Problemi sa akumulatorom

prethodna tema - sledeća tema

lovac

Bili smo očito svi delimično u zabludi u vezi pokazivača ''napunjenosti'' akumulatora.

Prema skici koju je Loganovac linkovao prozorčić detektuje i nivo i gustinu elektrolita i u zavisnosti od oba faktora menja se boja u prozorčetu. Prema skici nisu u pitanju raznobojne kuglice, već plovak, sa različito obojenim i opterećenim krajevima.

Mislim da je u pitanju samo principijelni prikaz rada ''okca'', jer da je u svim tipovima akumulatora ovako kao što je predstavljeno, kako bi ono funkcionisalo u akumulatorima koji ne zahtevaju održavanje, odnosno, gde su kapice ćelija sakrivene i nepristupačne običnom korisniku - i po logici stvari ne zahtevaju dolivanje destilovane vode u ćelije. U tom slučaju nivo elektrolita ne igra ulogu, jer ono što ispari, vraća se nazad u akumulator (i ne treba i ne može se dolivati voda u ''praznu'' ćeliju), već samo njegova gustoća.

Što se tiče konkretnog pitanja, pretpostavljam da se nakon kratkog spoja elektroda u ćeliji, ona se potpuno isprazni i da je gustoća elektrolita veoma mala.
Kada u nekoj od ćelija akumulatora dođe do kratkog spoja, elektrolit u toj ćeliji se potpuno zamuti, verovatno od ključanja, do kojeg dolazi usled pražnjenja ćelije.

Ako sam pogrešio u svom teoretiziranju - zaslužujem najstrožu kaznu!

Pobeda

Jutros kada sam hteo da upalim, nije hteo da zavergla i sat se resetovao. Auto sam poslednji put vozio dan ranije. Kada sam stavio onaj merač na upaljač, pokazuje 10,5.

Da li da pokušavam da palim na kablove, nosim ga u servis na punjenje ili da kupujem novi?

Keka

Koliko je star akumulator i ko je proizvodjac? Da li si zaboravio svetla/radio? Da li ima cepove za dolivanje vode?
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Pobeda

Prošle godine sam kupio auto, čini mi se da mi je prethodni vlasnik rekao da je menjao akumulator ne tako davno.

Mislim da nije, svetlo uvek daje zvučno obaveštenje kada nije isključeno.

Varta, proveriću tačno kada dođem kući, žurio sam na posao pa nisam ni gledao.


boravirus

Evo da se i ja uključim u priču. Imam utisak da je nastala prava epidemija crkavanja akumulatora. Na poslu je petorici kolega (računajući i mene) otkazao akumulator u razmaku od dve nedelje. I svi simpotomi su bili isti: radio normalno i odjednom - infarkt i kraj. Starost akumulatora u proseku 4,5 godine. Ja sam moj promenio u subotu, pošto je naprasno umro. I svi su bili 100% bez održavanja.

Keka

Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Pobeda

#231
Skinuo sam akumulator, White horse 12V 60A 540.
Skoro svi čepovi su bili prazni, dosuo sam destilovanu vodu i stavio na punjač.

Nadam se da mu ima spasa.

Citat: boravirus poslato 05.08.2015. - 10:32
Evo da se i ja uključim u priču. Imam utisak da je nastala prava epidemija crkavanja akumulatora. Na poslu je petorici kolega (računajući i mene) otkazao akumulator u razmaku od dve nedelje. I svi simpotomi su bili isti: radio normalno i odjednom - infarkt i kraj. Starost akumulatora u proseku 4,5 godine. Ja sam moj promenio u subotu, pošto je naprasno umro. I svi su bili 100% bez održavanja.

Komšija koji mi je pozajmio punjač mi se požalio da je i njemu danas crkao akumulator.

Keka

Dehidrirali po vrucini, ako ima cepove nije bez odrzavanja, treba povremeno proveriti nivo elektrolite i po potrebi dosuti.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Pobeda

Komšija mi je dao Bosch punjač, kaže da je 4 sata punjenja dovoljno.
Videćemo.

Hvala na pomoći.

Turbo

Akumulatori i crkavaju najcesce leti,pogotovo na ovakvim vrucinama..
To sto su ti celije ostale suve nikako nevalja.Ako su duze vremena bile suve,verovatno je
sulfatizacija ucinila svoje,tako da tesko da ce biti nesto od njega.

glavonja3

Moj Blek hors svakih 3-4 meseca dopunjavam destilovanom vodom, jer su celije uvek nekako suvkaste.

boravirus

#236
Tačno je da se mora dodavati destilovana voda. Ali i sami proizvođači i distributeri misle samo o zaradi i pod parolom "ne moraš da misliš, akumulator ne treba da održavaš jer je to sad nova tehnologija", dovedu korisnike u zabludu. Naravno rezultat se zna, i to po pravilu, vrlo brzo nakon isteka garancije. Dok sam vozio "zastavin" program, po pravilu se morala izvršiti provera nivoa elektrolita u ćelijama akumulatora. Sećam se da sam "trepčin" akumulator zamenio posle 9 godina eksploatacije, uz redovnu kontrolu elektrolita. Naravno, tadašnja vozila su bila oslobodjena silne elktronike, pa je otkazivanje akumulatora bilo primetno i polako najavljivano.

Keka

#237
To nema veze sa elektronikom, vec sa nacinom i tehnologijom proizvodnje. Da ne bude zabune, akumulatori od pre 20 godina i danasnji su nebo i zemlja u tehnoloskom smislu, iako su u sustini nepromenjeni od nastanka.

Odoh da proverim crnog konja u kadetu.

Proverio oba:

Crni konj 97 Ah 2012. godiste 12.60 V u mirovanju, elektrolit u svim celijama kako treba.

Exide Premium 60 Ah 2010. godiste 12.52 V u mirovanju. Hermeticki zatvoren.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Pobeda

Sinoć je posle 4 sata punjenja upalio  bez problema ali nisam imao vremena da ga vozim. Jutros ponovo prazan. Puniću ga ponovo danas i voziti malo ali po svemu sudeći nema mu spasa  :D

Raja