Na koliko se uključuje ventilator hladnjaka 1.5dci

prethodna tema - sledeća tema

peras

Imam negde taj podatak
Ako se ne varam prva brzina od 94-96°
za drugu nisam siguran da li je  99-102° ili 102-105°

szs

@peras
Ako možeš da proveriš bio bih ti jako zahvalan

Ti miša pa ni Kim Džong Un ne čuva tajne svojih nuklearki kao Dačija podatak za ukljčivanje ventilatora  :Smiley:

Danas upao u gužvu na Gazeli jedno pola sata pa sam probao gromovnikovu metodu sa klimom. NI MRDNUO PREKO 80c

Što kažu neki, preostaje jedino "krštena dijagnostika" pa da vidim na koliko je naštelovano i rešim dilemu. Kvar ili budalasta vrednost paljenja ventilatora
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

silent

Nisam imao pojma da se ventilator pali kad se uključi klima, ja sam mislio da su to buka i vibracije (samo) od kompresora :D

gromovnik

Da budem iskren, to je napisao Hobista na nekoj temi :) pa sam samo isprobao i video da radi.

hobbista

 :offtopic:
Pa čemu bi onda služio onoliki hladnjak klime ispred ventilatora  :crazy:
Inače, na nekim od novijih vozila su melo promenili način rada klime pa se ventilator pali/ gasi na svakih 15-20 sekundi dok atoji auto u mestu na leru  :cekicem:

On topic:

Liči na problem sa reostatom. Ako je nagoreo onda nema prvu brzinu, pa bi bilo dobro da SZS isproba sa releja da li radi sporija brzina.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

szs

U pretrazi nadjoh vrednosti za benzince

L90, and K7M, and 710

- the coolant temperature warning light. The warning light
is controlled by the injection computer if the coolant
temperature exceeds 120°C.
The fan assembly is activated at low speed if the coolant
temperature exceeds 100°C or in the event of coolant
temperature sensor failure and is stopped when
the temperature falls below 96°C.

Kao i za Megana 1.5 dci

The fan unit is operated at low speed if the engine water temperature exceeds 99 C or if the water temperature sensor fails and stops when the temperature falls below 96 C at high speed if the engine water temperature exceeds 102 C or if the low speed is defective and stops when the temperature drops below 99 C. The low speed and then the high speed of the fan unit are controlled when the operating mode d air is selected on the instrument panel. If the low speed is defective then the high speed operates under the conditions of operation of the low speed II. OPERATION OF THE TEMPERATURE INDICATOR LIGHT OF THE ENGINE The pilot light is controlled by the injection computer on the multiplexed network. The LED will illuminate steadily if the water temperature exceeds 118 ° C. It will go out when the temperature falls below 115 ° C.

@hobbista probaću čim nadjem vremena, hvala
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

peras

To je to,  prva brzina ventilatora se ukljucuje na 99 a gasi se na 96, a druga se ukljucuje na 102 i gasi se na 99.
Kada temperatura rashladne tečnosti prelazi 105, upaliće se upozoravajuća lampica na instrument tabli.

szs

Saznao sam vrednosti za paljenje 1 i 2 brzine ventilatora.
1 se pali OKO 98-99c
2 se pali vec na 102-103c
115c je lampica
To mi reče majstor u Reno Sava danas
Kod starijih modela i benzinaca nije ista vrednost  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

sinnet

Poštovani drugari,

pre mesec dana kupio sam Logana 2006.dizel. Nije best bye kupovina ali šta je tu je sređuje se polako.
Naime, problem je što odmah nakon startovanja motora (hladan - vruć svejedno) upali se ventilator hladnjaka a ugasi se kada se
isključi motor. Znači uvek radi nezavisno od temperature motora.
To sam primetio juče, slučajno, i sad  nisam siguran da li to traje od trenutka kupovine ili je počelo 
nakon izrade rezervnog ključa za centralno zakljućavanje jer su kačili dijagnostiku, kodirali i možda čačnuli
i što ne treba.
Možda je od koristi podatak da povremeno pali (češće kad je hladan) lampicu grejača i podigne obrtaje za 200, koju ugasim tako
što pipnem pedalu gasa. Dijagnostika je ukazala na papučicu gasa i alternator. Ali nije mi pouzdan majstor, više je ljubitelj automobila.
Greška je obrisana ali se ponavlja.
Prateći forum misli mi idu ka senzoru temperature i releju ventilatora.
Ako sam nešto zaboravio a može biti od koristi pitajte.

ps:
zahvaljujem se Loganovcu na savetu.


Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

Bata83

Pogledaj zice na senzoru temperature ili probaj da ga zamenis, ako skines dzek sa njega upali se odma ventilator tako da mozda on brljavi. Relej da zajebava mislim da ne bi imao jednu od dve brzine. Ima li klimu da ona nesto ne pravi problem.

sinnet

#25
Ako je ovo senzor temperature (sa suprotne strane od razvodnog mehanizma) na glavi motora,
ali pre bih rekao da je deo termostata, raskačio sam ali konstantno svetli
lampica grejača uz povećane obrtaje.
Sa kontaktom ili bez, kada sam ovo raskačio nije se upalio ventilator. Upalio se tek kad sam startovao motor.
Ima klimu ali ne radi.
Evo i fotografija ako se vidi.
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

Bata83

Neznam gde tacno stoji na dizelu ali moguce da je na kucistu termostata, ja na mom pezou cim raskacim zice pali ventilator, lampicu stop i temp podigne do kraja. Mislim da je isto i na loganu 1.4mpi

sinnet

Da, senzor je na kućištu termostata, zamenjen je (450din marka AIC ?) i rešen je taj problem.
Auto je trenutno na dizalici čeka se turbina (150e).
Trebalo bi da smo rešili i problem lampice grejača a to je EGR koji je bio blokiran naslagama "blata".
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.

Loganovac

Citat: sinnet poslato 07.04.2021. - 11:23
Trebalo bi da smo rešili i problem lampice grejača a to je EGR koji je bio blokiran naslagama "blata".

Ne razumem...  :ne:
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

sinnet

Lampica grejača verovatno ukazuje na problem sa senzorom temperature (kada se raskači senzor lampica se upali) i egr ventilom. Te dve greške je i dijagnostika potvrdila kao povremene. Da, u prvom postu nisam pomenuo i grešku egr.
Senzor je zamenjen, ventilator je sad ok, čišćenje egr-a je 0 dinara, a usputni je posao prilikom zamene turbine.
Ako postoji i treći razlog zbog kojeg se pali lampica grejača saznaćemo kada se završe ovi radovi.
Sve tece,a narocito se u tome istice Dunav.