Felne za Logan II, 15"

prethodna tema - sledeća tema

DrJekyll

Da li je pametno voziti jedne gume 5 godina??? Koliko ja znam iz mog iskustva, bar za domace proizvodjace, gume izgube elasticnost vec posle nepunih godinu dana, a posle je sve gore i gore i polako postaju sve plasticnije....
Mada i ja se slazem da treba imati set od 4 felne sa strane, ali mislim da ako su losije gume (jeftinije), treba ih menjati u periodu za max 3 godine. Bar je to neko moje misljenje.
Ali definitivno se vise isplati nego da se prebacuju 4 gume na iste felne (osim ako ne radite kao vulkanizer :lau: )
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Loganovac

Greška u koracima! Tek onaj ko radi kao vulkanizer neće sam sebi da menja gume - ko će to da plati?  :Smiley:

Naravno, najbolje bi bilo svake tri godine menjati ne samo gume, već ceo auto.  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Zoran

U praksi da bi se postiglo optimalno trošenje guma treba voditi računa o nekoliko stvari a neke od njih su da poslije zamjene mjesta guma one se ne okreću na istu stranu kao i prije zamjene (rotacije mjesta),Ako mjenjaš mjesta lijevo desno moraš ih skidati sa felne. Kod unakrsne zamjene opet ih moraš skidati sa felne ili će se okretati kontra što u početnom periodu jako poveća habanje gume a šta time dobijamo? Ja nemam pravi stav samo razmišljam o raznim varijantama.Nekad je to bilo lako gume nisu bile usmjerene, nisu bile obilježene koja je vanjska strana, tako da ti svi parametri otežavaju sam proces rotacije ako hoćete da budu ispravno postavljene.Najlakše je kupiti felne i svako pola godine sve isprekrštate i mislite kako je sve ok. Dali je sve baš tako prosto.Pojedinci navode brzine od 160 km/h. Mislim za takve prilike treba se malo više pažnje i opreza.Ja samo pišem logične stvari i navodim na razmišljanje ostale članove nebi li i ja došao do nekog zaključka.

                                                                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Naša vozila su projektovana za te brzine, gume su za još veće (190km/h). Nigde nije preporučeno bilo šta preduzimati u smislu očuvanja njihovih preformansi i kvaliteta u smislu pravilnog trošenja, osim što se podrazumeva održavanje propisanog pritiska, poštovanje maks. opterećenja i naštelovan trap. U čemu je onda problem?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

nik

#79
Evo mala pomoć (na sredini stranice je objašnjeno kada i kako, u zavisnosti od vrste guma i vrste pogona, se vrši rotacija guma na vozilu):
http://www.carbibles.com/tyre_bible_pg3.html

CitatCitat: Zoran
Ako mjenjaš mjesta...

U svakom slučaju je preporučljivo menjati poziciju gume kod svake zamene zimske-letnje i, kako se na gore navedenom sajtu preporučuje, na svakih 8000 km (ja sam to radio na 10000 km, ali više ne radim od kada imam dva seta jer mi taman na oko 10kkm dodje zamena guma za sledeću sezonu), a na sajtu ima objašnjeno i kako da bi se što više umanjio uticaj kontra rotacije (pravac prebacivanja guma sa pogonske osovine).

CitatCitat: DrJekyll
...treba ih menjati u periodu za max 3 godine
Konstatacija za period od 5 god. stoji za nekvalitetne gume, ali najosnovnije je pratiti stanje pneumatika i ponašanje vozila u vožnji, pa na osnovu toga ceniti rok na koji se menjaju gume.

I za kraj mislim da preterano filozofiramo ( :sere: ) oko stvari kojima ne treba toliko pridavati značaja. Mnogo važnije je, kao što Loganovac reče, praćenje stanja pritiska u gumama, naštelovanosti trapa i ne preterivati sa opterećenjem i brzinom preko indeksa gume.

Aj pa živeli. Ja se isključujem iz ove teme.


Zoran

Ovo su teme svakodnevne. Možda su nekome turobne. Mi diskutujemo o nijansama, raznim pristupima. Zar je to problem? Loganovac - pravno je sve tačno što si napisao. Samo je taj pravni okvir preširok. Ja želim sebe da nađem tu negdje, da vidim gdje sam ja to. Koliko ja znam najviše se troši prednja desna guma , onda prednja lijeva, zatim zadnja desna i napokon zadnja lijeva. Najbilje rezultate dobijate jednostavnom unakrsnom zamjenom ali gume trebaju poslije zamjene mjesta da nastave se okretati u istom smijeru kao i prije zamjene. To je moguće samo skidanjem sa felne...Dali nam onda trebaju još 4 felne?

                                                                                                             Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Koja se guma najmanje trosi?  :ces:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


mladja73

 :offtopic:
Keko, ma najbolje je kad se trose one gume koje si ti delio u Draznju... :lau:
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

speedo


Veterinar

Citat: mladja73 poslato 04.10.2010. - 19:20
Keko, ma najbolje je kad se trose one gume koje si ti delio u Draznju... :lau:

Bitno je samo ne proklizavati i paziti da ne spadne sa felne...  :c:  Inace, video sam kako se guma sa niskim pritiskom u krivini na golfu zaista svukla sa felne.

Loganovac

Felne za Logan II, 15"



Preterasmo!
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

perke21

#86
Felne 15" u Mladenovcu (otpad koji je negde na forumu ranije pominjan) su 30€ (polovne). Trenutno ih nemaju, ali će ih dobiti sledeće nedelje. Kažu da pašu za Dacia vozila.

Felne 15" u Mladenovcu (neki drugi otpad) su 130€ za 4 komada (dakle 32,5€ komad). Trenutno nemaju.

Felne 15" u TTD-u (nove) dobijaju za 15-tak dana. Cena 4200 (malo manje od 40€).

david

Danas sam kod Zive u Pancevu uzeo celicne felne i ratkapne...


Dragan.vi

A je'l imas fiskalni racun?   :conf:

david

Fiskalni imam za servis. Iman onaj interni veliki Dacijin formular i taj racun. Nisam menjao srafove. Pitao sam jel treba i kaze da za Logana ne treba...