Kvalitet i cene gasa

prethodna tema - sledeća tema

dekiv68

Knez Petrol Ada 69,9 din/l, ali ipak sipao na Europetrol viline vode za 71.9 din

jasho

Gile gas, Vlaško polje, veceras 69,90 din

dekiv68

Au što je dobra cena. Da ne poveruješ, kao da smo u novembru 2016.

jasho

#1113
Ni ja nisam mogao da verujem, zato sam sipao za sve pare, :dobro: to im  je akcijska cena četvrtkom tri dinara jeftinije, znači regularan je 72,90 din , što je opet u odnosu na Beogradskih 77-78 din :aplause:

Raja

Ili Zrenjaninoputski 74.40 :aplause:

mladja73

Prosao Rumom. Avia 72,90 din
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

slavko_bgd

#1116
Idemoooo, pliiiiin!!!  Novi tiket, nova sreća, svaki vikend sve je većaaaaa !




A evo šta sve možete kupiti uz tng, ako imate dovoljno (ne)sreće da izvučete dobitnu kombinaciju:

https://www.youtube.com/watch?v=u-RGv4vjF8I

To be continued...


Aleks

Alvirović upravo najavljuje reportažu o kvalitetu gasa.

Keka

#1118
5-10% stanovnika zna kakvo djubre prodaju, ostalih 95% ce progutati pricu. Isti princip kao i sve ostale vesti na nasoj TV.

Dotle, u Rumuniji...
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dekiv68

#1119
Slavko, da li možeš malo da pojasniš postavljene slike tj. da li je na prvoj slici filter gasne faze? šta je na II i III slici, ako može par reči i na postavljenom videu piše da je istočeno iz toro boce negde u Srbiji :conf:

Citat: Aleks poslato 05.02.2017. - 13:12
Alvirović upravo najavljuje reportažu o kvalitetu gasa.
Da ali tek u sledećoj emisiji će, možda, biti analize količine ostataka prilikom isparavanja (kojih treba biti manje od 60 ppm), a pitanje da li će ispitivati uticaj karamelizovanog PROPILENA (verovatno prikazana crna smolasta masa). Inače u Srbistanu TNG nije pod stalnim monitoringom inspekcije, kao ostala goriva (valjda im je malo 500.000t potrošnje), a i kad se kontroliše ispituje se samo 5 karakteristika poSRPS EN 589, i to ona koja se tiču energetske vrednosti, što najverovatnije nema veze sa uslikanomom smolom.

slavko_bgd

Mogu, naravno.
Na prvoj slici se vidi unutrašnjost otvorenog filtera gasne faze. Na drugoj se vidi unutrašnjost injektora AEB i smolaste naslage u centru kućišta. Na trećoj slici je radni klip injektora ("tanjirić") zalepljen za moj prst.
Simptom je bio nemoguć rad motora na gas nakon prvog prelaska sa benzina na gas i posledično loš rad na benzin. Razlog je lepljenje onog tanjirića sa treće slike za gornji graničnik kućišta sa slike2. Namotaj (EM) savlada oprugu, podigne "tanjirić" do graničnika a opruga ne može da ga odlepi i vrati u položaj zatvoreno ili klip ostaje zalepljen do sledećeg takta otvaranja i tako u krug. Ako vozač pritisne prekidač i prebaci na benzin, motor radi neravnomerno neko vreme jer meša goriva. Pošto dizne na tom Fluensu stoje gore na usisnoj grani, od toplote motora nakon duže vožnje se zagreju i tada je moguć kakav-takav rad na gas. I što se duže vozi na gas, kako se gas greje i verovatno otpušta te smole, rad na gas se gotovo normalizuje. Do sledećeg hlađenja motora i ponovnog problema. Injektore sam oprao i sklopio, to sad radi a videćemo do kada će raditi. Inače, čovek je najviše sipao na EKO-u , a sipao je i na drugim pumpama, tako da nije moguće povezati ovu pojavu sa određenim dobavljačem.   

To što se vidi u filteru nije ulje koje je uobičajeno da se nađe gasnim elementima, već smolasta materija koja je vrlo slična istopljenom šećeru i pritom je lepljiva na dodir. Mislim da se radi o identičnoj materiji zbog koje smo ti, ja i mnogi drugi imali problem sa lepljenjem klipa zaustavnog ventila i nemogućnosti prelaska na gas.


I ako smem da primetim, lepo si prokomentarisao emisiju i lepo primetio da niko nije konkretno odgovorio na Alvirovićevo pitanje u vezi kontrole suvog ostatka po EN589. Serviseri koji su intervjuisani su lepo potvrdili da je ovo počelo prošle zime (2015/2016) i da je eskaliralo ove jeseni.


jasho

Hm, pitanje jel sad ovo ,,novi'' momenat u zadnjih godinu i nešto (2015-2016) ili nešto što duže traje , i odkud karamela u TNG (znam da je nečistoća, ali otkud da skoro kod svih isto, verovatno je jedan snabdevač NIS??!!) Ovo može da se reši samo tako što će svi da prave reklamaciju na uređaje i automobile, a onda autokuće da pritisnu proizvođeče, uvoznike i snabdevače TNG, jer niko od nas pojedinaca to neće moći.
Sad se setih pre neku godinu slučaja na CBC forumu i Dore iz NS koji je postavio sliku ili snimak smeća kojeg je čovek natočio na LUK oilu, pa nakon toga mu se obratio LUK oil sa pretnjom da će da ga tuži ukoliko ne ukloni navedeno sa svog sajta!

O Rumunijo obećana zemljo... :ljut:

dasubo

Uređaj za TNG sam ugradio davne 2011. Otada samo redovni servisi i uredne zamene filtera. Nikad "divlje" pumpe, prvo OMV, pa Lukoil, pa Eco i poslednje 2 godine NIS isključivo zbog njihove loyalti kartice.

Sada na satu imam 118500 km, a plin ugradio na 13000. Zadnjih nekoliko dana motor radi kao otrovan dok je hladan i prvi put sam doživeo da na Sanderu vidim treperenje check engine lampice.
Oterma u Hit Auto gde inače održavam auto od prvog dana i dečaci mi kažu da su dizne i filter puni smole. Filter je promenjen u januaru u okviru redovnog servisa i ne postoji ni najmanja verovatnoća da nije tada zamenjen.

Ono što sam nedvosmisleno zaključio je da je TNG na našim pumpama KATASTROFALNOG kvaliteta. Od danas počinjem da čuvam račune i točiću i dalje isključivo na NIS-u.
Pošto sam iz auto branše, postaraću se da svaku eventualnu popravku plate usled prodaje neadekvatnog goriva.

To je jedini način. Sipajte gorivo na pumpama jedne kompanije i čuvajte račune. U slučaju kvara, pravac servis, full faktura naftnoj komapniji.
U slučaju da neće da plate, pravac tržišna inspekcija.

dekiv68

Knez je definitivno za zaobilaženje, a možda i NIS.

Loganovac

JBG, ja baš na tim pumpama sipam.  :ne:

Zanima me po kom kriterijumu dolazite do takvih procena. Verujem da je potrebno duže vreme sipati samo kod jednih, zameniti filtre pa onda preći kod drugih da bi se iole moglo upoređivati. Međutim, izvesno je da niko nema stabilan kvalitet gasa tako da se čak i tada mogu izvući pogrešni zaključci. Iz tog razloga nekako najviše verujem majstorima plinadžijama koji svakodnevno rade servis uređaja i imaju informacije od korisnika u tom smislu, mada u toku normalnog servisnog intervala od 20.000km svašta može da se promeni i menja se kod svih isporučilaca gasa. Oni su normalno svesni toga i bole ih mnoooogo...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.