Loša iskustva sa servisima

prethodna tema - sledeća tema

Drinski67

Imao sam loša iskustva sa raznim servisima. Pozivam ljubitelje i vlasnike automobila Dacia da podele svoja iskustva i upozore ostale kolege.

Moje poslednje loše iskustvo je sa servisom za ugradnju i popravku radio/cd uređaja "ATOM", Miljakovačka 32, Miljakovac 3, Rakovica (http://www.atom-autohifi.rs/).
Dete je pokvarilo dugme za pojaćavanje zvuka. Procenio sam da radio (SONY) sada vredi oko 5000 dinara, a serviser je tražio 2400 dinara da popravi mikroprekidač. Delovao mi je uverljivo (ko svi prevaranti) i odlučio sam se da platim skoro polovinu vrednosti). Od samog početka, više puta sam reklamirao uslugu jer se prilikom pritiskanja dugmeta za pojačavanje zvuka, u početku retko, a kasnije sve češće dešavalo da se zvuk ne pojača, već da se promeni frekventni opseg i grupa memorije (FM1, FM2, FM3, MW...). Još jednom mi je naplatio 700 dinara nakon tobožnjeg otklanjanja problema. Te pare mi je vratio, ali nakon što je dugme sasvim otkazalo, nije hteo ni da vrati pare ni da popravi dugme. Pr tome me sve vreme pravio budalom. Vrlo nezgodna i neprijatna osoba. Ne preporučujem da se iko upuša u posao s tim servisom.

Pre toga sam imao loše iskustvo sa serviserom koji mi je sipao previše gusto ulje (čini mi se da je bilo 20W40 ili 15W40)  u sred zime prošle godine. Još dok je sipao ulje vidim da je gusto kao med i ja mu kažem da mi treba 5W40, a serviser kaže da jo to dobro za taj auto (ženin ford fiesta 1.1 iz 1988. godine) i da će mi to pomoći da mi manje troši ulje... Sutradan nisam mogao da upalim motor. Alnaser nije imao snage ni 2 puta da zavergla...Zovnem ga, onda on počne da izmišlja da mi je loš akumulator (a on je najnoviji deo auta, star 2 godine), pa da treba remont alnasera.... Kupim normalno ulje Shell 5w40 u Auto line još jeftinije nego što mi je on pod "povoljnom cenom" nudio svoje gusto ulje iz bureta i auto cele zime paliio normalno (uvek pali dobro iako je star skoro 30 godina). Ovog majstora sam smatrao za dobru osobu i još uvek mi nije jasno da li stvarno misli da gusto ulje treba sipati zimi ili ga baš bilo briga jer je hteo da se ratosillja tog ulja i još da mi naplati remont alnasera... zato ga neću imenovati ovaj put.

Taj isti majstor mi je menjao senzor za davanje informacije o brzini (nalazi se na kutiji menjača). Da bi proverio da li to radi kako treba digao je jednu stranu kola dizalicom (jedan točak na zemlji, a drugi u vazduhu) upalio motor, ubacio u brzinu i "vozio", tj davao gas... a gas je davao jedan od njegovih ortaka koji uopšte nije majstor, već se motao po radionici. Kao posledica, pukao mi je desni nosač motora. Možda je bio pri kraju resursa, a možda ga je taj neprirodni položaj i jačina vibracija "dotukla"...

Zamenio sam taj nosač kod drugog majstora, koji je specijalista za Dacia i druge francuske automobile. Međutim, prilikom zamene ulja nije mi stegao onaj donji lim koji štiti karter od oštećenja, a  vibracije i buka su bile slične kao kad je pukao desni nosač, pa sam sada zamenio levi iako nije trebalo. Posle opet nije stegao lim ali još lošije, pa je bilo očigledno da lim nije stegnut. Na kraju sam shvatio da sam bacio pare na nosač jer su te vibracije bile od površno stegnutog lima za zaštiti kartera u dužem vremenskom periodu (za koje sam sve vreme osluškivao i pitao se odakle potiču)... i ovaj majstor je u suštini dobar, ali sad vidim da moram da pratim svaki korak i kontrolišem sve što radi...

Pre toga sam imao loša iskustva sa Hit autom o čemu sam već pisao na ovom forumu: loše lakiranje, izbegavanje obaveza po osnovu garancije...

Najsmešnije iskustvo sam imao u Autokompresoru. Dobio sam na neku reklamnu akciju "besplatna provera u xy tačaka"... Tom prilikm sam tražio da mi zamene prednje i zadnje gume jer su zadnje bile zimske (tada još nije bilo ovako strogo za sve 4 zimske) i pristali su... Nisu pristali da prisustvujem proveri jer "nije bezbedno za mene" i takva im je "poslovna politika". Ranije su komunisti bili ateisti i nisu verovali u Boga, ali oni su tražili da verujemo majstorima više nego što vernik veruje u Boga. Elem, mogao sam samo kroz staklo da gledam na 30m udaljenosti šta rade. Radove je obavljao mladi majstor "šegrt" što je i primereno težini posla provere svetala, pritiska u gumama i sl. xy tačaka pregleda... Prilikom vraćanja ključeva, pitam da li su proverili pritisak u gumama, jer nisam video da je to obavljeno. Referent za prijem vozila kaže da jeste, a ja kažem da nije jer sam sve vreme gledao kroz prozor. On pozove "šegrata" i sad ništa ne čujem, ali kroz isti prozor vidim da dečko odriče glavom. On kaže da je proverio i da je sve u redu, a ja mu kažem da sam "gledao" razgovor i da sam video da šegrt maše glavom levo-desno. To sve prati njegov šef, zovne šegrta, ovaj opet levo-desno glavom, vrati se i narera tog referenta za prijem (koji je slagao) da proveri pritisak i napumpa gume). E to nije sve... vraće se i kaže da je sve u redu, nudi kljkučeve i ja ga pitam na koji pritisak je napumbao? On 3 puta ponovi da je napumpao prednje na 2.2, a zadnje na 2.1 bara. Ja onda tom referentu i njegovom šefu kažem da je bolje da puste vozače da prisustvuju radovima i kontrolišu majstore jer je ispravan pritisak na Loganu 1.5dci obrnut od onoga što je on uradio. Napumpaše gume kako treba i ja više nikad ne odoh u AK Kompresor... i Hit Auto...

U garantnom roku sam održavao u servisu Reno Sava na Karaburmi koji su uvek bikli korektni i mogao sam da pratim radove sa galerije sa koje se sve vidi ili čak da budem oko kola... Sada održavam auto u servisu Petit na Zrenjaninskom putu, koji ima svu opremu ali je izašao iz grupe "ovlaštenih" servisa... jer mi je tu bliže, mogu da pratim radove...

Jedan drugar je održavao u garantnom roku sandera u onom ovlaštenom sevisu na Vidikovcu. Bilo mu sumnjivo što mu ne daju da prisustvuje servisima u garantnom roku i potpiše se jednom flomasterom na  filter vazduha. Kada su završili, on im traži da skinu filter, kad ono njegov potpis na filteru i on ih pita "Odakle moj potpis na vašem novom filteru koji ste uzeli iz svog magacina i zamenili?". Vadili se da je posao odradio šegrt na praksi i da se nije snašao.... Ni taj drugar više nije išao u servis na Vidikovcu (čini mi se da se zvao Marković)

Šaljite vaša iskustva i upozorenja... kada majstori budu znali da imamo crnu listu, više će da paze na reputaciju...
Logan 1.5DCI, Laureat pack New Edition od 2006
Opel Kadet 1.6D 86' godiste do 2006

Zoran

Potpuno te razumijem, najviše stvari uradim sam.
Sam svoj gazda - vazda.

Boban

To sam i ja ovde pisao moje iskustvo sa majstorom za TNG kad sam opisao šta je kaže upali auto i kad je čuo rad motora kaže to su 2 dizne a ne menja se 2 već u kompletu 4 pa te stagove dizne ne odgovaraju sa tim kompjuterom pa creva,ruke elem 250 evrića i nema naravno prisustva jer tobože da li vi vidite nekog ovde da stoji u radionici!!!Neka hvala.

hobbista

#3
Samo da se osvrnem na par stavki:

Citat: Drinski67 poslato 19.09.2017. - 09:47
...
Da bi proverio da li to radi kako treba digao je jednu stranu kola dizalicom (jedan točak na zemlji, a drugi u vazduhu) upalio motor, ubacio u brzinu i "vozio", tj davao gas... a gas je davao jedan od njegovih ortaka koji uopšte nije majstor, već se motao po radionici. Kao posledica, pukao mi je desni nosač motora. Možda je bio pri kraju resursa, a možda ga je taj neprirodni položaj i jačina vibracija "dotukla"...

Nije ti od ovoga pukao nosač. Daleko veće opterećenje trpi kada polaziš iz mesta nego kada se vrti točak u vazduhu.

Citat: Drinski67 poslato 19.09.2017. - 09:47
...Međutim, prilikom zamene ulja nije mi stegao onaj donji lim koji štiti karter od oštećenja, a  vibracije i buka su bile slične kao kad je pukao desni nosač, pa sam sada zamenio levi iako nije trebalo. Posle opet nije stegao lim ali još lošije, pa je bilo očigledno da lim nije stegnut.
...
Čest problem. Obzirom na težinu lima bilo bi pametnije da su stavili šrafove M8.
Ovako, sa M6, opcije su:
- da se pretegne pa da se, ukoliko se skida npr. jednom u 1,5-2 godine, gleda u pasulj da li će se odvrnuti ili pući.
- da se pritegne normalnom silom uz mogućnost da se otpuste nakon nekog perioda.

Citat: Drinski67 poslato 19.09.2017. - 09:47
Nisu pristali da prisustvujem proveri jer "nije bezbedno za mene" i takva im je "poslovna politika". Ranije su komunisti bili ateisti i nisu verovali u Boga, ali oni su tražili da verujemo majstorima više nego što vernik veruje u Boga. Elem, mogao sam samo kroz staklo da gledam na 30m udaljenosti šta rade.
Verovao ili ne u većini zemalja je tako. Pogotovo u zapadnim zemljama.
A posle nekih neprijatnih situacija i ja sam počeo ovo da praktikujem. Ne 30m već oko 3m.
Zašto da razmišljam da li će se mušterija, ničim izazvana, uhvatiti za alat pa onda besneti što se izmastio :bonk:
Ili da me pomera da bi mi pokazao koju plastiku da mu pričvrstim u sred posla, pa da me voda oko kola da šrafim sve plastike, a ja na pola posla vraćanja amortizera na auto!?
Ili da za 40-tak minuta posla moram da pomeram čoveka 15-tak puta (svaki put kada hoću da uzmem ili ostavim nešto na kolica za alat) jer se trudi da ne bude na udaljenosti većoj od 50cm od mene?
Ili, najčešće, ne zatvara usta i priča o svojim problemima kao da sam psihijatar.


Ovim ne pokušavam da opravdam bilo koga od navedenih, već samo da ukažem da postoji i druga strana medalje (u nekim od navedenih slučajeva) :dobro:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Eh, Hobbista, da su drugi i 10 % pošteni i znalci kao ti.
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Hobi, jel ti to na moj racun?  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Ayrton

Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Loganovac

Sram te bilo, tako da kažeš čoveku, drugu i prijatelju!  :zloca:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

hobbista

 :ces: :zloca:

Ma jooook  :laugh:  Bez šale, nije problem sa drugarima i poznanicima. Ako ništa drugo, imamo zajedničke teme.


Da ne bude da branim majstore - juče sam skido menjač na puntu drugi put za 20 dana.
Prvi put sam menjao set kvačila i semering spojničke koji je cureo (pristupa mu se iz kutije menjača). Juče sam skidao i otvarao ponovo jer se čuje ležaj spojničke. Kada mi je doteran auto praktično nije mogao da ide. Moj propust je što nisam pažljivo pogledao sve ležejeve u menjaču.
Drugi put je naplaćen samo ležaj, bez rada :ne:

Opet, kolega sa foruma je imao (u stvari još ima) problem sa pumpom visokog pritiska. Servis pokušava da se napravi lud i da prebaci problem u tuđe dvorište. Uz to mu ne odgovara na pozive. Da ne dužim - vrlo neprofesionalno i nekorektno ponašanje, ali ćete biti obavešteni o ishodu u postojećoj temi.

Postoje namerne (ili iz neznanja) i nenamerne greške. Svi mi ponekad grešimo i treba prihvatiti grešku.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Zoran

Treba prihvatiti grešku -  :to:
Sam svoj gazda - vazda.

Loganovac

Citat: Ayrton poslato 20.09.2017. - 13:28
Na moj nije sigurno!

I dalje mislim da nije u redu tako da kaže prijatelju...


  :laugh1:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Ayrton

Nije u redu! Bio sam u afektu (gde god to bilo?).
Izvinjavamo se, mnogo se izvinjavamo!!! :friends:
Znaćeš ko si ako vodu nosiš!

Keka

Zaboravio je da doda na spisak rabljeno ulje na pantalonama i kanadjankama i konsekventno produvavanje evap-a  :Smiley:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


sibelius

Citat: hobbista poslato 19.09.2017. - 20:20

Ili, najčešće, ne zatvara usta i priča o svojim problemima kao da sam psihijatar.


Ovde mora da je mislio na mene   :Smiley:

hobbista

 :laugh1: :friends:
Vidim da vam je veselo ovde  :ziveli:




:laugh:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D