Zimske gume

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Na R5 sam imao S2 i bile su bolje od S3 (Slovenija) koje sam kupio prošle godine. Sve je ok ali S2 je za nijansu bolja a neznam gdje je proizvedena.

                                                                                                                                                                                         Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

miroleca

Pa nije valjda da su Janezi išli unazad sa razvojem zimske gume  :bonk:. Za pretpostaviti je da se nisi istripovao i da znaš šta govoriš. Kako onda objasniti da je tvoj set S3 guma podbacio? Loša kontrola kvaliteta, stara guma koja nije bila za prodaju ali što da se baci kada ipak može da se unovči, globalan pad kvaliteta zbog pritiska tržišta i rata cenama? Da čovek ne poveruje...  :banghead:

Olakšavajuća okolnost po mene, je ta što ih nešto ne mirišem, tako da ih i ne razmatram prilikom kupovine. Ili Tigar (eventualno Trayal) ili nešto kvalitetno iz "pravog" inostranstva. Ali ako se to dešava sa Savom (ko je uopšte njih kupio?), verovatnoća je da se dešava i sa ostalima. Kuda nas vodi ovaj globalizam?? A još i izgubismo u vaterpolu.  :ha: Hteo sam tastaturu da izgrizem od muke  :hammer:

No, vreme leči sve, jutro je pametnije od večeri, a osveta se najbolje servira hladna...  :brutal1:. Odoh u  :offtopic:

:wave:

Keka

Savu valjda drzi GoodYear. S3 je usmereni dezen i trebalo bi da bude bolja od S2, ali nije sve u sari, bitniji je sastav gume, a to kosta.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


dzaga

Zimske gume obavezno i to sve četiri. Staro je pravilo : i najlošije zimske gume su bolje (zimi) od najboljih letnjih guma. Čim temperatura padne na 7 stepeni C terba menjati obuću (kompletno).

Svakako da je dobro pročitati testove i izabrati zimsku gumu prema uslovima gde će biti vožene. Nisu isti uslovi zimi u nordijskim zemljama i kod nas. U testovima je to naglašeno. Za naše klimatske uslove treba izabrati kompromis koji obuhvata pretežno vožnju po "bljuzgavici", polurastopljen sneg, a vožnju po snegu u manjoj meri, naročito u gradovima. Kada je u pitanju led tu nema pomoći osim pažljive vožnje, manjim brzinama i bez naglih pokreta sa volanom. Međutim jedno ostaje kao početna činjenica - oko sedam stepeni temperature znači promenu guma. Tada letnje gume postaju ne samo neefikasne nego i opasne jer sastav materijala letnjih guma ne "trpi" temperature ispod 7 stepeni (najlošija zimska je bolja od najbole letnje). Takođe je "obavezna" zamena sve četiri gume.

Zoran

I mene je iznenadilo takvo ponašanje. Koristim gume u najtežim zimskim uslovima na temperaturama od -25 do +7*C. Na nadmorskoj visini od 200 do 1400 metara. Vučem prikolicu svakodnevno pa i zimo kad god je moguće.Na R4 1991 godine imao sam nekakve zimske Savine i one su bile bolje od ove obe i tada sam vukao prikolicu. Ne mutim to vam je tako.

                                                                                                                                                                                                               Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

To je bilo pre skoro 20 godina, nema mnogo veze sa današnjom gumama. Ja sam tada sa novim Trayal zimskim gumama Fićom  izlazio uzbrdo "po staklu", gde su ljudi peške padali na nos, danas i ne pomišljam o Trayalu.



          Loganovac
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

david

Ja sam prosle godine uzeo kola u novembru pa kao nove gume i jednom proklizem tako da sam shvatio pouku za ovu godinu, sve cetri nove zimske...

Zoran

Naveo sam primjere naprijed motor i pogon i ista marka guma. Onda mogu naći neku paralelu. Vozio sam i ja Fiću koji je dobro išao i 125 p koji je dobro vrdao i M 123 na nekakvim Semperitkama dobro je išao ali to mi je sve nekako nabacano i nisam siguran šta je bolje od čega ali u ovo sam ubijeđen i to je jako uporedivo jer su svi auti slične koncepcije a gume iste marke.

                                Zoran
Sam svoj gazda - vazda.

Goky

Ja rešio uzimam 4 Winter-e. U Agrohimu u Nišu 4.430 din. Još imaju i neku akciju sa BancaIntesa na 4 beskamatne rate preko MasterCarda. Još samo da nađem i 4 felne.

P.S. Gledali smo novi pravilnik od 1. novembra do 1. aprila na svim točkovima moraju biti 4 zimske gume.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Loganovac

Jeste, ali da podsetim, još nije ozvaničen, očekuje se svakog časa.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

#145
Ja sam se obuo sa još 2 wintere, tako da je 4 kom na kolima :)  Ako je nekome korisna informacija, platio sam 4.670 komad, sa montažom i balansiranjem.
Biće gadno ako se usvoji ovaj pravilnik. I prošle zime je bila velika potražnja za 185/65-15, tako da... mislite o tome na vreme.

Edit:
Usvojena mirolecina zamerka :)
Obnova, Bul. Kralja Aleksandra 441b, Beograd 011/2861-758 (oko 500m posle okretnice tramvaja, sa leve strane). Ispravio sam i cenu :D
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

miroleca

Informacija bi bila još korisnija, da si napisao gde si kupio i montirao gume  :hihi1:

Keka

Citat: Zoran poslato 10.09.2010. - 17:59
Naveo sam primjere naprijed motor i pogon i ista marka guma. Onda mogu naći neku paralelu. Vozio sam i ja Fiću koji je dobro išao i 125 p koji je dobro vrdao i M 123 na nekakvim Semperitkama dobro je išao ali to mi je sve nekako nabacano i nisam siguran šta je bolje od čega ali u ovo sam ubijeđen i to je jako uporedivo jer su svi auti slične koncepcije a gume iste marke.

                                Zoran

Iluzorno je porediti, cak i na istom autu, gume koje su generacijski razlicite, pogotovo ako je to odokativnom metodom. Na razlicitim automobilima razlicite mase i dimenzije gume je jos iluzornije.

Mada u odredjenim slucajevima je moguce: npr. moj Kadet 1.6D, pre 15 godina vozio Trayal T-5, ocena: tesko go.no, pre 7 godina vozio Trayal T-100, ocena: tesko go.no
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Zoran

Sva 3 auta su otprilike naprijed 60% mase a ostalo nazad. Moja kuća je na selu i do nje vodi seoski put sa otprilike desetak % uspona. Renault 4 sa tim nekakvim starinskim Sava gumama je uvijek mogao stat i krenut, Renault 5 sa S2 je malo vrdao ali krene, Dacia sa S3 dobro vrda i jedva krene. To su za mene najbitnije stvari jer vozim jako obazrivo i racionalno pa nemam pojma koliko su otporne na suvi asvalt, velike brzine, krivudanje po kiši... Za mene je najbitnije da uvijek mogu stat i krenut. Ako nemogu krenuti na usponu šta mi sve ostalo znači?

            Uvijek tokom zime imam u autu par lanaca i lopatu a kad kačim prikolicu još jedan par za rezervu.
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

"Za mene je najbitnija stvar.." je jedno, a generalna ocena kvaliteta zimskih pneumatika sasvim druga stvar...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.