Nivo ulja u motoru

prethodna tema - sledeća tema

krle

 :aplause: To je jedino moguće objašnjenje.

Svarog

Treba imati na umu da plastična šipka za merenje nivoa ulja nije baš najsrećnije rešenje. Kad god merim ulje ona je sva umazana iznad gornje crte iliti maximuma i zato je uvek vraćam po dva-tri puta, da bih bio siguran da sam dobro video nivo ulja.

Loganovac

Ima tu jedna prosta caka - šipka je isprofilisana sa obe strane u zoni merenja tako da ima niz kvadratnih ćelija u kojima se ulje zadržava usled površinskog napona, pa je dovoljno pogledati do kog nivoa su ove ćelije napunjene da bi se odredio nivo ulja u motoru. Naime, uljni film se lako razmazuje po glatkim stranicama šipke, a zadržava se u ovim ćelijama iz gore navedenog razloga...

Ako sam nekog smorio - izvinjavam se, ali nisam siguran da smo baš svi provalili foru.  :doh:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Svarog

Aj baš ću sutra detaljno da pogledam šipku za ulje jer mi se čini da je cela potpuno glatka. Možda se od toga odustalo na novijim Loganima, mada ne vidim razlog za to jer tu nema uštede. Inače, kad se šipka briše verovatno bi se pod prstima osetilo to profilisanje.

Veterinar

Moguce da je glatka, mada je kod mene isprofilisana takodje (u oblasti do max. dozvoljenog nivoa) u vidu kvadratica sa "iksicem"unutar njega.

Keka

Mi sa praistorijskim motorima imamo glatke sipke kao decija gooza  :nami:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

Zajeb...  :doh: Slikaću... (čim kupim nov foto aparat  :whistling:)
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sumar

Loganovac , svaka čast na prosvetljenju! :-) Ja izvadim šipku , i onda 10 minuta "studiram" gde mi je nivo ulja i na kraju nisam siguran!Odmah sutra ću pogledati te crtice.

Zoran

Ja šipku izvučem do pola pa je onda okrenem za pola kruga i onda se lijepo vidi koliko je bila umočena.
Sam svoj gazda - vazda.

YUgisa

Ulje se pri razradi motora trosi jer motor ne zaptiva idealno... Karike ne legnu dobro na zidove cilindra pa je potreban perod trosenja dok sve sve tolerancije ne smanje na minimum, gumice ventile ne dihtuju dobro dok ne uglancaju ventili i slicno ;) Isto zato nema i punu snagu, jer kompresija nije maksimalna, takodje ventili ne legnu dobro u pocetku na siceve ventila... Sto se tice kolicine ulja, ulje treba naliti u toj kolicni da bude na polovini puta od minimuma i maksimuma, eventualno na 1/3 ispod maksimuma. Posto se zagrevanjem ulja povecava i zapremina ulja. A ako se ulije vise ulja od maksimuma, moze doci do probijanja semeringa i dihtunga zbog povecanog pritisaka.
Godine iskustva nisu dokaz kvaliteta. Zasto?
Pa zato sto mozda radis sve pogresno jos od pocetka...

Matori prdavci...

kiconix

To je u teoriji, u mom slucaju nije bilo tako.
Od 6 km, koliko je bilo na cajgeru, do 132000 kad sam se oprostio od njega, nikad nije spao nivo ulja.
Menjano je na 15000 i obavezno Elf.

zac

Ni kod mene se nije primecivala potrosnja ulja na pocetku a ni sada. YUgisa je u pravu i teoretski i prakticno, s`razlikom tom da se Renoovi motori najverovatnije jedan period razradjuju na probnom stolu...pa je to razlog zasto se kod vecine njihovih motora ne pojavljuje to pocetno "razradno" troskarenje ulja.  :ne:

Zoran

I kod mene nema potrošnje ulja ali mi nije jasno šta podmazuje gornji dio klipa iznad prve karike.Jer svi proizvođači motora navode potrošnju ulja u normalnim uslovima rada.
Sam svoj gazda - vazda.

zac

Verovatno se gornja karika podmazuje samo odozdo...kada klip ide na dole...kroz mazajucu.  Ipak ljudi to je Renault, i svi znamo kakve motore imaju.  :too:

kiconix

Sve u svemu, ako je to pitanje u nazivu teme, nivo ulja posle razrade je kod mene bio nepromenjen.