Održavanje u sopstvenoj režiji

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

Jos u servisnoj navode da se interval smani za 50% pri takvim i takvim uslovima voznje. Znaci, ja vozim po gradu i ostvarim prosecnu brzinu najcesce do 30 km/h, pa bi trebalo da radim servis na 5000 km, a Svabo ostvari nesto vecu prosecnu (31 km/h  :D), pa moze na 20000 km. Da li je Elf 5W-40 isti tamo i ovde?!

krle

#76
Hajde da vidimo kako to rade u Francuskoj.



http://www.forum-auto.com/marques/dacia/sujet1237.htm

Oni rade sledeće:
1.Zamena ulja i filtera ulja za benzince na 30000km,a  za dizelaše na 20000 ili  na dve godine.
2.Zamena filtera vazduha na 60000km odnosno 40000km ili  na  dve godine
3.Zamena seta razvoda na 90000km za K7J i K7M ili na četiri godine , na 120000km za 1.6 16V i 1.5 dci ili na pet godina.
Ovo su najbitnije stvari. Kao što ste primetili pored pređenih kilometara bitan je i vremenski resurs (godine).  Kod njih isto postoji umanjenje za 50% i 30% u zavisnosti od uslova eksploatacije. Znači, možete sa svojim ljubimcem preći i 20000km, na četiri (pet) godine   vrši se zamena seta razvoda. To je tako, svidelo se to nekome ili ne.

Pogledajte na kraju linka račun za servis  na 15000km.  Rađen je pregled, dolivanje antifriza i ulja (10W40  :ha:  :conf:), podmazivanje i to je koštalo 52.03e. Verujem da njima ova suma  nije velika, ali ja za 70e zamenim ulje,filtere (ulja,vazduha i benzina), pregledaju mi vozilo i   trap.

Veterinar

To stoji... Npr. oni filter za vazduh menjaju na 40000, a kod nas se menja na 10000... Svakako - interesantno. Hvala, Krle!!!

krle

I onda mi neko dođe sa pričom kako oni  na Zapadu, za razliku od nas, dobro održavaju kola.  Sledeći put kad čujem ovu priču  od ljubimaca polovnjaka uvezenih sa zapada :palica:.


david


hobbista

Hvala Krle za konkretan podatak  :too:
Ako bi nekako i mogao da prihvatim obrazloženje za skraćene redovne servise, ovo za veliki servis ne pije vodu nikako.
Šta bi to moglo biti toliko drugačije ovde da prepolovi (odnosno za 1/3 smanji) interval za zamenu?
A to što je skraćen interval i u Rumuniji (koja je deo EU) je  :bonk: Kakvo obrazloženje su njima "progurali" da mi je znati  :ces:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

krle

Veliki servis se  i kod njih radi na četiri godine. Šta misliš, kako bi reagovao Švaba i da li bi uopšte kupio kola kada bi mu rekli da veliki servis mora da radi na 60000km, ovako 90000km (120000km) je prihvatljivo,  sada je veliko pitanje  da li ovi na zapadu poštuju vremenski resurs. Nije bez razloga priča da kada kupiš polovnjaka uvezenog sa zapada trebaš imati i spremnih još 1000e, pošto češ toliko potrošiti na delove jer "oni su savesni i odgovorni po pitanju održavanja" pa se razbacuju parama i sve na vreme menjaju. Oni samo, za razliku od nas, na vreme menjaju kola kako na njih ne bi ništa ulagali. E, sada sam stvarno otišao u Off.

hobbista

Paaa, i jeste i nije off  :)
Godine nisu toliko sporne, koliko kilometraža, obzirom da prelaze 20-30.000 km godišnje (i to lagano). Da zanemarimo sve to, koji su to faktori koji skraćuju radni vek zupčastog i španera kod nas (i u Rumuniji, a verovatno i u ostalim zemljama Balkana)? Kvalitet goriva ne utiče. Možda je vazduh ovde toliko loš, pa se brže raspadaju delovi  :conf:

To će reći:
- ukoliko živite u Subotici, veliki servis je na 60.000. Ukoliko ste u Segedinu (ne znam da li i oni spadaju u Balkan ili naprednu Europu) - onda na 90-120.000 km.
- ukoliko ste kupili auto u Nemačkoj (na primer) pa ga doterali ovde, radićete veliki servis na duplo većoj kilometraži (za dci i 1.6-16V) od onih koji su kupili auto ovde.

Zaključak: ko umije njemu dvije :D

E, sa` ću da im pišem pismo  :write:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Nadal

Ne znam da li sam bio jasan - logan 1,5 dci je star tri godine, prešao sam 79.000 km i nisam radio veliki servis. U ovlašćenom servisu su kategorični da veliki servis radim na 100.000.   :hm:  A još jedan podatak- filter za gorivo su mi menjali na 60.000, iako uglavnom svi menjaju na 20.000. Prema njihovim rečima nema potrebe pre 60.000. Pa ti budi pametan šta ti je činiti  :help:

krle

Citat: hobbista poslato 26.10.2009. - 12:53

E, sa` ću da im pišem pismo  :write:

Samo im piši,   :Smiley: možda  uspeš da   promeniš podatke  o nama koje su dobili   od raznoraznih šaptača, dojavljivača ili šta već, o tome  koliko mi u proseku pređemo kilometara, kako održavamo kola,šta jedemo, pijemo itd, itd...


-Faktor   koji je itekako bitan za kaiš je između ostalog i njegova starost.

hobbista

#85
@Nadal:
Kod nas: filter na 20.000km, veliki servis na 60.000km
U jEvropi: filter na 40.000km, veliki servis na 120.000km
Problem je što zupčasti kaiš, ukoliko pukne, vuče za sobom generalnu motora. Ono što uništava zupčasti je:
- Loš kvalitet samog zupčastog
- Curenje ulja i diesela po njemu
- Paljenje na "gurku"
- Loš ležaj španera / ležaj pumpe za vodu.

Pa sada ti budi pametan  :ne:

@krle: Ma ja ću kao dokoni penzioner da se dopisujem sa njima  :hekla: Znam da neće promeniti, ali me interesuje obrazloženje za veliki servis :pcele:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

DarioGTI

citam ovo i citam... i dodem do zakljucka: ispada da je najbolje sam odrzavati auto.... iako ode garancija, zna se kad se sta mjenjalo, kad ce se sta mjenjat..... u principu svaki dio ima svoju "trajnost", a dobar vozac neke stvari moze osjetiti u voznji....

ali na kraju, covjek ipak ne moze bit pametan tj sta je bolje.....  :nami:
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Veterinar

Nadal, to jos nisam cuo... Pa zar servisu nije u interesu da radi i zaradi (jos po preporuci). Filter goriva na 60000!? Ajde, ja sam se opustio sa produzenjem intervala, ali da se servis odluci na to (ovlasceni ????)!?

Loganovac

Možda nije čovek pitao za koju marku su ovlašćeni...  :Smiley:

Pa bre, ovamo nam smanjuju servisne intervale zbog lošeg te ne znam goriva, vazduha, društvenog uređenja, a ne menjaju filter goriva (tog istog štrokavog, lošeg) celih 60.000 km?  :fiju:
A to je najjeftinija prevencija...
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Nadal

Loganovac ti si kao vickast malo. Ovlašćeni servis je u Novom Sadu, da mu ne spominjem ime, da ga ne bih reklaamirao. A filter za gorivo  je menjan prvi put na 60.000 i nije baš jeftin za dizel varijantu. Proveri.A veliki servis još nisam radio, a prešao sam 79.000.