Dilema - Tce 0.9 ili Dci 1.5 ?

prethodna tema - sledeća tema

Veterinar

0.9 tce.   Kao neko ko prelazi nešto veću kilometražu izabrao sam tce sa plinskim uređajem, a vozio sam dizelaša ranije. Dci 90 i tce 90 na papiru imaju podjednako ubrzanje, mada verujem da bi subjektivni (a na uzbrdici mozda i objektivni) osećaj bio na strani dci motora. U odnosu na dci u slabijoj verziji, tce je babaroga. Igrom slučaja, u proteklih mesec dana sam u radnji imao dva kupca (mlađi muškarac i mlađa žena) koji se međusobno ne poznaju, oboje voze tce Stepway i oboje tvrde da je lenj, trom... Nije mi jasno kako i zašto, mada je Stepway i sa 1.6 motorom imao lošije performanse nego Sandero i Logan sa istim motorom.  Kao vlasnik Logana MCV sa 0.9 tce motorom mogu reći i da maksimalno opterećen (ne verujem da bilo ko na forumu, osim Zorana, ima potrebe toliko često toliko da optereti auto) vuče i ide dobro, čak i na većim uzbrdicama.
  Kako prelazim veće kilometraže tce je u mojim očima imao prednost u odnosu na dci jer:
- nema zamene zupčastog kaiša
- u kombinaciji sa TNG uređajem imam jeftiniji kilometar (Bez TNG uređaja i dalje nije velika razlika, TCE po gradu troši oko 7 l/ 100km.)
- nije mala razlika u nabavnoj ceni između tce i dci motora
- performanse se mogu nazvati sličnim u svakodnevnom korišćenju ako poredim motore od 90ks
- imao sam sa dci motorom skup kvar na oko 160000 km, probleme sa diznama, što se ne smatra retkom pojavom kod nas, dok kod tce motora nisam čuo za specifične probleme (Iako je nov motor, ima primeraka već sa zavidnom kilometražom. Problemi postoje u radu TNG uređaja kod nas, ali uvek imam rezervnu opciju, da vozim na benzin.)
- jeftinija registracija
- verujem , nešto jeftiniji servisi, zbog skupog filtera goriva dci motora.   :ne:
 

bocca

Lično bih o dizelu razmišljao ako bi razlika u ceni bila od 500 do 1000 eura. Za 2200 eura više nije konkurentan ni malo. Sa tvojom kilometražom pogotovo. Pa to je 260000 dinara tj 1850 litara benzina tj 30000km tj 4 godine besplatne vožnje u tvom slučaju. Performanse dizela jesu bolje ali su to verovatno nijanse da nije vredno uzimanja u obzir. Srećna kupovina svakako.
p.s imali u Beogradu kakav primerak ovog black&white sandera?

szs

Citat: DirtyHarry poslato 09.02.2018. - 07:36
Veoma se dvoumim izmedju Stepwaya dci i tce. Ne prelazim velike kilometraze
Ako mogu da pomognem sa Dci stanovišta
Na ovako maloj kilometraži ti se ne isplati Dci. Na stranu i servisi  i delovi i kaiševi . Gledaj samo cenu goriva x tvoja kilometraža
Ja sam na oko 1100 do 1500km mesečno i sada da uzimam, uzeo bih 0.9
Ako nameravaš da ga voziš duže od 5 god posle 3će ugradi plin i bombona
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Goran25

Ako gledaš računicu dileme nema, izneti su argumenti u korist tCe i tu daljeg prostora za diskusiju nema.

Ja sam recimo prilikom kupovine imao jasan plan da uzmem Dustera benzinca, jer takodje imam malu godišnju kilometražu, a onda sam pred samu kupovinu testirao dCi motor.

Lazar@

#49
Definitivno 0.9 Tce...Ja bih cak mozda uzeo i obicnog sandera prije nego stepveja, samo da je nakrcan unutra opremom maksimalno.Svi oni dodaci spolja jesu lijepi na oko ali auto je tezi i trosi vise i losija je aerodinamika.Uzmes sandera i kupis neku lijepu felnu :lazy:

Ja vozim stepveja prve generacije 1.5dci, onaj tromiji model od 70ks(tad nije bilo 90)...90% voznje mi je u gradu, auto nikad nije opterecen previse(nemam prtljag, ni putnike u 80% voznji)...Sad sam se sracunao, prelazim oko 12 hiljada kilometara godisnje i realno bi bolje bilo da sam uzeo benzinca...A jos ako bi mogao plin, pun pogodak  :aplause:

A odrzavanje i glavobolje koje mozes da imas sa DCI agregatom necu ni da pominjem.

Ovaj dizel od 70ks je totalni promasaj po meni, ipak je auto 200kg tezi recimo od benzinca iste snage, a aerodinamika izmedju sandera i stepwaya znatno losija...Meni se potrosnja u gradu(ultra urbano, sami centar) krece oko 7 litara dizela(hladni start, kratke relacije, semafori itd) sto realno uopste nije za pohvalu...Imamo mazdu 6 karavan 2.0 16v dizel, 140ks, koja u istim uslovima trosi samo pola litra vise od Dacije a ubrzava drasticno bolje  :ne:
Price da 1.5dci trosi 4 litra su urbane legende i mitovi...Mozda moze u twinga na tocak 14, ali u stepveja nema sansi.



Da sad uzimam novi auto, samo bi 0.9TCE dolazio u obzir, ili eventualno 1.2tce(ne znam nudi li se on u sanderu i loganu, ili samo daster)...
Nek ti taj 0.9tce i trosi malko vise nego sto bi dizel, isplati ti se na servisima.

Boqy

Sandero se kod nas prodaje 0.9 TCe samo sa Easy-R menjačem, to je problem.
Stepway je jedina opcija sa manuelnim menjačem.

Aleksabgd

Da li si razmisljao o Dusteru sa 1.6 16v ?


kiconix


DirtyHarry

Hvala puno na ovoliko opsirnih i argumentovanih odgovora!

MitarMrgulic

Ima na UK Dacia forumu, čitava tema i analiza o ova dva motora, zanimljivo mi je bilo pročitati.

Jedan korisnik je napravio i računicu potrošnje, ali je stavio po meni nerealnu potrošnju "na štetu" tce.

Naime, računao je da dci troši u gradskoj vožnji oko 6,2 l, dok benzinac tce troši oko 10,2 l, pa ispada da se za tri godine, ušteda na gorivu isplati u odnosu na razliku u cijeni.

Navodno je vlasnik imao oba auta, jedno njegovo a jedno od žene.

S druge strane, forumaši tvrde da je u odnosu omjera snage, potrošnje, krajnji rezultat slijedeći:

0.9 Tce motor, za ekonomičnu svakodnevnu vožnju, u kojoj je mali broj putnika i tereta, a 1,5 dci za pijačare i stalno natovarene vozače.

dekiv68

Čisto radi poređenja na mom TCe 0.9 LPG prosečna potrošnja je 7,08l BMB+LPG za oko 74% Bgd vožnje

kiconix

Nesto nije u redu sa ovom informacijom.
Trosi ti 7 litara bmb + tng?

dekiv68

Da 6,20l TNG, a ostatak je BMB

kiconix

Cekaj bre. Sta je da?
7 litara preracunato bmb i tng?

dekiv68

kiconix jel si ti neki matematčar :conf: Šta se tu preračunava :conf:
Ili si možda muzičar :conf: