TCE 90 Vs MPI 1.2?

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Citat: Veterinar poslato 05.10.2016. - 09:24
Povratak, ka Beogradu, auto napunjen koliko nosivost dozvoljava, 120 km/h.
Napomena : sve što sam opisao još bolje zvuči ako se u obzir uzme da je MCV veći i teži od Stepway modela i da je maksimalna nosivost (koju sam i iskoristio) 515 kg (za 0.9 motor).

Naravno, u V stepenu prenosa. Početna brzina, pri dnu brda je bila nešto ispod 125km/h.

Veterinar

Igrom slučaja, u posedu trenutno imamo automobile sa ova dva motora. 0.9 TCE ima fabrički plinski uređaj, 1.2 je benzinac.  O potrošnji benzina neću moći da pišem puno, jer se 1.2 motor toliko malo vozi (a tako će da bude i ubuduće) da ne punim rezervoar do vrha, kako bi gorivo u rezervoaru bilo uvek relativno sveže.
  1.2 motor se ponaša bolje u gradskoj vožnji, mirnije radi i lepše se ponaša u stani-kreni kolonama. Na 100km/h je u V stepenu prenosa već na oko 3000 obrtaja, dok TCE na istim obrtajima ide skoro 30km/h brže. TCE bi bio moj izbor uvek za putovanja van grada, bilo da su međugradske relacije u pitanju ili autoput.
  Zanimljivo, ako se prati indikator-lampica za promenu stepena prenosa, u istim uslovima, kod 1.2 motora prebacivanje u viši stepen prenosa se "traži" na oko 10km/h manje u odnosu na TCE. To znači da sam danas ispoštovao lampicu 1.2 motora i (po brzinomeru) na oko 37 km/h ubacio u IV brzinu, a na oko 53km/h ubacio sam u V. Zanimljivo, kada je u pitanju 0.9 motor, kada se poštuje lampica i brzina promeni jako često se stiče utisak da je brzina prerano promenjena. Tako, 0.9 ponekad traži prebacivanje u V stepen na ravnom na 60 km/h, ali ukoliko bih to ispoštovao najverovatnije bi se čulo brujanje (čak do nešto preko 70km/h).  Kod 1.2 motora nema toga. Po mojim dosadašnjim iskustvima nema logike da vozim 53km/h u V stepenu prenosa, ali ovde je i po zvuku izgledalo da je to sasvim u redu.
  Naravno, kada su u pitanju veće brzine, opterećenja, rad pod klimom, 0.9 je superiorniji neuporedivo. Da prelazim malu kilometražu, pretežno po gradu i užoj okolini, 1.2 bi bio moj izbor.

Ayrton

Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

bugi

Pa da, izneo si sustinu odabira motora, za grad mali atmosferac, za otvoren put turbo masina  :write:

Zoran

Koliko me pamet služi, jako je velika razlika u diagramu mjenjača za ta dva auta. Konkretno kod turbaka su prve 3 brzine kratke a peta je izrazito dugačka.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

I sta predlazes, da zameni menjace?

Zoran

Predlažem da se sa rezervom tumače brzine na kojima se sugeriše šaltanje u veću
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Mozes ti da predlazes sta hoces, na novim Dacijama postoji indikator promene brzina. Ne zavisi to od vozaca, on ionako radi sta hoce.

Veterinar

Citat: Zoran poslato 26.09.2017. - 12:48
Predlažem da se sa rezervom tumače brzine na kojima se sugeriše šaltanje u veću

:to:

Naravno. Što Slavko reče, te lampice su za gluve. Da imam bord kompjuter mogao bih da kažem kakva je trenutna potrošnja po njemu zavisno od toga da li sam poslušao lampice ili ne, ali nemam ga ni u jednom autu.

szs

Indikacija promene brzine ide iz ECU gde on "gleda" tvoj način vožnje. Dok voziš peMzionerski teraće te da menjaš baš onako kako ti sada pokazuje  :Smiley:
Ako  ti je za utehu i meni pokazuje tako.

Probaj nešto.... malo ga pričepi po gasu oko 3/4 gasa najmanje i posmataraj indikator promene brzine.  :hihi1:
Neće se paliti do bar 50% više nego sada. Tj ako ti se palio npr 2000 paliće se posle 3000. Tako je bar kod mene  :ne:
U ECO modu je drugačije
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Aleks

Tako je, mada meni se pri oštrijem ubrzavanju znala strelica da se pali nešto preko 2000. Izgleda da ga nisam još ni jednom dobro pričepio...  :c:

Veterinar

Znam to. Gledao sam na youtube ubrzanja od 0-100, pa se lampica palila na preko 4000 obrtaja. Kontam da je to i logično, mali obrtaji i pun gas su besmisleni.

Aleks

Probo! U trećoj potopio gas, do 3000 nije upalio strelicu na gore, nisam imo mesta za dalje.

Loganovac

Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Aleks

Tako je, mada indikator promene brzine radi na istom principu i kod benza i dizla. Konstatovali smo da prati režim vožnje i to je to.