sredinu (koja se greje).
Kucne klime imaju mogucnost da promenu ulogu odredjenih delova sistema, odnosno spoljni i unutrasnji deo mogu i da greju i da hlade, po potrebi. Kad unutrasnji deo hladi, spoljni greje (ulicu), a kad unutrasnji greje, spoljni hladi (opet ulicu). Zato pri temperaturama ispod 0 C slabo/nikako ne greje, zato sto na ulici nema dovoljno toplote koju bi transportovala u sobu.

Kod automobila unutrasnji deo (u kabini) samo hladi, spoljni (na hladnjaku) samo greje, i tu je kraj price o grejanju na klimu u kolima.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

#5
 :offtopic: Kućna klima odlično greje i na -10 spoljašnjoj temperaturi. Zašto to ne valja, kažu zbog podmazivanja kompresora, pa se zbog toga ne preporučuje. Koristio sam klimu po najljućoj zimi za grejanje stana u nekoliko navrata po par dana, za vreme havarijskih isključenja grejanja, i kažem da ubija. A i dalje hladi leti, već 9 godina ima  :hihi1:

Moguće je i u kolima invertovati stvar, ali bi to imalo smisla samo dok motor ne dostigne radnu temperaturu, da bi se ubrzalo zagrevanje kabine. Ludost bi bila arčiti energiju motora za pokretanje kompresora radi grejanja, kad s druge strane rashadni sistem onoliku otpadnu toplotu motora predaje spoljašnjoj sredini, zagreva Srbiju...  :fiju:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Jeli to isto kao kad frižider zagrijava špaiz?

                                                 Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Frižider je takođe jedan od vidova primene toplotne pumpe, znači da. Da ponovim, toplotna pumpa vrši transfer toplote sa hladnijeg mesta na toplije. Logično, jer se u obrnutom smeru prenos toplote vrši spontano.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dovla

Verovatno postoji inverzna (greje-hladi) klima u nekim skupim automobilima, nisam video.
"Digitalna" klima samo kontroliše-kombinuje uključenje kompresora i puštanje tople vode iz motora u grejač kabine.
Za razliku od obične "manuelne" klime gde kompresor radi stalno.
Postoje još i kabinski grejači na struji 12/24V i sistemi kao "Webasto" koji rade na gorivo.
Solarni, nuklearni, eolski i sl....   :conf:

Dragan Logan

Vidite ljudi ja sam posedovao ladu 112 LI sa klimom. A sada sam vlasnik Logana 1,5dci čak 2 meseca. Lada i zimi kada se upali i na -15 ( hladan motor) čim se uključi klima u roku od 45sek do 1 min počinje da duva vruć vazduh. Mereno je duva na srednjim izvodima +45 do +50 C ( zavisi od koliki je minus napolju i koliko je vremena prošlo ud uključivanja klime) Maksimalna temperatura je samo +50 .Kada se motor na Ladi ugreje na radnu temperaturu znači 85-90 C na srednjim izvodima duva između 62C i 74C sve zavisi od toga dali uzima vazduh spolja ili iz kabine. Na Ladi sam uvek kada je bilo ispod nule posle paljena motora sačekao jedno 10-15 sek i uključio klimu. Posle jednog minuta duvao  topao vazduh u kabinu . Kada je motor postigao temperaturu od min 50-55 C gasio sam klimu i koristio klasično grejanje. Sada vidim da to kod Dačije nema , moraću da sačekam da se ugreje motor pa da počne da bude toplo u kabini. Inače moje su relacije oko 4-5 km . Taman da auto postigne radnu temperaturu

szs

Teško da ćeš se ogrejati u 1.5 dci na kratkim relacijama.  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Turbo

Za te relacije kupi deblju jaknu.

Keka

Bas bih voleo da vidim tu Ladu koja ima Webasto.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!