Za one s toroidnom bocom - kako ste riješili problem rezervne gume?

prethodna tema - sledeća tema

Keka

Kolega se izgleda ne razume samo u struju, vec i u bravariju  :aplause:
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Veterinar

Ma, svaka čast! Ovaj program mi ne dozvoljava emotikone, inače bi se onaj mališa klanjao samo tako.

montenegrino

#47
Ako moze koji savjet kako da trazim copavca, tj. od kojih auta odgovara, koja dimenzija...znaci za totalnog laika kome treba copavac a vozi Sandera :)
i jos jedno pitanje, kolika je najveca toro boca koja moze u sandera?

montenegrino

Nasao sam na oglas copavca 105/70d14 4x100. Lik kaze da je od Toyote ali da pasuje i na golf II i III. Vidjeh na netu da je kod golfa III promjer rupe 57.1. Da li je 3mm mesa mnogo da se skine sa centralne rupe, da bi se dovelo na 60.1mm koliko je na Sandera?

Loganovac

Centralna rupa nikakve veza ni sa čim nema osim da olakša montažu točka. Dakle, ako je 4x100 nema problema. Ne znam šta bi bilo ovo "d14", odnosno zašto d. Da ne bude problema sa montažom na prednje točkove zbog diskova...
Proveri DOT na gumi, verovatno je prestara. Ja se ne bih pouzdavao u rez. gumu stariju od recimo 10 godina, čak i da nije nikad montirana na vozilo. Zatim proveri da li može igde da se kupi guma u toj dimenziji, na kraju pazari.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

montenegrino

#50
Kako mislis centralna rupa nema veze, a ako je uza, kako ce se nataknuti tocak?
A sto se tice montaze naprijed,svakako se ne preporucuje na pogonske tockove, nego ide prebacivanje zadnja-naprijed, copavac na zadnji tocak

Aleks

Hteo je da kaze da nema veze ako je rupa veca a ne manja. Ako je manja moze se prosiriti na strugu i to je to!


Ovo "d" je verovatno "R", tj. precnik R14. Verovatno greska u kucanju.

montenegrino

Pa OK, to sam ja i pitao u prvom postu, da li je puno skinuti na strugu 3mm mesa, da li utice na cvrstinu felne.
A oznaka jeste D, evo recimo jedan link iz brze pretrage. Mada ni meni nije jasno sta znaci, mozda bas da bi nekako odvojili po oznakama te copavce..
http://www.tirerack.com/tires/tires.jsp?tireMake=Kumho&tireModel=Spare+Tire+T121&partnum=07D4KH

Loganovac

Da budem potpuno jasan: ako su rupe 4x100 one su identično raspoređene kao na originalnoj felni. Ako je na originalnoj felni bilo dovoljno mesa između njih i rupe prečnika 60.1mm biće i na toj ćopavoj. Znači, nije mnogo 3mm. Uostalom , to je samo 1.5mm mesa skinuto sa svake strane.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

montenegrino

OK, hvala, to sam pitao :)
Postoji li neki kalkulator gdje bi izracunao tj. uporedio tu dimenziju 105/70-14 sa originalnom, da cisto vidim kolika je to razlika u visini-obimu tocka? Ove kalkulatore sto pronalazim nemaju dimenzije uze od 125

montenegrino

Da li neko moze da mi odgovori, veoma mi je hitno,sutra treba da idem da ev.uzmem jedan copavac. Da li odgovara dimenzija 105/70D14? Mislim prije svega na ukupnu visinu tocka, jer mi to djeluje da je manje od standardnog tocka na Sanderu.

nik

Odluka je na tebi. Da je manja, manja je.

https://tiresize.com/calculator/

Središnja rupa će morati da se proširi na 60,2mm i obavezno točak na zadnju osovinu.

Ja sam nabavio od Tojote Jaris 115/70-14, koja je malo veća od ove tvoje, ali je i dalje mala u odnosu na fabrički točak. To je rizik koji sam preuzeo, računam da i sa takvom mogu da se dovučem do vulkanizera.
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=966.msg185946#msg185946

U svakom slučaju, gadjaj što mlađu gumu, kao što reče Loganovac.
:ziveli:

Keka

Sto tupite sa tim praistorijskim copavcima pored klasicne rezervne gume ili u krajnjem slucaju nekog krstenog seta za reparaciju.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Aleksabgd

Da li postoji set za reparaciju gume koji moze da zameni gumu  koja se pocepala ili izbusila na nezgodnom mestu.  :ces:
Cak ni copavac nije idealno resenje ali je svakako sigurnije od  "ne daj Boze da mi zatreba" seta za reparaciju.

Keka

Od tog nezgodnog mesta (na kojem ne moze da ti pomogne set za reparaciju i na kojem niko ne moze da ti pozajmi rezervni tocak) se neces ni na copavcu izvuci, pogotovo ovim sa dijagonalnim (...D..) gumama iz proslog veka. Da ne spominjem lajt sou na tabli kod vozila koja imaju TPS, ESP, TC i druge elektronske igracke koje se baziraju na kontinuiranom pracenju broja obrtaja svakog tocka. Za ona starija vozila koja imaju samo ABS (tipa moj stari Logan), posle 100m garantovano se pali ABS lampica i deaktivira ABS.

Jedina i iskljuciva prednost copavca je usteda prostora i manja tezina.

Kome je bitna funkcionalnost, i ko sece gume jednom nedeljno, treba mu normalni rezervni tocak.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!