Preporuka za novi akumulator

prethodna tema - sledeća tema

szs

Prema ovom što je Keka postavio znači da oni ipak stavljaju prema nivou opreme alternatore i akumulatore?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

To mi je sumljivo, jer se vozila doriste u pojedinim službama baš u uslovima da rede zimi na leru duže vremena (policija, taxi...)
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Nije problem što rade u leru duže vreme. Problem je ako za to vreme uključiš velike potrošače električne energije - svetla, grejač zadnjeg stakla, Media-Nav, ventilator kabine i šta-ti-ja-znam... Posle nekog vremena biće neophodno dopunjavanje akumulatora bilo punjačem ili dužom vožnjom. A ko je taj ko sedi u kolima sa upaljenim motorom i sve navedeno drži uključeno? Taksisti na stanicama uključe samo ventilator kabine i radio.  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

@Zoran
Sad nešto računam, kao što reče Keka, postoji šansa da prazni na leru ako imaš taj najslabiji Valeo ili Melco alternator od 53A/55A na 1000 o/min i ako bukvalno sve upališ od potrošača. Da bi bio taj Valeo/Melco bio na nuli treba da uključiš 715w/742w potrošača.
Kratka svetla=2x55+4x5w=130w
Grejač z.stakla ≈ 300w
Ventilator ≈ 150w
Svetla Kočnice = 21x2 =42w
Brisač ≈ 200w

@Loganovac Taj scenario je sasvim moguć npr ujutru zimi kad krećeš od kuće a sipi nešto odozgo i staneš na semaforu minut-dva.
Sve ovo važi samo ako imaš ova dva "slabića" od alternatora.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar

Hm, a kakav je slučaj u npr. situaciji kao juče na Batrovcima, gde su ljudi oko 12 sati bili u kolonama? Pretpostavljam da je svima radila ventilacija, svetla, muzika (da ne umru od dosade) i mozda još ponešto...  :ne:

Loganovac

Da ne pominjem krucijalnu činjenicu da ler nije na 1000 nego na 750rpm...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

@Veterinar
Svaki drugi alternator sem ova gore dva može da da i više od potrebnog. Koliko ja vidim iz tablice, problematična su samo ta dva a oni su ili ranije ugradjivani ili idu na "vulgarise" (pričamo o Dačijama). Ja proverio punjenje na mojim i ne ide u minus  na 800 o/min :ne:
Ergo.. nemam neki od ta dva alternatora :woo-hoo:
Gastosi u kolonama malo slabije vozaju Dačiju  :wind: na bembarama i mečkama taj problem ne verujem da postoji  :)
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Veterinar


glavonja3

Da li se po nekoj oznaci na autu moze prepoznati koji alternator imam?

Koliko trosi grejanje kada je na maksimumu, mislim na W?

Aleks

Citat: Loganovac poslato 26.12.2016. - 10:44
Da ne pominjem krucijalnu činjenicu da ler nije na 1000 nego na 750rpm...
:Smiley:

Loganovac

Oznaka je na samom alternatoru. Grejanje troši onoliko koliko troši kabinski ventilator.

P.S. Nisam odmah video Aleksov post, ali garantujem da razlika u struji koju alternator može da isporuči na ova dva "lera" nije nimalo zanemarljiva.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

glavonja3

Da li postoji nacin da saznam koliko trosi moj "kabinski ventilator"? I ima li razlike izmedju polozaja za jacinu grejanja i jacine izduvavanja? Pitam ovo iz razloga jer cesto prelazim granicu SRB/BIH i ceka u koloni, pa se grejem...

szs

@glavonja3
Naravno. Zakačiš ampermetar, daš samo kontakt, sačekaj 1min, pogledaj ampermetar i zabeleži vrednost (to ti je nulta vrednost), uključi na ventilator na 1 pa izmeri i zapiši, prebaci na 2 pa... i dobiješ TAČNO
Odokativno ti je to oko 150w
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Vihor

#283
Ako stojis u koloni a kola ti ne rade onda ni grejanje ne radi tako da ukljucivanje ventilatora je bespotrebno, a ako auto radi i ima grejanja mislim da je nebitno koliko vuce ventilator jer alternator radi svoj posao.
a ako te bas interesuje kolik A onda nadji negde na internetu koliko je W pa sracunaj A

I=P/U       p=snaga u w     U=volti u V   npr 12V
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Aleksabgd

Da li su kod sandera dovoljno dugacki kablovi sa klemama da moze da se stavi akumulator sa levim  +