Voltmetar na upaljacu

prethodna tema - sledeća tema

miki-bgd

Narucio iz Kine i postavio paralelnom vezom na upaljac http://www.dx.com/p/car-motorcycle-water-resistant-1-blue-led-light-voltmeter-black-431857#.V8no7PmLSUk



Prvo se skine plastika oko rucne kocnice (jedan sraf ima pozadi ispod poklopca, malo treba i izvrteti tu plastiku da se skine), a onda se skida plastika oko menjaca. Tu ima 4 srafa i 1 matica - 2 srafa u prostoru za pepeljaru, 2 srafa sa strane, i 1 matica koja se nalazi na spoju sa plastikom od rucne kocnice.
Sve ide lagano, skine se za 5 minuta. Tu se dolazi do slike:



Uredjaj sam stavio simetricno u odnosu na upaljac, ovako izgleda na kraju





Posto nije islo sa lemljenjem direktno na kontakte, kako sam prvo mislio, na kraju sam zalemio zicu za nju samu, samo obmotanu oko kontakta (malo je zardjao, nisam smirglao ali sam isprskao kontakt sprej).



I na kraju za svaki slucaj osigurao sa plasticnom vezicom



Plastika u autu se lako "sece" sa zagrejanim metalom - prvo sam zagrevao srafciger i pravio rupe u krug, a zatim sam zagrevao vrh skalpela i pravio lepsi krug da moze uredjaj da udje.  Nemam sliku rupe, niti kad je sve iznutra zavrseno, ali evo jedne iz postupka



I na kraju u voznji



Ono sto mi je pokazao voltmetar je da kad je auto iskljucen, napon je oko 12.3 V, a kad se auto upali, onda je negde oko 14 V, nekoliko puta je isao i preko ali je uglavnom bio na 13.8 V - 13.9 V (interesantno je videti kako dok nekad dok radi migavac napon skakuce za 0.1 V gore - dole  :D



Aleks

#1
Korisna stvarčica.

Ja odradio nešto slično pre par meseci
http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=2587.75

Highlander

Meni se jako svidja cak i sa stanovista estetike !
:respect: :aplause: :lux: :too:
Koja su kola to bolja od Moskviča???!!!

Loganovac

JBG, nekome tu stoji prekidač plinskog uređaja  :ne:

Svejedno, lepo je ispalo. Jedino mi je malo tih 13.8V u vožnji - slabo punjenje ili prazan akumulator?
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

miki-bgd

#4
@Aleks
Kako ti se krecu brojke, kad je ugasen auto, kad je upaljen (da li klima utice i koliko)?

@Highlander
Cucnulo je bas fino  :cul:

@Loganovac
Juce je bilo tako, 13.8 V - 13.9 V, danas malo losije. Kad samo dam kontakt (jutros posle cele noci) akumulator je pokazivao 12.3 V, sto koliko znam je ok vrednost.
E sad, vozio sam u sredini dana nekih 50 km, bilo je vruce i klima je bila upaljena sve vreme i imao sam jedno 20 minuta kreni-stani voznju pod malim nagibom, i pokazivao je vrednosti oko 13.2 V (spustao se i do 13.0) :ces: Znam da je normalni radni napon 14 V i vise, ovo mi deluje dosta malo. Dok sam se vracao nazad, malopre, pokazivao je opet 13.8 V.
Vidim da ima tema o Alternatoru, pregledacu je ovih dana, ali ovako na brzaka da pitam na sta lice ovi simptomi, na sta da obratim paznju?  :ne:
Naravno prvo da proverim rezultate tog voltmetra, pa idemo dalje  :too:

:ziveli:

EDIT:
Citat: Loganovac poslato 03.09.2016. - 23:12
JBG, nekome tu stoji prekidač plinskog uređaja  :ne:
Imas i nesto tipa sa slike, da prosiris postojeci upaljac http://www.dx.com/p/12-24v-cigarette-lighter-socket-w-voltmeter-for-motorcycle-rv-boat-car-black-390498#.V8tgTfmLSUk



Ili cak sa strane da se usrafi, ako ne smeta nogama i sedistu http://www.dx.com/p/12v-24v-car-modification-cigarette-lighter-socket-voltmeter-444554#.V8tgSvmLSUk

Loganovac

Kao prvo, proverio bih napon na samom akumulatoru nekin  'krštenim' unimerom. Ako u grani napajanja upaljača imaš još koji potrošač on izaziva pad napona i u tom slučaju ovo merenje možeš da okačiš mačku o *****. Klima nije da nije potrošač: elektromagnetna spojka kompresora i ventilator hladnjaka, taman koliko i svetla.
Okolnost: kipuća voda - krompir omekša ali jaje otvrdne.
Dakle, ne žalite se na okolnosti već razmislite od čega ste napravljeni.

szs

Ako imaš obd adapter uporedi sa voltažom na ecu. I meni se na torque pro kreće oko 13.8v
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

glavonja3

Da li ce istu vrednost dati voltmetri koji se samo ubodu u upaljac kao sto je ovaj ovde prikazan? (Pretpostavljam da je odgovor potvrdan.)

Da li ce istu vrednost dati OBD citac i ovakvi voltmetri? Teoretski, prakticno...

kiconix

Lepo je rekao Loganovac,  uzmete unimer i izmerite prave vrednosti.  Ovako se vrtimo u krug.

szs

Može voltmetar ali nema nikakve razlike ako se očita na obd voltaža (sa kontrol modula). Uostalom to je i potrebniji podatak da se vidi pravilnost punjenja. Nešto ne verujem da će neko trčati sa voltmetrom prikačenim na akumulator da bi video kako puni u realnim uslovima vožnje. Zamisli kišni dan, oba brisača, grejač zadnjeg stakla, ventilator, farovi, žmigavac a ideš 10-15km/h u drugoj i loganovac trči pored sa voltmetrom.  :Smiley:
Uostalom ako ne grešim odatle se i uzima podatak za regulaciju punjenja.
Pratio sam na nekoliko NOVIJIH automobila a slično se ponaša i ovaj moj sadašnji. Napon ide na dužim vožnjama nekada iz čista mira i ispod 13.1v. Pa opet krene normalno. Tzv ciklično punjenje u impulsima je daleko efikasnije i bolje za vek nove baterije. Za samu bateriju nije zdravo da se stalno puni preko nominalnih-optimalnih vrednosti tj tih 13.8v
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Ljota

Priblizno iste podatke imam i ja na voltmetru!

kiconix

Ako cemo po OBD-u meni zna da pokaze i preko 14.5.
Nisam bas toliko siguran u te podatke.
Sa druge strane, majke mi moje, nisam mislio da pri 140 neko trci pored kola sa unimerom i meri.
Nemojte pokusavati ovo kod kuce. :Smiley:
Ideja je bila da se uporede podaci sa unimera i ovog meraca.
Sasvim je dovoljno poterati obrtomer do 3000 i uporediti da bi se stekao utisak da li je za verovati ili ne.

Aleks

Kod mene su druge vrednosti, ali se radi i o drugacijem autu. Kad otkljucam auto, prva vrednost je 12.7-12.8. Tokom voznje, 13.2 - 13.5, uglavnom 13.5. Pomislio sam da je to malo pa sam potrazio odgovor u servisu. Rekose mi tada da je to ok, elektronika veoma osetljiva na velike varijacije napona i da je to optimalan napon.
Auto ima i gomilu nekih blokada za zastitu elektronike od kojih je jedna da se sve gasi kada napon padne ispod neke granice, sto ce reci nema verglaja dok se ne isprazni akumulator. Ako ne upali do neke donje granice napona u instalaciji - kraj ko u bioskopu, sto sam vec iskusio sa starim akumulatorom.
Ukoliko je potrebno, sto se veoma retko desava, racunar menja rezim punjenja na 14 i nesto ne secam se, kako mi rekose u servisu, sto traje neko kratko vreme i tada se pojavi upozorenje na bordu.
Bez obzira sta je ukljuceno od potrosaca, napon 13.2-13.5 tokom voznje a i na leru takodje, isto na 800 i na 3.000rpm.

nik

... a sve ovo nema veze sa DIY.

miki-bgd

#14
Danas sam izmerio sve, evo rezultata:
Bez kontakta na akumulatoru je 12.5 V.
Unimer na upaljacu pokazuje do 0.1 V razlike u odnosu na ugradjeni voltmetar, nekad ima razlike nekad ne.





Ugradjeni voltmetarUnimer na akumulatoruECU
Na kontakt12.4 V12.3 V12.4 V
Na leru (bez potrosaca)14.1 V14.0 V14.0 V
Na leru (sa potrosacima) *13.7 V13.5 V13.4 V

* upaljena klima, ventilator na 4, oborena i svetla za maglu.

U toku voznje se napon na ugradjenom voltmetru vrteo izmedju 13.6 V i 13.5 V.


S obzirom na sve napisano u temi, vrednosti su normalne  :ziveli: