Skorašnje poruke

#41
Delovi i održavanje / Odg: Zimske gume
Poslednja poruka speedo - 06.04.2024. - 21:28
Zimske Hankook icept RS3 idu na sezonsku pauzu nakon ukupno 14776 kilometara i dvije sezone. Dubina šare na zadnjim 7mm, na prednjim malo ispod 7 (6,8 recimo). Nemam zamjerki. Bez ikakvih drugih tragova trošenja ili oštećenja. Bučnije jesu od ljetnih, ali definitivno manje bučne od Pirelli zimskih guma koje sam ranije vozio. Odlične po mokrom, to mi je posebno drago. Nažalost na nekom snijegu ih nisam imao priliku isprobati pa ne mogu ništa da kažem po tom pitanju...
#42
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka speedo - 06.04.2024. - 21:20
Danas montirao ljetne Fulda EcoControl HP. Godište su 2018. i ovo će im biti sedma i zadnja sezona. Do sada prešle tačno 35047 kilometara (vodim tačnu evidenciju). Prednje na oko 5,5 milimetara, zadnje na oko 6. Ono čime sam negativno iznenađen jeste to što su ispucale po bočnim stranama i to najviše prednje gume sa unutrašnje strane...fabričke Goodyear nisu ovako bile ispucale, a vozio sam ih sedam sezona. Možda jer su prošle sezone odvozile solidnih 18500 kilometara. Osim toga generalno pozitivan dojam.
#43
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka saša61beograd - 06.04.2024. - 07:56
Pošto samo na ivici nesporazuma,da pojasnim.Head up displej sa osnovnim informacijama je odlična stvar (nisam uživo probao,ali mi se kao ideja jako dopada).Ono što meni smeta je displej (ekran) na centralnoj konzoli preko koga bih morao da,u toku vožnje,bilo šta da podešavam.

#44
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka slavko_bgd - 05.04.2024. - 21:46
Citat: saša61beograd poslato 04.04.2024. - 11:54Samo što borbenim avionima ne iskaču pešaci i udarne rupe.A i ti što ih voze imaju malo više od "B" kategorije,pa mogu više od prosečnog vozača.
Nije problem perifernim vidom videti.Nego što treba gledati dok bockaš prstom kroz menije i podmenije dok ne dođeš do onoga što ti treba,recimo da smanjiš grejanje.Neka je to samo 5 sekundi,a voziš recimo 60km/h,to je mnogo,mnogo metara vožnje na slepo.
Nije zakonski propisano ili ograničeno jer te stvari ne podležun homologaciji.
Ali jesi u pravu da se menjaju trendovi i da se neke osnovne komande vraćaju na tzv "tactile" ili dugmiće.
Renault i Dacia konkretno jako vode računa o svojim kupcima i njihovim željama i navikama, tako da ergonomiju kabine prilagođavaju i onima koji vole "ekrane" i "toch screen"-ove i nama dinosaurusima koji još uvek volimo prekidače.

E sad, ako kupiš novo Renault ili Dacia vozilo sa automatskom klimom, veruj mi na reč da nema šta da čačkaš oko klime. Jednom podesiš temperaturu i ne znaš da imaš klimu. To su stvarno doterali do perfekcije. Vozio sam u srećna vremena službeni Clio5 i Duster2 sa automatskom klimom i ova tvrdnja je na osnovu tog iskustva.

Radio, telefon i multimedija su kod Renaulta od boktepitaodkad na onom "satelitu" ispod volana sa desne strane. Meni je to fenomenalno rešenje i drago mi je da nisu odustali od toga. Bože, kad se samo setim koliko puta mi se desilo da posle Renaulta ili Dacie sednem u svoju milfaču ili zvečku i prstima u prazno menjam stanice ili regulišem jačinu zvuka :)

Želim ti da jednom nekada kupiš nov auto sa WHUD (Windshield Head Up Display).
Na vetrobranu se projektuju osnovne informacije koje izabereš. I kao pilot borbenog ili komercijalnog aviona u svakom trenutku imaš ispred sebe informacije koje su važne za bezbednu vožnju, uključujući i smernice navigacije. Nema skretanja pogleda sa puta. To sam video u Qashqai-ju J12 i u novom Australu. Što bi današnji klinci rekli "ovo ima priču".

U vezi ovog digitalnog displeja instrumenata o kojem je tema, meni lično bi to odgovaralo i voleo bih da imam nešto takvo u svom sadašnjem automobilu. Razlog je to što sam već pomalo mator i što su mi kratke ruke. Ove "digitalne" instrumente bele boje čitam bez snajpera a za analogne moram da stavim snajpere na vr' nosa. Od informacija najbitnija bi mi bila brzina vozila u "digitalnom" formatu (broj umesto kazaljke) i pištalica ako nešto ne valja (pregrejavanje, pritisak ulja itd).

Pravda za "digitalne" displeje ali samo ako imaju "dugmiće" za osnovne funkcije!  :D
#45
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka Zoran - 04.04.2024. - 21:09
Sava Intensa,stara 5 godina oko 170 000 prešla. Dubina šare 4 - 5 mm. Što je starija to je bučnija.
 Sledeća kupovina će imati šare kao traktor na prednjim gumama. Takve je imao fabrički Continental.
#46
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka astmario - 04.04.2024. - 20:43
Citat: astmario poslato 03.05.2018. - 17:09Namontirao danas, Hankook K435 Eco 2, DOT je 0818, izasle 5680din po gumi, plus 2200din za 4 nova ventila, balansiranje, montazu i demontazu. Utiske iznesem kada predjem vise od 2km :D
Da citiram samog sebe, na oko 90kkm sam montirao Hankook K435, trenutno 135kkm na satu, Hankook posle 45kkm i 5 sezona(naravno nije prešao punu kilometražu, tu su i zimske gume) po meni za zamenu, mesa ima, i dalje lepo drži ali blago trese volan sa njima kada sam prešao sa zimskih, tu pretpostavljam da bi balansiranje ne bi pomoglo.
#47
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka Loganovac - 04.04.2024. - 14:33
Ja koliko sam video kokpita borbenih aviona, nigde ne videh menije i podmenije, za sve postoji tipka ili poluga. I ima mnogo indikatora (instrumenata) za vizualizaciju velikog broja informacija istovremeno.
To što piloti imaju mnogo više od B kategorije odgovara potrebi za brzinom reakcije u odnosu na vozača motornog vozila. Koliko znam, za avione ne postoji zona škole  :D
#48
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka Yaris - 04.04.2024. - 13:56
A ja sam baš čuo suprotno. Ide se na smanjenje troškova i sve kompanije idu u pravcu Teslinog rešenja, a to je jedan veliki display na sredini auta preko kojeg se sve radi i podešava.
#49
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka saša61beograd - 04.04.2024. - 11:54
Samo što borbenim avionima ne iskaču pešaci i udarne rupe.A i ti što ih voze imaju malo više od "B" kategorije,pa mogu više od prosečnog vozača.
Nije problem perifernim vidom videti.Nego što treba gledati dok bockaš prstom kroz menije i podmenije dok ne dođeš do onoga što ti treba,recimo da smanjiš grejanje.Neka je to samo 5 sekundi,a voziš recimo 60km/h,to je mnogo,mnogo metara vožnje na slepo.
#50
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka Loganovac - 04.04.2024. - 11:36
Nije dobra podela na digitalne i analogne. "Analogni" sat koji imate na računaru takođe je digitalni. Dakle pitanje je vizualizacije podataka na kontrolnoj tabli, nemam ništa protiv digitalnih dok god možeš da ih "skeniraš" perifernim vidom. Uostalom, ako može da bude po borbenim avionima, može i treba tako isto po automobilima, bez razlike digitalno/analogno.