Na koliko se uključuje ventilator hladnjaka 1.5dci

prethodna tema - sledeća tema

szs

Kao što naslov kaže imam dilemu na koliko stepeni odradjuje prekidač ventilatora hladnjaka 1.5dci?
Danas mi se desilo da sa u koloni proveo ceo sat i mic po mic temperatura motora sa normalnih 80c otišla na 99c (prema obd)
Primenio sam Vartburg metodu hladjenja (otvoriš prozore, uključiš grejanje i ventilator na 4) i spustio temperaturu na 80 za manje od 3min
Po isključivanju grejanja opet je krenula da raste do nekih 90 - 92.
Čim je auto krenuo malo duže nekih 100 - 200m temperatura je opet bila "zakucana" na 80c
Sad pokušavam da nadjem taj podatak ali mi nešto ne ide. Zna li neko?
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

dekiv68

Kako si rešio davač za temperaturu motora, tj. na čemu očitavaš temp.

kiconix


Lazar@

#3
Moderni motori vole da se krckaju :D...neki proizvadjaci kazu i da imaju vecu efikasnost tako  :ne:
Pogotovo ovaj trend sa sto manje kubika a povecanjem snage (tipa 1.4 turbo benzin sa 180ks ili 1.2 sa 140ks)

Potpuno normalna radna temperatura 1.5dci motora je 80-90c (tipa kad vozis magistralom konstantno na 2000 obrtaja), a i potpuno je normalno da ljeti u kolonama dostigne i 100 stepeni...Ventilator bi trebao da se upali na 105 stepeni i da radi sve dok ne spusti temperaturu na 95-90 stepeni.
(kriticna temperatura je 120+stepeni)


Moj savjet ti je da ugasis taj obd u voznji(bez ako nemas neki problem) cisto da bi se vise skoncentrisao na put...I prestani da mucis sebe i saputnike sa Vartburg metodom hladjenja  :D Sve je potpuno ok  dok mjerac za temperaturu na instrument tabli pokazuje 4 crtice
Druga stvar, ne vozis  juga, motor je prepun senzora i od njih zavisi...U slucaju da se primaknes kriticnoj temperaturi(ulja ili vode) upalice se limp mode(ne moze preko 2000 obrtaja)  i check engine, i takodje ce poceti da pisti  :to:


Cak ni ja u podgorici nikakvih problema nisam imao...(a temperatura u hladu zna da bude 45c a u centru na asfaltu na suncu 51-52c)
Sve dok je temperatura na 2-4 crtice slobodno vozi i ne sjekiraj se

shole

Koliko znam novi modeli logan,sandero kao i  moj dokker nemaju mjerac temperature motora na instrument tabli.

szs

#5
Tačno tako. Novi modeli nemaju temperaturu na tabli. Koristim Torque pa pored ekonomije goriva pratim i voltažu i temperature (rashladne tečnosti i spoljna temperatura).  Listajući forum i net, pročitah da uključivanje ventilatora radi ECU. Ostaje još nejasno na koliko stepeni uključuje prvu a na koliko drugu brzinu? Ventilator definitivno radi jer radi klima. Nekako mi baš baš visoko 99c a da se ventilator ne uključi :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

dekiv68

Citat: kiconix poslato 09.09.2017. - 09:19
Pise lepo obd.

Da, ali kako to funkcioniše i šta je sve potrebno od hardvera i softvera :conf:, pošto, na žalost, nemamo merač temperature na instrument tabli

Aleks


Keka

#8
Ne znam za podatke na koliko C ukljucuje dizelka, ali kod K7M je situacija ovakva:

1. Ventilator se pali preko releja, a paljenjem upravlja ECU na osnovu temperature koju ocitava senzor na bloku.

2. Prvu brzinu K7M pali na 95-96 (da ne detaljisemo), drugu pali na 98.

3. Postoji mogucnost da je crkao reostat, pa ne moze da upali prvu brzinu. To mozes proveriti paljenjem klime, mora da upali ventilator na hladnjaku na prvu brzinu. Klima moze da radi i bez ventilatora ali ce raditi slabije i bucnije.

4. Ako se raskaci konektor davaca temperature, ECU pali check engine i automatski pali ventilator.

PS. 80C mi ne deluje kao normalna radna temperatura. Treba proveriti karakteristike termostata. Treba uzeti u obzir i da OBD laze za temperaturu.

Na osnovu ovoga mozes izvrsiti proveru ispravnosti ventilatora i pre svega prve brzine, posto je vrlo verovatno da je sistem rada nepromenjen, uz eventualnu razliku u temperaturama, ali sve preko 100 je neprirodno mnogo i blizu cirkusa.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


hobbista

#9
Na benzincu termostat otvara na 89 a skroz je otvoren na 99. Mislim da je kod dizela približno isto.
Nisam siguran da li klima pali prvu ili drugu brzinu ventilatora? Kod većine pali odmah drugu.


EDIT: Za dizel počinje da otvara na 83o

K07L - ventilator mala brzina
K07  - ventilator na max.

Povadi releje i prespoj (znaš već šta ti je činiti) da proveriš taj deo.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

dekiv68


szs

@Keka & hobbista hvala

1) Ventilator bije kao lud kad se uključi klima (pre 2 min proverio)
2) Rashladne tečnosti malko ispod "max"
3) Releje nisam probao (predpostavljam da rade ako ventilator radi sa klimom)
4) Termostat se ponaša kao po knjizi. Do 80c temperatura motora ide na gore prilično brzo kada je toplo a onda zakuca tu na 80c. Koliko se razumem u mehaniku...to znači da je zatvoren do 80 a onda otvori.Kada je bilo 40c, naveću vrednost sam očitao preko Torque 82c. Potvrda da radi termostat je i da pada temperatra čim se kreće auto (hladi se hladnjak) i kada dodje do 80c tu stane.
5) Preostaje još samo da iskopamo tačnu vrednost kada pali ventilator na Dci
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Mislim da je to sve ok.
Nema potrebe za sekiracijom.

szs

@kiconix
Ma nije loše i da ostane kao podatak na forumu za neke provere i sl.  :wink:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

gromovnik

Meni je na loganu 1.4 prestao da se uključuje ventilator pre 2-3 nedelje, i crtice su išle na 6. Kad sam to video palio sam grejanje pa se smirivalo, a onda sam shvatio da se ventilator automatski uključuje sa klimom pa sam tako vozio jer su svi električari bili na odmoru. Onda sam na kraju odvezao kod auto-električara, on je nešto čačnuo i sad radi. :) Rekao je da bi trebalo da kupim novi termo davač.