Svecice - prva ugradnja i njihova zamena

prethodna tema - sledeća tema

Aleks

Citat: Aleks poslato 02.12.2015. - 19:14
...
Ovo mi je treci komplet za predjenih 104.000km... 

Nije treci nego cetvrti komplet.
E sad, od kada sam namestio ove svecice, desava se ponekad da motor trzne u voznji. Nije cesta pojava, mozda jednom u dan-dva, ali nikada mi se to nije ranije desavalo.
Koliko se ova pojava moze lose odraziti na bobinu i (ili) nesto drugo?

Keka

Da li si siguran da je do svecica? Ako je Motrio sa 0,95 radio bez trzanja, mora i novi E. da radi.

Mozda neki kabel nije legao kako treba.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Pa kao sam lepo natak'o kablove. Provericu ponovo. 

Zoran

Dali si provjerio zazor prije ugradnje?
Mozda neka ima prevelik zazor?
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Proveri zazore, kablove..pa ako se ponovi menjaj jednu po jednu svecicu starom... da ti jedna stara proseta kroz se cilindre zamenjujuci svaku od novih... Desava se, ne cesto, da NOVA svecica probija ka masi preko naprsle ili lose izlivene keramike ili elektrode..... imao sam taj slucaj pre nekih 7-8 godina, retko ali se desi.  :wave:

Aleks

Nisam proveravao zazore, mislio sam da nema potrebe na novim svecicama. Provericu i to.

zac

Pazi, uglavnom i nema potreba za proverom zazora...fabrika njega namesti sigurno...ali ambalaza je od taknkog kartona, neka samo ispadne svecica u transportu il iprodavcu iz ruke, na beton..i eto loseg zazora ili cak naprsle izolacije..pa onda NOVA svecica probija i trokira..  :nami:

Keka

I zasto nisi uzeo svecice sa 2 pipka RFC58LZ2E? Takve su fabricke.

Ove sto si uzeo RFN58LZ su za 16V.  http://www.eyquem.com/02_product_space/02_ecatalog.asp

Koliko sam video po internetu, oko tih svecica vlada veliki haos. Npr NGK, kojima nisam bio zadovoljan i koje cuvam u podrumu u rezervi, za 8V preporucuju BKR6E, a za 16V BKR6EZ. Tehnicki su iste, ali ocitno da ima neka razlika, moguce u toplotnom kapacitetu.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleks

Neplanirano sam kupio svećice. Vraćao sam neki deo pa za razliku u ceni uzeo svećice. Jbga , tražio sam za moj motor i dali mi ove.

Zoran

Po pravilu , brzina hlađenja centralne elektrode,(toplotna provodnost ) se u praksi označava brojem. U ovom slučaju 58.
Izgleda da je nešto drugo u pitanju..?
Sam svoj gazda - vazda.

saša61beograd

Zamenio sam svećice.Vožene od 55-104.000km,oko 49.000km.Stare izgledaju dobro i očekivano;potrošene,suve,sve četiri iste,u karakterističnoj boji bele kafe,što je vazda bio znak dobre smeše i dobrog sagorevanja (drugo nisam ni očekivao od jedne mega limuzine kao što je moja Logančina).
Stavljene,kao i do sada, Eyquem rfc58lz2e,kupljene u Panteru za oko 330 din/kom.Ne vidim ni jedan razlog da menjam brend svećica,jer su ove dostupne,jeftine,proverene, Made in France i iste kao prve,fabričke.
Zanimalo me je da li sam kod prethodne zamene pretegao svećice (to mi je bilo prvo menjanje na Loganu).Dakle,nisam ih pretegao,odvrnule su se bez problema,uz manji otpor,rekao bih baš kako treba.Zato sam i nove stegao na isti način:ključem sa dva zgloba i dva kraka,kupljenim u supermarketu.Stegao sam desnom rukom,koliko je moglo.Sam ključ je kilav,sa kratkim kracima (2x4,5cm) pa čak ni sivonja ne može da pretegne svećice.

Loganovac

Da ponovim, lako može da se pretegne 'ladna svećica u vruć blok, to je bitnije nego dimenzija ključa.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

saša61beograd

Ako neka deca čitaju ovo,bilo bi dobro da i ne pokušavaju da uvrnu svećice u blok,nego u glavu,čika Loganovac se samo šali.
A naravno,samo hladna svećica u hladnu glavu,to je opštepoznato.
Malo je teže proceniti bez moment ključa momenat pritezanja svećice;hteo sam da kažem da onaj jeftini ključ,u prosečno jakim rukama,svojom konstrukcijom onemogućava pretezanje svećice.

Loganovac

Čika Loganovac je smrtno ozbiljan - nikad u životu nije uvrnuo svećicu u glavu motora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

Imam takav ključ i otišao sam u radnju provjeriti pomoću štapa i kanapa koliki se moment stezanja postiže sa tim ključem (plave boje).
  Ja sam postigao jedva 12 Nm, što ispada dovoljno možda za mopede koji imaju kratki navoj na svjećici.
Nama bi trebalo 25 do 30 Nm.
Sam svoj gazda - vazda.