Felne za Logan II, 15"

prethodna tema - sledeća tema

dsit

Ne znam...mozda pri vecim brzinama deluju vece sile na stafove koji su pretpostavljam konstruisani da trpe opterecenje po svojoj osi pa dolazi do tih vibracija. Mozda je taj zazor (sa caurama) od 0,1 mm dovojan da sve drzi u ravnotezi....
Nisam pametan

Loganovac

Oćete da kažete da u toku vožnje stegnuta felna kliza po dobošu? Šanse...  :-)1
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Uvek se stavljaju takvi prstenovi na glavcine, ukoliko je centralna rupa veca.
Sami srafovi ne mogu i nisu projektovani da drze felnu u centru, za te stvari sluzi upravo glavcina.

Loganovac

Naravno, stvar treba centrirati...  :)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix


Svarog

Ako je velika razlika sa i bez čaure, onda je pitanje kolike su tu sile pri većim brzinama, A opet, ako je razlika velika, kako onda plastična čaura može da izdrži sve ti i koliko će da traje ma koliko kvalitetna bila?

kiconix

Nema to veze sa silama, ima veze sa brzinom. Ako je tocak samo malo van centra na manjim brzinama se to i ne oseti, ali na vecim itekako. Slicno je kao sa balansiranjem tockova. Ja sam ranije imao adaptere za felne od aluminijuma.

Loganovac

...odnosno, posle pritezanja vijaka mogao bi i da ukloniš čaure, one ipak služe samo za centriranje pri montaži.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Svarog

Kiconix, na šta misliš kad kažeš da nema to veze sa silama? Mislim da to itekako ima veze s centrifugalnom silom. Na manjim brzinama se ekscentričnost ne oseća jer je ta sila mala, na većim brzinama je zbog mase točka sila veća pa se osećaju vibracije.
Nekako mi je najsmislenije ovo što loganovac reče da se čaura koristi da bi točak bio postavljen tačno na osi, a ne ekscentrično. A preko toga, mislim da je previše očekivati od jednog plastičnog prstena.

kiconix

Mislim da se tocak ne nosi na srafovima, da je tako nijedan proizvodjac ne bi pravio glavcine sa ispustima za felne.

krle

Loganovac je sve objasnio pa ne bih da  ponavljam.

Postoje automobili kod kojih felne   nemaju centralni otvor. Takav je bio i 126p, moj prvi automobil od pre 24.g. Jeste da sam tada imao 19.g. ali je bila prava muka zameniti točak. Posle je fabrika uradila izmenu pa je imao felne sa centralnom rupom.




dsit

#56
Vulkanizer mi je pneumatskim pistljem stezao srafove tako da otpada mogucnost da nisu stegnuti (sto sam utvdio i prilikom odvrtanja istih). A caure nisu od obicne vec sipas plastike koja se koristi za lezajeve,zupcanike i sl. Tvrda je ko sam djavo...

A sto se tice peglice, realno nije ni ne moze da dostigne neke brzine od 120,130+ gde tresenje dolazi do izrazaja...

Moguce da mi je felna malo excentricna pa zato zbog velike centrifugalne sile pocne da "baca" ali kako sam montirao caure bacanja nema...  :ne:

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

dsit


nik

CitatNo comment...    :suicide:
Ova tema postaje veoma naporna, cenim da je zbog toga (i meni isto dođe da se upucam kada pročitam pojedine postove).

Ispust na glavčini, pored toga što treba da centrira točak pri postavljanju istog, služi i kao ispomoć na koju nabacite točak da nebiste morali da držite točak u vazduhu dok ne nabodete šrafove pri montaži.
Centralni otvor na felni, pored gore opisane funkcije, služi za i samo za fino centriranje točka pri zavrtanju šrafova. S obzirom da su šrafovi i ležišta šrafova konusnog oblika (zahvaljujući čemu se takođe vrši finalno centriranje točka) da nema centrirajućeg prstena postojala bi mogućnost da se točak učvrsti u ekscentričnom položaju što bi u krajnjem ishodu imalo pojavu vibracija pri različitim brzinama, pa do krajnje moguće posledice, a to je spadanje točka (pod ovim ne mislim da vam otpadne točak, već da ga šrafovi više ne drže čvrsto, a može da, u krajnjem, i dovede do otpadanja točka ukoliko se nastavi vožnja jer ukoliko šraf nije pritegnut+vibracije=odvrtanje šrafa).

Stručnjaci koji tvrde de točak nosi centralni prsten neka izračunaju koliko se puta recimo točak sa gumom 185/65-15 okrene u sekundi pri brzini od 100 km/h, pa neka objasne kako se sve to vrti i kako se u svakom trenutku naslanja ako znamo da je prečnik centr. prstena kod Dačije 60, a prečnik otvora felne 60,1mm. Šta se dešava sa ovih 0,1mm zazora. Onda je jedino moguće da točak stalno spada da bi kontakt bio konstantan u donjoj tački dodira ili da nam, u 90% vremena kada je ta tačka dodira usled okretanja točka na nekoj drugoj strani, auto u stvari leti.