Ugradnja maglenki

prethodna tema - sledeća tema

zac

Negde sam vec pisao da sam zimus gurajuci hrpe snega, nabio desnu maglenku u branik. Ovih dana, dok sam bio u Krcedinu, uhvatio sam malo vremena da saniram stetu.
Posti ja nisam imao fabricka sveta za maglu, sam sam ih montirao pre tri godine. Nosace za far sam lepio nekim montaznim gitom za branik (po preporuci), ali se to pokazalo kao lose i kratkorocno resenje. ovoga puta sam oba nosaca zalepio Body-jevim poliester gitom, u kome su vec zamesana smola i staklena vlakna a dodaje mi se ucvrscivac.
Evo i postupka kroz slike.


zac

Citat: žac poslato 24.11.2011. - 19:30
Ja sam naknadno ugradio maglenke. Kupio sam ih na Vozdovcu u jednoj radnji specializovanoj za osvetljenje vozila.
Maglenke sam placao 1400 din po komadu, nosace 500 din po komadu, proizvedene na Tajvanu. Ugradio sam ih pre tri godine, i prezadovoljan sam. Sijalice H7 sam placao 800 din po komadu, Mercedesove.
Za ugradnju ti je potrebno:

Maglenke, nosaci, oko 5 m zice, jedan relej za oborena svetla, kosta oko 200 din. i jedan prekidac (ukrasni sa led osvetljenjem.

Prednji branik sam skinuo, zatim isekao plastiku na mestu predvidjenom za maglenke sa ubodnom testerom (testerom za metal-binsek, zbog lepseg reza- sitniji zubi), zatim montirao nosace i zalepio ih poliester smolom.
Dok se susilo, isekao sam kablove na potrebnu duzinu, i namestio na krajeve buksnice sa silikonskim kapicama.
Posle montaze farova na branik, povezao sam paralelno obe sijalice + kablom, krenuci od prednje desne ka levoj, i onda sam provukao kabal odozdo (iznad plasticnog podkrila) do kutije sa relejima (pored akumulatora). Masu za sijalice sam uzeo sa karoserije (kad skines branik na prednjim kosevima i levo i desno, postoje brezoni M6, vezani za karoseriju, na nih sam nakacio mase za levi i desni far, sa stopicama i navrtkom M6.
U kutihi za releje, sam postavio nosac za dodatni relej, i montirao ga da stoji cvrsto. Kabal za + vod sam spoijo preko kontakt brave i naravno posebnog osiguraca (kupio sam kuciste za stakleni osigurac, koji ide na kabal), masu takodje uzeo sa jednog od brezona na karoseriji (u motornom prostoru ispod akumulatora), povezao farove sa releom. Prekidac za paljenje farova, montirao na centralnoj konzoli, malo iznad mesta gde je predvidjen prekidac za klimu AC. Izabrao sam to mesto iz razloga sto nemam klimu, i nekako mi je bilo najzgodnije za montazu, a i estetski nije lose, izabrao sam okrugli prekidac malih dimenzija, pa se lepo uklopio.

Montazu sam radio sam i to uspesno, fercera vec trecu godinu.

Nadam se da sam ti bar malo pomogao ovim objasnjenjem za montazu. 


@Zare82....Druze pa ja sam ti vec sve objacnio ovim postom  :rtfm: .... jos prosle godine... jedino da recimo dodam kako da skines branik....

Potrebno od alata je: Torx 20, 30 i gedora br. 10 sa racvom i kracim nastavkom.

Ovako, prvo odvrces 2 Torx-20 zavrtnja sa prednje strane prednjeg ruba (ta dva zavtnj drze plasticno podkrilo) lako se uocavaju, imaju i podloske na sebi i zaobljenu glavu.... inace se zavrcu u plastiku, pa nisu sa M-navojem, vec kao za drvo.
kada odvrnes sa obe strane po dva komada, kreces na prednju stranu.... legnes ispod prednjeg dela auta (pazi hladno je lezi na karton ili patosnice  :hihi1: ) odozdo ces videti 4. zavrtnja Torx-30 sa ravnom glavom... odvrnes i njih....
Zatim se vratis pod levi i desni rub....  rukom izvuces prednji kraj plasticnog podkrila i to na mestu gde onaj "cosak' branika zalazi pod krilo... izvuces (savijes malo slobodno) plastiku i ispod ces videti zavrtanj M-6 koji je usrafljen vertikalno (odozdo na gore) Gedorom i racvom sa kracim nastavkom odvrnes taj jedan zavrtanj sa jedne strane, zatim predjes na drugu stranu i uradis isto to...odvrnes. Ima po jedan taj zavrtanj sa svake strane.  Kada si i njih odvrnuo, otvoris prednju haubu i sa gornje strane na povrsini gornjeg dela branika-maske (kod bravice za haubu) odvrnes 4. zavrtnja takodje Torx-30 i ti si posao zavrsio.... uhvatis branik sa obe ruke od napred i povuces ga ka sebi.... i skinut je... Montazu radis obrnutim redom...

Sto se tice ugradnje svetala za maglu, mislim da je i suvisno dodavati nesto na onaj stari moj post, koji sam ti citirao i sada... pa ne moras da listas temu.  :ne:
Ako ti je jos nesto nejasno, slobodno pitaj.

Pozzz...  :wave: :ziveli:

Zare82

#32
Hvala ZAC...jesi al sam ja sad kupio maglenke a zaboravio se od prosle godine...sad sam sve iscitao i skapirao....medjutim nista ne radim dok ne kupi onaj Body ili neki jos bolji lepak....da se ne zeznem ko ti kad si cisto sneg :))
Elem,sve cu to uraditi,ali cu povezivanje struje morati da prepustim nekom pametnijem i strucnijem! Veliko hvaaaala!!!  :too:

Elem,,gledajuci ovako malo bolje iz ruke....jel mozda ,po tvom misljenju,mozda nije lose resenje da nosace zavrnemo sa strane sa kracim hol srafovima plus ih zalepimo...ja nesto nemam poverenja u lepkove....nosac maglenke zavrnuti sa sam brani...recimo?!
Zaljudjenik!!!

zac

#33
Nema na cemu...  :friends: 

Verovatno mozes i srafovima, ali bojim se da bi se to videlo s`lica branika, pa ne znam bas kako bi izgledalo....
Ja sam lepio poliesterom...a prvi put nekim montaznim silikonom "Bison" ,medjutim lose se pokazao...poliester za sada odoleva.  :D

Zare82

Neka,bolje malo da se vidi...s spoljasnje strane ka unutra plus ono drugop sto si i ti lepio....meni ne smeta,pa ja napred na znacni sam usrafdio dva srafda da mi opet ne maznu znak i ok mi je :)
Zaljudjenik!!!

zac

 :to:  onda samo pici, pa da vidimo rezultate.... slikaj.  :wave:

Zare82

Ne stizem.....voontiram u nekim skolama i po ceo dan sam na takmicenjima.... :((( a bas me svrbi da vidim kako ce da ispadne... :ne:
Zaljudjenik!!!

nik

#37
Pošto sam konačno (posle 5 godina natezanja) odradio ugradnju prednjih svetala za maglu, da postavim kratko uputstvo, pa ako je neko raspoložen.

Potreban materijal (originalni delovi sa kataloškim brojem Renoa):
  1.   Maglenka (2 komada) - 82 00 074 008;
  2.   Nosač maglenke levi (1 komad) - 60 01 546 786;
  3.   Nosač maglenke desni (1 komad) - 60 01 546 785;
  4.   Žabice nosača maglenke (6 komada) - 77 03 076 118;
  5.   Šraf nosača maglenke (4 komada) - 77 03 026 055;
  6.   Matica nosača maglenke (4 komada) - 77 03 046 141;
  7.   Sijalice H11 (2 komada) - 77 01 049 263;
  8.   Ožičenje maglenki (1 komad) - 60 01 548 296.


(Da ne bude zabune, slika sa žabicama i maticama nosača maglenki je sa drugog modela Renoa, ali su delovi isti kao za Dačiju)

Potreban materijal (priručni i potrošni):
  9.   Rele automobilski (najmanje 20A, 1 komad);
  10.   Konektor 4-opolni vodonepropusni (muški priključak, na slici desni);
  11.   Kućište osigurača (1 komad);
  12.   Osigurač 15A (1 komad);
  13.   Konektor spojnica (2 komada za presek 3 mm2);
  14.   Konektor za provodnike papučica viljuškasta ili okasta (3 komada);
  15.   Provodnici:
     - 3 mm2 - zeleni 3m, crveni 0,5m;
     - 1,5 mm2 - crveni 1m, braon 1m, crni 1m;
     - 0,75 mm2 - crni 1m;
     - 0,5 mm2 - braon 3m.
  16.   Podnožje za autorele;
  17.   Plastične vezice (10-tak komada);
  18.   SMD LED 3528 zelena i odgovarajući otpornik.



Ukoliko ne nabavite ožičenje maglenki (r.b. 8 prethodnog spiska), za izradu istog vam je potrebno:
  19.   Konektor 2-opolni vodonepropusni (ženski priključak, 2 komada);
  20.   Konektor 4-opolni vodonepropusni (ženski priključak, na prethodnoj slici levo);
  21.   Provodnici 0,75 mm2 (po 3m belog i crnog);
  22.   Plastični bužir fi 7mm (ne bi bilo loše, ali može i da se zaštiti izolir trakom ili termo-bužirom).



Takođe, s obzirom da nisam pronašao originalne žabice nosača maglenke (r.b. 4) i matice nosača maglenke (r.b. 6), za fiksiranje sam upotrebio sledeće delove:
  23.   Šraf M6x30 sa maticom (4 komada);
  24.   Podloška široka za M6 (8 komada);
  25.   Šraf M3x10 sa upuštenom glavom i maticom (4 komada).

UGRADNJA MAGLENKI

1.   Skidanje branika

Da bi se skinuo branik potreban nam je sledeći alat: Torx 20 i 30 i ključ cevasti 10.

Prvo pristupamo oslobadjanju bočnih strana branika odvijanjem dva šrafa koji drže plastičnu oblogu blatobrana sa obe strane vozila (torx 20).



U visini plave strelice nalazi se sledeći šraf koji vezuje branik za limariju (cevasti 10)



Sledeće odvrnuti šrafove koji vezuju donju plastičnu zaštitu i branik sa obe strane vozila (torx 20).



Pri ponovnoj montaži voditi računa o položaju plastičnih ispusta zaštite (žute strelice na slici), odnosno, šta ide preko, a šta ispod branika. Na sledećoj slici se vidi nepravilan položaj zaštite (žuta strelica) koja ide preko, a treba ispod branika (slikano pre intervencije, otklonjeno pri sklapanju).

Nakon toga odviti 3 šrafa, koji sa donje strane fiksiraju branik za limariju (torx 30)...



... i na kraju dva para šrafova sa gornje strane (torx 30).



Kada je branik oslobodjen od limarije, povući ga horizontalno od vozila vodeći računa o plastičnom ispustu koji ga dodatno pridržava u visini znaka sa zadnje strane (ka hladnjaku).

Montaža se izvodi obrnutim redosledom uz vodjenje računa da se branik užlebi u ispust ispod fara (plavi krug), a zub na braniku u otvor na limariji sa donje strane krila (crveni krug), kao i ranije pominjano uklapanje donje plastične zaštite.



2.   Postavljanje nosača i maglenki

Pošto je branik skinut, potrebno je dobro oprati i očistiti pozicije na koje se postavljaju nosači maglenke. Ja sam koristio čistu vodu, medicinski alkohol i nitro-razredjivač (tim redosledom).

Potom se pažljivo bušilicom izbuši po unutrašnjoj ivici zaravnjenog dela (može i ubodnom testerom da se iseče otvor, ali smetaju tri ispusta)...



... i pažljivo iseče skalpelom i obradi šmirglom do ivice, vodeći računa da se ne pretera i ošteti farba (pokazatelj je ivica ispupčenog dela plastike koji se iseca i početak levka na braniku). Plastika je inače veoma mekana i lako se seče.



Na slici se vide plastični ispusti (crveni krug) na koje se pomoću žabica (r.b. 4) pričvršćuje nosač maglenke i centrirajući ispust (žuta strelica) kojim se nosač dovodi u pravilan ugaoni položaj (urez na nosaču sa gornje, ravno zasečene strane).



Ako može neko da postuje da nastavim.


nik

#38
Blagodarim, kolega. :hat:

S obzirom da nisam našao originalne žabice za fiksiranje, ja sam nosač fiksirao Body fiberom. Da bi bolje ,,uhvatio", pre nanošenja sam grubom šmirglom i turpijom za drvo izbrazdao spoljnu površinu levka na braniku i unutrašnju površinu nosača (pažljivo da se ne pretera, plastika je veoma mekana). Prvo sam naneo masu na levak, postavio (pritisnuo) nosač na poziciju i Body-jem koji je ,,iscureo" sa strane, dodatno prekrio spoljnu stranu nosača.



Pošto se Body stvrdnuo, dodatno sam nosače fiksirao za branik sa po dva šrafa M3x10 sa upuštenom glavom (crveni krug).

Takođe, pošto nisam našao originalne matice nosača maglenke (r.b. 6), maglenke sam fiksirao na nosače šrafom 6x30 sa po jednom podloškom sa gornje i donje strane. Namerno sam koristio malo duže šrafove jer je manipulacija i stezanje otežano kada se stavi maglenka (otežan pristup sa donje strane).
Na kraju sve izgleda ovako.



Ožičenje sam pričvrstio plastičnim vezicama zajedno sa instalacijom dnevnih svetala koja sam ranije ugradio.

3.   Elektro-instalacija

Pošto na originalnoj ručici svetla imam samo položaj za paljenje zadnjeg svetla za maglu, a u narednom periodu planiram da nabavim ručicu sa odvojenim položajima za prednja, odnosno, prednja i zadnje svetlo za maglu, odlučio sam da instalaciju sprovedem na način kao što je to uradjeno u originalu. Iako ovo znači vučenje kabla od 3 mm2 u motorski prostor koji bi prenosio signal na rele, ovo bi mi omogućilo da kada nabavim novu ručicu, samo je prespojim na konektor A1 ručice.

Instalaciju sam planirao da izvedem po sledećoj šemi:



i to protezanjem po sledećem:



Sa konektora ručice iz kabine (209) sa pina A1 (ili kratkospojnikom vezano za izvod sa pina A3 ka zadnjem svetlu za maglu, ako nemate ručicu sa odvojenom komandom prednja-zadnje svetlo za maglu) ka motoru signal za uključenje relea prednjih maglenki 299-231 (zelena 3mm2) i iz motornog prostora u kabinu signal na instrument tablu (247) na pin 6 crnog priključka (braon 0,5 mm2).



Ispod haube, od pregradnog zida kabine, signal za uključenje relea (zelena 3mm2) do relea 299-231, koji bi bio u kutiji osigurača ispod haube (597) na pin 86.
Struju za napajanje maglenki sa plus kleme akumulatora (107) do kućišta osigurača F31-15A (crvena 3mm2), a od osigurača do pina 87 relea (crvena 1,5mm2).
Sa pina 30 relea vodovi, jedan ka 4-opolnom konektoru kod sirene na pinove 1 i 3 (braon 1,5 mm2) i ka instrument tabli (braon 0,5 mm2).
Sa pina 85 relea na masu MB kod prednjeg levog fara (crna 0,75 mm2) i sa pinova 2 i 4       4-opolnog konektora jedan vod, takodje, na masu MB (crna 0,75 mm2).
Sa 4-opolnog konektora sa pinova 1 i 3 plus na maglenke (bela 0,75 mm2) i minus sa pinova 2 i 4 (crna 0,75 mm2).

Ukoliko na instrument tabli nemate LED, potrebno je da se ugradi (zalemi) na adekvatnu poziciju. Fabrički je ugradjena SMD LED 3528 zelena.
Takodje, potrebno je na odgovarajuću poziciju zalemiti i otpornik. Fabrički su korišćeni cilindrični SMD otpornici, ali može da se iskoristi i klasičan. Ja sam za neke druge stvari koristio na tabli metalfilm otpornike od 0,6W, samo mora da se pazi da ne smeta plastičnom kućištu kada se sve sklapa. Za ovu namenu je dovoljan otpornik od 1K, koji bi trebalo da ,,potera" LED sa nekih 65-70% nominalne struje.

 

Kada sam skinuo oblogu volana i raskačio konektor od ručice, sreća, sreća, radost...  :bliss:
Već imam fabrički ugradjenu instalaciju prednjih maglenki (provodnik sa ručice sa pina A1, rele 299-231 u kutiji osigurača pod haubom, osigurač F31 od 15A i konektor 4-opolni kod sirene ), iako nemam iste (nivo opreme Ambiance).

   

Posle provere postojeće instalacije unimerom i probnom lampom, kratkospojeni izvodi sa pina A3 ručice (zadnje svetlo za maglu)...



... priključen konektor ožičenja prednjih maglenki i rezultat:

   

Dok ne nabavim novu ručicu, svetla za maglu (prednja i zadnje) se pale istovremeno.

I jedno pitanje za kraj. Bilo je reči u temi već, ali da proverim, jer mi se dešava nešto neobično.
Servisno uputstvo napominje da je za rad svetala za maglu (i prednjih i zadnjeg) neophodno da bude uključena i pozicija, dok kod mene zadnje (samim tim i prevezana prednja) svetla za maglu se pale samo ako su upaljena kratka svetla.



Pretpostavljam da je ova ,,šugavija" ručica ,,prespojena" na drugi način (preko kratkih svetala), ali rekoh, da proverim.

Ako neko ko ima fabrički ugradjena svetla za maglu može da proveri,  u kombinaciji sa kojim svetlom (pozicijom ili kratkim) se pale prednja, odnosno, prednja i zadnje svetlo za maglu (oba položaja prekidača svetala za maglu) bio bih veoma zahvalan.

hobbista

#39
Kod svih se pali sa pozicijom. Kratka svetla često smetaju po gustoj magli.


EDIT: Da te pitam ili bolje da te ne pitam... cena sijalica?
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

nik

Citat: hobbista poslato 05.09.2017. - 20:32
EDIT: Da te pitam ili bolje da te ne pitam... cena sijalica?

Iskren da budem, ne secam se. Maglenke sam kupio 2010. god. na e-bay-u sa sve sijalicama (jedna polovna, ali se ne primecuje, druga nova). Mislim da su bile oko 40 EUR obe.

Dansiland

Unapred se izvinjavam sto pisem u staroj temi, ali bih zamolio Nika ako kojim slucajem jos uvek ima fotografije procesa ugradnje magleniki da postavi opet kako bi olaksao nama amaterima kompletnu prceduru. U oglasima sam nasao ozicenje za maglenke, pa me interesuje gde se taj konektor spaja, da li vec fabricki ima ostavljenu opciju za prikljucivanje? Hvala unapred na pomoci.. :)

nik


Dansiland

Hvalaaaa!!!  :ziveli: Bas si me obradovao. :woo-hoo: A jos veca sreca je u tome sto i kod mene ima fabricki izvedena instalacija. Isto paket opreme Ambience. Jedino nisam siguran za LED na tabli da li ima. Jesi li ti morao naknadno da dodajes ili je i to vec bilo pripremljeno fabricki? Hvala jos jednom! :)

nik

Trabalo bi da imaš diodu na tabli, kao i instalaciju za dovodjenje signala do table (ja sam imao).