Da li nam treba čipovanje?

prethodna tema - sledeća tema

lovac

Ovih dana sam boravio u Novom Sadu, pa sam u svog stepwaya-a ugradio power box Race Chip Pro 2. Cena: 249 €, garancija na uređaj 2 godine.

Ugradnja je vrlo jednostavna – momci iz prodavnice, na osnovu tipa motora urade početna podešavanja power boxa, zatim ga ugrade na auto. Postupak ugradnje je veoma jednostavan, jer se uz uređaj isporučuje i komplet kablova.
Nakon ugradnje sledi probna vožnja i eventualno dodatno podešavanje uređaja.

Moji prvi utisci:
Vozio sam sa ugrađenim boxom oko 1000 km, do sada: autoputem oko 450 km (Novi Sad – Segedin – Beograd – Novi Sad), ostalo regionalnim putem, od NS do Herceg Novog, preko Bosne.

U vožnji, u 1. i 2. brzini nema osetne razlike. U 3. 4. i 5. brzini uticaj boxa počinje da se oseća od oko 2000 rpm , kao da je neko pogurao auto. Kada obrtomer dođe na oko 2500 rpm guranje se pojačava, sve do nekih 3500 rpm, a da se pri tome pedala gasa uopšte ne mora utapati do kraja. Osećaj snage i ubrzanje u svim brzinama su značajno izražena, posebno je impresivno u 5. brzini, kada se pri oko 100 km/h pritisne pedala gasa, a kazaljka brzinomera nastavlja da se penje ravnomerno, bez oklevanja. Zbog magle na auto putu nisam vozio preko 130, ali je subjektivni osećaj takav da bi se brzina ravnomerno povećavala još mnogo dalje.

Prilikom preticanja, od 60 do preko 100 km/h – pravo blaženstvo, prava munja!

Uzbrdice i serpentine preko Iriškog Venca, od Vlasenice do Sokolca, auto kao da ne oseća. Naprimer: na izlasku iz Trebinja prema HN ima velikih uspona koje sam do sada morao savladavati u 4. brzini.
Sada, sa ugrađenim boxom, puno auto, ide uzbrdo preko 100 km/h u petoj brzini.

Potrošnja goriva: Kada sam ugradio box napunio sam rezervoar na Eko pumpi u NS. Nakon pređenih 850 km ponovo sam napunio rezervoar do vrha – 45 lit evro dizela.   

Moram napomenuti da je box podešen za ekološki režim vožnje. Momci iz prodavnice tvrde da je moguće izvući još dosta snage, ali da se pri maksimalnoj snazi ne može ostvariti osetna ušteda goriva.
Pitao sam momke u prodavnici koliko boxova je ugrađeno u 1.5 dci motore do sada kod njih – rekoše oko 50 komada, što u megane, što u dacie.

Molim cenjene drugare sa foruma da ovo ne shvate kao propagandu i reklamu. Ja sam samo napisao svoje prve utiske vezane za Race chip pro 2.
U narednom periodu ću sigurno pokušati da se malo poigram sa podešavanjima koje box nudi, da vidim koliko se još može povećati snaga, i kako to utiče na potrošnju – ali to zahteva još dosta pređenih kilometara, da bi se izvukao neki valjani zaključak.

DarioGTI

Najbitnije je da si ti zadovoljan sa urađenim!


Inače, BoboSport Smederevo ima zimsku akciju remapiranja + valjci prije i poslije, za svega 80eura.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Loganovac

Nek je sa srećom, da se sit navozaš i napretičeš!  :ziveli:
Nego, garancija je dve godine na uređaj, a na motor ništa?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

lovac

#123
U normalnim uslovima vožnje, kako ja vozim - ne verujem da ima ikakav poguban uticaj na motor, posebno kada je podešen kao kod mene.
Uređaj ima svoju svrhu kada nam treba dodatna snaga, na uzbrdicama, prilikom preticanja i sl. a tu se radi o kratkotrajnim preopterećenjima, u odnosu na fabrička podešavanja.
Ubeđen sam da su motori konstruisani tako da imaju sigurnosne rezerve napretek, pa im poneki forsaž neće naškoditi. Uostalom, 1.5 dci motor se proizvodi u rasponu snage od 68 KS pa do preko 100 KS.

Što se tiče remapiranja - odnosno, menjanja originalnog fabričkog softvera ECU, to je po mom mišljenju postupak koji je veoma rizičan (u našim uslovima), jer kome poveriti taj zadatak, kada niko nema validan certifika za to i niko ne može da nikakvu garanciju. Pričao sam sa nekim momcima u NS, koji u svojim radionicama rade remap, ali nisu bili dovoljno ubedljivi, pa sam se zato odlučio za kupovinu power boxa.

DarioGTI

Tvoj PowerBox i remap motora ti dođe zapravo na isto. Samo što kad ti PB "dosadi", samo ga ištekaš, a kada ti remap iz nekog razloga dosadi, moraš naći nekoga da ti flasha tvorničku mapu. Tako da ako ta mapa iz PB-a iz nekog razloga nije dobra, napravit će istu štetu kao što bi napravio i klasičan remap, a onda tu njihovu garanciju možeš okačit na zid. A isto tako, ako je dobra mapa u PB-u, isto će biti dobro kao i dobar remap.

Ja bih naravno volio vidjeti izvještaj sa valjaka poslije ovakvih radnji.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Samo valjci daju pravu sliku stanja...
Sam svoj gazda - vazda.

DrJekyll

Valjam ja kazne svakog meseca.  :woo-hoo:
Sada posle sipanja 98 oktana, auto se vratio u normalu i vise se ne cuju ventili, a radi i vuce kao kada sam ga tek mapirao.....jooooj kako mi je nedostajalo kad lepo povuce u 5oj.

Da sumiram utiske, dao 25 ili 30 jevreja (ne secam se vise), dobio snagu na manjim obrtajima, a pogotovo u 1. 2. i 3.oj brzini i na kraju, potrosnja u "kontrolisanim" uslovima (kada pustim Jazz i saltam na 2500 o/min) i na autoputu manja za oko 0.5 do 1 litre.

Jedina losa strana svega ovoga je povecanje potrosnje od 1 ili 1.5 litara po gradu kada ga vozim kao da imam trudnicu koja se poradja na zadnjem sedistu :bonk: i to sto me toliko nekada povuce da ne primetim da sam prosao ispod kamere sa 80 na sat. :banghead:
Horse Power is how fast you will hit the wall but TORQUE is how far will wall move after you hit it...

Lazar@

Citat: Zoran poslato 14.01.2014. - 18:00
Samo valjci daju pravu sliku stanja...
upravo to...odustao sam od racechipa kada sam po forumima nasao slike prije boksa i posle boksa
racechip pro2  na 1.9jtdm 16v 140ks na maksimalnim podesavanjima dodaje samo nekih 16ks i 28nm

mislim svakako da se to osjeti ali definitivno nije ono sto tvrde...kod nas u podgorici remap za 1.5dci kosta 160e a tvrde da se dobija 95ks i 230nm sa optimum mapom a sa agresivnom 105ks i 244nm

lovac

Lazare, obzirom da sam ja ugradio race chip, voleo bih da mi proslediš linkove do foruma gde si čitao informacije (pozitivne ili negativne) o tom uređaju.
Pre nego što sam se opredelio za ugradnju mnogo sam lutao po netu i uglavnom sam nalazio pohvale, a nigde konkretne i argumentovane kritike za njega.

Nikako ne tvrdim da je uređaj svemoćan. Prilikom vožnje odaje veoma povoljan utisak - ali sve je to subjektivno, bez egzatnih pokazatelja koliko KS i koliko Nm sam dobio. Činjenica je, da je vožnja puno dinamičnija sa njim, nego bez njega, a sve sa mnogo manje pritiskanja pedale gasa. Realno, ako se na 70 KS i 160 Nm, koliko stepway ima prema fabričkim podacima, doda još nekih 15 %, to ispada preko 80 KS i blizu 200 Nm. Malo li je to, imajući u vidu snagu i obrtni moment benzinskog motora 1.4 koji je ugrađivan u sandera i logane. Pa još ako posebno obratimo pažnju i napravimo paralelu izneđu ta dva motora prilikom ubrzanja u višim stepenima prenosa (4. i 5. brzina), na ravnom i na uzbrdicama, 1.5 dci sa race chipom ima krila u odnosu na 1.4 benzinac.

Lično probao - sin mi ima sandero sa 1.4 motorom!

Novi sam korisnik race chipa - prava iskustva ću moći kazati tek posle više hiljada pređenih km, ali smatram da u diskusijama ne bi trebali kritikovati nešto i donositi sud o nečemu što nismo probali.

Još jednom naglašavam: ne želim da reklamiran race chip, svima je dostupan, svako može da ga proba i kupi, ali ga ne treba ni kuditi na neviđeno!   

ivan-bgd

Kod naših automobila (dacia-reno makar ovih novijih modela) kada se radi remap mora da se skida čip dok se kod drugih automobila sve radi preko OBD-a bez čačkanja po računaru.A garanciju niko na motor ne daje jer se svi vade opet na vozača i uslove vožnje.Eventualnu garanciju možda daje neka preozbiljna tuning kuća preko grane koja tu uslugu verovatno i naplaćuje mnogo više nego kod nas što košta.Sa skidanjem čipa i čačkanjem po kompu ja se ne bih zezao nikako.Power box je verovatno najelegantnije rešenje mada sam čuo da on samo lažira podatke koji dolaze iz kompa i da to nije pravo čipovanje.Mada gledano po sajtovima firme koje ih prave izgledaju zaista ozbiljno.Makar na slikama i reklamama.

lovac

Prešao sam sa stepwayem 5000 km od kada sam ugradio race chip.

Za sada, utisci su veoma povoljni: auto je zaista agilan, što pruža sigurnost i uživanje tokom vožnje.
Potrošnja je izuzetno mala: u gradu ispod 6 lit a na otvorenom putu ispod 5 lit na 100 km.
Tačnije - za pređenih 5040 km (oko polovina grad, polovina otvoren put) potrošio sam 268 lit dizela, (uvek točim pun rezervoar) što u proseku iznosi oko 5,3 lit na 100 km. Pri tome moram naglasiti da na otvorenom putu zaista ne vozim penzionerski, već prilično oštro, a u gradu nikada ne gasim auto na semaforu i kada su zadržavanja kraća od nekoliko minuta.