Još jedan Sandero Stepway 0.9!

prethodna tema - sledeća tema

michaeldacia

Pozdrav svima na forumu.

Pre svega, hteo bih se zahvaliti na gomili informacija koje sam apsorbovao u proteklim mesecima od kad sam se priključio. To mi je mnogo značilo, s obzirom da nemam nekog iskustva sa automobilima (vozačkog još i imam, ali ovo je moj prvi auto u vlasništvu). Elem, u proteklih mesec dana od primopredaje novog Sandera Stepway 0.9 tce, prešao sam nešto više od 1.800 km, pa sam se hteo odužiti ekipi na forumu sa prvim utiscima koje mogu podeliti o automobilu (iz svog iskustva vidim da bilo kakve informacije znače pri odluci o kupovini automobila). Oprostićete mi ako komentari nisu previše tehnički potkovani...

Prednosti:

- Motor je uglavnom opravdao moja očekivanja. Zvuk jeste drugačiji (valjda zbog samo tri cilindra), ali kad se čovek navikne, baš lepo zvuči kad se stisne gas :) Sasvim lepo ubrzava, i prilično je živ kada se ode u više obrtaje. Takođe, mogu da potvrdim i da lepo vuče uzbrdo, čak i sa klimom i više putnika u kolima (testirano na Staroj planini). Nisam ubrzavao više od 120 km/h na autoputu, ali oseti se da ima rezerve i za više od toga. Eco mod nisam još palio (nisam siguran da li ima smisla, ali i to ću da nekad probam);

- Potrošnja mi preliminarno zvuči ok - nisam do sada preterano obraćao pažnju na to, ali sam pre neki dan pratio bord računar: na autoputu pri brzini oko 115 km/h je bila recimo oko 6.5 litara, dok je na magistrali, pri brzinin od 80 km/h u petoj brzini računar prikazivao potrošnju od otrpilike 4.5 litra;

- Menjač nije najbolji koji sam probao, ali je sasvim dovoljno precizan. Za razliku od nekih automobila koje sam ranije vozio, ovde mi brzine deluju da su dosta kratko proračunate (osim pete), pa mi treba malo vremena da se naviknem. Indikator za menjanje brzine na instrument tabli po pravilu već na 2000 obrtaja traži veću brzinu, i do sada sam uglavnom pratio tu instrukciju (osim uzbrdo i nizbrdo);

- Tempomat sam imao prilike da prvi put probam na ovom automobilu, i stvarno je sjajna sprava za autoput. Vrlo je prost za upotrebu (preporuka je pročitati uputstvo pre puta). Vrlo lepo održava zadatu putnu brzinu i na uzbrdicama autoputa. Samo, mislim da moram bar za početak biti oprezan sa njim, isključujem ga na nizbrdicama i kad imam neku gužvu u najavi ispred, jer se tada gubi osjećaj kontrole koji daje manuelna kontrola gasa;

- Za ogibljenje nisam neki stručnjak, ali deluje da lepo upija neravnine. Imao sam prilike da se nedavno vozam po stvarno lošim putevima u jugoistočnoj Srbiji, i nije mi bilo žao održavati neku normalniju brzinu (mislim da bi sa nekim drugim kolima dosta sporije išao);

- Povišeni klirens je sjajna stvar! Parkiranje na visokim beogradskim ivičnjacima nije problem :) Takođe, nije frka ni silazak na makadam, jednostavno se čovek brzo navikne da ne razmišlja toliko o putanji na makadamskom putu (ranije sam se češće zaustavljao na oštećenom makadamu da izračunam najbolju putanju na nekom delu puta);

- Prostora u kabini ima koliko hoćeš :) Čak i krupniji putnici pozadi se nisu žalili. U gepeku za ovu klasu automobila ima dosta mesta, ali to još nisam kako treba testirao;

- Media nav sistem radi prilično dobro za muziku, prilično je lako koristiti razne audio izvore i upravljati muzikom sa kontrolama pri volanu. O nekim manama ispod.

Mane:

- Iako sam gore hvalio performanse sa klimom uzbrdo, ipak, prilikom kretanja iz mesta sa klimom uzbrdo osjeća se baš manjak snage, doduše na nekih sekund-dva, a onda prihvati gas i krene. Možda se ja nisam još naivkao (nisam ovo puno putao probao), ali mi je neprijatno bilo u beogradskoj gužvi kada se iza na uzbrdici priljube druga kola;

- Pre neki dan su mi se suvozačeva vrata otvorila u vožnji. Nije ti bilo ništa dramatično, suvozač se koljenom oslonio na njih i ona popustiše malo - međutim, ono što je mana je što mi nije gorela lampica na instrument tabli da su neka vrata otvorena! Verovatno nisu baš dobro bila zatvorena, ali ovo sa nedosatkom upozorenja me baš neprijatno iznenadilo;

- Navigacija radi sasvim ok kad su mape ok. Međutim, i pored najnovijih mapa koje sam skinuo, postoje delovi Beograda gde sam primetio da ponešto nedostaje. Takođe, nazivi ulica u sistemu nisu baš ažurirani uvek. Ovo je problem, imajući u vidu da sam razumeo da je samo prvi update mapa besplatan, a posle se naplaćuje;

- Drugi problem koji imam sa media nav uređajem je što mi s vremena na vreme iz čista mira diskonektuje telefon sa blututa. Ne mogu da se setim da li se ovo dešavalo pre nego sam uradio update softvera (koji sam morao da uradim da bih mogao mape nove da skinem), ali ću svakako da jurim novi softver update kada bude bio raspoloživ. U svakom slučaju, za sada mi deluje da potpuno nasumično se u nekom trenutku otkači telefon, nekad posle tri sata vožnje, nekada posle 10 minuta;

- I jedna stvar koja ide više na račun distributera: ne postoji nikakvo objašnjenje u uputstvu, niti se bilo gde pominje lampica za pritisak u gumama. Ovo sam na teži način sazanao po noći i van naseljenih mesta, kada se ista upalila a ja zahvaljujući uputstvu nisam imao blage veze šta nije u redu sa automobilom. Srećom, imao sam signala na telefonu pa sam ubrzo na internetu pronašao značenje. Inače, mislim da nije bilo problema sa pritiskom, već će pre biti razlog taj što sam iz nekih guma morao prethodno da ispuštam vazduh da bih ujednačio pritisak. Elem, ako se bilo ko susretne sa istim problemom, mora znati da se lampica neće sama od sebe ugasiti, već se mora resetovati taj sistem.

Ovo su samo eto neki preliminarni utisci kojih sam se setio sad na pauzi na poslu, sigurno tu ima još toga da se priča. I za kraj, par pitanja/ nedoumica:

Primetio sam da mi je rashladna tečnost stoji na minimumu kad je motor potpuno hladan ujutro; da li je ovo normalno za ovaj motor, ili treba da dolivam (i kako da saznam šta tačno da dolivam)? Dalje, ulje mi u hladnom motoru stoji na maksimumu, ali ga ne prelazi. Da li je opet ovo ok? U pitanju je nov automobil. Hvala




Zoran

 :to: :to: :to:
Za antifriz, mislim da nije dobro da stoji na minimumu.
Za ulje nije nikakav problem što je na maximumu.
Sam svoj gazda - vazda.

jovan

I kod mene je na donjoj crti (min). Nikako da svratim do servisa da priupitam.

Raja

Ne svraćaj i ne dangubi. Dospi 1-2dl destilisane vode i biće sve ok.

dekiv68

#4
Dobrodošao u klub 0.9 Tce, sedi udobno se smesti  :ziveli:

Na koji način se resetuje signal nedeovoljnog pritiska u gumama? Da li ga ima u Life Paketu opreme :conf:

saša61beograd

Citat: Raja poslato 14.06.2016. - 17:20
Ne svraćaj i ne dangubi. Dospi 1-2dl destilisane vode i biće sve ok.
Kratkoročno ovo jeste rešenje.Ali obzirom da će sa tim antifrizom voziti bar 5 godina,ja preporučujem da kupi litar originalnog Renoovog antifriza i da doliva to (oko 100ml na 10.000 km mislim je normalan gubitak).Bolje tako nego da mu dolivaju u servisu i naplate to onako kako umeju.
Mislim da se i dalje u nove Dačije sipa Glaceol rx tip D,mada ovo treba proveriti pre kupovine.

Ljota

U ovlascenim servisima ne naplacuju dolivanje! Usluga je besplatna!  :dobro:
Da ne zaboravim, umesto antifriza dolivaju vodu i to cesmovacu uz obavezno: ...ma kaki destilovana............nema potrebe...........  :ne:

slavko_bgd

Citat: dekiv68 poslato 14.06.2016. - 18:57
Na koji način se resetuje signal nedeovoljnog pritiska u gumama? Da li ga ima u Life Paketu opreme :conf:

Prvo se dugmetom na ručici brisača "skroluje" dok se na displeju ne pojavi "Set TP" i onda se dugme zadrži pritisnuto nekoliko sekundi (mislim duže od 3 sekunde). Ima ga u Life paketu opreme. Imao ga je moj prethodni službeni Sandero, ali da budem iskren nijednom nisam resetovao pritisak niti mi se ikad palilo upozorenje za pritisak u gumama... Sva vozila prvi put registrovana u Evropi posle 1.11.2014. moraju imati neki sistem nadzora pritiska u gumama, tako da to nema veze sa paketom opreme.

dekiv68


Vihor



vrlo jednostavno, reset pneumatika, mislim signala
Sve što radi na struju ima beli dim u sebi. Kada taj beli dim jednom izađe, to više nikada neće ponovo da radi.

michaeldacia

Hteo bih samo dodati da se ovaj reset ne mora da radi samo kad se upali lampica. Naime, mislim da je ideja da kad se napumpaju gume onako kako mislite da treba i odgovoara, sledeći korak je da se odmah uradi i ovaj reset. Nakon reseta sistema, lampica će se upaliti kada pritisak u nekom od pneumatika padne za više od 20% od onoga kako ste ga namestili. Dakle, lampica će imati smisla samo ako se u sistem ubaci ispravna vrednost pritiska u gumama (da ne bude kao u mom slučaju, da se pali bez potrebe u nekoj nedođiji).

Hvala svima na savetima, ispitaću šta je tačno sipano u rashladni sistem, pa bih kupio jednu bocu da bude samo za eventualno dosipanje ako i kad zatreba.

slavko_bgd

Mislim da nema potrebe da nosiš u autu antifriz. Sada kada je motor odradio neku km, nivo antifriza je opao i stabilisao se, dovoljno je da u servisu doliju do potrebne količine i gotovo. Inače, u posudu se ako nema curenja, po potrebi doliva samo destilovana voda,jer glikol ne isparava. Razlog opadanja nivoa ne znam 100% tačno, a mislim da je razlog širenje novih creva rashladnog sistema. Razlog može biti struktura creva ili materijal koji se koristi za njihovu izradu. Taj "sindrom" smo imali na svim službenim vozilima u prvih nekoliko hiljada km i nakon prvog dolivanja rashladne tečnosti nije bilo potrebe za dolivanjem. I ja sam se prvi put "istripovao" prošlog leta na novom Dusteru kad sam ga kontrolisao pred put i video da je nivo ispod minimuma. Tad sam dolio oko 3dcl destilovane i nakon 33000km ni kapi više nije doliveno...

michaeldacia

Hvala slavko na savetu. Lepo je videti da je ovo koliko toliko "normalna" stiuacija u Dačia jatu, tako da neću više nepotrebno da brinem :)

michaeldacia

S obzirom da sam nedavno pregurao (prvih) 10.000 km, hteo sam kratko da dopunim utiske. A uktratko - i dalje sam veoma zadovoljan kupovinom. Naravno, sa nekim drugim izborom, moglo je to biti ili udobnije, ili snažnije, ili modernije, ali ovako u globalu, mislim da je ovaj moj sandero baš ono što mi treba, ni više ni manje :)

Vidim da se javljaju problemi sa plinom i 0.9 motorom, pa ako se neko pita, bez plina radi sasvim lepo. Proputovao sam za ovih osam i kusur meseci po raznim planinama i lošim putevima Srbije (malo i Bosne) i uvek lepo vuče, čak i kad je auto krcat (doduše, ja stvarno i ne vozim nešto preterano žustro). Što se tiče potrošnje, računao sam prvih meseci od čepa do čepa potrošnju, i sa kombinovanom vožnjom (grad, autoput, magistrala) iznosila je u proseku 6.35 litara. U poslednje vreme sam više vozio u gradu, pa sam na bord računaru primetio da mi po njegovoj računici potrošnja raste, i to iznad 7 litara, mada kada izađem na magistralu malo duže i vozim 80 u petoj trenutna potrošnja ide na 4 litra, i prosek se malo smanji.

Što se tiče problema sa telefonom i media nav uređajem koje sam opisao u prethodnim postovima, sve se samo rešilo kada mi se telefon updejtovao na novu verziju androida, tako da sada sve savršeno radi. Takođe, nije se više ponovio ni problem sa otvaranjem vrata u vožnji.

Od nekih mana, pa recimo da sam pre neki dan počeo da primećujem da mi brisači ostavljaju tragove dok rade (inače su i dalje savršeno tihi), pa mislim da je vreme da zamenim metlice. Nisam očekivao da će to biti potrebno bar do proljeća, ali šta da se radi. Iščitaću temu o metlicama pa uzimam neki preporučeni model.

Za novogodišnje praznike idem na planinu, pa ćemo da vidimo kako se snalazi auto na snegu :) Puno pozdava svima, i hvala na savetima i iskustvima koje delite na forumu.


bocca

Ne znam zašto al' nekako mi drago kad pročitam ovakav tekst. Nastavi da uživaš.