Sijalice H4 i ostale - ???

prethodna tema - sledeća tema

nik

nik i dalje čeka  :banghead: :bonk: :gun:
Po praćenju pošiljke trebalo bi da su poletele iz Kine pre 5 dana.

Po pitanju snopa, malo rasipa kratka u sredini, ali može se podesiti da ne smeta (mala dorada senila na sijalici). Ono što me brine, ako mi se ne pričinjava, je da baca malo više u desno (sredina osvetljaja-loma snopa klasične je gotovo u ravni sa levom ivicom ovih ventilacionih instalacija iznad, dok je kod LED negde na polovini). Da li je i koliko ovo posledica nepravilnog položaja sijalice u ležištu  :ne:, ali se, takodje, vidi da je snop "uvrnut".
Ako sam dobro sagledao sistem kačenja, ispusti na telu sijalice nisu došli do kraja kanala na plastičnom nosaču (ili je isti prekratak), pa je po tom pitanju potrebno uraditi nešto (produžiti kanal) kako bi se sijalica dovela u vertikalu.

Po pitanju rešavanja problema napajanja, potrebno je "snimiti" unutrašnju šemu sijalica (šta se i odakle napaja, rade jednovremeno obe grupe LED ili odvojeno za kratka i duga,...). Da ne smaram sada mikija sa milion pitanja, kada mi stignu moje, podnosim kompletan izveštaj. Mislim da bi releji rešili problem koji se javlja sa brljavljenjem dugo-kratko. 
:ziveli:

Vihor

sociva nisu predvidjena (prilagodjena) za led, mozes da im radis sta oces ali to nemoze da bude ok, gde stoji led, visina, gde stoji nit, visina? isijavanje, boja svetlosti.... velika je razlika u led i niti i sve je ovo karabudzenje. Nema problema, mozda i fina zanimacija ali ako tehnicki pregledi pocnu da rade kako valja, toga ja tvrdim sigurno nece biti. Drugo su fabricke led odnosno sociva koja su prilagodjena ledovima. Mlatio se ja isto sa time, ali sam na kraju shvatio da je to samo podizanje prc privrede.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Potpisujem.  :to:

Ipak, meni ovo što je Miki postavio ne izgleda toliko loše, pogotovo u poređenju sa onim sa čime se sveke noći mimoilazim na autoputu. Crta je evidentna, to što je malo deformisana ne bi trebalo da bude problem, ali ono što je najvažnije, ne vidim veliko rasipanje iznad nje (to je ono što nam idioti sipaju u zenice noćom), tako da tipujem da će ovo da prođe posle malo tvikovanja.
Što se šaltovanja veliko/oboreno tiče, da li se to javljaju stare, zaboravljenje dileme? http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=346.msg13428#msg13428
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

@nik
Au, ja sam bio ubedjen da ce nam stici u isto vreme, ako ne i da prvo ti dobijes. Moj paket je stigao u Peking 29.11. a napustio isti 10.12. (iliti 2016-12-10 13:57 北京, 启运 :D ).
Sijalica je u kanalu nosaca dosla do kraja. Mislio sam da je greska, ali mi sad deluje da to tako (bar po njima) i treba da bude.
Sutra cu da idem ponovo da stavim, da vidim onda i desni snop.
Pitaj ako te jos nesto interesuje ili ako imas viska vremena sad za praznike mogu da ti dam sijalice na test, jer ako bude tebi kao i meni, nece ti stici pre Bozica, ili i dalje posto ce biti neradnih dana. Da budem iskren, nisam bas upucen u problematiku, pa da ne sjebem gde ne treba.  :whistling:


I ja se slazem, kakvih svetala ima na ulicama je kriminalno, ali ljudi jos uvek registruju automobile a da ih tehnicki i ne vidi.  :bonk: Ma i da ne gledaju tehnicki, nego da ljudi budu svesni (kao mi na forumu  :hihi1: ) i drugih u saobracaju pa da ne forsiramju resenja koja idu na stetu ostalih. I tu se nekako izdvajaju Punto i Stilo, njih bas cesto vidjam sa katastrofa led ili ksenonima, ne znam sta vec koriste.

stalker

Kod mene su bi-xenon leće i u njima imam H1 xenon tako da sam htio radit eksperiment sa nečim poput ovog http://www.ebay.com/itm/Pair-H1-60W-6400LM-CREE-LED-Headlight-Kit-Beam-Bulbs-6000K-High-Power-Pure-White-/172424963254?hash=item28255424b6:g:8vsAAOSwa~BYO~aR&vxp=mtr.

Najviše me odbija to jer nisam siguran koliko stvarnih lumena daju iako po dekleraciji 3200 LM po jednoj ne zvuči premalo. Druga stvar zbog koje još nisam odlučio "baciti u vatru" tih 30-40$ je temperatura boje svjetlosti od 6000K kod svih LED  žarulja koje sam vidio a to je za moj ukus preplavo.

Prije tri mjeseca sam kupio novi motor Honda NC 750X koji ima tvornička LED svjetla i s kojima nisam zadovoljan, posebno s oborenim koje je u usporedbi sa halogenim upola slabije. Dugo je koliko toliko zadovoljavajuće jer tada istovremeno budu upaljeni LED chipovi i od oborenog i od dugog. Prije to ga sam imao prošlogodišnji isti model Honde sa klasičnim H4 svjetlom i s pravom mogu da kažem da LED još nije u stanju da dostojno zamjeni H4.

Kod ovih relativno jeftinih LED žarulja koje možemo da kupimo na ebayu, aliexpressu i sličnim web trgovinama upitan je način odvođenja topline. Neke imaju ugrađene male ventilatore ili bakrene pletenice ali to je sve skromno prema originalnim LED farovima koji su posebno razvijeni za pojedina vozila.

Možda treba sačekati još malo da se takva rasvjeta još dodatno usavrši a da se na tržištu pokaže što je dobro a što loše...

www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

Kod svih led sijalica, je najveći problem toplota koja se stvara, tj odvođenje iste. Led cevi, "neonke" :Smiley:  imaju aluminijumsku šinu na kojoj je led traka npr.
Recimo ko nije obratio pažnju, led reflektori, 80W, 100W imaju leđa hladnjak, i sve su led uglavnom sa hladnjakom, sijalice bez neke vrste hladnjaka nisu baš dugovečne.

Možda pih stavio led u dnevna napred jer mislim da ne mogu baš toliko da smetaju suprotnoj strani preko dana ali bih ispratio prvih par dana same led i kućišta fara jer taj prc kvalitet je veoma čudan ponekad.
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Da bi informacija bila potpuna, LED generiše mnogo manje toplote od halogene H4 sijalice, tako da apsolutno neće imati šanse da ugrozi plastiku fara koja je podnosila halogenku. Toplota je problem za samu LED sijalicu jer ako se adekvatno ne odvede i izdisipira u okolni prostor LED će dumre. Opet, sve H4 LED zamene koje sam video tu toplotu odvode van unutrašnjosti fara (hladnjak je na zadnjem delu "sijalice" pa pri montaži ostaje van fara), za razliku od obične halogene H4 koja svu toplotu ostavlja upravo unutar fara. Kad još pomenemo i količine toplote (H4 55w u far, LED recimo 18W i to najvećim delom van fara), slika valjda postaje mnogo jasnija. Dakle, far nema teorije da je termički ugrožen. Takođe, nema proble ni sa UV zračenjem kod LED-a. Problem je onaj drugi - sa rasipanjem.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

apsolutno tako, mislio sam na taj, zadnji deo gde je hladnjak, da tu mozda ne bude mnogo hot
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Loganovac

Netje motji, temperature hladnjaka ni u snu ne sme da pređe 70 stepeni, jer će opet LED dumre.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Vihor

ali u prc tehnologijama zna da bude i drungačije
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Lazar@

#521
evo zanimljivog resenja za h4 ksenone!(iako su kod vas zakoni malo stroziji, mi u CG bez problema prolazimo tehnicki i bez projektora i prskalica)
Projektor koji se ubaca bez otvaranja farova!
Ugradjuje se u far isto kao nova sijalica, kroz rupu za h4 a koristi h3(koja je dosa manja i tanja) i ima potpuno normalan cut off kao kola koja fabricki dodju sa projektorima  :to:

Cijena oko 25e zajedno sa parom odgovarajucih h3 sijalica ( h4 micro projector na aliexpresu, da ne stavljam linkove sad jer su predugacki)









nik

#522
Citat: nik poslato 27.12.2016. - 21:47
nik i dalje čeka  :banghead: :bonk: :gun:

nik dočekao  :bliss:


Ukratko, sve što je miki-bgd po pitanju kvaliteta napisao, stoji u potpunosti.

Nabio sam se danas u garažu TC i isprobao čudesa. Posle sat vremena i jednog osigurača (kratak spoj pri merenju) rezultati su sledeći:

Odvojene su mreže kratkog i dugog svetla, odnosno, svetle samo grupe 2x3 LED za pojedinačno svetlo (ne ostaju upaljena kratka kada se upale duga), kao i kod klasične halogene H4 sijalice.

Hladnjak je posle odredjenog vremena "fino" zagrejan (može da se drži, ne peče, ali je pomalo neprijatno). Mogući problemi leti, ali proizvodjač tvrdi da sijalice imaju zaštitu od pregrevanja (gase se automatski), pa će da pratimo razvoj situacije. Ako bude potrebno, pašće neki ventilator.

Izmereni napon i struja pri upaljenom motoru (kineski unimer š kategorije, ne mogu da nadjem kršteni koji sam imao, dal sam ga nekom pozajmio ili je nešto drugo  :ne:):

Napon na akumulatoru  14,6V,
Napon na sijalici 14,1V (dugo i kratko svetlo isto),
Struja na sijalici 1,6A (dugo i kratko isto).
Snaga, dakleM 22,5W (na pakovanju piše 25W).

Stepen osvetljenja (po slobodnoj proceni) isti ili za nijansu veći nego kod halogenih.

Slike (uslovi-ravna površina, 4m od zida)

01 Halogeno kratko (oba i samo desno)


02 Desno LED kratko (sa halogenim i singl)
 

03 Duga svetla (halogena i kombinacija)
 

Inače, po stavljanju LED u desni far, snop je bio spušten za 15-tak cm, pa sam morao da podešavam visinu snopa (nisam slikao sa LED, zaboravio, pa sam slikao kada sam vratio halogenu, čisto informacije radi). Po pravcu je snop korektan.


Inače, što se tiče otklona od par stepeni sredine sijalice, malo sam burgijicom produžio žleb na nosaču, tako da dodje u potpuno vertikalni položaj. Pošto je to dovelo da se sijalica u zabravljenom položaju može poverati (uvrtati) primetio sam da je najbolji položaj po pitanju rasipanja svetla (onog kraka na gore-desno kod kratkog svetla) najbolji negde na sredini.
Nisam slikao, ali u odnosu na gore prikazane, leva strana je blago viša, dok je krak koji štrči na gore niži. Slikaću kada finalno postavim i učvrstim (nisam još odlučio kako, ali mi je najbliža ideja da upotrebim malo termootpornog silikona za dihtovanje, ostalo mi kada sam menjao dihtung na cevi za hladjenje. Nije lepak, ali ima korektna adheziona svojstva i trajnost). Razlika se vidi kada se pogledaju slike kratkih svetala (singl LED i u kombinaciji sa halogenom.
   
Problem sa prebacivanjem kratka-duga prisutan, moraće novo ožičenje. Imam ova čudesa koja sam planirao za projekat dnevnih svetala, pa će dobro poslužiti svrsi.


Postaviću sve kada sve postavim kako valja (samo je pitanje kada, mLogo hladno), a i moram da nabavim još neke stvarčice.
:ziveli:

miki-bgd

U jbt, bas se oteglo  :ha:

Al si bas lepo istestirao.

Citat: nik poslato 29.01.2017. - 21:17
Postaviću sve kada sve postavim kako valja (samo je pitanje kada, mLogo hladno)
Cekam  :D :ziveli:

Lekac

I ja cekam da se  resi problem dugo-kratko svetlo vezan za lampice posle toga narucujem jedan komlpet pa sta bude.  :too:
Lukavi ljudi preziru nauku, prosti joj se dive, a mudri se njome koriste!

Lift je najbezbednije prevozno sredstvo na svetu!!!