Nivo ulja u motoru

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Može lako biti da je ulje "fuš" kvalitete pa je isparljivost velika. Za početak stavi neki karton preko noći ispod auta. Aku sutra ne bude fleka, ja bi odmah zamijenio ulje...
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Dve litre ne moze da iscuri a da se nigde ne vidi, isto tako ne moze da sagori a da ne bude oblak dima iza auta. Desavalo se da izbaci ulje oko niskobudzetnog filtera, a taj deo je malo teze dostupan, pa sve zavrsi na susplehu.

Zoranov savet je na mestu, najbolje zameni ulje i filter, taman ce majstor detaljno pogledati kad podigne auto na dizalicu i skine suspleh.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


szs

@bugi
Ako si vozio svaki dan u tih 2 ipo meseca to u dodje manje od 0.03 litra (3 centilitra) dnevno ili ti po vožnji.  Da li curi ili sagoreva možeš da vidiš i po svećicama. To mu dodje i najlakše. Nije puno ako curi negde pa može da sačeka te tvoje planirane radove ako kontrolišeš svakodnevno. Svakako, ja bih probao baš ono što je predložio Zoran
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

bugi

#63
Ulje je iz profaca, i sipano u oba auta isti dan, u drugom stoji na max-u... Meca filet, tako da do ulja nije, auto ne dimi niti nista slicno... Doliveno je sad te 2 litre ulja, pa cu malo pogledati detaljnije da nema jos negde tragova, osim na manzetni do menjaca, da suspleh je suv...
Moram da pogledam dal je patos musav, kad parkiram ma zgodno mesto auto...

hobbista

Man'te se te priče. Nije to VW sa TFSI motorom pa da radi na mešavinu :cul:
2l je mnogo ulja. Skini šus pleh pa na dizalicu ili kanal. Ako nema tragova na motoru, i ako ne ostavljaš oblak dima iza sebe onda ste promašili u merenju prilikom sipanja ulja.
Danas sam menjao prednji semering na BMW 318. Gubio je oko 1l na 3.000 km i posledica toga je da su motor i trap masniiiii  :agr:
I ostavljao je flekice svaki put kada se parkira.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

bugi

Pazi kad je radjen servis rekao mi je majstor, da ima koj kap ulja na manzentni do menjaca, tj. I pokazao, al mi je rekao da je iz menjaca, i kao to jedva vlazi, da nije hitno, al u skorije vreme bi trebalo srediti, e sad posto je u medjuvremenu izgubio 2l ulja ja posumnjah na semering, radilice.... Reci mi ako znas koliko okvirno kosta ta intervencija? Hvala :)

hobbista

Za manžetnu je neko relativno skoro pitao i za to je savet ne dirati.
Opet, 2l rasutog ulja znači mnooogo masan motor - što kod tebe nije slučaj.

Semering radilice - koji? Prednji ili zadnji?
Zadnji je ispod zamajca i on ako curka to se odradi kod zamene seta kvačila.
Prednji je ispod zupčastog tako da se sve odradi kao za veliki servis samo se ne skida pumpa vode, odnosno zameni se kada se radi veliki servis.
U obe varijante izađe oko 50-tak €  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

goxy

kod mene nije bilo traga na motoru pa su na pregledu u kompresoru utvrdili da je na zadnjem servisu unisten cep pa kao popravili...sad opet fali ulja i sve je vlazno oko cepa ali ne kaplje po parkingu nego se skuplja na sus plehu pa ga u voznji izgleda mi vazduh izgura odatle...moram ponovo da im reklamiram njihovih ruku delo...

Lazar@

#68
Nisam bio u mogucnosti da odardim mali servis na 10k tako da sam ga produzio na 15k(ali jesam mijenjao filter od ulja negdje na 5 000km jer je bio loseg kvaliteta, ostajala mi lampica od ulja 7-8 sekundi posto se auto upali), kupio djelove, sjutra ide kod majstora...

Nego, koliko ide ulja u 1.5dci?Vidim da je neko pisao da mu naplate 5 litara i uspu 4.5(otprilike) i vrate pola bocice ali da mu je preko maksimuma?
Meni na zamjenu sipaju oko 4.4l, uvijek ostane malo vise od pola u boci i nikad mi ulje nije na max ili iznad nego mozda 2mm ispod crte?


Provjeravao sam ulje na 10k km, bilo je isto kao kad su ga sipali, 2mm ispod maximuma, danas na oko 15k km  ulje je mozda 1mm ispod polovine( opet nije blizu minimuma ali je daleko od max)?Je li normalno da mi za 5 000km padne sa skoro maximuma na polovinu?
Racunam da je malo izgubilo svojstvo jer su zadjih mjesec dana bili hladni startOvi od 0 pa do -10c konstantno svaki dan




roolet

Staje ti 4.4 litra sa filterom. Menjaj ti to ubudece na 10k :dobro:

ajgor bejzik

Citat: Lazar@ poslato 15.01.2017. - 13:44
Nisam bio u mogucnosti da odardim mali servis na 10k tako da sam ga produzio na 15k(ali jesam mijenjao filter od ulja negdje na 5 000km jer je bio loseg kvaliteta, ostajala mi lampica od ulja 7-8 sekundi posto se auto upali), kupio djelove, sjutra ide kod majstora...

Nego, koliko ide ulja u 1.5dci?Vidim da je neko pisao da mu naplate 5 litara i uspu 4.5(otprilike) i vrate pola bocice ali da mu je preko maksimuma?
Meni na zamjenu sipaju oko 4.4l, uvijek ostane malo vise od pola u boci i nikad mi ulje nije na max ili iznad nego mozda 2mm ispod crte?


Provjeravao sam ulje na 10k km, bilo je isto kao kad su ga sipali, 2mm ispod maximuma, danas na oko 15k km  ulje je mozda 1mm ispod polovine( opet nije blizu minimuma ali je daleko od max)?Je li normalno da mi za 5 000km padne sa skoro maximuma na polovinu?
Racunam da je malo izgubilo svojstvo jer su zadjih mjesec dana bili hladni startOvi od 0 pa do -10c konstantno svaki dan

Ja sam vizio 1.5 DCI 5 godina. Svaki put kada mi sipaju 4,5 litre (naplate 5) ide preko maksimuma par milimetara. 2013 sam im rekao da mi ne sipaju vise od 4 litre i od tada mi je malo ispod maksimuma. Uglavnom, prodao sam auto bez da trosi ulje i savetovao kupca da ne sipa slucajno vise od 4 litre.
Ljuti se Francuz, a Švaba se buni, jer vozila za gangstere - prave Rumuni!

bugi

Samo da javim, najverovatnije je losa podloska.... bio je masan karter. Namazana je diht masa, pa sad pratim nivo ulja, al rekao bi da je sad uredu

Lazar@

#72
Odradio prije mozda 1 000km servis, ulje mi je bilo ravno sa gornjom ivicom za max, mada sam mjerio na relativno vruc motor...Danas provjerim na potpuno hladan motor, pokazuje 2-3mm iznad maksimuma?
Imam li razloga za brigu?Moram li da vadim visak?Da sacekam sledeci servis pa da im kazem da sipaju malo manje(mislim da su oko 4.5l usuli) ili da odma vadim ovaj visak?


I sta se desava kad se uspe vise ulja nego sto treba?Znam da ce motor da "zakuje" ako se uspe "do cepa", ali sta se desava ako se uspe ovako mozda 100ml viska iliti 2-3mm vise nego sto treba?Stvara li se neki veci nepotrebni pritisak ili? :ces:


A vidim par postova iznad prica o semerinzima i manzetnama, mijenjao sam na isti ovaj servis donju stopu motora(kosku) i primijeito sam da je menjac u tome predjelu malo mastan i crn od ulja, kao da se nekad slivalo?Sta moze biti to?
Auto je preslo 90k, nikad nisam vidio trag od ulja na mjestu gdje se parkiram?

Loganovac

Nivo ulja meri se na hladnom motoru, zapravo nije važno da li je hladan već da je odstojao na ravnoj podlozi bar desetak minuta da se svo ulje slije u narter. Previsok nivo ulja nije dobar jer može da dođe do bućkanja kada velika pesnica klipnjače ošine velikom brzinom u površinu ulja i da eventualno probije semering radilice. Ne bih brinuo zbog tih 2-3mm, to nije mnogo. Ipak, drugi put im ne daj, nije džabe gornja crtica nazvana maksimum - svaki nivo ulja između min i maks je ok za rad motora, ostalo je puko džeziranje.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

VaskezNS

Ja držim na oko 2/3 nivoa između min i max. Jednom su mi sipali više, uzeo sam medicinski špric, na njega navukao dugačku cevčicu (ne znam odakle mi) i kroz kanal šipke za merenje nivoa iz nekoliko puta izvukao višak.
Ovo je mesto za sLogan ;-)