Takter za brisače

prethodna tema - sledeća tema

stojakovicv

Ne znam da li je o ovome već pisano , ali evo... listam neke fajlove i pronadjoh jedan od 05.02.2009. Tempomat za brisače.

dešava se da kiša ponekad pada toliko slabo da brisač u prvoj brzini previše brzo briše.... ili kiša pada taman toliko da je prva brzina prespora, a druga previše brza...

Prelistao sam malo rumunski forum i napravio tempomat.

U ručkicu brisača sam ugradio mali potenciometar i njega vrtim pomoću vrha ručkice. Pošto je ručkicu rastaviti..prava patnja ako radiš prvi put, predložio bih ugradnju potenciometra negde na oblogu volana.
Sa potenciometra vode dve žičice prema štampanoj pločici na kojoj je tajmer. Tajmer se spaja direktno na ručku brisača, na njene kontakte i vodi prema UCH kontroleru.
Ideja je da se pomoću tajmera simulira na UCH kao da stalno prebacujete ručku u pložaj za sporo brisanje a onda je vraćate. Tajmer šalje impulse prema UCH i to odradjuje. Tajmer je podešen da najmanja brzina na potenciometru bude duplo sporija od trenutne fabričke, dok se na najvećoj brzini potenciometra postiže okidanje i brzina malo manja od one kao da je ručka na pložaju 2.  :gun:

Vrh te poluge za brisač se ne vrti, već je isprofilisan da bude stabilan, ali naravno može da se skine. Kada se skine, malo se lemilicom otopi višak i on posle toga može da se vrti.



PCB:


Uploaded with ImageShack.us

Polugica koja menja prikaz na board računaru prolazi kroz centar potenciometra. Potrebno je strpljenje da bi se sve uštimalo da radi.

Sve je lepo radilo dok nisam u jednom trenutku okrenuo vrh previše i otkinuo vezu sa potenciometrom. Nesretnim slučajem sam lemilicom previše obradio vrh dugmeta koji predstavlja graničnik, pa sam dobio da dugme preleti u pun krug!

Mada kao što sam rekao, postoji i mogućnost da se sve lepo ugradi u oblogu volana.


Evo  sličica:










































DarioGTI

 :to: :to:

ali - ako sam ja dobro shvatio, taj potenciometar se ugraduje u onaj zadnji odjeljak na rucici, odma pokraj dugmeta za bord komp? ako je tako, sta ce onda oni koji imaju brisač na zadnjem staklu?  :ne:  jer njima je prekidač za zadnje staklo upravo na tom zadnjem odjeljku rucice.... oni ce smislit nesto drugo  :too:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

stalker

Svaka čast na inventivnosti.  :aplause: A kakvo je stanje s onima koji na vrhu ručice brisača imaju tipku BC-a?
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

krle


Loganovac

#4
Bravo za Stojakovića. Jedino treba poraditi zaista na smeštanju potenciometra, a možda ne bi bilo loše razmisliti i o varijanti bez potenciometra, koja bi podrazumevala dve-tri fiksne brzine taktovanja koje bi se birale pritiskom na mikro taster...

BTW, imam zamerku na naziv uređaja (i teme). Tempomat se zna šta je, a za brisače nam treba takter!


Dodao Krle:

  Naziv teme je promenjen.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

stojakovicv

Slažem se oko naziva. Tempomat je jedno, a takter za brisače je ovo što sam prikazao.

Što se tiče tri fiksne brzine koje se biraju tasterom, ni to nije loše rešenje, može se izvesti. U tom slučaju potreban je mikrokontroler koji bi pratio taster i slao impulse ka UCH. Regulacija je malo kruća, al mislim da bi montaža samog tastera u komandnu palicu bila mnogo lakša nego montaža ovog potenciometra.

Rešenje sa potenciometrom je uradjeno sa gotovim tajmerom, problem je samo montaža potenciometra.

Za one koji imaju zadnji brisač otpada montaža u komandnu palicu, a kako sam se  ja napatio da to odradim, onda je najbolje ovu varijantu sa potenciometrom ugraditi u oblogu volana ili tamo levo dole pored onog prekidača za podizanje-spuštanje farova.

mladen895

Svaka čast. Takav uređaj sam koristio u zastavi 125p 1981. i više ga nisam video do malopre pogotovo u varijanti kućni rad.Kada se spoje znanje i dobra volja sve se može.Smatram da je telefoniranje u vožnji manje opasno od lošeg rada brisača,pogotovo noću.Prijavljujem se za ugradnju taktera čim se stvore uslovi.
Kad se mora,sve  je tesko.

staracstol

Sjajno, ovo sam video na Yugo forumu, pravila ga neka firma iz NS-a, tamo sam takodje video uredjaj koji radi tako sto (kad se spoji u sistem) kad prvi put povuces rucicu on ceka do 60sec da ponovis povlacenje (znaci kad je staklo ponovo "nakiseno" da se ne vidi) i onda taj interval do besvesti ponavlja kao da svaki cas povlacis rucicu brisaca. Kad povuces rucicu jednom i ne odreagujes unutar 60 sec uredjaj se stavlja van pogona. Nije li to cool? Semu za uredjaj sam video na nekom sajtu www.elektronika.ba, oni vise ne proizvode doticni uredjaj ali ima sema i neki file za neki program sto pravi stampane plocice. Ako ga nisam zbriso i ja bi trebao negde da imam taj file. Posto ne posedujem ni opremu a ni znanja da proizvedem tako sto, molio bi kolege forumase koji mogu, da bace oko te utvrde da li je moguce to proizvesti sopstvenim snagama, ja samo mogu da kazem da sam musterija za takav uredjaj ko iz topa. Nekako mi to izgleda elegantnije resenje. Znaci da ponovim, princip rada je da povuces i vratis rucicu brisaca, brisaci odrade jedan zamah, sacekas da se voda nakupi pa cimnes opet i on to ponavlja do besvesti. Kad zelis da promenis ritam tj broj zamaha u minuti ponovo cimnes rucicu, sacekas da se nakupi i ponovo cimnes rucicu pa on opet do besvesti ponavlja ali sa drugim razmakom izmedju zamaha. Kad ti vise ne treba, povuces rucicu brisaca, oni odrade jedan zamah i iskuliras 60 sec i on se samoiskljuci. Ima tu i neki PIC i neki programcic za njega itd ali je stvar extra, nema dugmica, poteciometara i sl, auto izgleda isto samo eto ima novu funkciju. Naravno treba razumeti i instalaciju automobila pa znati gde i kako to ugraditi. Uglavnom ako neko nadje ovo zanimljivim, nek zna da ima odma jednu musteriju a mozda nas ima jos, ko zna...


staracstol

@Eastcowboy: Jel ta prva slika, slika ugrađenog releja u Daciu? Ako jeste, kako si to izveo?

nik

Pošto mi se prošle nedelje opet (po ko zna koji put do sada) desio na putu problem sa intervalom rada brisača koji je prebrz za mali intenzitet padavina (škripi u pm), zapala mi je za oko opet ova tema i malo sam se zamajavao prethodnih dana.

Za izradu taktera sam  iskoristio šemu uređaja koju sam našao ovde, uz manja prilagodjavanja jer mi nisu potrebne sve opcije koje omogućava.

Princip rada brisača na Loganu MkI je da se po prebacivanju ručice u položaj za intervalno brisanje konstantan napon +12V dovodi sa osigurača F01, preko pina A7 na pin A1 ručice i odatle vodi na pin 24 UCH. Prisustvo +12V na pinu 24 UCH ,,okida" intervalni rad brisača sa konstantnom pauzom od oko 8 sekundi, sve dok je ručica u tom položaju.


Izradjeni takter se ubacuje u mrežu izmedju pina A1 ručice i pina 24 UCH i praktično simulira uključivanje ručice u trajanju od pola sekunde sa intervalom pauze koji odredjuje potenciometar.

Izrađen takter


Crvena - ulaz sa pina A1 ručice, ujedno napajanje uredjaja, plava - izlaz na pin 24 UCH, siva - masa, zelena i bela - izvodi na potenciometar.

Ugradnja taktera
Za ugradnju taktera potrebno je skinuti oblogu stuba volana i instrument tablu (ovo drugo i ne mora, ali sam ja ispod iste postavio takter i iskoristio masu na stubu volana). Ovo je objašnjeno treći korak ovde.

Zbog lakšeg rada sa konektorom ručice, potrebno je skinuti istu sa plastičnog nosača na stubu volana uz prethodno odvijanje dva šrafa (mali krstasti). Nakon odvijanja se jednostavno ručica ,,izvuče" u desno. Eventualno, ako smeta, mora se svući i antena imobilajzera sa brave (sivi plastični prsten sa konektorom na bravi za paljenje).


Odspojeni konektor ručice brisača sa položajem pinova


Probao sam prvo sa ,,kulturnim" rešenjem da izvučem konektor sa A1, ubacim medjuvod (vidi se na slici izradjenog taktera - žuta žica) i ne sečem provodnik, ali nisam uspeo da nadjem odgovarajući konektor, tako da sam pristupio ,,nekulturnom" rešenju sa sečenjem bež provodnika sa pina A1. Na mestu sečenja sam ugradio mušku i žensku buksnu, kako bi se omogućilo što bezbolnije vraćanje na fabričko stanje (ženska ide na deo ka pinu A1, ako se odvoji da ne dodje do šmercovanja)


Takter sam postavio ispod ins. table (u kućište od kutijice kineskog ljigavca). Strelicama su prikazana mesta vezivanja na instalaciju (crvena ka A1, plava ka pinu 24 UCH, siva na masu - šraf na stubu volana i zeleno i bela ka potenciometru)


Ko ne želi da se zeza ugradiće potenciometar negde na stub volana ili na tablu, a ko želi neka gleda dalje.

Potenciometar u ručici bez BC

Uputstvo za rasklapanje ručice našeg člana Kristija možete naći ovde:hall: :hall: :hall:

Kada sam rasklopio ručicu i izvukao centralnu osovinu (izvlači se u smeru od ,,poklopca" ručice)...


... pristupio sam prilagodjavanju (skraćenju) osovine, kako bi se u prostor gde se nalazi kraj i ispust na osovini u prorezu ručice ugradio potenciometar. Kako je potrebno prvo kroz ručicu provući osovinu, a zatim upravno postaviti potenciometar i fiksirati ga za telo ručice u kanalu i istovremeno obezbediti dovoljnu fleksibilnost spoja osovine i potenciometra (da nešto ne pukne pri kasnijem obrtanju), spoj sam izveo sa kanalom na osovini i ispustom na potenciometru koji ulazi u kanal.


Pošto sam koristio malo veći potenciometar (15mm), koji se idealno uklapao u širinu prostora na ručici, ali je po dubini ,,falilo" oko 3mm kako bi sve bilo u osi, malom brusilicom sam produbio mesto montaže. Po postavljanju osovine i potenciometra, sa par kapljica dvokomponentnog lepka sam fiksirao potenciometar za telo ručice. Pošto je slika lošija, belom linijom je pojačan izgled ureza na osovini


Zalemljeni provodnici i to je to sa ove strane.


Sa druge strane je potrebno omogućiti obrtanje konusnog poklopca na kraju ručice obradom unutrašnjih ,,pera" (skraćuju se tri od četiri),...


... kao i skraćivanje i profilisanje kraja tela ručice i definisanje graničnika izmedju kojih će da se kreće ono jedno neskraćeno pero na poklopcu. Pri ovom je potrebno voditi računa o nultom položaju potenciometra kako bi silu okretanja na kraju preuzimao graničnik, a ne potenciometar. Takodje, širina prostora izmedju graničnika i vrednost potenciometra odredjuju u konačnom maksimalnu dužinu intervala izmedju brisanja. Ja sam koristio potenciometar od 1Mohm, s tim što se koristi do nekih 380K.


Sve na kraju sklopljeno izgleda ovako


Ručica se ponovo ugradi na vozilo i
funkcionisanje na vozilu
https://www.youtube.com/watch?v=rLfAjpfVLls

Ostaje mi još samo da obeležim pozicije nekom prikladnom grafikom na ručici.
Za one sa dugmetom BC na ručici nisam siguran da li može da se primeni navedeni metod jer nisam nikad rasklapao takvu ručicu. Na ovoj mojoj postoji kanal koji prolazi kroz telo ručice paralelno sa osovinom kroz koje je moguće provući provodnike tako da bi potenciometar mogao da se ugradi i sa druge strane (ispod konusnog poklopca na kraju ručice).

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix


Veterinar


Aleks