Kapacitet rezervoara i indikacija goriva

prethodna tema - sledeća tema

szs

Dragi moji forumaši.
Prvo da razjasnimo, jesam pročitao šta je pisano u temama Sandero-potrošnja i potrošnja dizela kao i test količine (dugme, ključ). Medjutim, svakako postoji jedan veliki znak pitanja.

Zamolio bih vas da podelite sa svima nama svoja dragocena iskustva:

1. Koliko prima rezevoar na vašem autu i koliko uopšte crtica ima pokazivač? (10 - 8)
2. Iz vašeg iskustva koliko je jedna crtica (ne ono 4.7 x 9 i rezerva BI TREBALO da bude) nego koliko vam je natočeno npr kada je bio na rezervi ili tačno na polovini.

Ja ću se potruditi da sve vaše odgovore stavim na dijagram i da zajedno izvučemo što tačniju krivu indikacije.

Da povučem nogu:
Uvek punim "do čepa"

1. prvo točenje 51L a indikator ima 8 crtica
2. prva crtica oko 9-10L
3. polovina izmedju 28 i 29L

Zajedno smo pametniji  :ziveli:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

DarioGTI

Dovoljno bi bilo spojiti auto na krštenu dijagnostiku i pročitati na koliko litara se pali koja crtica. Mislim da je to već bilo negdje na forumu, ali za modele prve generacije. Vjerujem da je princip isti i za modele druge generacije.
Nekada:
'03 SupeRNova E7J LPG Europa - 219.200km (prodan)
'07 MCV K4M LPG Laureate A/C- 55 000km (prodan)
'02 SupeRNova E7J LPG Europa - 114.150km (prodan)
A tu je još:
'05 Logan K7M Laureate A/C - 200.000km and counting (HR)
'21 Sandero 1.0 ECO-G H4Dt LPG Comfort - 10.000km (HR)

Zoran

Kod mene kada je na indikatoru 49 litara stane još 5 - 6 litara dok izbaci ujtru kada je sve hladno i krenem piti kavu.
Sam svoj gazda - vazda.

szs

Citat: DarioGTI poslato 04.08.2016. - 20:54
Dovoljno bi bilo spojiti auto na krštenu dijagnostiku i pročitati na koliko litara se pali koja crtica.
Ne sumnjam da će pokazati neke vrednosti, kakve god bile. I da...možda mi neko ovde ponudi tu uslugu dijagnostike..ja je nemam.

Problem je što primećujem vro čudno pokazivanje na ovom novom Sanderu. Naime.. ne pada ništa do oko 295-300 km (pa ni kod kratkih vožnji od par minuta pa ponovo kontakt) i tek tada na oko 300 zafali jedna. E a onda već na oko 360 365 km padne još jedna crtica (dakle fale 2) Sa 3 crte manjka sam do oko 580 -590 km i tu negde ide na pola indikatora tj 4 crtice nestanu. Veoma neujednačeno i prilično različito od benzinca kod koga je išlo skoro linearno.

Na novom Sanderu NE radi test sa dugmetom i ključem tako da ni to ne mogu da proverim. Ono, možda je sada neka druga fora za inicijalizaciju testa a ja je neznam  :ne:
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

Zoran

Juče uradim test (ključ - dugme) = 34l u rezervaru.  Na tu količinu je stalo skoro 21 l . :wave:
Sam svoj gazda - vazda.

Keka

Izvin'te molicu lepo, a sta je sustina ovog dzogiranja oko pokazivaca kolicine goriva? Nije to laboratorijski merni instrument klase tacnosti 0.05.

Odavno smo konstatovali da je sama koncepcija crtica neprecizna.
Valjda mogu i ja jednom u zivotu da budem svaki dan pijan!


Rimad

Ja se orijentišem da kada ostanu tri crtice da je to oko polovine rezervoara (25l).
Nekada se dogodi, kada sipam do vrha da se dobro navozam (reda 200km) dok ne padne prva crtica.   

Dadokg

Slažem se, crtice su toliko neprecizne da ne vredi pisati o njima.
Evo poslednjih dana sam merio na koliko pređenih kilometara se jedna crtica gasi.
Da napomenem da sam pratio crtice na sredini merača, dakle treću i četvrtu, i da vozim uvek istim stilom i uvek istu relaciju u isto vreme.
Poneki put je dovoljno da pređem 70 km pa da se crtica ugasi a juče sam prešao nepunih 140km dok se ista crtica nije ugasila.
Dakle toliko o preciznosti naših merača.

Veterinar

Svojevremeno sam napisao: "Bilo je navedeno da bi trebalo da su sve crtice pokazivaca nivoa goriva upaljene kada je u rezervoaru preko 45 l goriva. Moj komentar (ovo je skracena verzija) je bio da sa prosecnom potrosnjom od nesto ispod 5 l, predjem preko 200 km sa svim "crticama", a ne sipam u rezervoar koliko stane goriva ,nego sipam do "klika" (mozda 0,5-1 l preko toga). Jednom je tocilac na "Lika" pumpi sipao u moj rezervoar 3 l goriva nakon prvog "klika"i rekao je da moze jos, ali ja nisam hteo (nisam hteo ni ovo, to je jedini put da mi je neko tocio gorivo, a nisam bio uz auto). Uglavnom, uz normalno sipanje, a ne "do cepa", auto do paljenja lampice prosecno prelazi oko 950 km. Cenim da se prva (gornja) crtica gasi kada potrosim oko 13 l goriva, a ostale na oko 4,3 l. Kad se upali zuta lampica do klika staje (kod mene) oko 47 l. Ne iskljucujem mogucnost da je rezervoar nesto veci."

Odgovor Krleta je bio:
Citat: krle poslato 23.03.2010. - 15:49
Kada su upaljene sve crtice onda je minimalna količina 45 l, a kada je jedna onda je 5 l. Prema ovome bi trebalo da se u trenutku kada se upali lampica za rezervu u rezervoaru nalazi  5 l goriva.

Ostalo smo pisali ovde http://www.daciaforum.in.rs/index.php?topic=974.30

szs

Citat: Keka poslato 06.08.2016. - 06:48
Izvin'te molicu lepo, a sta je sustina ovog dzogiranja oko pokazivaca kolicine goriva? Nije to laboratorijski merni instrument klase tacnosti 0.05.

Odavno smo konstatovali da je sama koncepcija crtica neprecizna.

Sa benzincem sam bio siguran koliko će da stane u rezervoar kada pogledam u indikaciju. Na prilično pumpi u EU gde volim da naspem nema točilaca (a tamo je i jeftinije gorivo) pa samo provučeš karticu i otkucaš koliko goriva da natočiš.
Sa ovakvim pokazivanjem ili ću da ostanem kratak sa lovom (nema vraćanja ostatka) ili ga neću napuniti koliko treba.  :badmood:
Uveren sam da će i kod nas to biti vrlo brzo popularan način točenja.
To je jedan od najvećih razloga

Pored toga, nisam siguran da svima radi ovako eratično, jer mi je na 1.4 kao što rekoh radio jako dobro, pa sam želeo da čujem ostale forumaše. Forumi i postoje zbog pitanja, razmene mišljenja, iskustava, saveta...
Za 40 god vožnje: VW 1300,Zastava 750,Lada 1600,Fiat 650P,Trabant 601K, Trabant 601L,Fiat 650P,Audi 80 1.6D,Yugo 1.0,Mercedes 190D,Yugo 1.1,Corsa 1.7D,S Oktavia 1,9D,F Punto 1.3mjt, D Sandero 1.4,T Avanza 1.3,T Agya 1.0,D Sandero 1.5D, T Aygo X-Play, T Yaris 1.5 Stella

kiconix

Ako ti je za utehu kod mene je situacija slicna.
Pola rezervoara 470km druga polovina 300.
Tako naucio i nemam problema.

vujanovgoran

Dizek gorivo puno vise varira na temperaturu od  benzina, pa su zato vece razlike. U dizela naspi po hladnom vremenu do cepa i ostavi, ako dodje do povecanja temperature, sutradan ce kroz odusak isteci bar 5 l.
Dizla je dizla
i opet dizla!!!

Svarog

Moje iskustvo od pre dve nedelje je sledeće: u rezervoaru je bilo 19 litara kada sam uradio test, a na to sam sipao još 32 litra, mada radnik koji je točio gorivo kaže da je sigurno moglo još malo (npr. još 1 - 2 litra). Točeno je gorivo na OMV pumpi. To mu dođe 51 litar u rezervoaru, što je otprilike saglasno deklarisanoj zapremini rezervoara. Prva crtica je nestala posle otprilike 270 km, a voženo je malo autoputem, a posle regionalnim putevima.
Kako god, ja sam odavno uvideo da se crtice neravnomerno gase i prestao sam da se opterećujem time, samo vodim računa da mi količina goriva u rezervoaru nikad ne padne ispod 2-3 crtice, tj. izbegavam pražnjenje rezervoara.

Andrix

moje bi iskustvo bilo da najduze traju poslednja crta( kada je pun), jer ako se sipa do cepa tu ide i dolazno crevo u koje sigurno stane 2/3 litra. Dalje najduze mi traju crte oko polovine rezervoara jer i predpostavljam da je tu i najsiri pa stane i vise goriva. Kontrola mi se svodi na pracenje poslednjih crta gde predjem oko 50 km po gradu BG (kreni stani).. Sa poslednjom crtom koja je uokvirena predjem oko 40 km po gradu, kada se pali rezerva i trepce prazan pravougaonik. Nikada nisam u tom slucaju punio do kraja rez, Naravno na otvorenom putu (regionalnom) predjeni km po crtama se dupliraju....Nikada nisam isprobavao kolika je rezerva, jer izbegavam da ga cedim do kraja....
Nisam toliko bogat da bih kupovao jeftine stvari

Aleks

Nikada se nisam oslanjao na bilo koji merac goriva. Znam koliko mi auto trosi, bilo koje gorivo da je u pitanju, resetujem kilometrazu posle tankiranja, vidim koliko sam sipao litara i samo gledam predjene kilometre.
Ukoliko su svakodnevne relacije pogadjam u kilometar, ukoliko izadjem van grada znam da cu preci nesto vise i to je to.