Voznja dizela u zimskim uslovima

prethodna tema - sledeća tema

Mihajlo Petrovic

Pozdrav svima,vozim Logana 2006 god. Sa 1.5 dci motorom.Posto su nastupili hladni dani,sto je logicno da dizelu treba duze da postigne temperaturu,zanima me da li mu steti kraca relacija,posto od kuce do posla ima 3-4 km i po ovim hladnim danima stignem na posao a da radna temperatura nije postignuta a moram ugasiti auto,ima li neko slicnu situaciju ili neki savet?

Veterinar

Bilo bi idealno kada bi svaki automobil uvek mogao da se vozi na radnoj temperaturi, pogotovo motori sa turbinom. Naravno, u praksi nije tako. Mislim, ako bi se gledao neki prosek, da kod nas većina do posla vozi sličnu kilometražu. Nekad je moj tata išao na posao autom, a do posla je imao oko kilometar vožnje. Išao je autom, jer mu je auto trebao uvek nakon posla. I tada se vozio na kratkim relacijama.
Potičem iz grada koji je mali i tamo je normalno da svi prelaze malu godišnju kilometražu i da do posla imaju 2-3km vožnje. Uz normalnu vožnju, bez teške noge na gasu i uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja, mislim da nećeš imati razloga za brigu.

szs

Citat: Veterinar poslato 15.11.2016. - 09:00
uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja
Veoma važan podatak  :dobro:
Prilikom vožnje na kratkim relacijama zimi se javlja uvećan kondenzat (od vlažnijeg vazduha iz atmosfere) koji može da utiče na kvalitet podmazivanja. Javlja se on i pri dužim vožnjama ali uspe da ispari većim delom dok u kraćim se više taloži na dnu kartera posle gašenja. Naravno govorim o jako malim količinama, nisu to litri u pitanju  :Smiley:
Kao što reče Veterinar, menjaj propisano ulje u propisanim intervalima kako fabrika kaže.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

saša61beograd

Citat: Mihajlo Petrovic poslato 15.11.2016. - 08:51
Pozdrav svima,vozim Logana 2006 god. Sa 1.5 dci motorom.Posto su nastupili hladni dani,sto je logicno da dizelu treba duze da postigne temperaturu,zanima me da li mu steti kraca relacija,posto od kuce do posla ima 3-4 km i po ovim hladnim danima stignem na posao a da radna temperatura nije postignuta a moram ugasiti auto,ima li neko slicnu situaciju ili neki savet?
Cenim da ćeš u ovakvom režimu skratiti vek motora na pola.Ako auto prodaš na vreme,onda to i nije bitno,o tome neka brine onaj koji ga kupi od tebe.
Dizeli se inače sporije zagrevaju od benzinaca.I prvobitno su zamišljeni za ozbiljne vožnje i ozbiljne vozače.Za vozikanje na kratkim relacijama benzinci su bolji (mada kratke vožnje smetaju i njima).
P.S.Vidim da imaš 23 godine.U tvojim godinama meni je za 3-4 km trebalo pola sata šetnje.I za to vreme bih stigao da doručkujem, spalim bar dve cigare i da dođem čio i rumen tamo gde sam pošao.

Veterinar

 :to:

Opet, ne znam koliko godišnje prelazi Mihajlo, ali ako prelazi 5-6kkm, trebaće mu tridesetak godina da dođe do te kilometraže...  :ne:

zzechner_sk

Citat: Veterinar poslato 15.11.2016. - 09:00
Bilo bi idealno kada bi svaki automobil uvek mogao da se vozi na radnoj temperaturi, pogotovo motori sa turbinom. Naravno, u praksi nije tako.  Uz normalnu vožnju, bez teške noge na gasu i uz odgovarajuće intervale zamene odgovarajućeg motornog ulja, mislim da nećeš imati razloga za brigu.

Po mom skromnom mišljenju, ovo je suština. Naglasio bih da "lagana noga na gasu" vrijedi općenito za hladan motor a naročito u gradskim uvjetima vožnje, kako se turbina ne bi "cimala" pogotovo u režimu kad nije postignuta radna temperatura motora (naravno time i ulja!!).
2023. moj vjerni Logan MCV otisao u dobre ruke, a zamijenio ga je Suzuki S-Cross Premium

Zoran

Važno je i kada upališ hladan motor , neka odradi na leru 15 sec, da ulje ipak dođe do turbine pa onda polako  :driver:
Sam svoj gazda - vazda.

Vihor

uvek tako, i leti i zimi, prvo ga upalim, pojas, nadjem muziku, i eto 15-ak sek rad u mestu
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

lovac

Citat: Vihor poslato 15.11.2016. - 13:00
eto 15-ak sek rad u mestu

I kada kreneš, bez velikog gasa!  :to:

Zoran

Mihajlo, dugoročno gledano, ako dizel koristiš samo ovako očekuj probleme u neko dugoročno razdoblje.
Začepljenje EGR ventila, katalizatora, čađ na ventilima, zakišeljenje (H2SO4) motornog ulja...
Dizel motor gledaj kao najobičniju peć, koju treba koristiti dugotrajno i solidno opterećenu.
Sam svoj gazda - vazda.

Aleks

Nece to bitno uticati na trajnost motora. Samo lagano po gasu, ne preko 2000rpm kod ubrzanja i to je to. U tom vremenskom periodu najvise mu odgovara takav rezim voznje. Jbga, nisu ti motori za kratke relacije ali dobro, vozimo to sto imamo.
Trenutno i ja mucim tu muku jer sam navikao sa prethodnim autom da vozim ostrije, ali sta cu... Do proleca vozimo se ovako a posle  :driver:.

Vihor

Citat: lovac poslato 15.11.2016. - 13:53
I kada kreneš, bez velikog gasa!  :to:

a i cemu veliki gas   :to: :respect:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

hobbista

... i obavezno obezbediti ljubimcima na četiri točka dobro grejanu spavaću sobu da se ne prehlade  :cul

Previše mistifikacije. Turbina se podmazuje sa uljne magistrale, i po njenom položaju ulje će pre stići do turbine nego do bregaste.
Čađ - da ako je izbačen O2 (lambda) senzor.
EGR će da se zaprlja i ovako i onako. Najviše je otvoren na leru, pa ko hoće da sačuva čist EGR ne bi trebao nikada da spušta obrtaje ispod bar 2.000.


Savet isti kao i pre 30 godina - upališ auto, pustiš malo da se zagreje i voziš. Bez naglih ubrzavanja i usporavanja motorom dok se ne zagreje.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Mihajlo Petrovic

Auto se vozi svaki dan i mimo posla,uglavnom mi je dnevna kilometraza najmanje 50-60 km,uz to sipam samo Ultra D :) godinama je vozen na taj nacin,ujutro do posla a onda se uvek negde ode

Zoran

Pa šta se onda zamaraš...Samo uživaj  :driver:
Sam svoj gazda - vazda.