Dilema - Tce 0.9 ili Dci 1.5 ?

prethodna tema - sledeća tema

vojo76

Pozdrav kolege  :)

Pre 7g ste mi pomogli da pazarim svoj prvi novi auto (Sandero mpi 1.4 + lpg) i niste me nigde prevarili. :)
Kada ga već spominjem, evo rečenica-dve koje mogu dati širu sliku budućim vozačima:
- Za 7g prešao je oko 72.000km sa prosečnom potrošnjom lpg-a od 8.8 lit (uvek pun sipam i tako merim) što je u skldu sa specifikacijama proizvođača. Naravno vožnja u Vojvodini i moj miran način vožnje su išli u prilog ovom rezultatu. Zimi je znalo da ide i preko 10lit kao i leti u gradu, kada klima radi.
- Zamenjene su 2 gasne dizne na oko 40.000 i senzor temperature na oko 68.000 kada je varirao ler gas. I to je to !  :aplause:
- Limarija je u stanju kao i prvog dana i nigde nema naznaka korozije. Naravno komšijski 'potpisi' udarcima vrata, češanje branika i slično nisu doprineli oštećenju lima.

Da se vratim na temu :) (ako treba podeliti u 2 teme opomenućete me već, ne sumnjam)
Bliži se sajam a ja sam u dilemi oko nabavke novog auta pa rekoh da krenem na vreme sa pribavljanjem informacija.

Troumim se oko Stepway Prestige Tce 0.9 i Stepway Prestige Dci 1.5  i Sandero Laureat 0.9+Lpg

Interesuje me šta vi mislite o ovome ?  Evo neke moje misli

Tce 0.9
prednosti:
- benzin je jeftiniji od dizela
- motor je prostiji i jeftiniji za održavanje (jeftini mali servis, duži interval)
- niža cena za 2200 eur što dovodi da toga da se dci isplati posle >120.000km vožnje, naravno u kombinaciji sa faktorima koje sam prethodno naveo
- zimski start pravi manje problema
- živahan je i činjenica da ima 900ccm ne pravi problem
- prosečna potrošnja od oko 7 lit (Izvor) - čini ga konkurentnim sa starim benzincima sa gasom
nepoznanice i mane:
- 3 cilindra (vibracije ?)
- vek trajanja
- vrednost pri prodaji posle >100K
- da li je bučan ako ima samo 3 cilindra ?

Dci 1.5
prednosti:
- manja potrošnja i mirniji rad
- dokazan motor
- bolji obrtni moment i manji obrtaji za istu brzinu
- prosečna potrošnja oko 5,2 lit (Izvor)
- veća vrednost prilikom prodaje
nepoznanice i mane:
- vozim samo 3-4km do posla pa strepim od problema sa DPF-om
- zimi se mora voditi računa o gorivu ako temperatura ide ispod -10 (naše pumpe garantuju do -10, čast izuzecima)
- da li je bučan dizel motor za stepen zvučne izolacije koje ima sandero
- visoka cena je mana i veoma kasno se isplati a činjenica da ta verzija košta 12.500 eur me tera da ubacim u rebus i Renault Capture (expression) makar sa tce 90 motorom

naravno tu je verzija sa gasom ali mi ona najmanje zanimljiva jer sam laureat već imao pa želim što različitije vizuelno iskustvo :)
A volim i pecati i često se zavlačim po nepristupačnim mestima gde stepway dođe nekako kao idealan (kad je capture tako daleko a tako blizu :))

Unapred zahvalan na idejama, odgovorima i savetima.

Al sam se  :write: !

Zoran

-0.9 TCE nije bučan,
- zaboravio si veliku stvar, TCE nema zupčasti nego lanac koji za tebe traje vječno jer je zamjena predviđena na 200 000 km dok na DCi imaš zamjenu zupčastog koji cijelu priču kroz vrijeme poskupljuje.
- zimi DCi slabije grije putničku kabinu jer se motor sporije zagrijava i radna temperatura dizela je niža (odokativno desetak *C)
Ja bi kupio 0,9 TCE bez plina.
Sam svoj gazda - vazda.

kiconix

Obzirom na date podatke moje misljenje se poklapa sa Zoranovim.

Goky

Nakon prodaje Sandera  6 godina starog i na istoj kilometraži uopšte nisam razmišljao o kupovini dizela jer isto planiram i da i ovaj novi auto (Stepway 0.9 tCe) posle 5-6 godina prodam i opet kupim novi.
O dizelu opšte nisam razmišljao jer nakon 5 -6 neću biti ni na nuli sa uloženom razlikom u ceni (čak i ako uračunam da je dizelaš skuplji prilikom prodaje polovnjaka), jeftinijim servisom benzica, za nijansu jeftinijim BMB-om, bez cimanja u zimskim uslovima.

Captur mi je gotivan, ali mi se sviđa i Fiat 500X samo prati akcije možda bude nešto što se uklapa u tvoj budžet a i potrebe.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba

Keka

Od navedenog benzinac bez plina, jer su svi sa plinom problematicni kod nas.

:offtopic: u celoj prici je sto se za te novce moze svasta nesto drugo i bolje kupiti...npr. trenutno je na akciji Golf 1.2 TSI za 12.990 evra.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix


Keka

Stepway dizel je cak skuplji kad se dodaju sve potrebne opcije da se koliko toliko ujednaci ponuda opreme.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


kiconix


silent

:offtopic:
Hmm, tek sad vidim u cenovniku, 0.9 TCe bez plina se nudi jedino u Stepveju, u Sanderu taj mora sa plinom (ili 1.0 SCe).

Ili u Laureat varijanti može 0.9 TCe 90 Easy-R - šta je ovo, je l' to onaj novi menjač?

Uh, al su otišle cene za Dačiju....

speedo

Zoran je sve rekao što se tiče dileme oko izbora motorizacije. Ako imaš još novca dodaj mu i media nav i metalik boju.


Milan Ilić

U salonu mi je rečeno da je servisni interval za dizele povećan na 20.000 km dok je za benzince ostao isti, 15.000 km pa ako je ovo tačno znači da su znatno smanjeni troškovi održavanja dizela. Da sad biram uzeo bih dizel jer prelazim 30.000 km godišnje, pa bi posle 4 godine nadoknadio razliku, sledeće 4 se vozio jeftinije a onda lakše i bolje prodao auto. Sve ovo govorim iz iskustva nekog ko već 5 godina vozi Sandero na benzin... Pozdrav.

Zoran

Dizel motori koji imaju dugačke intervale za zamjenu ulja po pravilu ih je fabrika podesila da pomalo troškare ulje. Vozač ulje stalno dosipa i osvježava i tako se dostiže ta magična granica od 20 000 km. pošto je ulje skuplje 6 - 7 puta od goriva, dobro se informiši prije odluke. Možeš lako na mostu dobiti a na ćupriji dati.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Citat: vojo76 poslato 18.01.2017. - 00:40
nepoznanice i mane:
- vozim samo 3-4km do posla pa strepim od problema sa DPF-om
- zimi se mora voditi računa o gorivu ako temperatura ide ispod -10 (naše pumpe garantuju do -10, čast izuzecima)
- da li je bučan dizel motor za stepen zvučne izolacije koje ima sandero
- visoka cena je mana i veoma kasno se isplati a činjenica da ta verzija košta 12.500 eur me tera da ubacim u rebus i Renault Capture (expression) makar sa tce 90 motorom
1) DPF ima auto burn proces tj sam se čisti tako da je "for life" (vreme će pokazati istinu)
2) Istina ali ako sipaš aditiv nema problema
3) Nije bučniji od 0.9 sigurno. Često ga i ne čujem
4) Veoma istinito ako prelaziš do 12K godišnje

Za nekoga ko prelazi malo, bolji je 0.9. TNG verzija vidim na forumu ima dosta problema ali neće ni to doveka.
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

michaeldacia

Vezano za servisne intervale, za benzinca (0.9 TCe) je 20.000 km a ne 15.000 km. Možda ovo 15.000 važi za nove SCe motore?

Meni se čini da je trend u svetu da se tržište okreće benzincima, naročito u imajući u vidu ove skorašnje skandale. Neki dan sam pročitao i da nordijski gradovi polako uvode povremene zabrane za dizel vozila u cetnralnim delovima naselja, tako da i o takvim (budućim) stvarima treba razmišljati. Naravno, neće to još na nas uticati, ali ko zna šta nas čeka za 5, 7, 10 godina kada dođe vreme za proadju...

Goky

Po servisnoj knjižici servisni interval za sve modele na benzin i dizel je 20.000 ili godinu dana.
Sandero Stepway 1.0 TCE 90 Expression
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Sandero Stepway TCe 90 Prestige
Dacia Sandero 1.4 MPI Laureate
Fiat Punto Mk1 1.2 8v + TNG
VW Buba