Podešavanje (štelovanje) zazora ventila na motoru

prethodna tema - sledeća tema

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Rimad

Hvala.  :too:

Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren   :c:.

Znači, 1-maksimalno otvoren,   3- šteluje se usisni,  4 - šteluje se izduvni, a i ostatak kako je na slici priloženo.

Zoran

Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 09:31
Tako i na onoj slici izgleda (maksimalno prema dole), pa me bunilo prema dole, a otvoren   :c:.


Na slici je jasno pokazano da se ventil otvara kada je pritisnut nadole, tada se pečurka odvaja od sedišta ventila i  otvara prolaz gasovima. Obe metode su jednako dobre jer je u oba slučaja ventil koji šteluješ potpuno zatvoren, odnosno sa maksimalnim zazorom.Kada dovedeš ventile jednog cilndra "na vagu" malim pomeranjem radilice levo-desno (BTW sumnjam da bilo šta može da se ošteti okretanjem radilice u suprotnom smeru, pogotovo ako su svećice skinute) uočićeš da se ventili njemu naspramnog po principu 1-3-2-4 uopšte ne pomeraju, dok se na ostala dva cilindra uvek jedan ventil pokreće. E ti ventili koji se uopšte ne pomeraju su u poziciji za podešavanje zazora - taj cilindar je "naspraman" onome koji je "na vagi". Nadam se da razumeš šta napisah  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Rimad

Završio sam štelovanje (76 800km) - štelovano prvi put. Malo bolje vuče  :dance:. Ne znam na koliko je bilo, nije mi se dalo precizno mjeriti, ali je bilo potrebno štelovati.

Morao sam nabaviti nastavak za external torx, veličina E12 (označeno plavom bojom) i za torx, veličina T50 (označeno žutom bojom):


Kupio sam Elring metalni dihtung (platio 15KM - oko 7.5€). Prema ovom linku, izgleda da je lažnjak  :ces: :
http://www.elringparts.co.uk/original-and-imitation/
pošto originalna naljepnica je u boji, a ova kod mene nije (uvoznik za BiH Jurprom).

Ovako izgleda kada se skine poklopac:


Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho?  :conf:

@Loganovac, moraću se malo skoncetrisati da vidim šta si napisao, pošto nemam baš u glavi šta se događa u motoru.

nik

Citat: Rimad poslato 20.07.2014. - 15:56
Da li treba ovako izgledati - previše mi nešto suho?  :conf:

Sve je to OK. Prska tu žestoko kada motor radi, ocedi se kada stoji.

blagojevic

Drustvo,
Ovih dana hocu da prestelujem ventile. Imam dva pitanja:
1. Metalni, gumeni ili plutani dihtung?
2. Da li preko dihtunga mazati silikon za visoke temperature (majstor ga je mazao zadnji put, a dihtung je bio nov)?

petar313

I ja treba da stelujem ventile ovih dana. Kupio sam nov metalni u Reno Sava.
Po meni, metalni je mnogo boljeg kvaliteta.
Prošli put sam stavio neki drugi i nije se dovoljno dobro pokazao. Zamastio se motor pomalo.
Ne treba ga ničim mazati. Metalni dihtung je presvučem nečim gumastim.

zac

Nicim se ne maze...sto se tice izbora dihtuga, mislim da je sve jedno...samo da je nov...metalni ima perforaciju koja se deformise stezanjem te je on jednokratan. Plutani se moze vise puta stezati.

Zoran

Metalni - ničim se ne maže.
Plutani - ničim se ne maže  i tokom godina rada se obično zalijepi i prilikom skidanja se pocijepa .
Ako se namaže (recimo mastim), neće se zalijepiti i može se upotrijebiti više puta ali hoće motor biti malo "musav".
Sam svoj gazda - vazda.

blagojevic

Tako sam i mislio. Majstori mnogo vole da primenjuju neke, samo njima jasne, inovacije.... Hvala na odgovorima!

blagojevic

#131
Unapred se izvinjavam sto pisem post za postom, al' imam muku pa bih molio za savet...

Naime, pre nekoliko dana sam prestelovao ventile, po preporuci sa foruma na 0.15mm usisne i 0.3mm izduvne. U voznji I uopste u radu nisam primetio nista specijalno. Ali ono sto sam primetio I sto me bas nervira su sledece dve stvari:
- motor teze pali kad je hladan (duze vergla) - pre stelovanja je palio bukvalno na pola kljuca
- pri voznji na benzin, prilikom naglog dodovanja gasa cuje se "skljocanje" ventila; na TNG se ne cuje nista

Sta mislite u cemu je problem? :ces:

P.S. Nesto se razmisljam: klackalica se pomera gore-dole toliko koliko moze - hod joj je direktno zavistan od brega na bregastoj osovini. Ako se zazor ozmedju ventila I klackalice podesi na vecu meru, da li to znaci da ce se ventili manje i kasnije otvarati, pa da odavde dolaze problem koje sam gore pomenuo? Drugim recima, ne znaci li da veci zazor znaci manje otvaranje ventila? :conf:

Keka

Treba uzeti u obzir i temperaturnu dilataciju ventila i ostalih komponenti, koje delimicno neutralizuju zazor koji se postavlja na hladnom motoru, a da ventil ostane zatvoren, inace ce izgoreti.

Ukoliko primetis razliku zbog lose nastelovanih ventila, takav motor je na dobrom putu u vecna lovista.

Lupaje ventila pri radu na benzin je najverovatnije posledica loseg benzina, TNG u zavisnosti od smese ima oktanski broj izmedju 95 (cist butan) i 112 (cist propan).

Za probu sipaj neki od onih od 98 oktana pa vidi kako se ponasa (ako si siguran da je majstor dobro nastelovao).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

I da podsetim na veoma važan detalj - zazor ventila šteluje se na hladnom motoru. Ako se nije dobro ohladio, imaćeš "Zoran" simptom, pola milimetra zazora.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

blagojevic

Auto se "hladio" 6-7 sati pre stelovanja. Doduse, u garazi je bilo preko 30C kada su ventili stelovani. Stelovao sam ih sam (prvi put na Daciji, a vise puta na Renou 4 kog sam vozio desetak godina). Trudio sam se da stelovanje bude sto pedantnije i maksimalno precizno odradjeno.
Sta da radim, da li da ih prestelujem na 0.1/0.25mm? Da li da vratim dihtung poklopca koji sam pre par dana, kada sam ih stelovao, zamenio ili da kupujem opet novi? Da napomenem, dihtung poklopca je metalni...