Odrzavanje akumulatora

prethodna tema - sledeća tema

Kada ste poslednji put prekontrolisali stanje akumulatora

ne sećam se
15 (36.6%)
nedelju dana
3 (7.3%)
mesec dana
10 (24.4%)
godinu dana
5 (12.2%)
kontrolišem kad neće da upali
8 (19.5%)

Ukupno glasova: 41

stalker

Mislim da treba skalpelom razrezati onu naljepnicu po rubu poklopca koji prekriva 6 čepova od ćelija. Onda se može sve otvoriti i obavit kontrola i po potrebi dolijevanje vode.
Ja da drugom autu imam Exide akumulator i primjetio sam da mi se ona oznaka ne mrda. Kad sam napravio ovo gore opisano, vidio sam da u svim ćelijama nedostaje tekućine pa je zato ona zeleno/crno/bijela oznaka bila blokirana jer ona očito pluta na vrhu. Kad sam nadolio vodu oznaka je ponovno reagirala i u prozorčiću se pojavilo zeleno oko.
Znači da maintenece free akumulatori  :rtfm: ipak nisu "ugradi i zaboravi" .
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

mladja73

#16
CitatKeka: Moj Rombat Calciu 60 Ah vec 2 godine pali lampicu ABS pri hladnom vremenu, ali i dalje pali i radi.
Normalno je da po hladnom vremenu napon padne ispod nominalnih 12 V pri opterecenju, samo je pitanje na koliko se ABS iskljucuje.
Odnesi aku u neki servis za akumulatore da ga provere, a punjenje obavezno sporim punjacem ili u servisu.
Krle: Jutros mi je u 5.30 u Novom Sadu malo zakašljucao akumulator.
Koja je temperatura bila?
mladja73: Iskreno ocekujem da mi AKU ispusti dusu u toku zime (3 1/2 godine)...
To im je neki maximum. Bar ja to vidim. Pa i kvalitetniji akumulatori ne traju duze.
Jedan agregadzija mi je pricao da je za akumulatore najvaznije dobro i stabilno punjenje. Nadam se da je moje ok cim je toliko u zivotu.
Samo da ga ne ureknem pa da me sutra "izneveri"...
Drinski67: Meni je originalni akumulator trajao 18 meseci. Dobo sam besplatno somborski Black Horse posto je auto u garanciji.
Inace sam otkrio da mi je stradao akumulator na dramatican nacin:
- kazaljke brzinomera i obrtomera se tresu
- ne mogu da se zakljucaju/otkljucaju vrata
- ne moze da se spusti prozor da bi se auto odgurao u stranu i upravljalo volanom kroz prozor
- ne rade "sva cetiri migavca", tj ne radi ni jedan
- naravno nece da zavergla motor...
I ranije su mi crkavali akumulatori ali je to bilo postepeno, a sada kao da je sve odjednom crklo... cak nisam ni posumnjao na akumulator vec na kratak spoj u instalacijama i na kompjuter...
Srecom, zvao sam Renault assistance, a oni su poslali AMSS. Majstor je odmah prepoznao problem i malo mi dopunio akumulator, te sam upalo preko kablova sa njegovog auto i otisao u servis i zamenio akumulator za drugi... sve besplatno jer je auto u garanciji...
E da... u Integri zamalo da mi odbiju da zamene akumulator jer navodno treba da mi ga zameni servis gde odrzavam auto... ja sam im rekao da sam do sada svaki redovan servis radio u drugom servisu da bih video koji je najbolji i najpovoljniji... onda je pristao da mi zameni akumulator...
Loganovac: Kao prvo, da ti kažem da je meni (mojoj supruzi) na identičan način otkazao 4 godine star Black Horse na stojadinu. Upalio normalno, vozila ga do pumpe, ugasila i zbogom. Ni sirena nije htela da radi, crko je na mestu.
Drugo, dobra vest je ovakva reakcija Renault Assistance.
Treće, opet dolazimo do famozne Integre (Hit Auta). Vidiš kakvi su vaćaroši, pa svaki ovlašćeni servis mora da ti primi auto uvek i bez pitanja kod koga si ranije išao. Treba da ih moliš i da im se kao izvinjavaš, je li? Molim te, kad te budu zvali iz Renault-Nissan Srbija (anketa posle servisa) kaži im ovo, obavezno.
Logansarajevo: Pozdrav,evo procitah u ranije napisanom postu da su zbog problema sa akumulatorom imali problema sa otvaranjem centralne brave.Pa...izgleda da i mene zeza ista stvar.Auto je star 2 godine i u zadnje vrijeme sam primjetio da kad stavim kljuc u bravu od vrata ne mogu kljucem ni desno ni lijevo vec onako probavam dok ne profrcera nakon 3 ili 4 ili duze sekundi.Ostalo u auto radi ok...pali kako treba i ostala elektronika zasad ne pokazuje nekakve probleme.Sta vi mislite...akumulator ili nesto drugo....
Krle: Koji model logana?
Krle: Model Ambience:
Probaj zaključavanje i otključavanje prekidačem na centralnoj konzoli, ako ovo radi onda je problem u kontaktima prekidača brave u vozačevim vratima. Pošto je auto u garanciji rešenje je servis.
Logansarajevo: E tacno Krle,na centralnoj konzoli prekidac radi normalno ..dakle ...da idem u servis.Ok,hvala...javim kad zavrsim u cemu je bio problem
Daniel: Moj rombat evo sad ce polako 4-ta godina i da ga ne ureknem radi kao zmaj. Mozda je razlog taj sto je auto uvek u garazi u kojoj je zimi/leti 12/20C.
Elem, vama kojima je zvrknuo i oni koji imaju iskustva po tom pitanju. Kakva je procedura ako mi zvrkne, odnosno kad menjam drugi.
Nije potrebno ici u servis, samo se skine i stavi drugi ili postoje neke propratne peripetije?
Spremam se na put, i bicu na debelom minusu napolju pa da se pripremim unapred.
Keka: Pripremi code za radio, nakon skidanja akumulatora neces moci da ga ukljucis dok ne ukucas code.
Ako ne znas code, onda imas problem 
Daniel: Imam kod, za to znam, znaci ostalo nista!?
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

krle

Crče danas Rombat Calciu akumulator bez najave. Jutros upalio bez problema, ali kada sam krenuo sa posla  desilo se samo "škljoc" ,ugasila se instrument tabla, a svetla u farovima su samo tinjala. Izdržao je 57 meseci. Sa kolegom otišao do Batajnice i kupio Black Hors od 66Ah, cena 5400 din.

U uvodu sam rekao da je to bilo bez najave, međutim možda je i bilo jer mi se jutros dešavalo da na leru treperi osvetljenje displeja.   :ces:

Vihor

 :hm:  alternator  ?   :ne:
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

mladja73

#19
Vjecnaja pamija... :pop:


Ja sam pre neki dan malo cackao po autu pa sam proverio i akumulator i  dosuo mu jedno 200 ml destilovane vode u moj Rombat combat.  

Tera evo vec 54 meseci...
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

krle

#20
 :to:   :ziveli:

Citat: Vihor poslato 07.07.2010. - 16:45
:hm:  alternator  ?   :ne:

Ne verujem, ali proveriću.  Posle ugradnje novog akumulatora nestalo je i treperenje osvetljenja displeja ali ću za svaki slučaj pratiti šta se dešava u narednih nekoliko dana.

Mislim da je akumulator odradio svoje i u principu sam zadovoljan ako akumulator izdrži minimalno četiri godine. Sve preko toga je čist dobitak.
Na starim kolima sam imao pozitivno iskustvo sa Black Horse pa sam se zato odlučio za njega.

:offtopic: Idem sada da ubacim kod za CD. Teško mi bilo da zapamtim :banghead:

mladja73

Kako se moze proveriti kapacitivnost akumulatora sa unimerom?
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

krle

#22
Treba proveriti gustinu elektrolita sa bometrom, a unimeron napon koji treba biti (kod punog akumulatora) 13.2V.

Vihor

Moze i malo da se optereti, neka sijalica, pa da se meri voltmetrom
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

mladja73

Citat: krle poslato 07.07.2010. - 20:21
Treba proveriti gustinu elektrolita sa bometrom,

odakle mi taj metar?

Citata unimeron napon koji treba biti (kod punog akumulatora) 13.2V.

Jel to ova racunica:

12.68v . . . . . . . . . . 100%
12.45v . . . . . . . . . . 75%
12.24v . . . . . . . . . . 50%
12.06v . . . . . . . . . . 25%
11.89v . . . . . . . . . . 0%
Trčeći il' polako, svi na kraju stižemo na isto mesto.

ppejic

Zavisi od trenutnog opterecenja.

Peja

krle

#26
Nije skup. Ima da se kupi u radnjama za auto delove, a ima i u velikim marketima (Metro. Idea, itd).



Tabela je približno tačna, međutim nije baš pouzdana za kapacitet.
Ovo što Peja kaže je tačno pošto se u radionicama proverava i struja pražnjenja pomoću ampermetra i reostata.

Obično sam na ranijim kolima mogao da predvidim otkaz akumulatora i na vreme izvršim zamenu. Ovaj Rumun je nešto posebno, otkazuje bez najave.



Vihor

Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

Darcone

I meni je zimus otkazao bez najave i to posle 6 godina, bilo je -10C, ja krenuo u lov i skloc skljoc....ali nema mu sto zameriti...zamenio sa boshom, jedino sto je cudno da u slonezi 1.4mpi je bio fabricki od 40Ah, po dimenzijama je upao Bosh od 45Ah...i sve radi veselo, veselo.. :woo-hoo:

Zoran

Mislim da kod max. opterećenja (verglanje) napon treba biti iznad 10 V jer mnogi automati na anlaseru izbacuju na 9V.

                                                                                                                                                  Zoran
Sam svoj gazda - vazda.