Skorašnje poruke

#31
Vozila članova / Odg: Ostala vozila članova
Poslednja poruka Capriolo - 07.04.2024. - 11:30
Citat: Veterinar poslato 06.04.2024. - 22:45Iskoristio sam trenutak zamene sezonskih tockova na Fabiji za bacanje pogleda na plocice i diskove. Ne znam kako izgleda na fotografiji, plocica je na oko 3-4 mm. Znam da zvuci malo (u smislu, previse potroseno), ali auto je na 84000km, ovo je sve fabricko. To znači da 1mm mesa plocice trosim na petnaestak hiljada kilometara? Nije to lose, za atmosferca od hiljadu "kubika", jer je samo kocenje motorom slabo.
 Inace, Skoda nije imala nista od intervencija mimo redovnih servisa, osim podesavanja odnosa kocenja prednjih i zadnjih kocnica nakon jednog tehničkog pregleda.



Ne bih ja te pločice toliko "cedio", jer rizikuješ da se to malo frikcionog materijala odlepi (izderaćeš diskove, najmanje što će da se desi), a i tako su ti kočioni klipovi suviše izbačeni, lakše će bočno da korodiraju (verovatno su i gumice prašinarke već negde načete) i posle (kada staviš nove pločice) možeš da imaš problem da ti se klipovi ne vraćaju sami kako treba. Znam dosta ljudi koji su "cedili" pločice i posle imali tegobe.
Na službenoj fobiji TSI 95 (koja je 99% vožena van grada) prvi put su promenjene prednje pločice na oko 75 kkm. Veoma sitan je to trošak, a kočnice su veoma bitan element bezbednosti da bi se na tome štedelo.
#32
Vozila članova / Odg: Ostala vozila članova
Poslednja poruka slavko_bgd - 07.04.2024. - 08:29
Meni sa fotografije izgleda kao sklop koji je lepo i pošteno odradio svoj posao i koji će uskoro da se zameni u kompletu.
Škoda je dobar auto. Neki dan nas vozila svastika do aerodroma sa novom Superb-om.
Svi se sklanjaju ispred nje, misle valjda da je presretač :)
#33
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka slavko_bgd - 07.04.2024. - 08:04
Mislim da se razumemo. 
Birajući između dugmića i potenciometara, za koje bez gledanja znam gde se nalaze i kojima jednim klikom ili okretom odradim to što želim, i ekrana po kojima treba da nišanim ikonice, menije i podmenije - biram dugmiće. 
Zato volim automobile koji imaju i jedno i drugo, zato sam napisao treću rečenicu mog prethodnog posta. 
Stvar ukusa. 
#34
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka speedo - 07.04.2024. - 07:33
U konkretno mom slučaju i gume i auto su garažirani, daleko od sunca, osim kad se vozim.

Nekako nisam očekivao da se ovako desi...zaboravih da uslikam.
#35
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka Zoran - 07.04.2024. - 06:57
Gume najviše upropaštava stajanje. Još ako nije prostorija tamna i hladna...
#36
Vozila članova / Odg: Ostala vozila članova
Poslednja poruka Veterinar - 06.04.2024. - 22:45
Iskoristio sam trenutak zamene sezonskih tockova na Fabiji za bacanje pogleda na plocice i diskove. Ne znam kako izgleda na fotografiji, plocica je na oko 3-4 mm. Znam da zvuci malo (u smislu, previse potroseno), ali auto je na 84000km, ovo je sve fabricko. To znači da 1mm mesa plocice trosim na petnaestak hiljada kilometara? Nije to lose, za atmosferca od hiljadu "kubika", jer je samo kocenje motorom slabo.
 Inace, Skoda nije imala nista od intervencija mimo redovnih servisa, osim podesavanja odnosa kocenja prednjih i zadnjih kocnica nakon jednog tehničkog pregleda.

#37
Delovi i održavanje / Odg: Zimske gume
Poslednja poruka speedo - 06.04.2024. - 21:28
Zimske Hankook icept RS3 idu na sezonsku pauzu nakon ukupno 14776 kilometara i dvije sezone. Dubina šare na zadnjim 7mm, na prednjim malo ispod 7 (6,8 recimo). Nemam zamjerki. Bez ikakvih drugih tragova trošenja ili oštećenja. Bučnije jesu od ljetnih, ali definitivno manje bučne od Pirelli zimskih guma koje sam ranije vozio. Odlične po mokrom, to mi je posebno drago. Nažalost na nekom snijegu ih nisam imao priliku isprobati pa ne mogu ništa da kažem po tom pitanju...
#38
Delovi i održavanje / Odg: Letnje gume
Poslednja poruka speedo - 06.04.2024. - 21:20
Danas montirao ljetne Fulda EcoControl HP. Godište su 2018. i ovo će im biti sedma i zadnja sezona. Do sada prešle tačno 35047 kilometara (vodim tačnu evidenciju). Prednje na oko 5,5 milimetara, zadnje na oko 6. Ono čime sam negativno iznenađen jeste to što su ispucale po bočnim stranama i to najviše prednje gume sa unutrašnje strane...fabričke Goodyear nisu ovako bile ispucale, a vozio sam ih sedam sezona. Možda jer su prošle sezone odvozile solidnih 18500 kilometara. Osim toga generalno pozitivan dojam.
#39
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka saša61beograd - 06.04.2024. - 07:56
Pošto samo na ivici nesporazuma,da pojasnim.Head up displej sa osnovnim informacijama je odlična stvar (nisam uživo probao,ali mi se kao ideja jako dopada).Ono što meni smeta je displej (ekran) na centralnoj konzoli preko koga bih morao da,u toku vožnje,bilo šta da podešavam.

#40
Styling & I.C.E. / Odg: Sandero III digital 10" c...
Poslednja poruka slavko_bgd - 05.04.2024. - 21:46
Citat: saša61beograd poslato 04.04.2024. - 11:54Samo što borbenim avionima ne iskaču pešaci i udarne rupe.A i ti što ih voze imaju malo više od "B" kategorije,pa mogu više od prosečnog vozača.
Nije problem perifernim vidom videti.Nego što treba gledati dok bockaš prstom kroz menije i podmenije dok ne dođeš do onoga što ti treba,recimo da smanjiš grejanje.Neka je to samo 5 sekundi,a voziš recimo 60km/h,to je mnogo,mnogo metara vožnje na slepo.
Nije zakonski propisano ili ograničeno jer te stvari ne podležun homologaciji.
Ali jesi u pravu da se menjaju trendovi i da se neke osnovne komande vraćaju na tzv "tactile" ili dugmiće.
Renault i Dacia konkretno jako vode računa o svojim kupcima i njihovim željama i navikama, tako da ergonomiju kabine prilagođavaju i onima koji vole "ekrane" i "toch screen"-ove i nama dinosaurusima koji još uvek volimo prekidače.

E sad, ako kupiš novo Renault ili Dacia vozilo sa automatskom klimom, veruj mi na reč da nema šta da čačkaš oko klime. Jednom podesiš temperaturu i ne znaš da imaš klimu. To su stvarno doterali do perfekcije. Vozio sam u srećna vremena službeni Clio5 i Duster2 sa automatskom klimom i ova tvrdnja je na osnovu tog iskustva.

Radio, telefon i multimedija su kod Renaulta od boktepitaodkad na onom "satelitu" ispod volana sa desne strane. Meni je to fenomenalno rešenje i drago mi je da nisu odustali od toga. Bože, kad se samo setim koliko puta mi se desilo da posle Renaulta ili Dacie sednem u svoju milfaču ili zvečku i prstima u prazno menjam stanice ili regulišem jačinu zvuka :)

Želim ti da jednom nekada kupiš nov auto sa WHUD (Windshield Head Up Display).
Na vetrobranu se projektuju osnovne informacije koje izabereš. I kao pilot borbenog ili komercijalnog aviona u svakom trenutku imaš ispred sebe informacije koje su važne za bezbednu vožnju, uključujući i smernice navigacije. Nema skretanja pogleda sa puta. To sam video u Qashqai-ju J12 i u novom Australu. Što bi današnji klinci rekli "ovo ima priču".

U vezi ovog digitalnog displeja instrumenata o kojem je tema, meni lično bi to odgovaralo i voleo bih da imam nešto takvo u svom sadašnjem automobilu. Razlog je to što sam već pomalo mator i što su mi kratke ruke. Ove "digitalne" instrumente bele boje čitam bez snajpera a za analogne moram da stavim snajpere na vr' nosa. Od informacija najbitnija bi mi bila brzina vozila u "digitalnom" formatu (broj umesto kazaljke) i pištalica ako nešto ne valja (pregrejavanje, pritisak ulja itd).

Pravda za "digitalne" displeje ali samo ako imaju "dugmiće" za osnovne funkcije!  :D