Za one s toroidnom bocom - kako ste riješili problem rezervne gume?

prethodna tema - sledeća tema

stalker

Ugradnja toroidnog plinskog spremnika je praktično rješenje jer ne smanjuje gabarite prtljažnika ali nameće problem kamo smjetiti rezervnu gumu.

Originalna guma je prevelika i nezgrapna za nošenje u pretljažniku.

Neki se odlučuju za sprejeve koji su zgodno rješenje ali ne u svakoj prilici. Kod sitnih rupa je praktično i jednostavna za upotrebu iako vulkanizeri mrze kad im netko dođe s tako napumpanom gumom. Ali kod većih oštećenja ili puknuća od spreja nema nikakve koristi.

Ja sam još prije ugradnje nabavio gumu umanjenih dimenzija od Renault Meganea i nosim je u prtljažniku. To je kompromisno rješenje jer ipak zauzima mjesto ali osjetno manje od originalne. Zlu ne trebalo neka se nađe, makar nikad ne trebala. :whistling:









www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Loganovac

Znam za još neke koji nose "ćopavca" u gepeku. Prvo - prema još važećem propisu u Srbiji vozilo mora biti opremljeno rezervnim pneumatikom istih dimenzija i nosivosti kao što su i ostali točkovi na vozilu (homologovane dimenzije). Ovo bi trebalo u najskorije vreme da se promeni, u predlogu novog podzakonskog akta stoji da može biti opremljeno setom za krpljenje gume ili "ćopavcem".
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=236.msg9709#msg9709
Međutim, problem se javlja kad imate defekt na prednjim točkovima, jer tada morate da izvršite dvostruku zamenu točkova, pošto ćopavac ne može da naiđe na klešta prednjih točkova. Znači, ne postoji druga varijanta osim da digneš celu stranu vozila (ne znam kako to izgleda kad se koristi originalna dizalica isporučenau uz auto), skineš prednji i zadnji točak, namestiš zadnji na prednji, a ćopavca na zadnji točak. Procedura...
Ispravite me ako grešim.

Kako je to uradio Kiconix: http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=197.msg4294#msg4294

Inače, kad mi baš treba ceo prostor u gepeku (retko kad), rez.točak stavim iza vozačevog sedišta, ima tu mesta kolko oćeš.
I jedva čekam novi propis pa da izbacim rez. točak iz upotrebe (a ubacim sprej), do sada mi ionako nije trebao (pu,pu,pu...).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

kiconix

Procedura je sledeca, skines zadnji tocak, stavis copavac, skines prednji stavis sa zadnjeg i to je to. Iako procedura izgleda komplikovano, nije toliko cesta da bi bila problem.
PS. Uvek na pogonskoj osovini imas tocak pravih dimenzija.

Boka

U vecini slucajeva rezervni tocak mi stoji u prtljazniku a imam i sprej. Kad treba nesto da prevezem tocak stavim kao Loganovac iza prednjeg sedista, mada kod logana to i nije cest slucaj zato sto je prtljaznik ogroman. Ranije sam imao problem rezervne gume dok sam vozio Samaru pa recimo kad podjemo na more ja ti lepo stavim rez. tocak na krovne nosace, lepo utegnem paktregerima i cepaj. Nisam za varijantu kako vi to zovete copavac jer sam uporedjivao i copavca i standardnu gumu i razlika je u sirini, visina gume je ista tako da se ne dobija mnogo na prostoru, moje misljenje, a tu je i problem oko zamene koji je lepo predhodno opisao Kiconix. Jos jedan veeeeeliki plus za velicinu prtljaznika kod Logana.

mladen895

Namucio sam se dok nisam nasao 15-icu copavu.Ona moze da se priljubi uz naslon zadnjeg sedista i da se pricvrsti nekim zatezacem tako da ostaje mnogo vise mesta nego sa klasicnom gumom u gepeku.Moze i 14-ica da posluzi ali je ovo lepse resenje.

Citatrazlika je u sirini, visina gume je ista tako da se ne dobija mnogo na prostoru
klasicnu gumu ne mozes da postavis uz naslon kao copavu




Kad se mora,sve  je tesko.

Deda

...ovako i ja planiram da resim problem rezervne gume...copava uz zadnju klupu... :lux:

VeDuS

O tome sam i ja razmisljao na Sanderici,ali .... po novom zakonu rezervni tocak mora da bude istih dimenzija kao i oni sa kojim se vozi,pa..... ne znam sta da radim ...?

mladen895

Pusti te price,ako vozis sportski auto na njemu su prednje gume fabricki uze i nize od zadnjih onda po toj logici treba da imas dve rezervne gume u gepeku.Nas zakon je uvek tako pisan da je svako kriv ,ali i da svako moze biti oslobodjen krivice.U evropi ako si pogresio platices kaznu ali ne uvek nego samo ako se uvere da si to namerno uradio.Malo sam voziio preko tako da mogu to da potvrdim.Sem toga copava guma ti sluzi do prvog vulkanizera tj do 50 km.
Kad se mora,sve  je tesko.

Loganovac

Znači, u Evropi zbog toga neće da te kazne. Ali u Srbiji oće sve dok se ne izglasa novi propis o kome sam pisao, tada neće morati ni da se nosi rez. točak, biće dovoljan set za krpljenje. Pitanje je samo da li će dodati još neki uslov tipa "u vozilima koja su homologovana za ...", odnosno tamo gde fabrički nije postojao rezervni točak.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

slavko_bgd

Mislim da novi ZOBS već prepoznaje reparacioni set i "run-flat" gume kao uslov za nepostojanje rezervnog točka u vozilu,moram da iskopam taj član zakona čim uhvatim malo vremena...

Keka

Pravilnik o tehnickim uslovima:
Citat
IX ОПРЕМА ВОЗИЛА
Члан 122.
У моторним и прикључним возилима, осим у мотоциклима, моторним возилима на три точка, лаким четвороциклима, четвороциклима, тракторима, тракторским приколицама, приколицама са једноструком осовином и једноосовинским приколицама, аутобусима за градски и приградски саобраћај, трлејбусима за градски саобраћај и возилима намењеним за комунналне услуге (за прање и чишћење улица, одвоз смећа и фекалија и сл.), мора постојати резервни точак тако да га возач може, по потреби, користити.
Пнеуматик на резервном точку мора бити истих димензија и носивости као пнеуматици који се користе на возилу или бити хомологован као привремени резервни точак према једнообразним техничким условима.
Резервни точак не морају да имају моторна и прикључна возила ако су пнеуматици или наплаци опремљени неким сигурносним системом за сигурну вожњу с издуваним пнеуматиком или ако возило поседује одговарајуће средство за привремено оспособљавање издуваног пнеуматика (нпр. спреј, пена у боци под притиском, комплет за брзу поправку пнеуматика и сл.).
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Loganovac

O tome sam i pričao, nego ne znam da li je stupio na snagu (ovo sam pročitao u predlogu ovog dokumenta koji je trebalo da bude usvojen još pre stupanja novog zakona na snagu, ali nije).
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

Boris

Ja sam to riješio ovako:

1. od "stalkera" sam na jednom drugom forumu dobio broj od tipa koji prodaje ove manje rezervne kotače
2. petljao s kotačem po gepeku (lijevo-desno)
3. na kraju sam ga fiksirao za zadnju stranu stražnje klupe bez bušenja (slike su u attachmentu)

Znam da ne treba onakva šarafina za držati rezervnu gumu, ali ja radim u metaloprerađivačkoj firmi gdje je sve ispod M16 čudo :D

 

Ona šarafina se samo zatakne za lim koji je iza stražnje klupe i nema nikakvih bušenja, tko želi može staviti i nešto normalnijih dimenzija. Ne bi bilo loše staviti vijak koji dimenzijom matice odgovara ključu za skidanje kotača. To mi je sada palo na pamet, nemam pojma koji je otvor ključa za matice na kotačima.

BTW, znam da trebam očistiti gepek, budem :D


stalker

Hvala za ideju Borise, ja moju još vozikam onako na dnu gepeka.
Morat ću je i ja svoju ovako okačiti ali ću umjesto obične staviti leptir maticu koja se može zavrnuti i odvrnuti rukom bez ikakvih alata.

Ključ od točkova je ako se ne varam 19.
www.renault-klub.hr
www.du-moto.com

Deda

jos samo da nabavim mali tocak...
Ovo je super predlog...