Renault-Dacia recall 2017

prethodna tema - sledeća tema

szs

Verovatno zbog afere sa VW i izduvnim gasovima Renault je u SRB krenuo sa akciom reprogramiranja ECU na DIZEL modelima sa normom 6B
Vlasnici dobijaju brošuru o postupku i zakazvanju na kućnu adresu. Vidi prilog

Takodje je dobro ponekad svrnuti i proveriti vaš auto prema VIN da li ima neki opoziv za modifikaciju. Ima više sajtova za to. Evo npr ovaj
http://car-recalls.eu/model/Sandero/
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Damir Oravec

Sta mu rade - reprogramiraju komp? I na sta to utice? Smanjuju nesto? Povecavaju nesto?

szs

Prema brošuri

1) Povećanje efikasnosti rada sistema EGR
2) Bolji rad sistema NOx Trap

Da li utiče i na performanse???  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

hobbista

Naravno da utice. Smanjuju snagu i NM. Podsetiću vas da je sa svakom novom euro normom isti motor sve slabiji i tromiji.

Azotni oksidi (NOx) se javljaju kod siromašne smeše - zahtevaju nešto višu temperaturu. Čini mi se da od oko 1.200oC počinju rapidno da rastu. Da bi "ohladili" cilindre t.j. smanjili temperaturu sagorevanja puštaju se izduvni gasovi (EGR) u cilindre čime se smanjuje zapremina usisanog vazduha (kiseonika).

Da pojednostavim - u čašu od 2dl sipamo trećinu peska. Sada u nju nije moguće sipati 2dl vode  :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

Damir Oravec


hobbista

Ili im tražiš da obezbede i Dyno test posle intervencije da bi se uverio da vozilo nije izgubilo deklarisane karakteristike (kW i NM).
Šah-mat.

Mada, ubeđen sam da će ovo odraditi svima koji su u garanciji na nekom od servisa  :ne:
Najverovatnije da ih je neko napipao da su probili normu pa pokušavaju da minimalizuju eventualnu štetu.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Koliko se secam nema proivodjaca koji nije slagao o euro normi, bio je i neki clanak u francuskim novinama.
Samo je ocigledno bilo da prvi padne VW.
Sto rece Hobi, kad oteras na servis mogu da ti odrade a da ne znas.  :ne:

Aleks

Ili da uslove gubitkom garancije ukoliko je vozilo još uvek u garantnom roku.

szs

#8
Citat: hobbista poslato 17.06.2017. - 21:30
Mada, ubeđen sam da će ovo odraditi svima koji su u garanciji na nekom od servisa
Pre par dana sam odradio prvi servis u R.Sava i STVARNO sam imao utisak da je auto lenji kad se dodaje gas a sad mi ti dade i mogući razlog. Prijaviću se za ovo flešovanje negde u auvgustu kad mislim da ću imati vremena, pa ako mi kažu da je već odradjeno...
Ono kad malo bolje razmislim i jesu prikopčavali komp i radili nešto skoro 15-20min ali sam mislio da je to skidanje podataka. Baš sam pitao da li su dobili nov software zbog problema sa tasterom S&S. Rekoše da nisu i da je to sada verifikovan problem  jer se pojavilo i nekoliko Dustera sa istim simptomima i da čekaju rešenje. Videćemo  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

hobbista

Ono što je uradio VW je daleko bezobraznije i bezobzirnije od svih ostalih proizvođača. Ugurali su PD motore jedan stepenik više u euro normama nego što to može sa tim motorom (na ovom nivou tehnologije).

Da te uslove gubitkom garancije ne mogu. Mogu da probaju, ali se onda vraćamo na dyno test i deklarisanu snagu/momenat vozila koje si kupio. Ako se to smanji onda su te doveli u zabludu itd...

NOx trap mislim da ne postoji  u Daciama. Znam da je bilo u VW i da je to jako skupa i lako kvarljiva igračka sa efektima tek tolikim da se za malo prebaci euro norma.
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

szs

Negde sam pročitao da svi Dusteri sa Dci motorima od 2015 imaju NOx trap. Sandero, Logan? Extra priča koliko je to stvarno efikasno a koliko varanje...nemam pojma.

A koliko svi varaju, može se videti npr ovde:

http://www.theicct.org/sites/default/files/publications/Euro-VI-versus-6_ICCT_briefing_06012017.pdf

a naročito je zanimljiv dijagram REAL-WORLD NOX EMISSIONS
Gde su
Renault Kadjar 1.5l
Renault Kadjar 1.6l
Suzuki Vitara 1.6l
Dacia Sandero 1.5l
Opel Zafira 1.6l
Jaguar XE 2.0l
Hyundai i20 1.1l
Porsche Macan 3.0l V6
Prošli katastrofalno na "Real Life Test"
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

hobbista

Meni je ova tabela previše konfuzna.

OK, 1.5dci su motori starije generacije. 1.6dci je noviji, pa me čudi ovakav rezultat, i to samo kod Kadjara :ces:
Suzuki - ne znam čiji je 1.6. Mogao bi biti Fiat/Alfa obzirom da su uzeli 1.9Mjet za SX16.
Opel je takođe koristio 1.3 Mjet pa bi i kod njega mogao biti isti motor.
Ford je koristio PSA motore hdi pa očekujem da je i sada neki njihov motor.

E sad, kako je moguće (ukoliko je isti motor) da npr. Opel toliko rasipa dok se Fiat/Alfa ne pojavljuje? Isto pitanje za Ford i PSA?


Obzirom na trendove, moguće je da su se neki razvodili i udavali ponovo tako da više ne dele iste platforme/motore :ne:
Postao sam Kalif umesto Kalifa  :D

kiconix

Svi varaju to je cinjenica.
Ovi rezultati su blago sumnjivi jer se vrte jedni isti motori samo pod drugim imenom, kod jednih je ok kod drugih nije. :ne:

Damir Oravec

@szs, sigurno ti nece reci da jevec uradjeno.
Pitao sam da li to utiche na nesto, prvenstveno misleci na performanse. Ako mi zarad imaginarnog smanjena NOx atutomobil postane slina, po drugi put u zivotnu napravicu Renou pakao. Uzeo sam ovaj motor, jer je startan, dobro ubrzava.

dekiv68

Citat: szs poslato 18.06.2017. - 10:26
Pre par dana sam odradio prvi servis u R.Sava i STVARNO sam imao utisak da je auto lenji kad se dodaje gas a sad mi ti dade i mogući razlog. Prijaviću se za ovo flešovanje negde u auvgustu kad mislim da ću imati vremena, pa ako mi kažu da je već odradjeno...
Ono kad malo bolje razmislim i jesu prikopčavali komp i radili nešto skoro 15-20min ali sam mislio da je to skidanje podataka. Baš sam pitao da li su dobili nov software zbog problema sa tasterom S&S. Rekoše da nisu i da je to sada verifikovan problem  jer se pojavilo i nekoliko Dustera sa istim simptomima i da čekaju rešenje. Videćemo  :ne:

Isti osećaj što se tiče tromosti imao sam i ja kad sam, nakon redovnog servisa i remapiranja plinskog kompa, prvi put upalio auto. činio mi se trom kao da je upaljen ECO mod